ja lekker verhaal, ik heb hem helemaal opgewonden, dus dat ken nog wel ff durenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:46 schreef Klonk het volgende:
wachten tot ie niet meer opgewonden is, hij stopt er vanzelf mee.
Zet hem in de kelder of leg 'm op zolder.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:55 schreef Furia het volgende:
Er zit geen koekoek in en ik wil hem niet slopen, want er zit sentimentele waarde aan voor de rechtmatige eigenaar
das wel n ideequote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:01 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Zet hem in de kelder of leg 'm op zolder.
Het is bijna 10 uurquote:
Briljant ideequote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef Casparovvv het volgende:
anders plak je de wijzers vast tegen de wijzerplaat, dan haalt 'ie nooit het halve/hele uur!
ik woon 50 meter van een kerkquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:02 schreef Furia het volgende:
[..]
Het is bijna 10 uurdan gaattie wel 10x! En ik zit altijd al te klagen omdat die van de buren gaat en ik die steeds hoor
![]()
dan loopt ie in de soep, slecht plan dusquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef Casparovvv het volgende:
anders plak je de wijzers vast tegen de wijzerplaat, dan haalt 'ie nooit het halve/hele uur!
Johquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan loopt ie in de soep, slecht plan dus![]()
Nou ja, ik zit er nog niet eens zo erg mee, maar ik ken iemand die hier ook woont en die daar wel wat meer last van heeftquote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:05 schreef Furia het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit er nog niet eens zo erg mee, maar ik ken iemand die hier ook woont en die daar wel wat meer last van heeft![]()
het is hier weer 21 minuten rustig jaquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:08 schreef Furia het volgende:
[..]
Ja lach maar![]()
Jij zit er zo niet mee!![]()
Gelukkig begint het na 12en weer overnieuw, hij komt pas na 11 thuisquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
het is hier weer 21 minuten rustig ja![]()
[drama-mode] If I live to tell....[/drama-mode]quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:25 schreef Klonk het volgende:
elke klok doet het een bepaalde tijd als ie compleet op is gewonden, soms wat korter en soms wat langer
laat je nog ff weten hoe het af is gelopen.
Een klok is er op gemaakt om 8 dagen te lopen/slaan bij volledig opgewonden veerspanning.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:25 schreef Klonk het volgende:
elke klok doet het een bepaalde tijd als ie compleet op is gewonden, soms wat korter en soms wat langer
laat je nog ff weten hoe het af is gelopen.
* Furia hoopt dat dit zo'n oude is dat hij het maar 1 dag doegquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een klok is er op gemaakt om 8 dagen te lopen/slaan bij volledig opgewonden veerspanning.
Vroeger liepen ze 1 dag. Toen hebben slimme klokkenmakers een extra rad toegevoegd, het zogenaamde 'achtdagen-rad' waardoor een klok nog maar 1 maal per week opgewonden moest worden. Die extra dag is er om je nog een dag speling te geven als je het vergeet.
Bovenstaande is geen geintje.
Klokken zonder 8-dagen rad, met slagwerk en opwindbaar ipv gewichten ben ik zelden tegen gekomen in mijn 12 jarige carriere als uurwerkmaker.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:32 schreef Furia het volgende:
[..]
* Furia hoopt dat dit zo'n oude is dat hij het maar 1 dag doeg![]()
Ja hoor, alleen moet je de klok dan wel elk heel en half uur volledig uit laten slaan voordat je doordraait. Misschien dat je dan in een uurtje tijd de fut er wel uit hebtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:36 schreef Klonk het volgende:
zou ze de wijzertjes niet heel snel vooruit kunnen draaien ?
* Furia begint!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja hoor, alleen moet je de klok dan wel elk heel en half uur volledig uit laten slaan voordat je doordraait. Misschien dat je dan in een uurtje tijd de fut er wel uit hebt
Nee, heb ik al geprobeerdquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:43 schreef Jonathon het volgende:
Je kan toch het opwind sleuteltje tegen de klok indraaien![]()
Nee dat kan nietquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:43 schreef Jonathon het volgende:
Dan is de kans groot dat je alles kapot draaitquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:43 schreef Jonathon het volgende:
quote:Op zondag 15 januari 2006 12:21 schreef Furia het volgende:Ik hoor al niets meer!
Volgens mij heeft dat dekentje eromheen gewerkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |