beer (de ~ (m.), beren)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
beer
Zout blijft heel slecht voor de auto, maar de auto's kunnen er inderdaad beter tegen, voortaan misschien even een laagje tecktiel (schrijf ik het zo goed?) op de bodem van de auto spuiten, dan voorkom je het ergstequote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu de carrosserieën en lakken van autos zo veel beer zijn als vroeger is het nog noodzakeleijk ze te wassen regelmatig in de winter?? Ik heb mn auto al een tijd niet gewassen omdat hij toch weer binnen een paar dagen vies is met dit weer. Vroeger deed ik het wel , omdat je anders binnen no time roestvorming kreeg. Hoe zit dat tegenwoordig?? En is zout ook slecht voor de lak??
En dat heeft deels te maken met het feit dat lakken millieuvriendelijker zijn geworden en deze lakken zijn minder hard als de oude lakken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Autos van nu kunnen er juist slechter tegen, moderne auto´s roesten sneller als auto´s van pak weg, 10 jaar terug
Hmm juist op zilver zie je doorgaans niet hoe vies de auto is.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:06 schreef ToXiCitY het volgende:
Mijn auto rijdt hooguit 2 weken rond zonder wasbeurt. Hij is ook nog eens zilver, dus na 2 weken zie je gewoon duidelijk dat ie onder de zooi zit, dat kan nooit goed zijn. Schoonmaken en in de was.
Nouja mijn ex seat ibiza had duidelijk een veel dikkere lak dan mijn oude 205 of mij huidige citroen ax hoewel die laatste toch een spuit verf krijgt eerdaagsquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Lakken beter dan vroeger? Hahahaha. Laat me niet lachen. Tegenwoordig zijn alle lakken op waterbasis ivm milieu-eisenSlechte kwaliteit lak tegenwoordig.. en vooral dun, DUN
Remschijven hoef je een keer flink te remmen en ze zijn weer schoon :-)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
En dat heeft deels te maken met het feit dat lakken millieuvriendelijker zijn geworden en deze lakken zijn minder hard als de oude lakken.
Overigens zijn er nog steeds onderdelen die te lijden hebben van het zout, zoals de remschijven. Dus af en toe afspoelen kan geen kwaad. Ik geef toe dat ik al jaren in de winter weinig mijn auto sta af te spoelen en ik heb nog nergens roestvorming.
Idd de mijne ook eens in de zo veel tijdquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:46 schreef _Arthur het volgende:
Daarom gaat de mijne ook lekker door de wasstraat + was behandelingsdingetje.
daarvoor wast m'n moeder hem nooitquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:13 schreef StefanP het volgende:
Ja, zeker wassen. Je zult pas over een aantal jaar het resultaat zien.
Maar na het wassen IN DE WAS ZETTEN!!!!!!!!!!!
99% van de mensen heeft er gewoon geen verstand van, maar als je je auto WAST dan is die maagdelijk schoon zonder ook maar een bescherming tegen de elementen. Daar moet je hem voor in de was zetten, DATbeschermt pas. Anders kun je hem eigenlijk net zo goed NIET wassen.
En je krijgt statistisch gezien minder ongelukkenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Hmm juist op zilver zie je doorgaans niet hoe vies de auto is.
Mijn koekblik is ook zilvermetallic.
Inderdaad. JOUW auto.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:40 schreef LennyKravitz het volgende:
mijn auto is een gebruiksvoorwerp...
Sorry... ieder zijn hobby; maar vind het een waste of time and money...
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:26 schreef Rietvaerder het volgende:
net dat ik trots ben op m'n motor en er soms tegen praat
Als vloeken daar ook onder valt, ik ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik praat ook tegen mijn auto hoor
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:04 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Als vloeken daar ook onder valt, ik ook.![]()
Had ooit een buurman, die sprak niet alleen met zijn spullen, maar die kregen ook straf als ze het niet goed deden...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik praat ook tegen mijn auto hoor
Wat moet ik me daarbij voorstellen in het geval van een auto?... garage-arrest?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ooit een buurman, die sprak niet alleen met zijn spullen, maar die kregen ook straf als ze het niet goed deden...
![]()
Paar deuken erin schoppen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:44 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen in het geval van een auto?... garage-arrest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |