abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held zondag 15 januari 2006 @ 16:13:19 #76
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34087578
ok, er lijkt dus iets flink mis te zijn. Na kdestart komen o.a. de volgende meldingen:
xsetroot: unable to open display ''
ksplash: cannot connect to root server
kdeinit: aborting. $display is not set
deamonize.c:152 (droppriviliages) user ivmen does not appear to exist
ksmserver: cannot connect to x server

Dat wordt opnieuw installeren denk ik
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34087709
Niemand die ook dat DVC probleem krijgt? Bij het gebruik van mp3-speler? Want dan ga ik een topic er over openen...
  Donald Duck held zondag 15 januari 2006 @ 16:22:37 #78
46149 __Saviour__
pi_34087925
Ik ga het proberen opnieuw te installeren.
Grub had zich in de bootrecord v/d harde schijf geinstalleerd, zodat ik kan kiezen tussen kununtu en windows. Moet ik dat uninstalleren voordat ik met een nieuwe installatie begin, en zo ja: hoe?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 15 januari 2006 @ 17:00:16 #79
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34089314
Nee, dat lijkt me niet nodig, dat wordt bij de volgende installatie gewoon weer overschreven door de install van Kubuntu (of Grub eigenlijk weer).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34089399
Ik heb nu een weekje Ubuntu uitgetest, ben erg tevreden maar wil ook Kubuntu gaan proberen, deze ga ik vanavond installeren. Wat zijn de grootste concrete verschillen die ik ga tegenkomen?
  zondag 15 januari 2006 @ 17:04:59 #81
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34089478
KDE ipv Gnome. En je hoeft niet apart Kubuntu te installeren, KDE en Gnome kunnen prima naast elkaar in 1 installatie.
1sudo apt-get install kubuntu-desktop

En bij inloggen bij session voor KDE kiezen.
  zondag 15 januari 2006 @ 17:06:25 #82
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_34089532
volgens mij is alleen de interface anders..

ubuntu is gnome
kubuntu is kde

dat is dan voor zover ik het weet,
maar je kan ook allebei de interfaces installeren op zowel ubuntu als kubuntu en dan switchen ofzo..
dus...
pi_34089714
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
KDE ipv Gnome. En je hoeft niet apart Kubuntu te installeren, KDE en Gnome kunnen prima naast elkaar in 1 installatie.
[ code verwijderd ]

En bij inloggen bij session voor KDE kiezen.
Kost dat niet dubbel zoveel geheugen dan? Heb niet zo'n inmens grote geheugencapaciteit op deze pc. Maar heb het idee dat Kubuntu wat gebruikersvriendelijker is dan Ubuntu, alles wat makkelijker is te vinden etc.

Als ik die KDE desktop installeer, krijg ik dan gwoon een menuutje? of moet ik daar nog wat voor doen?
  zondag 15 januari 2006 @ 17:14:08 #84
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34089797
Nee, dat kost niet veel geheugen omdat je maar 1 van de 2 start. Je kiest bij het inloggen welke windowmanager je wilt en die start op.

En dat menu heb je al. GDM heet het en dat is wat je ziet als je opstart, waar je je username en wachtwoord invoert. Daar is als het goed is ook een knopje 'session' te zien, daarmee kun je kiezen voor Gnome of KDE (en andere als je die installeert, zoals XFCE4).
  zondag 15 januari 2006 @ 17:24:55 #85
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34090183
En het kost ook niet veel tijd. In 10 minuten is het geinstalleerd en ben je ingelogd in KDE. En ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan Gnome.
pi_34090798
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En het kost ook niet veel tijd. In 10 minuten is het geinstalleerd en ben je ingelogd in KDE. En ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan Gnome.
Met als reden?
  zondag 15 januari 2006 @ 17:58:23 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34091585
Ik vind Gnome veel overzichtelijker. Vooral het menu. Maar ik ben dan ook aan Gnome gewend en weet daar alles gewoon blindelings te vinden inmiddels. Bij KDE blijf ik zoeken. En ik heb geen zin om het allemaal aan te passen aan mijn wensen.
pi_34092030
Ik heb er nu KDE op staan, het heeft wat meer van Windows weg vind ik, en daarom vind ik het dus al nix. Ik wil echt iets wat lijkt op mn MAC. Overigens frapant detail, mijn mp3 speler werkt nu opeens wel gewoon!
pi_34092161
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vind Gnome veel overzichtelijker. Vooral het menu. Maar ik ben dan ook aan Gnome gewend en weet daar alles gewoon blindelings te vinden inmiddels. Bij KDE blijf ik zoeken. En ik heb geen zin om het allemaal aan te passen aan mijn wensen.
Ik ga voor KDE. Of het wel of geen windows look heeft boeit mij weinig, als het maar een beetje logisch en makkelijk in elkaar zit. Met 1 klik door de mapppen sufer bv, en niet zoals gnome (misschien kan dit wel ingesteld worden, ongetwijfeld) dubbel klikken (en zoals windows dus)
pi_34092453
Word er zo langzamerhand wel schijtziek van dat linux nooit eens gelijk werkt,, ik wil cd branden met GnomeBaker,, krijg ik dit:

Error mounting /media/cdrom0.

umount: /media/cdrom0 is niet aangekoppeld (volgens mtab)

Wat moet ik doen?
  zondag 15 januari 2006 @ 18:48:14 #91
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34093073
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:26 schreef CarpeNoctem het volgende:
Word er zo langzamerhand wel schijtziek van dat linux nooit eens gelijk werkt.
Welcome to the wonderfull world of Linux......

Daarom heb ik alleen op mijn laptop Linux staan en daar zet ik binnenkort ook weer Windows op. Ik kom gewoon te vaak dingen tegen die niet in 1 keer werken of niet goed werken. In veel opzichten is Linux een heel volwassen OS, maar in andere opzichten staat Linux nog een beetje in de kinderschoenen. Ik denk dat dat deels te wijten is omdat iedereen maar zijn eigen Linux distro maakt , er is geen echte eenheid.

Just my 2 cents.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 15 januari 2006 @ 19:09:52 #92
135389 AtraBilis
Met stille trom vertrokken.
pi_34093789
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:26 schreef CarpeNoctem het volgende:
Word er zo langzamerhand wel schijtziek van dat linux nooit eens gelijk werkt,, ik wil cd branden met GnomeBaker,, krijg ik dit:

Error mounting /media/cdrom0.

umount: /media/cdrom0 is niet aangekoppeld (volgens mtab)

Wat moet ik doen?
Ik weet natuurlijk dat ik een beetje een lul ben door zo te zeiken, maar met deze instelling kom je er niet. Zoals je terecht opmerkt, alles werkt niet gelijk in Linux. Of je concludeert dat en gaat Windows of Mac gebruiken, of je realiseert je dat 't wellicht beter is dat je zelf iets actiever onderzoek doet alvorens je vraagt.

Jouw probleem is zo specifiek, een specifieke applicatie op een specifieke distributie, dat het niet erg voor de hand ligt dat iemand op Fok! direct weet wat er gedaan moet worden, laat staat dat ze van afstand kunnen zeggen hoe het op te lossen.

Wat dan goed helpt is Google. Jouw probleem lijkt meer voor te komen in Ubuntu, en dan had je binnen een minuut dat geweten, en eventueel had je dan naar aanleiding van enige oplossingen die daar gesuggereerd werden, maar die je niet snapte hier wel een vraag kunnen stellen. (Ze zeggen dat ik dat en dat moet doen, maar wat is dat?) Dan ben ik prima bereid je te helpen.

Goed, dat was dus even mijn zeikpuntje van vandaag, maar echt, als je Linux wilt blijven gebruiken, dan zul je echt bereid moeten zijn om zelf soms lang te zoeken en er manuals te lezen. Met Linux houd je dat. Eerst is het zoiets, je X klapt er nog een keer uit, je krijgt nog een keer een verrotte versie van een package binnen die je hele systeem in de puree helpt, dan krijg je gezeik met libs, kom je als je ongelukkig bent nog in gdb (de GNU debugger) terecht, enz. Linux heeft veel rozen op het moment die er mooi uitzien en goed ruiken, maar er zitten minstens zoveel doorns aan.
Het is tijd voor wat anders.
  Donald Duck held zondag 15 januari 2006 @ 20:24:59 #93
46149 __Saviour__
pi_34097084
Ha, eindelijk. Ununtu geinstalleerd, NVidia drivers en de refreshrate is tof ingesteld!
Nu kan ik eindelijk eens echt beginnen met linux wat verkennen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_34097846
Net Kubuntu geinstalleerd, maar krijg nu wel erg vreemde vraag...

Ik wil mijn persoonlijke map openen, en ik krijg de vraag: Openen met...

Nou dit vind ik een erg goede vraag, maar zou niet weten waarmee ie dat moet doen,, iemand?
pi_34098614
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:40 schreef CarpeNoctem het volgende:
Net Kubuntu geinstalleerd, maar krijg nu wel erg vreemde vraag...

Ik wil mijn persoonlijke map openen, en ik krijg de vraag: Openen met...

Nou dit vind ik een erg goede vraag, maar zou niet weten waarmee ie dat moet doen,, iemand?
konquere (oid... )

Ik heb bij een verkeerde instelling dat ie alle mapjes ging openen in Amarok (per ongeluk always use this program.. aangevinkt toen ik een map met amarok wou openen...Duurde ff voordat ik het goed kreeg.
pi_34098741
Geen wonder dat ie het dan niet wilde doen, ik heb net konquerer eraf geflikkert Dacht dat dit alleen webbrowser was.. dan maar ff re-installen.
pi_34099359
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:54 schreef CarpeNoctem het volgende:
Geen wonder dat ie het dan niet wilde doen, ik heb net konquerer eraf geflikkert Dacht dat dit alleen webbrowser was.. dan maar ff re-installen.
  Donald Duck held zondag 15 januari 2006 @ 21:15:19 #98
46149 __Saviour__
pi_34099811
Hoe kan ik toegang verkrijgen tot mijn Windows-schijf?
Die is tijdens de installatie gemount als /windows, maar als ik die open is het leeg.
Het is een NTFS-partitie.
edit: nee laat maar, ik ben in de war

wel een andere vraag:
hoe stel ik grub in?
Ik wil dat Windows als eerste opstart als er na 10 secondes geen keus is gemaakt.
Nu is dat ubuntu.

[ Bericht 18% gewijzigd door __Saviour__ op 15-01-2006 21:31:18 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_34100868
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe kan ik toegang verkrijgen tot mijn Windows-schijf?
Die is tijdens de installatie gemount als /windows, maar als ik die open is het leeg.
Het is een NTFS-partitie.
edit: nee laat maar, ik ben in de war

wel een andere vraag:
hoe stel ik grub in?
Ik wil dat Windows als eerste opstart als er na 10 secondes geen keus is gemaakt.
Nu is dat ubuntu.
Niet ergens in YaST of in het configratiescherm?
pi_34101254
Ik lijk onderhand wel een wandelende vragenmachine, maar ik kom hier dus ook weer niet uit,, ik wil mijn repositarys gaan updaten, en dan krijg ik dit:

bart@Kubuntu:~$ sudo gedit /etc/apt/sources.list
sudo: gedit: command not found

wat is er nu weer mis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')