quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:26 schreef CarpeNoctem het volgende:Word er zo langzamerhand wel schijtziek van dat linux nooit eens gelijk werkt,, ik wil cd branden met GnomeBaker,, krijg ik dit:
Error mounting /media/cdrom0.
umount: /media/cdrom0 is niet aangekoppeld (volgens mtab)
Wat moet ik doen?
Ik weet natuurlijk dat ik een beetje een lul ben door zo te zeiken, maar met deze instelling kom je er niet. Zoals je terecht opmerkt, alles werkt niet gelijk in Linux. Of je concludeert dat en gaat Windows of Mac gebruiken, of je realiseert je dat 't wellicht beter is dat je zelf iets actiever onderzoek doet alvorens je vraagt.
Jouw probleem is zo specifiek, een specifieke applicatie op een specifieke distributie, dat het niet erg voor de hand ligt dat iemand op Fok! direct weet wat er gedaan moet worden, laat staat dat ze van afstand kunnen zeggen hoe het op te lossen.
Wat dan goed helpt is
Google. Jouw probleem lijkt meer voor te komen in Ubuntu, en dan had je binnen een minuut dat geweten, en eventueel had je dan naar aanleiding van enige oplossingen die daar gesuggereerd werden, maar die je niet snapte hier wel een vraag kunnen stellen. (Ze zeggen dat ik dat en dat moet doen, maar wat is dat?) Dan ben ik prima bereid je te helpen.
Goed, dat was dus even mijn zeikpuntje van vandaag, maar echt, als je Linux wilt blijven gebruiken, dan zul je echt bereid moeten zijn om zelf soms lang te zoeken en er manuals te lezen. Met Linux houd je dat. Eerst is het zoiets, je X klapt er nog een keer uit, je krijgt nog een keer een verrotte versie van een package binnen die je hele systeem in de puree helpt, dan krijg je gezeik met libs, kom je als je ongelukkig bent nog in gdb (de GNU debugger) terecht, enz. Linux heeft veel rozen op het moment die er mooi uitzien en goed ruiken, maar er zitten minstens zoveel doorns aan.