abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34019681
zo!
Ik merk vaak dat mensen niet tegen dierenleed kunnen en ik vind het ook geen prettig gezicht als ik zie dat dieren worden afgemaakt. Maar het is toch normaal? Ik vind dat veel mensen zich een beetje druk maken.
Als lief pasgeboren waterbuffeltje loop je een goede kans om voor je eerste jaar door een hongerige leeuw te worden kapotgescheurt. Beren en wolven scheuren hun prooidieren vaak levend open om hun ingewanden eruit te trekken waarna ze sterven. Vaak gebeurd dit wanneer de dieren nog op hun benen staan. Out of sight out of mind. Maar belangerijker nog: zo werkt de natuur. (toch?)

Ik denk dat dieren afmaken prima is zolang het maar enig nut dient. Voor de grap/lol/sport (tenzij de dieren daarna worden verwerkt tot een product, wat voor soort dan ook) vind ik niet helemaal correct. Dieren in kleine hokjes stoppen vind ik wel een beetje zielig maar ik kan me er niet druk om maken. Het is wat de consument wil, dus de grote meerderheid van de bevolking waaronder ik. (lage prijzen dus)

Ik vraag me af wat de rest van de fokkers ervan denkt.

Plaats geen 'schokkende' foto's (meer).

[ Bericht 3% gewijzigd door robodorK op 15-01-2006 13:45:22 ]
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:22:58 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34019768
En als er morgen aliens landen waarvan de grote meerderheid ons in hokjes op wil sluiten totdat we slachtrijp zijn, dan moet dat dus ook kunnen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:24:24 #3
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_34019807
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:20 schreef robodorK het volgende:
zo!
Ik merk vaak dat mensen niet tegen dierenleed kunnen en ik vind het ook geen prettig gezicht als ik zie dat dieren worden afgemaakt. Maar het is toch normaal? Ik vind dat veel mensen zich een beetje druk maken.
Als lief pasgeboren waterbuffeltje loop je een goede kans om voor je eerste jaar door een hongerige leeuw te worden kapotgescheurt.
Ja, dat klopt, maar aangezien het bij mij in de straat de laatste tijd wat schaarser is geworden dat dat soort dingen zich afspelen ben ik toch geshockeerd als ik het wél zie...

***zucht***
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_34019959
Dus je vind het prima, zolang je er maar niet mee word geconfronteerd.
Dat vind ik een eerlijk standpunt. Hou je van shoarma?
pi_34019982
De illustratie foto´s mogen wat mij betreft achterwege blijven.
pi_34020062
Ik weet niet wat het is. Als ik een insect zie moet ik m altijd meteen doodmaken.
Dat hebben heel veel mensen volgends mij. Als ik ze binnenshuis tegenkom straf ik ze ook vaak.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:36:23 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_34020177
Ik zou het zelf niet gaan slachten. Ik eet het wel op zolang het niet meer op een dier lijkt.
Maar natuur is natuur, dan vind ik het kunnen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:38:27 #8
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_34020248
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:29 schreef robodorK het volgende:
Dus je vind het prima, zolang je er maar niet mee word geconfronteerd.
Dat vind ik een eerlijk standpunt. Hou je van shoarma?
IK? Nee, ik ben al zo'n 10 jaar vegetariër, dus doe mij maar falafel!
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:41:23 #9
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_34020339
ligt eraan hoe.. een kat levend verbranden etc
slachtvee etc geen problemen mee.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_34020360
Ik heb wel eens kippen geslacht, als je weet hoe dan lijden ze niet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:46:00 #11
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_34020506
Mensen hebben niet het recht om 'zomaar' een dier dood te maken. Mij zul je een insect dan ook niet doodslaan. Ik vang ze netjes en zet ze weer buiten.
Ik ben ook tegen de hele vleesindustrie maar begrijp ook wel dat daar op het moment weinig aan te veranderen is. Ik eet zelf ook vlees, maar beperk dit zo veel mogelijk, of vervang het voor een degelijk alternatief.

Het doodmaken van dieren ten behoeve van een bontjas hoeft van mij helemaal niet. Daar ben ik zelfs zeker op tegen. Artiesten die wel bont dragen probeer ik gewoon te negeren en mocht het toch een artiest zijn die bijvoorbeeld goede muziek maakt dan download ik de muziek wel. Hij of zij zal dan in ieder geval niet van mijn geld in het bont gaan lopen.

Dierporeven ben ik ook op tegen, al helemaal als het gaat om het testen van make-up of andersoortige dingen.
Kankercellen maar laten groeien op dieren om te kijken hoe het gaat hoeft van mij ook niet. Ik ben er zelfs fel op tegen. Laten ze daar maar mensen voor gebruiken. Bijvoorbeeld veroordeelden in de gevangenis die een straf moeten uitzitten wegens oplichting, verkrachting of moord.
In ieder geval geen onschuldig dier die nergens om heeft gevraagd.

Gaat mijjn denkwijze te ver? Misschien wel maar ik walg van het menssoort die maar denkt alles te kunnen doen om zichzelf maar wat beter te maken.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_34020589
Ik wacht nog op het standpunt van de dieren.
JJ72 - Heat
pi_34020675
Dieren die elkaar opeten is normaal, en dat hoort zo.

Mensen die dieren slachten wat minder, maar ik zal het vlees nog steeds blijven eten. Mishandeling is natuurlijk weer heel wat anders.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:53:46 #14
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_34020717
Ik vind vooral dat mensen hier erg zwart - wit naar kijken. Ik eet ook vlees, ik vind vlees lekker en zal het ook altijd blijven eten. Het doden van dieren zonder dat het "nuttig" is vind ik weer wat overdreven. Ik ben ook niet tegen dierproeven, zolang het maar ten bate is van de wetenschap (met name medicijnen ontwikkelen, 1 mensenleven is in mijn ogen meer waard dan 1000 dieren)
Maar dat is wel een grijs gebied, waar stopt het en waar begint het.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:53:46 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_34020718
Ik vind het vooral belachelijk dat mensen zeuren "ja, maar die dieren maken ze dood zodat wij kunnen eten".

Als ik sla eet, dan wordt die sla toch ook voor mij gedood. Of is dat minder erg omdat het een plant is. Het leeft toch ook?

En zolang ze daar niet fatsoenlijk op kunnen antwoorden eet ik lekker vlees. En daarna ook nog
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:54:15 #16
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_34020731
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:49 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ik wacht nog op het standpunt van de dieren.
Wij staan hoger in de voedselketen. Punt uit.
pi_34020744
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:53 schreef Troel het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk dat mensen zeuren "ja, maar die dieren maken ze dood zodat wij kunnen eten".

Als ik sla eet, dan wordt die sla toch ook voor mij gedood. Of is dat minder erg omdat het een plant is. Het leeft toch ook?
Scheer je weg, vuige hippie.
JJ72 - Heat
pi_34020790
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:53 schreef Troel het volgende:

heeft een plant hersenen?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:57:35 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_34020824
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:56 schreef menesis het volgende:

[..]

heeft een dier hersenen die begrijpen dat hij enkel leeft om opgegeten te worden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34020830
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:54 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Wij staan hoger in de voedselketen. Punt uit.
Zo is dat.
JJ72 - Heat
pi_34020871
Het interresseert me werkelijk geen ene moer als er beesten dood gaan omdat ik zin heb in een biefstukje. Ik zou ze zo zelf slachten, maar helaas laten ze dat niet toe op de kinderboerderij
Big dick.
pi_34020873
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:57 schreef Troel het volgende:

[..]

heeft een dier hersenen die begrijpen dat hij enkel leeft om opgegeten te worden?
Dat beslist een ander dier wel voor 'em.
JJ72 - Heat
pi_34020890
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:56 schreef menesis het volgende:

[..]

doet dat er toe? het gaat er toch om dat je een levend wezen doodmaakt?
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
pi_34020914
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:59 schreef plumbum het volgende:

[..]

doet dat er toe? het gaat er toch om dat je een levend wezen doodmaakt?
Weet ik niet, een dier is verder ontwikkeld dan een plant.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:01:09 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_34020943
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:00 schreef Ayaxola het volgende:

[..]

Weet ik niet, een dier is verder ontwikkeld dan een plant.
leven is leven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')