Ja, dat klopt, maar aangezien het bij mij in de straat de laatste tijd wat schaarser is geworden dat dat soort dingen zich afspelen ben ik toch geshockeerd als ik het wél zie...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:20 schreef robodorK het volgende:
zo!
Ik merk vaak dat mensen niet tegen dierenleed kunnen en ik vind het ook geen prettig gezicht als ik zie dat dieren worden afgemaakt. Maar het is toch normaal? Ik vind dat veel mensen zich een beetje druk maken.
Als lief pasgeboren waterbuffeltje loop je een goede kans om voor je eerste jaar door een hongerige leeuw te worden kapotgescheurt.
IK? Nee, ik ben al zo'n 10 jaar vegetariër, dus doe mij maar falafel!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:29 schreef robodorK het volgende:
Dus je vind het prima, zolang je er maar niet mee word geconfronteerd.
Dat vind ik een eerlijk standpunt. Hou je van shoarma?
Wij staan hoger in de voedselketen. Punt uit.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:49 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ik wacht nog op het standpunt van de dieren.
Scheer je weg, vuige hippie.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:53 schreef Troel het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk dat mensen zeuren "ja, maar die dieren maken ze dood zodat wij kunnen eten".
Als ik sla eet, dan wordt die sla toch ook voor mij gedood. Of is dat minder erg omdat het een plant is. Het leeft toch ook?
heeft een plant hersenen?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:53 schreef Troel het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk dat mensen zeuren "ja, maar die dieren maken ze dood zodat wij kunnen eten".
Als ik sla eet, dan wordt die sla toch ook voor mij gedood. Of is dat minder erg omdat het een plant is. Het leeft toch ook?
heeft een dier hersenen die begrijpen dat hij enkel leeft om opgegeten te worden?quote:
Zo is dat.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:54 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Wij staan hoger in de voedselketen. Punt uit.
Dat beslist een ander dier wel voor 'em.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:57 schreef Troel het volgende:
[..]
heeft een dier hersenen die begrijpen dat hij enkel leeft om opgegeten te worden?
doet dat er toe? het gaat er toch om dat je een levend wezen doodmaakt?quote:
Weet ik niet, een dier is verder ontwikkeld dan een plant.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:59 schreef plumbum het volgende:
[..]
doet dat er toe? het gaat er toch om dat je een levend wezen doodmaakt?
leven is levenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:00 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Weet ik niet, een dier is verder ontwikkeld dan een plant.
Een plant is dus geen 'wezen'quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:59 schreef plumbum het volgende:
[..]
doet dat er toe? het gaat er toch om dat je een levend wezen doodmaakt?
Onzin.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:00 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Weet ik niet, een dier is verder ontwikkeld dan een plant.
Vanuit de aliens gezien zeker wel! Hoewel er waarschijnlijk ook linkse aliens met baarden tussen zitten, die ons dan gaan bevrijden!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:22 schreef Frollo het volgende:
En als er morgen aliens landen waarvan de grote meerderheid ons in hokjes op wil sluiten totdat we slachtrijp zijn, dan moet dat dus ook kunnen.
En jij hebt wel het recht om dat insect buiten te zetten? Dat slaat toch nergens op?! Dat beest heeft er niet om gevraagd of jij jouw huis daar wilt zetten! Breek dan je huis af, of laat alle ramen open staan.quote:Mensen hebben niet het recht om 'zomaar' een dier dood te maken. Mij zul je een insect dan ook niet doodslaan. Ik vang ze netjes en zet ze weer buiten.
Helaas krijgen mensen hier nazi-ideeen bij. Maar zware criminelen op zo'n manier "nuttig" maken heb ik helemaal niks tegen! En als ze het niet willen, misschien moeten ze dan maar geen crimineel worden. Simpel toch? Crimineel worden = instemmenquote:Laten ze daar maar mensen voor gebruiken. Bijvoorbeeld veroordeelden in de gevangenis die een straf moeten uitzitten wegens oplichting, verkrachting of moord.
Mensen die auto rijden, da's toch ook niet natuurlijk? En in een bed slapen?!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:52 schreef Ayaxola het volgende:
Dieren die elkaar opeten is normaal, en dat hoort zo.
Mensen die dieren slachten wat minder, maar ik zal het vlees nog steeds blijven eten. Mishandeling is natuurlijk weer heel wat anders.
Tss Pauper, hoe haal je het in je hoofd. Zet er even een Giro nummer bij.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:06 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
ach ja, de manier laat soms wat te wensen over maar uiteindelijk he, is het toch wel weer lekker zulks een stukje vlees
Ben je nou echt zo dom?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
En jij hebt wel het recht om dat insect buiten te zetten? Dat slaat toch nergens op?! Dat beest heeft er niet om gevraagd of jij jouw huis daar wilt zetten! Breek dan je huis af, of laat alle ramen open staan.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je de plant vermoord om hem te nuttigenquote:
Een plant heeft geen zenuwstelsel. Hippie.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:53 schreef Troel het volgende:
Als ik sla eet, dan wordt die sla toch ook voor mij gedood. Of is dat minder erg omdat het een plant is.
Nee, maar wel een ziel. We delen dezelfde kosmische energie.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:12 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Een plant heeft geen zenuwstelsel. Hippie.
Ik lees van jou inderdaad ook wel vaker onzinquote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:11 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom?![]()
Alles wat leeft wil ook leven. Ik heb mensen gekend die aangaven best dood zouden willen omdat het leven zwaar genoeg was geweest. Maar toen het moment daar was gaven ze aan hier best nog wel wat langer te willen blijven.
Mijn huis staat er al, en de vergelijking die je trekt slaat nergens op. Maar dat lees ik wel vaker van je. Je hebt dus de keus doodmaken, in huis laten zitten, of buiten zetten. Aangezien insecten buiten leven lijkt de door mij aangedragen oplossing het meest diervriendelijk.
Kijk wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik lees van jou inderdaad ook wel vaker onzin![]()
En het hele feit dat jouw bestaan op aarde miljoenen insecten het leven kost, one way or another, dat vergeet je maar even?! Alleen al aan bestrijdingsmiddelen, voor het eten wat je koopt, gaan heel wat insecten dood.
we delen wel dezelfde kernenergie ja. Maar kosmische energie?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:12 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Nee, maar wel een ziel. We delen dezelfde kosmische energie.
Ben je daar gestopt met lezen en heb je over het hoofd gezien dat de argumenten een regeltje lager staan..?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat een indrukwekkende argumentatie!
jej! we hebben een winnaar!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:54 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Wij staan hoger in de voedselketen. Punt uit.
wat heb jij allemaal gedood dan, Piet?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Dieren zijn lekker om te eten, en ik heb er meer gedood dan ik me kan herinneren hoeveel,
Ik vind het prima als mensen dat liever niet zelf doen, maar mensen eten moeten ook niet lopen gillen dat het zielug is.
haas, konijn, hert, ree, kip, wild zwijn, varken, taling, eend, gans, snip, kreeft, krab, mossel, oester, makreel, poon, kabeljauw, aal, snoek, fazant, patrijs etc etc etcquote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
wat heb jij allemaal gedood dan, Piet?
heb je een hert geschotenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
haas, konijn, hert, ree, kip, wild zwijn, varken, taling, eend, gans, snip, kreeft, krab, mossel, oester, makreel, poon, kabeljauw, aal, snoek, fazant, patrijs etc etc etc
Nog maar te zwijgen van de muizen en ratten....
De ingewanden eruit halen, dan is ie een heel stuk lichter.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:35 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
heb je een hert geschotenHoe neem je zoiets mee man!
Ik wel, die bovenste smijten alles weg en hangen het gewei aan hun muur, die onderste eet het op om te overleven.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 02:26 schreef foktastic het volgende:
het is niet zo dat de beestjes een keuze hebben. dood gaan ze toch, netzoals iedereen.
[afbeelding]
ik zie geen verschil
[afbeelding]
Bullshitquote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik wel, die bovenste smijten alles weg en hangen het gewei aan hun muur, die onderste eet het op om te overleven.
De onderste heeft wel meer pijn geleden. dus tja...bovendien eten jagers het vlees meestal ook op hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik wel, die bovenste smijten alles weg en hangen het gewei aan hun muur, die onderste eet het op om te overleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |