Mensen hebben niet het recht om 'zomaar' een dier dood te maken. Mij zul je een insect dan ook niet doodslaan. Ik vang ze netjes en zet ze weer buiten.
Ik ben ook tegen de hele vleesindustrie maar begrijp ook wel dat daar op het moment weinig aan te veranderen is. Ik eet zelf ook vlees, maar beperk dit zo veel mogelijk, of vervang het voor een degelijk alternatief.
Het doodmaken van dieren ten behoeve van een bontjas hoeft van mij helemaal niet. Daar ben ik zelfs zeker op tegen. Artiesten die wel bont dragen probeer ik gewoon te negeren en mocht het toch een artiest zijn die bijvoorbeeld goede muziek maakt dan download ik de muziek wel. Hij of zij zal dan in ieder geval niet van mijn geld in het bont gaan lopen.
Dierporeven ben ik ook op tegen, al helemaal als het gaat om het testen van make-up of andersoortige dingen.
Kankercellen maar laten groeien op dieren om te kijken hoe het gaat hoeft van mij ook niet. Ik ben er zelfs fel op tegen. Laten ze daar maar mensen voor gebruiken. Bijvoorbeeld veroordeelden in de gevangenis die een straf moeten uitzitten wegens oplichting, verkrachting of moord.
In ieder geval geen onschuldig dier die nergens om heeft gevraagd.
Gaat mijjn denkwijze te ver? Misschien wel maar ik walg van het menssoort die maar denkt alles te kunnen doen om zichzelf maar wat beter te maken.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.