abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 17:10:54 #151
127004 maril
Smeetsfan
pi_34765608
mag er misschien een vochtig doekje om dat slinkt de zwelling, maar goed misschien mag het in dit geval niet.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 5 februari 2006 @ 17:13:56 #152
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34765735

Gelukkig dat klnkt niet verkeerd, nu moet de zwelling nog minderen. Zit 't niet te strak om zijn pootje daar tussen zijn knie en voet ? Misschien kun je daar heel zachtjes over strijken om de bloedomloop wat te bevorderen in zijn hele poot ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 februari 2006 @ 13:48:50 #153
78780 deedeetee
pi_34792811
Is er nog nieuws over Djamu ??
pi_34801844
Ben vanochtend naar de chirurg geweest. Die kneep de poot er bijna af maar hij was daarna wel een stuk kleiner. Dat moet ik nou een keer of 5 per dag zelf gaan doen. Heel erg fijn, Djamu vindt mij niet zo'n heel leuk baasje meer.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:55:39 #155
78780 deedeetee
pi_34803017
Wat sneu......
Moeilijk is dat : doen wat goed en nodig is maar óók heel naar en vervelend, en dan niet te kunnen uitleggen dat je 't met de beste bedoelingen doet.
Ik hoop dat Djamu niet haatdragend is, 't anders een hele lieve, verdraagzame kat toch ?

Het komt vast allemaal wel weer goed.
pi_34803137
Hij is echt een schatje, zo verschrikkelijk lief. Iedereen vindt zijn eigen kat het bijzonderst maar Djamu is echt het bijzonderstest

Hij is met de fles grootgebracht dus heel erg aan mensen gewend en op mensen gesteld. Echt zo'n gezellig 'achter je aan drentel' katje.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:25:03 #157
78780 deedeetee
pi_34804066
Klinkt geweldig goed, ik heb er alle vertrouwen in dat hij de huidige malaise goed doorstaat en dan weer gezellig z'n gangentje gaat.

Het zou me niks verbazen als jullie tweetjes juist door deze ervaring een nog betere band krijgen.
Gedeelde smart is halve smart.
En hij voelt vast haarfijn aan dat je ernorm je best voor hem doet, ook al lijkt hij nu je bemoeienis niet écht op prijs te kunnen stellen. Dat komt dan later nog wel als hij er weer bovenop is.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:33:21 #158
127004 maril
Smeetsfan
pi_34804349
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef SCH het volgende:
Ben vanochtend naar de chirurg geweest. Die kneep de poot er bijna af maar hij was daarna wel een stuk kleiner. Dat moet ik nou een keer of 5 per dag zelf gaan doen. Heel erg fijn, Djamu vindt mij niet zo'n heel leuk baasje meer.
Op een gegeven moment zal hij aanvoelen dat het goed voor hem is, komt goed met hem
pi_34821493
Hij kwam gisteravond toch meteen weer bij me op schoot zitten

Maar toen moest ik hem nog wel mishandelen. Ik voel me er echt heel belabberd bij en voel me er erg schuldig over. Ook omdat ik niet weet of ik het goed doe en of het wel helpt.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:18:58 #160
78780 deedeetee
pi_34822621
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:33 schreef SCH het volgende:
Hij kwam gisteravond toch meteen weer bij me op schoot zitten
't is nu eenmaal een lieverd
quote:
Maar toen moest ik hem nog wel mishandelen. Ik voel me er echt heel belabberd bij en voel me er erg schuldig over. Ook omdat ik niet weet of ik het goed doe en of het wel helpt.
Voel je nou maar niet schuldig, tenslotte probeer je 'm te helpen en jouw * onrust * gevoelens kunnen ook door hem opgepikt worden.
Gewoon kalm doen wat nodig is. De dierenarts heeft je vast wel goed voorgedaan hoe het moet en je kunt tenslotte niet meer meer dan je best doen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:34:51 #161
127004 maril
Smeetsfan
pi_34824852
sluit me daar helemaal bij aan, maar ik kan mij je twijfel wel voorstellen hebben we dit niet allemaal als je "kind" wat mankeert ,iets van doe ik het wel goed, hij spreekt nl niet terug .
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:50:23 #162
78780 deedeetee
pi_34825286
psies het is met zo'n lief diertje nog eens extra moeilijk, een kind is eerder genijgt om tegen je uit te vallen als het niet begrijpt waar je me bezig bent en 't doet pijn ofzo
Die van mij zouden meteen brullen * m'n voet ! wat doe je !
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:58:09 #163
127004 maril
Smeetsfan
pi_34825540
Nou een kat valt ook tegen je uit met zijn nagels, maar een kind kun je nog uitleggen waarom je het doet.
pi_34827241
Weet je SCH, denk er maar aan dat katten een heel korte termijn geheugen hebben.
Ze vergeten ook wel weer snel
Wissel het anders af? Keertje gewoon knuffelSCHoot, andere keer knijpSCHoot?

Sterkte
pi_34837612
De poot was weer zo dik dat we de chirurg hebben gebeld.

Hij vroeg ons om meteen langs te komen. Hij heeft er in geknepen en dat gaat veel beter. Djamu is toch geintimideerd door de omgeving daar en die man weet precies hoe hij moet knijpen.

Hij is heel aardig, maar niet zo communicatief, heeft natuurlijk niet dagelijks met clienten te maken zoals een dierenarts, dus hij vertelt ons niet precies wat we meoten doen.

Desnoods komen we iedere avond weer terug.

Ik weet nu ook waar het spreekwoord: "stroop om de mond smeren" vandaan komt. Hij hield Djaam steeds een tuubetje met een soort chocoladepasta voor zijn bekje. Dat vond meneer heel lekker en hij vergat soms even te grommen
pi_34838590
Jeetje zeg
Hoef je nu overdag zelf niet meer te "knijpen" dan?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:52:29 #167
78780 deedeetee
pi_34838854
Was die choc pasta mss astronautenvoer ? Dat vinden ze idd erg lekker

Vervelend dat de poot steeds weer zo dik wordt maar nu kan Djamu tenminste weer even vooruit.
Heb je de kunst van het knijpen nu beter kunnen afkijken?
Anders ga je gewoon elke dag ff langs voorlopig, als die man jullie zat is zal hij er wel voor zorgen dat hij je leert hoe het zélf goed te doen. Haal dan wel bij de dierenarts zo'n tube lekkers om Djamu te paaien. ( hij mag er niet te veel van hebben )
pi_34843168
Van oa gimpet hebben ze een heel assortiment aan tubes met lekkers, kattenmalt (antihaarbalpasta), kaaspasta, vitaminepasta etc. Hier vinden ze het ook heel lekker, en omdat je het kunt afwisselen kun je dat wel redelijk vaak geven. Toch een pleister op de wonde.

Ik hoop maar dat het wat beter gaat lukken om het vocht uit zijn poot te houden, het klinkt echt als een bezoeking voor jullie allemaal.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:19:06 #169
78780 deedeetee
pi_34857868
Laatste nieuws over Djamu ?
pi_34859111
De poot was weer dik vanochtend. Nieuw verbandje aangelegd.

Nick is vandaag thuis dus dat voelt wel rustig.
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:31:39 #171
78780 deedeetee
pi_34860316
Mag Nick nu 'ns proberen te knijpen.

Fijn dat Djamu niet alleen is.

het valt allemaal niet mee hé ?
pi_34860868
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:31 schreef deedeetee het volgende:
het valt allemaal niet mee hé ?
nee, het vreet echt een beetje aan me. maar aan djaam nog meer.
pi_34862222
het mishandelen is gelukig voor een goed doel
het is alleen zo vervelend dat je het djamu moeilijk wijs kan maken dat je het echt niet doet om hem te pesten en dat het beter voor hem is

had dat ook met wups oog toen.. 3x daags zalf in zn oog.. megadrama
maarja.. het moet toch

gelukkig zijn somalies van nature goedgezind en vriendelijk en zachtaardig
en vergeten ze snel genoeg weer
straks als hij weer lekker rond kan rennen.. dan is alles voor 200% vergeven en vergeten hoor

en idd.. misschien lokken met tubetjes eetbare dingen?
ik geef vaak maltpasta.. en dat vinden ze zo lekker dat ze het letterlijk uit de tube likken
en dat mag je onbeperkt geven
en zo zijn er meer van die tubes volgens mij
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_34865585
Goeie tipSCH hier
Fijn dat Nick de hele dag bij hem is, alhoewel het knijpen ook niet zijn hobby zal zijn

Hoe zijn Koen en Kriebel onder dit alles?
Gaan ze hun gangetje een beetje?
pi_34868514
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:16 schreef Bluezz het volgende:
Hoe zijn Koen en Kriebel onder dit alles?
Gaan ze hun gangetje een beetje?
Die zijn er een beetje gelaten onder. Snuffelen wat aan de bench en kijken op als hij krijst bij het knijpen maar gaan gewoon hun gang. Kriebel is eigenlijk liever dan ooit, is weer helemaal terug thuis, ze is vorige week 9 geworden. Koen blijft onze ouwe Izegrem ,een zeikstraal en zeurpiet die alleen tevreden is als hij snachts bij Nick onder de dekens mag liggen.

Sientje de kat van de buren kwam de eerste twee weken iedere dag buiten kijken en miste Djamu heel erg. Nu is ze er blijkbaar aan gewend. Over anderhalve week heb ik 2 weken vakantie en ben ik redelijk veel thuis, dat is wel fijn.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:18:34 #176
78780 deedeetee
pi_34871924
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Snuffelen wat aan de bench en kijken op als hij krijst bij het knijpen.....
aaach wat kinkt dát sneu, arme Djamu wat moet dat knijpen dan moeilijk zijn om te doen

Ik vind het wel flink hoor om 't dan tóch te doen om 't diertje te helpen, het lijkt me echt vreselijk moeilijk
pi_34890917
Nick heeft gisteravond ook flink geknepen. Het helpt volgens mij wel, misschien krijgen we er toch wel een beetje aardigheid in.

Djaam doet het nog steeds goed, hij is echt zo'n schatje. Je ziet hem ook soms gewoon de situatie niet begrijpen. Hij is toch nog lang niet de oude, niet alleen qua poot maar ook qua zijn algehele gesteldheid.
  donderdag 9 februari 2006 @ 08:49:28 #178
78780 deedeetee
pi_34891066
Hé gelukkig.

Zet 'm op Djamu !!! De poot wordt beter en dan komt de rest ook goed.
pi_34892323
arme beest snapt er natuurlijk niks van

nouja.. iteidnelijk.. komt het allemaal goed.. en dan is djamu ook zn eigen natuurlijke blije ikje weer

way to go djamu
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_34892501
Fijn dat jullie er handigheid in hebt gekregen. ook voor Djamu ook al weet ze het nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')