abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34003932
Tis vandaag vrijdag de dertiende (voor diegene die het nog niet wisten).

Iemand die bijgelovig is en vandaag wat voorzichtiger is ?

"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:56:54 #2
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_34003992
voor het eerst in tijden ben ik optijd op school.
ik vraag me af wat er nog meer mis kan gaan vandaag
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_34004028
Ik hoorde 't vanmorgen idd. Anders was ik er waarschijnlijk pas vanmiddag achtergekomen dat het de 13de is vandaag.

Bijgelovig in de zin dat deze dag ongeluk zou brengen, ben ik overigens niet. Voor mij is 't een dag als iedere andere.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:03:18 #4
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34004063
ik heb een Techno Toets vandaag. Die gaat nu dus mislukken
pi_34004103
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:00 schreef Natalie het volgende:
Bijgelovig in de zin dat deze dag ongeluk zou brengen, ben ik overigens niet. Voor mij is 't een dag als iedere andere.
Voor mij precies hetzelfde.. ik ben overigens altijd al een beetje bijgelovig zoals niet onder een ladder door lopen of extra voorzichtig te zijn met een spiegel
Het is af en toe wel vervelend, maar ik kan er niets aan doen...
Van het concert des levens, krijgt niemand het program
pi_34004147
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:05 schreef almeersmeisje het volgende:

[..]

Voor mij precies hetzelfde.. ik ben overigens altijd al een beetje bijgelovig zoals niet onder een ladder door lopen of extra voorzichtig te zijn met een spiegel
Het is af en toe wel vervelend, maar ik kan er niets aan doen...
Maak toch niet uit, joh. Iedereen heeft zo z'n dingetjes, denk ik.

Vanmorgen nog wel een aparte opmerking van een nieuwslezeres over vandaag trouwens: ze zei iets van: de mensen die vandaag het ongeluk willen ontwijken en dus maar de hele dag in bed blijven liggen, die kunnen beter opstaan. De meeste mensen overlijden namelijk in hun bed.
(Un)masking for the greater good.
pi_34004291
Er is nog nooit iets speciaals gebeurd op vrijdag de dertiende, bij mij althans niet
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34004318
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:17 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Er is nog nooit iets speciaals gebeurd op vrijdag de dertiende, bij mij althans niet
Don't tempt fate
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_34004332
De beste dingen gebeuren op Vrijdag de 13e...
Zonder bestond ik nu niet.
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:26:28 #10
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34004441
Ik ben niet zo bijgelovig. Voor mij is vrijdag de 13e net als elke andere dag
(en zwarte katten zijn liev )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:29:09 #11
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_34004490
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:26 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben niet zo bijgelovig. Voor mij is vrijdag de 13e net als elke andere dag
(en zwarte katten zijn liev )
Ik heb een zwart gat
ik bedoel een zwarte kat
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_34004583
Was me niet eens opgevallen, bedankt voor het melden. Kijken wat voor ongeluk me vandaag te wachten staat
pi_34004991
Puur christelijk bijgeloof.
Was er niet een verhaal over de vervolging van een groep door de katholieke kerk die volbracht werd op vrijdag de 13de? Staat me vaag iets van bij. Iemand hier?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34005038
Bijgeloof over katten en met name zwarte.... christelijke nonsens uit de tijd van heksenvervolgingen.
Onder een ladder doorlopen is gewoon niet verstandig omdat er vanalles af kan vallen. Verfpotten, emmers, een plons water of verf uit zo'n pot of emmer, degene die op de ladder staat.
Spiegels.... ook mee uitkijken en niet laten breken. De scherpe stukken kunnen alle kanten opvliegen en je ergens raken en verwonden. Logisch toch
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34005172

zo.. nu hebben jullie allemaal ongeluk vandaag!

owhh en wie loopt d'r ff onder door!

en 7 jaar ongeluk:

Dit keer zonder signature
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:25:14 #16
138593 Volte-Face
't is geen gezicht
pi_34005660
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:01 schreef Ericjuh het volgende:
owhh en wie loopt d'r ff onder door!

<plaatje ladder>
Ik loop er liever onderdoor dan dat ik erop klim, zo te zien heeft de vent de 1e ladder ook al omgegooid...
Newb &lt;0_0&gt;
pi_34006041
Is alle geloof geen bijgeloof?
Geloven: er vast van overtuigd zijn dat iemand of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat.
Het Christelijke geloof verdrong de "oude geloven", nam bruikbare rituelen over en verklaarde andere tot bijgeloof. Dit veranderde nogal eens wat betreft streek en opvatting.
Is een kruis slaan ter bezwering van het kwaad niet net zo'n bijgeloof of een kaars opsteken om voorspoed af te roepen?

@Nokwanda, waarschijnlijk bedoel je de Tempeliersvervolging in 1300, met de arrestatie van alle Tempeliers op vrijdag 13 oktober 1307.

vrijdag 13 januari 2006 @ 11:01:52 #18
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34006591
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:03 schreef DeTolk het volgende:
ik heb een Techno Toets vandaag. Die gaat nu dus mislukken
Hij gaat niet door

Friday 13th is my lucky Day
pi_34006691
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:40 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Is alle geloof geen bijgeloof?
Geloven: er vast van overtuigd zijn dat iemand of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat.
Het Christelijke geloof verdrong de "oude geloven", nam bruikbare rituelen over en verklaarde andere tot bijgeloof. Dit veranderde nogal eens wat betreft streek en opvatting.
Is een kruis slaan ter bezwering van het kwaad niet net zo'n bijgeloof of een kaars opsteken om voorspoed af te roepen?

@Nokwanda, waarschijnlijk bedoel je de Tempeliersvervolging in 1300, met de arrestatie van alle Tempeliers op vrijdag 13 oktober 1307.

Ja

en ja, die bedoelde ik.

En er was ook nog iets met vrouwenbijeenkomsten in aantallen van 13 die 13 volgens de christenen die de oude geloven verdrongen een duivelsgetal maakte maar wat verder niks met de bijbel van doen had. (net zomin als katten trouwens. Wat daar over gezegd kan worden is dat de Egyptenaren Bastet als een van de goden aanbaden en katten heilig waren. Wellicht ook daarom volgens christenen duivels)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:20:31 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34007054
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijdag_de_13e

Hier staat ook eea over vrijdag de 13e
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:22:22 #21
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_34007106
Relatie is zo goed als over
bus was te VROEG
trein dus gemist
Moest dus extra overstappen

Het begon goed
pi_34007828
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:53 schreef nokwanda het volgende:
Puur christelijk bijgeloof.
Was er niet een verhaal over de vervolging van een groep door de katholieke kerk die volbracht werd op vrijdag de 13de? Staat me vaag iets van bij. Iemand hier?
Een stukje uit de Da Vinci Code:

De Priorij van Sion is in 1099 in Jeruzalem opgericht door de Franse Hertog Godfried van Bouillon, onmiddellijk nadat hij de stad had veroverd en koning was geworden. Koning Godfried had naar men zei een belangrijk geheim, een geheim dat zijn familie al kende sinds de tijd van Jezus. Omdat hij bang was dat zijn geheim verlorewn zou gaan als hij zou sterven, richtte hij een geheime broederschap op -de Priorij van Sion- en gaf de leden opdracht zijn geheim te beschermen door het van generatie op generatie door te geven.

Gedurende de jaren in Jeruzalem kwam de Priorij ter ore dat er een stapel documenten verborgen lag onder de ruïne van de tempel van Herodus, die op de oudere ruïne van de tempel van Salomo was gebouwd. Ze geloofde dat deze documenten het belangrijke geheim van Godfried bevestigden en zo controversieel warne dat de Kerk nergens voor zou terugdeinzen om ze in handen te krijgen.

De Priorij besloot dat deze documenten uit het puin onder de tempel vandaan moesten worden gehaald, hoe lang het ook zou duren, en voor altijd beschermd zou moeten worden, zodat de waarheid nooit verloren zou gaan. Om de documnten uit de ruïne te halen riep de Priorij een militaire tak in het leven, een groep van negen ridders die de Orde van de Arme Ridders van de Tempel van Salomo heette. Beter bekend als de tempeliers

Voor academici is de geschiedenis van de Tempeliers een hachelijke zaak geworden, waarin feiten, overlevering en verkeerde informatie zo met elkaar verweven zijn geraakt dat het bijna onmogelijk is geworden te bepalen wat de zuivere waarheid is.

Zo is nooit duidelijk geworden wát de tempeliers gevonden hebben, maar over één ding is iedereen het eens: ze hebben in elk geval iets ontdekt in die ruïne. Iets waar ze rijker en machtiger door zijn geworden dan iemand zich in zijn stoutste dromen had kunnen voorstellen.

De tempeliers namen hun schat mee uit de tempel en reisden ermee naar Europa, waar hun invloed van de ene op de andere dag enorm was.
Niemand wist zeker of de tempeliers het Vaticaan afpersten of dat de Kerk eenvoudigweg probeerde de tempeliers af te kopen en zo het zwijgen op te leggen, maar paus Innocentius II vaardigde onmiddellijk een unieke pauselijke bul uit, waarmee hij de tempeliers onbegrensde macht verleende en hun toestemming gaf hun eigen wetten op te stellen. Daarmee werden ze een autonoom leger dat onafhankelijk was van koningen en kerkvorsten.

Met hun carte blanche van het Vaticaan groeiden de tempeliers in een ontstellend tempo, zowel in aantal als in politieke invloed, en ze vergaarde in ruim tien jaar grote lappen grond. Ze gingen over tot het verstrekken van kredieten aan koningshuizen die op zwart zaad zatenen vroegen daar rente voor, waarmee de grondslag voor het hedendaagse banksysteem werd gelegd en hun rijkdom en invloed toenamen.

Toen de veertiende eeuw aanbrak, hadden de tempeliers dankzij de steun van het Vaticaan zo veel macht verzameld dat paus Clemens V besloot dat er iets aan gedaan moest worden. Samen met de Franse koning Filips de Schone beraamde de paus een ingenieus plan om korte metten te maken met de tempeliers en de hand te leggen op hun schat, en zo het geheim te bemachtigen waarmee macht over het Vaticaan werd uitgeoefend. In een millitaire manoeuvre vaardigde paus Clemens geheime, verzegelde orders uit die door zijn soldaten in heel Europa tegelijk moesten worden geopend, op vrijdag 13 oktober 1307.

Op de dertiende werden bij zonsopgang de zegels van de documenten verbroken en hun verschrikkelijke inhoud werd onthuld.
Clemens beweerde in zijn brief dat God hem in een visioen had bezocht en hem had gewaarschuwd dat tempeliers ketters waren die zich schuldig maakten aan duivelsverering, homosexualiteit, ontheiliging van het kruis, sodomie en ander blasfemisch gedrag. God had paus Clemens gevraagd de aarde te louteren door alle tempeliers op te pakken en te martelen totdat ze hun misdaden tegen God hadden bekend. De operatie van Clemens verliep met uiterste nauwkeurigheid. Op die dag werden talloze tempeliers gevangengenomen, genadeloos gemarteld en uiteindelijk als ketters op de brandstapel ter dood gebracht. Sporen van die tragedie zijn nog terug te vinden in de hedendaagse beschaving: tot op de dag van vandaag staat vrijdag de dertiende te boek als een ongeluksdag.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34007980
Ik was in China in een hotel. De kamernummers op rij: 11, 12, 24, 14, 15...

Een kamer met nummer 13 werd niet of nauwelijks gehuurd. Komt volgens mij wel voor in meer hotels.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_34008076
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:22 schreef Duracell het volgende:
Relatie is zo goed als over
bus was te VROEG
trein dus gemist
Moest dus extra overstappen

Het begon goed
Lijkt me dat dat niet opeens vandaag zo is omdat het vrijdag de dertiende is?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:56:00 #25
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_34010040
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:55 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Lijkt me dat dat niet opeens vandaag zo is omdat het vrijdag de dertiende is?
Vast wel

Maar ik heb ook al eens een auto-ongeluk gehad op de 13de, dus ik begin het wel verdacht worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')