Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.
k, maar als in de voorwaarden van Oxxio staat dat er alleen met automatische incasso betaald kan worden heb je geen Oxxio meer.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:23 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomen
En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:47 schreef it_was_me het volgende:
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering van een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........'' (stukje uit de voorwaarden)
Het kan dus wel! Met een factuur! Dus zolang ik netjes zelf betaal kan Oxxio mij toch niets maken? Ik laat dan iedere keer het bedrag storneren en laat de automatisch overboeking die ik heb ingesteld zijn werk doen! En uiteraard met de brief naar de bank.
Ik heb nu de bank aan de telefoon en die beginnen te lachen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.
Ik ben dus alleen wel benieuwd wat je op de bank wil gaan doen.
Het gebeurt erg vaak, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor Oxxio...ook veel andere energiebedrijven maken er een puinhoop van. Net als bv. telecommaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:09 schreef it_was_me het volgende:
Nu ik er iets langer over nadenk valt het me op dat de bank wel heel snel zo reageert. Ik heb nu wel een beetje het vermoeden dat dit dus vaker gebeurt! Het is dat ik daar mijn energie goedkoper heb. Verder zijn het maar amateurs!
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:42 schreef stinkie het volgende:
Let alleen wel op met blokkades, die worden gezet op tegenrekening, bedrag en dacht ik ook datum. Oftewel, als ze via een andere tegenrekening, of een cent meer of minder, incasseren heb je kans dat ze alsnog aan je centen zitten. Geen probleem, moet je alleen ff wat meer doen. Bank bellen, misbruik incasso melden en dan gaat de bank zich met Oxxio bezighouden.
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:45 schreef Mike het volgende:
[..]
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:49 schreef stinkie het volgende:
[..]
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaaktquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.
Ok, laat ik het dan anders zeggen: ik vraag als bankmedewerker bijna elke dag een incassoblokkade aan en ik heb nog nooit meegemaakt dat er daarna nog wat werd afgeschreven (behalve dan als er een andere tegenrekening gebruikt werd).quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |