abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33997904
Ik betrek mijn energie van Oxxio. Sinds het begin heeft Oxxio gewerkt met automatische incasso. Echter, de bedragen worden op verschillende tijdstippen afgeschreven of ze worden niet afgeschreven. Ook zijn de bedragen niet altijd hetzelfde. Iig ben ik niet blij met de automatische incasso (ook om nog andere redenen).
Nu heb ik de 'rode kaart 'in gestuurd en meld Oxxio nu terug dat dat niet kan. Ik heb die incasso maar te accepteren en anders heb ik kans om afgesloten te worden. Dat staat in de voorwaarden. Maar zo lees ik de voorwaarden niet! Ik denk dat het ook mag van hun met een factuur.
Maar eigenlijk is mijn vraag: Mag Oxxio eisen dat betaling alleen via incasso gaat, en mogen zij zomaar weigeren gehoor te geven aan een 'rode kaart'?
Inspiratieloos!
pi_33998345
Die weigering gehoor te geven aan de rode kaart moet je bij de bank melden.

Ze staan uiteraard wel in hun recht om in een overeenkomst een bepaalde manier van betalen te eisen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_33998762
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering vna een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........''
Ze bieden in hun voorwaarden in een artikel allebei de mogelijkheden. Wat is het probleem als ik gewoon netjes op tijd betaal? Waarom moet ik die incasso houden?
Inspiratieloos!
pi_33998811
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomen
Inspiratieloos!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:41:15 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_34006060
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:23 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ik ga iig met een copie van die brief naar de bank was ik zelf nog niet op gekomen
k, maar als in de voorwaarden van Oxxio staat dat er alleen met automatische incasso betaald kan worden heb je geen Oxxio meer.

( * BertV betaald de huur al tijden zonder automatische incasso vanwege dubbele afschrijvingen)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_34006093
Oxxio aansmeerders

Nog een Oxxio topic!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 10:46:27 #7
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34006164
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef _-rally-_ het volgende:
En wat moet de bank er dan aan doen? Die kunnen er een incasso blokkade opzetten, maar daar worden ze bij Oxxio dus boos van. En dan krijg je misschien gezeik met een deurwaarder.

Ik vind het maar een vreemde zaak dat het per se automatisch afgeschreven moet worden...veel mensen hebben een rekening waarbij dat niet eens kan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_34006197
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering van een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........'' (stukje uit de voorwaarden)

Het kan dus wel! Met een factuur! Dus zolang ik netjes zelf betaal kan Oxxio mij toch niets maken? Ik laat dan iedere keer het bedrag storneren en laat de automatisch overboeking die ik heb ingesteld zijn werk doen! En uiteraard met de brief naar de bank.
Mijn hypotheek moet ook met een automatische incasso en die betaal ik ook al 10 jaar zonder! Geen problemen mee.
Inspiratieloos!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 10:49:05 #9
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34006232
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:47 schreef it_was_me het volgende:
'' Klant dient leverancier binnen tien dagen na uitvoering van een automatische incasso dan wel na ontvangst van een factuur........'' (stukje uit de voorwaarden)

Het kan dus wel! Met een factuur! Dus zolang ik netjes zelf betaal kan Oxxio mij toch niets maken? Ik laat dan iedere keer het bedrag storneren en laat de automatisch overboeking die ik heb ingesteld zijn werk doen! En uiteraard met de brief naar de bank.
Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.

Ik ben dus alleen wel benieuwd wat je op de bank wil gaan doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_34006253
Als dat in hun voorwaarden staat, kan je vragen om via een factuur te betalen. Wellicht zullen ze je dan wel pesten met wat 'administratieve' kosten ter vergoeding van het papier, envelop, postzegel en handeling.
pi_34006451
het mag dan misschien niet van oxxio, maar ze kunnen er verder niets tegen doen als jij hun automatische incasso stopzet bij de bank.

dus; ga naar bank, blokkeer hun (en alleen die van hun) automatische incasso en maak gewoon zelf het factuurbedrag (op tijd !!!) over.
pi_34006552
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:49 schreef Mike het volgende:

[..]

Volgens mij moet het zo geen problemen opleveren.

Ik ben dus alleen wel benieuwd wat je op de bank wil gaan doen.
Ik heb nu de bank aan de telefoon en die beginnen te lachen.
''Maar dat gebeurt zomaar niet. Daar gaan wij eens een selectieve blokkade op zetten.''
Blokkade gezet voor Oxxio
En nu ben ik benieuwd wat ze gaan doen aan het feit dat ik zelf netjes betaal?
Moraal van het verhaal en mijn antwoord : Jij bepaald of een incasso mag worden uitgevoerd en niet bedrijf die de incasso uit wil voeren. De rode kaart werkt! Alleen moet je er soms iets meer voor doen.
Inspiratieloos!
pi_34006796
Nu ik er iets langer over nadenk valt het me op dat de bank wel heel snel zo reageert. Ik heb nu wel een beetje het vermoeden dat dit dus vaker gebeurt! Het is dat ik daar mijn energie goedkoper heb. Verder zijn het maar amateurs!
Inspiratieloos!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 11:11:16 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34006842
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:09 schreef it_was_me het volgende:
Nu ik er iets langer over nadenk valt het me op dat de bank wel heel snel zo reageert. Ik heb nu wel een beetje het vermoeden dat dit dus vaker gebeurt! Het is dat ik daar mijn energie goedkoper heb. Verder zijn het maar amateurs!
Het gebeurt erg vaak, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor Oxxio...ook veel andere energiebedrijven maken er een puinhoop van. Net als bv. telecommaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:42:41 #15
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_34011929
Let alleen wel op met blokkades, die worden gezet op tegenrekening, bedrag en dacht ik ook datum. Oftewel, als ze via een andere tegenrekening, of een cent meer of minder, incasseren heb je kans dat ze alsnog aan je centen zitten. Geen probleem, moet je alleen ff wat meer doen. Bank bellen, misbruik incasso melden en dan gaat de bank zich met Oxxio bezighouden.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 13:45:49 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34012045
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:42 schreef stinkie het volgende:
Let alleen wel op met blokkades, die worden gezet op tegenrekening, bedrag en dacht ik ook datum. Oftewel, als ze via een andere tegenrekening, of een cent meer of minder, incasseren heb je kans dat ze alsnog aan je centen zitten. Geen probleem, moet je alleen ff wat meer doen. Bank bellen, misbruik incasso melden en dan gaat de bank zich met Oxxio bezighouden.
De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:49:41 #17
19297 stinkie
pi_34012177
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:45 schreef Mike het volgende:

[..]

De blokkade gaat alleen over de tegenrekening. Het eerste probleem wat je noemt, het innen via een andere tegenrekening, is dus inderdaad aanwezig en dan is het inderdaad even zaak de bank te bellen.
nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....
pi_34012338
Ik ga die laatste opmerkingen wel in de gaten houden!
Inspiratieloos!
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 14:10:25 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34012797
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:49 schreef stinkie het volgende:

[..]

nee, het is een combinatie, tenminste, dat is wat Postbank mij vertelde toen ik genoeg had van UPC. En idd werd daar wel eens een ander bedrag geind....
Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:13:52 #20
19297 stinkie
pi_34012907
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat een bedrijf dat kwaad wil gewoon elke maand het bedrag kan veranderen om zo onder de blokkade uit te komen. Voor zover mij bekend is er gewoon geen enkel bedrag te incasseren bij een incassoblokkade...de naam zegt het eigenlijk al.
het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaakt
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 14:15:49 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34012975
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef stinkie het volgende:

[..]

het zou me iig niet verbazen, gezien de hoeveelheid misbruik die er de afgelopen jaren met incasso's zijn gemaakt
Ok, laat ik het dan anders zeggen: ik vraag als bankmedewerker bijna elke dag een incassoblokkade aan en ik heb nog nooit meegemaakt dat er daarna nog wat werd afgeschreven (behalve dan als er een andere tegenrekening gebruikt werd).
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:37:43 #22
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_34030713
Let wel op met oxxio!!
Wij moesten ook betalen via automatische incasso,dat hebben we geweigerd,elke maand gewoon netjes het termijn bedrag overgemaakt,maar toch hebben ze ons eruit gegooid.
We zijn niet afgesloten geweest ofzo,ze hebben "netjes" een andere leverancier voor ons gezocht die wel via acceptgiro`s wil werken,dat werd Energiedirect...nou laat maar,die staan nog slechter aangeschreven.
We zijn weer terug gegaan naar Nuon.
pi_34033410
Ik heb vandaag nog met een andere ook bij Oxxio betrokken partij gesproken! Hij is ook heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik ook! Maar een incasso krijgen ze niet meer.
Inspiratieloos!
pi_34040427
Ze moeten de AI intrekken als jij dat aangeeft. Het kan echter wel zo dat ze alleen betaling via AI accepteren. Dat is begrijpelijk en er zijn meer bedrijven waar je slechts middels een AI kunt betalen. Dat bespaart een hoop administratieve rompslomp.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:55:21 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39363863
Even een vette topic-kick, maar ik moet het kwijt.

Dat is wel zo'n gore smerige tyfusbende, Oxxio. Het enige waar die mafiose lijers goed in zijn, is reclame maken. En mensen geld aftroggelen. Nu ik dit (maanden oude) topic doorlees, begin ik hun praktijken door te krijgen.

Dat daar nog geen steen door de ruit is gegaan, mag een wonder heten.

Nee dit is geen KLB maar toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')