nee man was laatst nog op tvquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:45 schreef LudoSanders het volgende:
Alhoewel, is Mr T niet dood?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
nee man was laatst nog op tv
hanibal is dood
Ja je hebt gelijk, maar erg lekker gaat het dan toch niet met hem.quote:Huidige situatie
Tegenwoordig woont Mr. T. in Sherman Oaks, Californië. Hij is alleenstaand en verschijnt sporadisch in films en reclames. Eind jaren '90 wordt er kanker aan de lymfeklier bij hem ontdekt. Na vroeger afstand te hebben genomen van het geloof, heeft hij heeft zich weer bekeerd tot het christendom en is met enige regelmaat te zien op christelijke televisiekanalen.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:53 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Als Mr T dit gaat zingen vallen die anderen dus echt wel dood
http://video.google.com/videoplay?docid=-3141282241273382653&q=Mr+T
Klaploperquote:
quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:43 schreef LudoSanders het volgende:
BA, want BA is een neger en de stoerste.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:53 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Als Mr T dit gaat zingen vallen die anderen dus echt wel dood
http://video.google.com/videoplay?docid=-3141282241273382653&q=Mr+T
heb je al ervaring tegen tegen een 7de dan aikido-meester in zijn prime?quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:57 schreef El_Rolando het volgende:
Chuck, zeker weten. Ervaring en zo.
neequote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:06 schreef a-child-in-chains het volgende:
chuck heeft les gehad van bruce lee.
7de dan wordt je niet enkel door filmsquote:stevan is alleen goed als ie in films speelt.
okquote:b. a. barracus is dope.
Ik ga voor de dopeste.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Steven Segal killt alles dat leeft en rel zoekt. In hoeveel vechtsporten is hij grootmeester? En dat zijn dan vechtsporten die op de praktijk gericht zijn, geen stijlsporten zoals karate.
zo bij lange na niet!!!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:10 schreef cerror het volgende:
Steven Segal kan je doden met een haar op 3km afstand.
Mooi gezegd, spijtig genoeg is traditionele aikido niet echt op praktijk gericht en is heeft hij een 1ste dan in karate, de stijlsport jaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Steven Segal killt alles dat leeft en rel zoekt. In hoeveel vechtsporten is hij grootmeester? En dat zijn dan vechtsporten die op de praktijk gericht zijn, geen stijlsporten zoals karate.
7e dan in wat?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:08 schreef Genjuro het volgende:
[..]
nee
[..]
7de dan wordt je niet enkel door films
[..]
ok
goed onderbouwde mening![]()
kiek um serieus reagerenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:13 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Mooi gezegd, spijtig genoeg is traditionele aikido niet echt op praktijk gericht en is heeft hij een 1ste dan in karate, de stijlsport ja
Verder nog Kenjutsu, mij onbekend en voor de rest rommelt hij nog wat aan met judo en kenpo enz
Aikidoquote:
Alsof dat zoveel voorstelt. Zet daar een Sambo-zwaargewicht of doorgewinterde kickbokser tegenover en dat mannetje gaat KO.quote:
Kickboksers zijn maar efficiënt zolang de regels inhouden dat je geen grepen of klemmen mag gebruiken. Vanaf dat dat mag, is het heel beperkt (in tegenstelling tot sommige oosterse vechtsporten, die grepen en klemmen combineren met slagen en trappen).quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alsof dat zoveel voorstelt. Zet daar een Sambo-zwaargewicht of doorgewinterde kickbokser tegenover en dat mannetje gaat KO.
kickbokser verliest tenzij hij grappling ervaring heeftquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alsof dat zoveel voorstelt. Zet daar een Sambo-zwaargewicht of doorgewinterde kickbokser tegenover en dat mannetje gaat KO.
Als je tegen de aikidomeester zegt dat hij daar gaat trappen, zeker.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:22 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Laat 'n kickboks-meester maar 's trappen naar het hoofd van een aikido-meester. Je zal die kickbokser nogal 's zien vliegen...
Ja hoor, Steven Seagal laat Sem Schilt vliegenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:22 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Laat 'n kickboks-meester maar 's trappen naar het hoofd van een aikido-meester. Je zal die kickbokser nogal 's zien vliegen...
http://inat.org/JKD/movies/Aikido-Steven%20Seagal.mpgquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja hoor, Steven Seagal laat Sem Schilt vliegenWat heb je gerookt?
TKD is vooral show, met veel highkicksquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:32 schreef a-child-in-chains het volgende:
'weetje wat ik het meest slappe van alle vechtsporten vind? taekwondo
die gasten zijn alleen goed in stijl, maar.. zet daar een kickboxer tegenover en dan maakt het niet
uit hoe snel of mooi of dat die taegasten triple flare kicks kunnen maken. 1 trap
van een kickboxer en ze weten niet meer waar ze moeten kijken
teakwondo![]()
teakwondo is alleen goed als je zelf 2,02 bent en breed gebouwd.
Ben je dan 3e dan teakwondo, kan niet veel tegn je op.
Hangt er wel vanaf wie tegen je hoofd schopt he..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:36 schreef Genjuro het volgende:
[..]
TKD is vooral show, met veel highkicks
Wat bruce lee hierover zei was meesterlijk en heb ik altijd onthouden
"Een schop op het hoofd is even zinloos als een vuistslag op de tenen"
Het gaat daar niet om, maar bekijk de totale weg eens die je been moet afleggen om aan een hoofd te komen, en de positie waarin je je dan bevindt. Een high kick is even makkelijk af te weren als een haymaker, die grote swing die je altijd ziet in actiefilms, waar je gewoon moet bukken en dan heb je een heeeele opening om de andere verrot te slaan. Bij een high kick is het hetzelfde, je staat uit balans en je kick is makkelijk af te blokken, dus je laat een opening waar een getrainde vechter "dank u" om zegtquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:49 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf wie tegen je hoofd schopt he..
Een rob o-nell van tkd center purmerend moet niet tegn je hoofd schoppen
(engels) boksen op het moment, maar erg geinteresseerd in Braziliaan JuiJutsi en vroeger muay thai gedaan, tot ik botsplinters kreeg in mn beide ellebogen, toen was het stoppen of operatiequote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
Tja.
Wat voor vechtsport beoefen jij?
Feit blijft dat een Steven Seagal (in welke vorm dan ook) weinig kan uitrichten tegen Sem Schilt of Jerome le Banner.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:53 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Het gaat daar niet om, maar bekijk de totale weg eens die je been moet afleggen om aan een hoofd te komen, en de positie waarin je je dan bevindt. Een high kick is even makkelijk af te weren als een haymaker, die grote swing die je altijd ziet in actiefilms, waar je gewoon moet bukken en dan heb je een heeeele opening om de andere verrot te slaan. Bij een high kick is het hetzelfde, je staat uit balans en je kick is makkelijk af te blokken, dus je laat een opening waar een getrainde vechter "dank u" om zegtDaarom zul je een getrainde kickbokser of muay thai expert enkel een high kick zien gebruiken als er een opening voor is.
Natuurlijk, als je een high kick tegen iemand zijn kin kan landen, is het meestal afgelopen
vrij logisch, dat zijn crosstrainende superatleten en de toppers in K-1. Zowat de ultime vechters. Daar kan een wereldkampioen in 1 enkel stijl niet tegen op, tenzij ze de regels van zijn sport gebruiken(bv. tegen Mike Tyson met enkel boksregels dus geen kicks of grappling)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Feit blijft dat een Steven Seagal (in welke vorm dan ook) weinig kan uitrichten tegen Sem Schilt of Jerome le Banner.
Maar negers gaan altijd als eerste dood.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:43 schreef Intergalactrick het volgende:
Mister T natuurlijk, dat is een neger.
Kickboksen een echte vechtsportquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:39 schreef cultheld het volgende:
Ik weet het, maar ik erger me altijd aan dat gegeil op kung fu/wongchikonkidong shu etc. Ik heb ooit bijna een topic vol getrollt met typisch gegeil op die zweverige kutsporten en men hapte ook nogMaar goed, ik heb meer met echte vechtsporten zoals sambo, boksen, kickboksen, muay thai en ashihara.
Ik vraag me echt af hoe jij tot die conclusie komt... De hele essentie van aikido is slagen en stampen van de andere onderschappen, en zijn kracht tegen hem gebruiken. Dat is perfecht om tegen iemand als sem schilt te gebruiken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Feit blijft dat een Steven Seagal (in welke vorm dan ook) weinig kan uitrichten tegen Sem Schilt of Jerome le Banner.
Ja eh dat moet ik nog ff uitvogelen, me 1e echte topic dit manquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:21 schreef peterh het volgende:
open dan een poll dan kunnen we stemmen!
Verder ben ik het wel met je post eens, maar bovenstaande klopt niet.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:04 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Schilt slaagt Seagal. Seagal heeft pijn. Schilt slaagt nog 's, seagal heeft nog meer pijn.
Steven is zó ruig dat die eerste twee klappen bij z'n strategie passen. 't Is pas bij de derde dat z'n tegenstander voluit durft gaan, en dán....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:17 schreef Pool het volgende:
[..]
Verder ben ik het wel met je post eens, maar bovenstaande klopt niet.
Steven krijgt nóóit klappen.![]()
![]()
Ja, maar de eerste twee slagen knippen ze dan uit de film.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:24 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Steven is zó ruig dat die eerste twee klappen bij z'n strategie passen. 't Is pas bij de derde dat z'n tegenstander voluit durft gaan, en dán....![]()
Aikido is oppermachtig in zijn een idilische wereld, maar ik heb een goede vriend met 5 jaar aikido ervaring, en hij vraagt altijd hetzelfde... "slaag mij eens op die manier".quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:04 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Kickboksen een echte vechtsportGeen enkele vechtsport waar je handschoenen draagt komt zelfs maar in de buurt van een "echte" vechtsport. Het enige dat je leert is klappen en stampen. Denk je nu echt dat je daarmee opkan tegen een vechtsport waar je met grepen etc leert hoe je (met je handen dus) op een halve seconde een arm op drie plaatsen kan breken?
Seagal in zijn topjaren vs Sem Schilt: Schilt slaagt Seagal. Seagal heeft pijn. Schilt slaagt nog 's, seagal heeft nog meer pijn. De derde slag onderschept seagal, hij breekt Schilts' arm in 0.5s in drie plaatsen. Een héle seconde later zijn ook z'n twee benen gebroken. Zó efficient is aikido, als je er echt pijn mee wilt veroorzaken (wat in essentie niet de bedoeling is)
![]()
![]()
schattig, kickboksers hoog in 't vaandel dragen
![]()
mijn topic!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:13 schreef Pool het volgende:
adoreer hier Steven SeagalSteven! Steven!
![]()
[afbeelding]
Nja, kick-ass reflexen heb je nodig om iedere vechtsport te meesteren. Anders kan je niet op tijd reageren als die ander je slaat natuurlijk!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:26 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Aikido is oppermachtig in zijn een idilische wereld, maar ik heb een goede vriend met 5 jaar aikido ervaring, en hij vraagt altijd hetzelfde... "slaag mij eens op die manier".
Spijtig genoeg in een echt gevecht weet je niet hoe een mens slaagt, en dat is ook het zwak van aikido. Als je een goede vechter bent en een slag kan anticiperen is het super ja dat wel.
Daarentegen, hij verwachtte dat ik niks zou doen terwijl hij mn arm 800 graden in het rond ging draaien, en dat is ook verkeerd. Aikido is vrij waardeloos in een streetfigh(tenzij bij een "bumrush" dat die tegenstander in volle vaart naar je toe loopt) want het heeft maar een paar practische grepen en het duurt enorm lang eer je deze meester bent
Ik heb ook nog nooit iemand aikido zien gebruiken in een k1 of mma fight, en mn vriend zei dat dat was omdat aikido superdefensief was. Of dit waar was weet ik niet...
The way aikido is trained in >90% of dojos, the practitioners train their techniques against VERY unrealistic attacks. No combinations, no punches with quick retraction, no jabs where the body weight is not thrown into the punch, no leg kicks, etc. Most aikidoka have excellent body movement and good understanding of body mechanics / body manipulation / joint manipulation, but their ability to apply it in an aggressive, full speed combat situation is limited because they don't generally train that way.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:26 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Nja, kick-ass reflexen heb je nodig om iedere vechtsport te meesteren. Anders kan je niet op tijd reageren als die ander je slaat natuurlijk!
Aikido is inderdaad superdefensief maar ook superefficient. Het draait om het zo snel mogelijk uitschakelen van je tegenstander wanneer je aangevallen wordt. Het heeft veel te maken met de energieverplaatsing van je tegenstander omzetten in jouw voordeel.
Ik blijf erbij dat aikido enorm efficient is in een streetfight. Je leert er zowel je vijand uitschakelen als hij naar je slaagt, stampt, gewapend is, grepen gebruikt,...
Wat zijn juist de regels van K1? Mag je daar onbeperkt botten breken dmv grepen e.d.?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |