Ik hoop dat onze kat ook zo adequaat reageert...Heb hier nog nooit muizen gehad, maar goed, de kat is dan ook nog nooit eerder uit logeren geweest...quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:54 schreef DaMart het volgende:
Onze vorige kat joeg de muizen het gasfornuis in. Rauw smaakten ze waarschijnlijk niet zo lekker![]()
Bij een vorige werkgever liep er eens een muis een stofzuiger in.... ik zal maar niet in details treden over hoe het apparaat er van binnen uitzag nadat ik het toen had aangezet
Bedankt voor de tip. Voorlopig zijn ze op brood afgekomen, ik heb dus mooi een halfje brood weg kunnen mikken. De rest is nu achter slot en grendel.quote:
Of de kat heeft er heel zelfzuchtig een delicatesse van gemaakt, en je vindt er niks meer van terug... dat kan ook natuurlijkquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Voorlopig zijn ze op brood afgekomen, ik heb dus mooi een halfje brood weg kunnen mikken. De rest is nu achter slot en grendel.
Klote is dat die beesten achter m'n keukenblok vandaan schijnen te komen en daar kom ik dus weer niet makkelijk achter![]()
Morgen maar wat valletjes plaatsen op de plek waar ze achter het blok vandaan kunnen komen en dat kan dan gelukkig maar weer op 1 plek. Ondertussen hoop ik dat de kat morgenochtend een kadootje voor me heeft![]()
Letterlijk ja...quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:59 schreef Neolith het volgende:
Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel...
Mag, scheelt mij kattevoer en dan blijven m'n valletjes leeg en kom ik geen opengegeten broden en muizenkeutels meer tegen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of de kat heeft er heel zelfzuchtig een delicatesse van gemaakt, en je vindt er niks meer van terug... dat kan ook natuurlijk
Mhoa, voorlopig maar 1 betrapt, aangezien er een gat in de broodzak en brood zat ten grote van 1 muis en maar beperkt muizenkeutels (Bij dat brood, nergens anders...nog). Maar met muizen is het net met kakkerlakken, vind je aanwijzingen voor 1 muis, reken op meerdere.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:09 schreef buzzer het volgende:
als je echt zoveel muizen hebt zou ik toch een professioneel bedrijf inhuren (zoals Rentokil)
Ja, want dat is ook beter voor je gezondheid enzoquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:09 schreef buzzer het volgende:
als je echt zoveel muizen hebt zou ik toch een professioneel bedrijf inhuren (zoals Rentokil)
Dat mag je wel zeggen. Ik had gisteren vier vallen gezet, twee met kaas, twee met brood en vanmorgen stonden ze alle vier nog strak gespannen, maar miste 1 ervan zijn brood! Die muis heeft dus lekker gegeten zonder dat de val afging!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:43 schreef sjeppert het volgende:
muizen eten niet alleen kaas jongen
teveel tekenfilms gekeken
Mja, ik denk niet dat mijn kat graag een half uurtje in een trein, een paar uur op het vliegveld, 6 uur in het vliegtuig, een uur op weer een vliegveld, een half uur in een shuttle naar het busstation, 3 uur in een bus en vervolgens nog eens 12 uur in een andere bus en er dan achterkomen dat de buitentemparatuur niet boven de -10 uitkomt had willen meemaken, laat staan diezelfde rit nog eens omgekeerdquote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:
Dat jij je kat uit logeren stuurt... Mijn kat gaat mee op vakantie en op het vakantieadres heeft hij alle muizen opgegeten/weggejaagd. Ze vroeg al wanneer we weer wilden komen, want de muizen zijn nu weer terug
En wat nou als je kat aan zo'n ding snuffelt en het klapt dicht ???quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:17 schreef Vhiper het volgende:
Valletjes zijn gekocht, vanavond mogen ze hun nut gaan bewijzen.
Dan heeft 'ie z'n neus flink kapot.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 08:40 schreef gammapooka het volgende:
[..]
En wat nou als je kat aan zo'n ding snuffelt en het klapt dicht ???
De kat blijft uiteraard ver uit de buurt van de keuken als de valletjes er staan, anders kan ik idd naar de dierenartsquote:Op zaterdag 14 januari 2006 08:40 schreef gammapooka het volgende:
[..]
En wat nou als je kat aan zo'n ding snuffelt en het klapt dicht ???
Zal het proberenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 08:36 schreef Jordy-B het volgende:
dude... doppinda's zei ik toch?
'k heb twee maanden geleden een hele zooi muizen gevangen (stuk of 12, denk ik dat het er inmiddels zijn) met brood, kaas, vleeswaren en doppinda's... Bij die laatste kon ik er gewoon bij blijven zitten en was het binnen een kwartier raak. Diervriendelijke val (zo'n iglo met twee van die kruipgaten erin), deurtje openzetten, touwtje aan het deurtje en wachten tot een muis op de pinda afkomt, waarna je het deurtje achter z'n kont dichttrekt. En een val met een klapdeurtje die op dezelfde manier werkt, alleen hoef je er dan niet bij te blijven...
Gewoon even een doppinda pakken, een stukje van de dop afbreken zodat één nootje zichtbaar is (maar niet zomaar uit de dop gepakt kan worden) en de pinda vervolgens op de houder voor het aas spietsen.
bij de buurman door de brievenbus gooienquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zal het proberen
Alhoewel ik geen "diervriendelijke" vallen gebruik. Wat moet ik in vredesnaam met een levende muis? Buiten zetten? Dan zit ie zo weer binnen.![]()
Nah, ik heb een vriendelijke buurman en die zijn al zo zeldzaam dat ik die relatie graag goed houquote:Op zondag 15 januari 2006 16:05 schreef sjeppert het volgende:
[..]
bij de buurman door de brievenbus gooien![]()
Dat was de reden waarom ik heb afgezien van muizengif. Ik wil geen rottende muis achter m'n keukenblokquote:Op maandag 16 januari 2006 10:32 schreef TheSorrow het volgende:
Ook leuk als ze bijv tussen het plafond en de boven verdieping doodgaan , en dat jij dan een gat in je kast hebt zitten in de vloer waar vroeger een wasbak zat.. wat een kutlucht was datMaarja, dichtgekit, geen last meer van
quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:54 schreef DaMart het volgende:
Onze vorige kat joeg de muizen het gasfornuis in. Rauw smaakten ze waarschijnlijk niet zo lekker![]()
Bij een vorige werkgever liep er eens een muis een stofzuiger in.... ik zal maar niet in details treden over hoe het apparaat er van binnen uitzag nadat ik het toen had aangezet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |