FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Damn nice car, but which one is it?
Blackeagledonderdag 12 januari 2006 @ 10:01
Beste luitjes,

Wie weet wat voor merk of type auto is dit?

mistraldkdonderdag 12 januari 2006 @ 10:05
is dat niet die nieuwe maybach concept?
spijkerbroekdonderdag 12 januari 2006 @ 10:06
"which" i.p.v. "witch" ...
LSDdonderdag 12 januari 2006 @ 10:07
excelero
Developersrusdonderdag 12 januari 2006 @ 10:12
Maybach Excelero
.elxmetalheaddonderdag 12 januari 2006 @ 10:13
vette auto, beetje jammer dat je een maybach niet voor onder de +/- half milioen hebt
face-mandonderdag 12 januari 2006 @ 10:16
Beetje jammer dat de Topic Title niet klopt. Het is naar mijns inziens which ipv witch.

[ Bericht 0% gewijzigd door face-man op 12-01-2006 10:52:48 ]
Diekstradonderdag 12 januari 2006 @ 10:18
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:16 schreef face-man het volgende:
Beetje jammer dat de Topic Title niet klopt. Het is naar mijn inziens which ipv witch.
Geweldig... Zeiken op een ander maar het zelf ook niet kunnen...

Het is "naar mijn idee" of "mijns inziens" en dus niet "naar mijn inziens"
Stievusdonderdag 12 januari 2006 @ 10:19
een hekse mayback auto met idd een behoorlijk prijskaartje


toch lijkt de achterkant net de voorkant en andersom en binnenstebuiten
Private_Part_Sirdonderdag 12 januari 2006 @ 10:30
Ik dacht eerst dat het een verbouwde (maar dan ook FLINK verbouwde) Audi TT, maar het zou de nieuwe Bat-mobiel we eens kunnen zijn..
Ik zou niet graag de persoon willen zijn die in de zomer de dode insekten van de neus af moet halen....
Obliviondonderdag 12 januari 2006 @ 10:35
Die neus!

idiotforalivingdonderdag 12 januari 2006 @ 10:47
die velgen zien eruit alsof ze rechtstreeks uit het schap van de halfords komen
MMaRsudonderdag 12 januari 2006 @ 10:48
Het is which.
Private_Part_Sirdonderdag 12 januari 2006 @ 10:48
hehe. die kont! (lijkt wel een fles- openener)
De_Warme_bakkerdonderdag 12 januari 2006 @ 10:50
Maybach Exelero, beste bak.
Google er eens op, is niet lelijk
Blikdonderdag 12 januari 2006 @ 10:51
die achterkant is echt gorf lelijk...
SadKingBillydonderdag 12 januari 2006 @ 10:58
Geile auto. Ik zou mijn 626 er zo tegen inruilen
Beetje gejat van de jaren '50 auto's uit amerika het model maar die waren ook tof dus niks aan de hand
Vjennuhdonderdag 12 januari 2006 @ 18:04
En hoeveel voetbalvelden lang is ie?
DemonRagedonderdag 12 januari 2006 @ 18:11
De Batmobiel? (als je Batmobiel invoert in google krijg je o.a. de Maybach Exelero te zien)
Chokemedonderdag 12 januari 2006 @ 18:30
Dat ding is zo gigantisch groot als je hem in het echt ziet
Imprydonderdag 12 januari 2006 @ 18:35
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:30 schreef Chokeme het volgende:
Dat ding is zo gigantisch groot als je hem in het echt ziet
Inderdaad Hij stond ook in Essen, echt huge gewoon! Kun je je niet voorstellen als je hem nog nooit in het echt gezien hebt.
Alleen hij was te duur om in serie te maken stond er op een bordje.

[ Bericht 7% gewijzigd door Impry op 12-01-2006 18:44:01 ]
Alexxxxxdonderdag 12 januari 2006 @ 18:38
Daar is toch maar 1 van gemaakt? Waarom rijdt die op de openabre weg rond?
Imprydonderdag 12 januari 2006 @ 18:46
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Daar is toch maar 1 van gemaakt? Waarom rijdt die op de openabre weg rond?
Aan de achtergrond te zien is het ook op een of andere show, hij is ook gebasseerd op een oud Maybach-model.
MewBiedonderdag 12 januari 2006 @ 18:49
Die bak is toch gemaakt voor bandenfabrikant Fulda? of ben ik in de war met een andere Maybach?
Alexxxxxdonderdag 12 januari 2006 @ 18:51
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:49 schreef MewBie het volgende:
Die bak is toch gemaakt voor bandenfabrikant Fulda? of ben ik in de war met een andere Maybach?

Dat was deze Maybach, uit 1939


btw
MewBiedonderdag 12 januari 2006 @ 18:54
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Dat was deze Maybach, uit 1939

[afbeelding]
btw
google leerde mij dat het een showauto is van Fulda
klik
quote:
Fulda bouwt concept auto voor nieuwe band Exelero

Het Duitse Fulda team trok een speciale partner aan om het succes van de nieuwste ultra high performance zomerband te vergroten. In samenwerking met fabrikant van luxe auto's Maybach, werd een fantastisch gestylde concept auto ontwikkeld: de "Fulda Maybach Exelero".

Gebaseerd op gelijkwaardige programma's van de high-profile lancering van de Fulda Extremo banden in 1996 en de Maybach SW 38 snelheidsauto uit 1930, wordt de DaimlerChrysler Maybach Exelero gepositioneerd als indrukwekkende ambassadeur voor Fulda's nieuwste ultra high performance band.



'Het doel is bereikt, maar ik weet dat er meer mogelijk is', zei Bernd Hoffmann, Managing Director van Fulda Duitsland. 'Een paar weken terug zette de auto een wereldrecord neer voor limousines op standaard banden.'



De auto haalde 351 km/u op het 12,5 kilometer lange Italiaanse Motodrom Nardo circuit. Coureur Klaus Ludwig, drievoudig Duits racekampioen, zei: 'Het was niet te geloven hoe gemakkelijk de auto zich liet besturen op deze topsnelheid. Vooral de banden gaven een overtuigend gevoel van veiligheid. Alles was gewoon 'goed' , de technologie, het chassis en de banden.'

De auto weegt meer dan 2,66 ton en heeft de afmetingen van een kleine vrachtwagen die snelheidsrecords kan bereiken. De turbo 5.9 liter motor levert 700 PK aan 23 inch velgen die slechts 23 kilogram (50 pond) wegen, elk gemaakt van een stevig blok metaal van 257 kilogram (566 pond).

'Maar de auto is meer dan een 'snelheidsduivel'. Het zwart met rood interieur is pure luxe en beschik over de meest recente technologie en over verbazingwekkend mooi ontwerp', volgens Hoffmann.

Fulda richt zich met de Carat Exelero op de doelgroep van sportieve bestuurders die kortere remwegen op natte wegdekken willen, stuurprecisie en een laag geluidsniveau. De band is verkrijgbaar in 33 maten en 39 versies, van 15 tot 23 inch.

De band heeft ook het voordeel van het TÜV certificaat voor Prestaties en Productie (TÜV is Duitslands meest bekende onafhankelijke testinstituut), gebaseerd op uitgebreide testresultaten en grondig onderzoek van de productiefaciliteiten. Het is de eerste keer dat het in Munchen gevestigde bedrijf een bandenfabrikant deze certificering toekent voor een zeer goed product.
351km/h met een auto die ruim 2,5 ton weegt
Imprydonderdag 12 januari 2006 @ 18:58
Die vrachtwagen stond de afgelopen twee jaren ook op Essen.
Riodonderdag 12 januari 2006 @ 19:05
quote:
18.05.2005
CONCEPTCAR EXELERO OVERGEDRAGEN AAN FULDA

EEN UNIEK EXEMPLAAR: DE HOOGSTE MATE VAN INDIVIDUALISERING

De conceptcar Exelero vierde op 11 mei jongstleden zijn wereldpremière in het Tempodrom in Berlijn. De tweezitter met een 700 pk V12-biturbomotor is een studiemodel dat in opdracht van bandenfabrikant Fulda is vervaardigd. De fabrikant gaat deze unieke Maybach gebruiken als referentievoertuig voor een nieuw ontwikkelde generatie brede banden. De Duitse automobielfabrikant van luxe wagens heeft dit studiemodel gebouwd als moderne interpretatie van zijn gestroomlijnde voorganger uit de jaren dertig. Ook dit model was gebouwd door Maybach en was destijds gebaseerd op de uiterst krachtige SW 38. En ook toen gebruikte Fulda deze gestroomlijnde Maybach voor het testen van banden.

De Exelero belichaamt de ultieme vorm van de Maybach individualiseringsstrategie om volstrekt unieke, individuele oplossingen aan te bieden wanneer de klant dit wenst. Bij de eerste tests op het raceparcours van Nardo (Italië) bereikte dit uniek exemplaar een maximumsnelheid van 351,45 km/h (FIA*-genormeerde meeteenheid). Het moderne studiemodel is geconstrueerd door ontwikkelaars van Maybach Manufaktur - in samenwerking met studenten van de technische hogeschool in Pforzheim (Duitsland). De Exelero werd gebouwd door prototypespecialist Stola in Turijn (Italië) en wordt niet in productie genomen.

Technische gegevens conceptcar Exelero:

MOTOR
Constructie: biturbo V12
Cilinderinhoud: 5908 cm³
Vermogen: 515 kW/700 pk bij 5000/min
Max. koppel: 1020 Nm bij 2500/min

AFMETINGEN EN GEWICHT
Wielbasis: 3390 mm
Lengte: 5890 mm
Breedte: 2140 mm
Hoogte: 1390 mm
Tankinhoud: 110 l
Ledig gewicht: 2660 kg
bron -> persberichten
CrazyCharliedonderdag 12 januari 2006 @ 21:07
Lijkt me een gezellig model voor Darth Vader......
FunnyNamevrijdag 13 januari 2006 @ 10:13
its the good witch
pdavrijdag 13 januari 2006 @ 19:23
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:58 schreef SadKingBilly het volgende:
Geile auto. Ik zou mijn 626 er zo tegen inruilen
Beetje gejat van de jaren '50 auto's uit amerika het model maar die waren ook tof dus niks aan de hand
wat zeg jij nou over gejat van amerikaanse modellen van de jaren 50 terwijl er een maybach van 1939 is waar deze auto heel veel van weg heeft kwa vorming

ik vind het opzich wel een geslaagd model topsnelheid van 350 km/h
Mukievrijdag 13 januari 2006 @ 20:00
welke verkeerde tt?
Mukievrijdag 13 januari 2006 @ 20:01
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:19 schreef Stievus het volgende:
een hekse mayback auto met idd een behoorlijk prijskaartje

[afbeelding]
toch lijkt de achterkant net de voorkant en andersom en binnenstebuiten
de achterkant vind ik net een langgerekte crossfire

StefanPzaterdag 14 januari 2006 @ 03:50
Stoere bak hoor. Dan ben je pas pimp, als je daar mee komt aanrijden. Ik zie de negerts in de escallades op hun 24" spinners al sip kijken
CrazyCharliezaterdag 14 januari 2006 @ 10:39
Zit er eigenlijk een aansluiting in zón Maybach om je lightsaber op te laden?

In deze TT wel, maar ja....


CC

[ Bericht 37% gewijzigd door CrazyCharlie op 14-01-2006 10:59:46 ]
Hugsterzaterdag 14 januari 2006 @ 11:45
aan de hoeveelheid ducttape onder de kap te zien is het inderdaad nog een concept

CybPraetorianzaterdag 14 januari 2006 @ 19:07
wow, ik dacht dat die auto alleen als concept bestond, maar er is dus ook iemand die er echt in rijd?

iig, hij stond in December 2005 ook op de Essen Motorshow in Duitsland, megabak!

Essen 2005
gielingzaterdag 14 januari 2006 @ 19:46
Wat een gave auto is dat zeg
Drifter__zaterdag 14 januari 2006 @ 21:31
Doe mij maar :



ninja-modzondag 15 januari 2006 @ 01:17
Kan het nog dikker dan dit heerlijke ding?

Maybach zou dit ding gewoon in serie moeten gaan bouwen ; volgens mij is er meer dan zat animo voor dit monster
Impryzondag 15 januari 2006 @ 10:32
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:07 schreef CybPraetorian het volgende:
wow, ik dacht dat die auto alleen als concept bestond, maar er is dus ook iemand die er echt in rijd?
Op de foto uit de OP staat hij ook gewoon stil op een show bij klassiekers, net als hoe hij in Essen stond. Verwacht dus niet dat je dat bakbeest tegenkomt op de snelweg
ShaoliNzondag 15 januari 2006 @ 10:35
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:31 schreef Drifter__ het volgende:
Doe mij maar :

[afbeelding]

Dat is die V16 he?
Argentozondag 15 januari 2006 @ 11:05
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:35 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat is die V16 he?
Yup, Cadillac Sixteen.

Overigens uiterst coole bak, zon Exelero (of hoe je het ook spelt). Dat heeft je buurman niet!
BaraCudazondag 15 januari 2006 @ 11:28
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:07 schreef CybPraetorian het volgende:
wow, ik dacht dat die auto alleen als concept bestond, maar er is dus ook iemand die er echt in rijd?

iig, hij stond in December 2005 ook op de Essen Motorshow in Duitsland, megabak!
[afbeelding]
Essen 2005
Hier heeft hij weer andere velgen...
MewBiezondag 15 januari 2006 @ 12:39
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:28 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Hier heeft hij weer andere velgen...
Volgens mij dezelfde als op de eerste foto hoor de 2de foto heeft ie wel andere velgen
Impryzondag 15 januari 2006 @ 12:57
Deze velgen had hij in Essen:



Met op de achtergrond het model waarop hij gebaseerd is
Vitalogyzondag 15 januari 2006 @ 13:10
Ik vind hem echt het toppunt van wansmaak.
zijlezondag 15 januari 2006 @ 13:56
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:10 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind hem echt het toppunt van wansmaak.
Mee eens
optifreezondag 15 januari 2006 @ 14:02
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:56 schreef zijle het volgende:

[..]

Mee eens
Gelukkig is het een mening .

Ik vind deze GT heel erg mooi , het is eigelijk ook gewoon het grote broertje van de Mercedes CL
nonzzzondag 15 januari 2006 @ 14:09
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:56 schreef zijle het volgende:

[..]

Mee eens
I second that!
zijlezondag 15 januari 2006 @ 14:10
Hoe kan je dit nou het grote broertje van de CL noemen? Dit apparaat is een smakeloos pauperproduct uit een of andere B-film. De CL heeft nog stijl en een geraffineerd uiterlijk. Iets wat bij de Exelero totaal niet opgaat
BACzondag 15 januari 2006 @ 14:10
Heel vet!!
optifreezondag 15 januari 2006 @ 15:16
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:10 schreef zijle het volgende:
Hoe kan je dit nou het grote broertje van de CL noemen? Dit apparaat is een smakeloos pauperproduct uit een of andere B-film. De CL heeft nog stijl en een geraffineerd uiterlijk. Iets wat bij de Exelero totaal niet opgaat
Simpel, de CL is de coupe versie van de S klasse, de Exelero, is de coupe versie van de Maybach
t0nmaandag 16 januari 2006 @ 14:18
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Impry het volgende:
Deze velgen had hij in Essen:

[afbeelding]

Met op de achtergrond het model waarop hij gebaseerd is
Ricer!!!

Met z'n kut neon11!@!!!@!@11112!21!!!
B_BOYmaandag 16 januari 2006 @ 15:41
doe mij allee auto's uit dit topic maar.
The_Mavericksmaandag 16 januari 2006 @ 15:50
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:30 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik dacht eerst dat het een verbouwde (maar dan ook FLINK verbouwde) Audi TT, maar het zou de nieuwe Bat-mobiel we eens kunnen zijn..
Ik zou niet graag de persoon willen zijn die in de zomer de dode insekten van de neus af moet halen....
ik zat hetzelfde te denken, bat-mobiel
RikDeVriezemaandag 16 januari 2006 @ 18:29
De Excelero is een project van een paar HTS' afstudeer studenten ontworpen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar als je bedenkt dat je als studentje een auto mag ontwerpen zonder aangegeven budget (overigens: de auto heeft 10 miljoen euro gekost) is het per definitie COOL!

Dan maakt het gewoon weg niet uit hoe het ding eruitziet.

Fulda heeft hem puur en alleen als eye-catcher geproduceerd en er zal ook never een productieversie van komen. De enorme scharnierende vrachtauto met oplegger is verkocht en die is het nieuwe paradepaardje.
Fulda heeft reeds een bod gehad van 20 miljoen euro van een of andere sjeik.