Geweldig... Zeiken op een ander maar het zelf ook niet kunnen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:16 schreef face-man het volgende:
Beetje jammer dat de Topic Title niet klopt. Het is naar mijn inziens which ipv witch.
Inderdaadquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:30 schreef Chokeme het volgende:
Dat ding is zo gigantisch groot als je hem in het echt ziet![]()
Aan de achtergrond te zien is het ook op een of andere show, hij is ook gebasseerd op een oud Maybach-model.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Daar is toch maar 1 van gemaakt? Waarom rijdt die op de openabre weg rond?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:49 schreef MewBie het volgende:
Die bak is toch gemaakt voor bandenfabrikant Fulda? of ben ik in de war met een andere Maybach?
google leerde mij dat het een showauto is van Fuldaquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat was deze Maybach, uit 1939
[afbeelding]btw
351km/h met een auto die ruim 2,5 ton weegtquote:Fulda bouwt concept auto voor nieuwe band Exelero
Het Duitse Fulda team trok een speciale partner aan om het succes van de nieuwste ultra high performance zomerband te vergroten. In samenwerking met fabrikant van luxe auto's Maybach, werd een fantastisch gestylde concept auto ontwikkeld: de "Fulda Maybach Exelero".
Gebaseerd op gelijkwaardige programma's van de high-profile lancering van de Fulda Extremo banden in 1996 en de Maybach SW 38 snelheidsauto uit 1930, wordt de DaimlerChrysler Maybach Exelero gepositioneerd als indrukwekkende ambassadeur voor Fulda's nieuwste ultra high performance band.
'Het doel is bereikt, maar ik weet dat er meer mogelijk is', zei Bernd Hoffmann, Managing Director van Fulda Duitsland. 'Een paar weken terug zette de auto een wereldrecord neer voor limousines op standaard banden.'
De auto haalde 351 km/u op het 12,5 kilometer lange Italiaanse Motodrom Nardo circuit. Coureur Klaus Ludwig, drievoudig Duits racekampioen, zei: 'Het was niet te geloven hoe gemakkelijk de auto zich liet besturen op deze topsnelheid. Vooral de banden gaven een overtuigend gevoel van veiligheid. Alles was gewoon 'goed' , de technologie, het chassis en de banden.'
De auto weegt meer dan 2,66 ton en heeft de afmetingen van een kleine vrachtwagen die snelheidsrecords kan bereiken. De turbo 5.9 liter motor levert 700 PK aan 23 inch velgen die slechts 23 kilogram (50 pond) wegen, elk gemaakt van een stevig blok metaal van 257 kilogram (566 pond).
'Maar de auto is meer dan een 'snelheidsduivel'. Het zwart met rood interieur is pure luxe en beschik over de meest recente technologie en over verbazingwekkend mooi ontwerp', volgens Hoffmann.
Fulda richt zich met de Carat Exelero op de doelgroep van sportieve bestuurders die kortere remwegen op natte wegdekken willen, stuurprecisie en een laag geluidsniveau. De band is verkrijgbaar in 33 maten en 39 versies, van 15 tot 23 inch.
De band heeft ook het voordeel van het TÜV certificaat voor Prestaties en Productie (TÜV is Duitslands meest bekende onafhankelijke testinstituut), gebaseerd op uitgebreide testresultaten en grondig onderzoek van de productiefaciliteiten. Het is de eerste keer dat het in Munchen gevestigde bedrijf een bandenfabrikant deze certificering toekent voor een zeer goed product.
bron -> persberichtenquote:18.05.2005
CONCEPTCAR EXELERO OVERGEDRAGEN AAN FULDA
EEN UNIEK EXEMPLAAR: DE HOOGSTE MATE VAN INDIVIDUALISERING
De conceptcar Exelero vierde op 11 mei jongstleden zijn wereldpremière in het Tempodrom in Berlijn. De tweezitter met een 700 pk V12-biturbomotor is een studiemodel dat in opdracht van bandenfabrikant Fulda is vervaardigd. De fabrikant gaat deze unieke Maybach gebruiken als referentievoertuig voor een nieuw ontwikkelde generatie brede banden. De Duitse automobielfabrikant van luxe wagens heeft dit studiemodel gebouwd als moderne interpretatie van zijn gestroomlijnde voorganger uit de jaren dertig. Ook dit model was gebouwd door Maybach en was destijds gebaseerd op de uiterst krachtige SW 38. En ook toen gebruikte Fulda deze gestroomlijnde Maybach voor het testen van banden.
De Exelero belichaamt de ultieme vorm van de Maybach individualiseringsstrategie om volstrekt unieke, individuele oplossingen aan te bieden wanneer de klant dit wenst. Bij de eerste tests op het raceparcours van Nardo (Italië) bereikte dit uniek exemplaar een maximumsnelheid van 351,45 km/h (FIA*-genormeerde meeteenheid). Het moderne studiemodel is geconstrueerd door ontwikkelaars van Maybach Manufaktur - in samenwerking met studenten van de technische hogeschool in Pforzheim (Duitsland). De Exelero werd gebouwd door prototypespecialist Stola in Turijn (Italië) en wordt niet in productie genomen.
Technische gegevens conceptcar Exelero:
MOTOR
Constructie: biturbo V12
Cilinderinhoud: 5908 cm³
Vermogen: 515 kW/700 pk bij 5000/min
Max. koppel: 1020 Nm bij 2500/min
AFMETINGEN EN GEWICHT
Wielbasis: 3390 mm
Lengte: 5890 mm
Breedte: 2140 mm
Hoogte: 1390 mm
Tankinhoud: 110 l
Ledig gewicht: 2660 kg
wat zeg jij nou over gejat van amerikaanse modellen van de jaren 50 terwijl er een maybach van 1939 is waar deze auto heel veel van weg heeft kwa vormingquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:58 schreef SadKingBilly het volgende:
Geile auto. Ik zou mijn 626 er zo tegen inruilen
Beetje gejat van de jaren '50 auto's uit amerika het model maar die waren ook tof dus niks aan de hand
de achterkant vind ik net een langgerekte crossfirequote:Op donderdag 12 januari 2006 10:19 schreef Stievus het volgende:
een hekse mayback auto met idd een behoorlijk prijskaartje
[afbeelding]
toch lijkt de achterkant net de voorkant en andersom en binnenstebuiten
Op de foto uit de OP staat hij ook gewoon stil op een show bij klassiekers, net als hoe hij in Essen stond. Verwacht dus niet dat je dat bakbeest tegenkomt op de snelwegquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:07 schreef CybPraetorian het volgende:
wow, ik dacht dat die auto alleen als concept bestond, maar er is dus ook iemand die er echt in rijd?
Yup, Cadillac Sixteen.quote:
Hier heeft hij weer andere velgen...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:07 schreef CybPraetorian het volgende:
wow, ik dacht dat die auto alleen als concept bestond, maar er is dus ook iemand die er echt in rijd?
iig, hij stond in December 2005 ook op de Essen Motorshow in Duitsland, megabak!
[afbeelding]
Essen 2005![]()
Volgens mij dezelfde als op de eerste foto hoorquote:Op zondag 15 januari 2006 11:28 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Hier heeft hij weer andere velgen...
Mee eensquote:Op zondag 15 januari 2006 13:10 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind hem echt het toppunt van wansmaak.
Gelukkig is het een meningquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |