tja, geheimen prikkelen mensen nou eenmaal. ze raken erdoor aangetrokken of afgestoten. het princiepe is al zo lang bekend, dat het niet meer te herkennen valt tussen alles wat we 'tegenwoordig allemaal weten'. Iets nieuws, iets spannends, ja, dat prikkelt in die overgrote informatiestroom.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:03 schreef Forkbender het volgende:
Maar om dat principe nu een "geheim" te noemen....
En sow kun je wel over alles een complottheorie verzinnen en denken dat e.e.a waar is.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:10 schreef Starbliss555 het volgende:
A new era has arrived!
Net 300 gezien, steengoede film. Anyways, hier is een linkje met de film the secret:
http://starbliss.files-upload.com/files/159351/secret.zip
Ikzelf vond de film erg goed, allereerst wordt aangekaard dat 1% van de wereld 96% van het geld heeft. Omdat zij meer kennis van het universum hebben en het voor zichzelf hielden.
In de film wordt met heldere voorbeelden duidelijk dat iedereen zijn eigen realiteit ....... (geen spoilers)
good looking.
Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:
Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming.
Ik geloof zeker dat 'de geest' enige invloed heeft op de ziekteprocessen van de mens. Hoe die invloed is en hoe sterk weet ik natuurlijk niet, maar ik geloof wel dat het uitmaakt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.
Ik zou tegen sommige van die "je bepaalt je eigen werkelijkheid" mensen willen zeggen, kijk eens in het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Zijn al die mensen zelf verantwoordelijk voor hun ziektes?
Ik heb dysthemie. En gebruik geen medicijnen hiervoor.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:
Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming. Het is een ongelooflijk sterk tool, iedereen die ooit in een depressie heeft gezeten en daar zonder pillen van af is gekomen kan je dat vertellen.
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rarquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:05 schreef Urquhart het volgende:
Doet me qua de gedachtegang ook veel denken aan spiegelogie: Spiegelogie
Ik ben wel benieuwd naar de film.
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.quote:
quote:
As put forth in the film, the "Law of Attraction" principle posits that our feelings and thoughts attract real events in the world into our lives; from the workings of the cosmos to interactions among individuals in their physical, emotional, and professional affairs.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(2006_film)
ik had iets beter mogen lezenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.
Alleen kan men daarin ook doorslaan. Het idee dat alles "karma" is bijvoorbeeld. Dan hebben armen, zieken of mensen met een geboortedefect het aan henzelf te danken. Gezamenlijke verantwoordelijkheid is er niet meer want alles is ieders eigen schuld.
Een meisje hier uit mijn woonplaats was enkele weken geleden opgenomen met een serie vage klachten. Vorige week kreeg ze te horen dat ze kanker heeft en dat het inmiddels in haar rug, hoofd en hele lichaam zit. Ze is begin twintig. Het idee dat iemand tegen haar zou zeggen, "Ja, dat heb je dan toch zelf aangetrokken".
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |