tja, geheimen prikkelen mensen nou eenmaal. ze raken erdoor aangetrokken of afgestoten. het princiepe is al zo lang bekend, dat het niet meer te herkennen valt tussen alles wat we 'tegenwoordig allemaal weten'. Iets nieuws, iets spannends, ja, dat prikkelt in die overgrote informatiestroom.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:03 schreef Forkbender het volgende:
Maar om dat principe nu een "geheim" te noemen....
En sow kun je wel over alles een complottheorie verzinnen en denken dat e.e.a waar is.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:10 schreef Starbliss555 het volgende:
A new era has arrived!
Net 300 gezien, steengoede film. Anyways, hier is een linkje met de film the secret:
http://starbliss.files-upload.com/files/159351/secret.zip
Ikzelf vond de film erg goed, allereerst wordt aangekaard dat 1% van de wereld 96% van het geld heeft. Omdat zij meer kennis van het universum hebben en het voor zichzelf hielden.
In de film wordt met heldere voorbeelden duidelijk dat iedereen zijn eigen realiteit ....... (geen spoilers)
good looking.
Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:
Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming.
Ik geloof zeker dat 'de geest' enige invloed heeft op de ziekteprocessen van de mens. Hoe die invloed is en hoe sterk weet ik natuurlijk niet, maar ik geloof wel dat het uitmaakt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.
Ik zou tegen sommige van die "je bepaalt je eigen werkelijkheid" mensen willen zeggen, kijk eens in het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Zijn al die mensen zelf verantwoordelijk voor hun ziektes?
Ik heb dysthemie. En gebruik geen medicijnen hiervoor.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:
Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming. Het is een ongelooflijk sterk tool, iedereen die ooit in een depressie heeft gezeten en daar zonder pillen van af is gekomen kan je dat vertellen.
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rarquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:05 schreef Urquhart het volgende:
Doet me qua de gedachtegang ook veel denken aan spiegelogie: Spiegelogie
Ik ben wel benieuwd naar de film.
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.quote:
quote:
As put forth in the film, the "Law of Attraction" principle posits that our feelings and thoughts attract real events in the world into our lives; from the workings of the cosmos to interactions among individuals in their physical, emotional, and professional affairs.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(2006_film)
ik had iets beter mogen lezenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.
Alleen kan men daarin ook doorslaan. Het idee dat alles "karma" is bijvoorbeeld. Dan hebben armen, zieken of mensen met een geboortedefect het aan henzelf te danken. Gezamenlijke verantwoordelijkheid is er niet meer want alles is ieders eigen schuld.
Een meisje hier uit mijn woonplaats was enkele weken geleden opgenomen met een serie vage klachten. Vorige week kreeg ze te horen dat ze kanker heeft en dat het inmiddels in haar rug, hoofd en hele lichaam zit. Ze is begin twintig. Het idee dat iemand tegen haar zou zeggen, "Ja, dat heb je dan toch zelf aangetrokken".
[..]
tja, ik weet het allemaal niet. ik weet dus ook niet of het doorslaan is. Er zijn 6 miljard verhalen, en welke er waar is zullen we nooit weten. dus eigenlijk slaan we allemaal door, ik vind geen enkel verhaal meer of minder waar, simpelweg omdat we het niet weten. het is voor ons westerlingen wellicht heel naar ons te bedenken dat alles vanwege karma komt, terwijl het voor iemand anders in een benarde positie misschien heel veilig kan aanvoelen, ik weet het niet. stel je voor dat kanker en lijden jouw boete betalen, waardoor je in een volgend leven een stap hoger de karmische hierarchie in komt, kijk je dan nog zo negatief tegen je lijden aan als wanneer het je gewoon overkomt? who knows. ik kan voor alles wel een verhaal verzinnenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.
Alleen kan men daarin ook doorslaan. Het idee dat alles "karma" is bijvoorbeeld. Dan hebben armen, zieken of mensen met een geboortedefect het aan henzelf te danken. Gezamenlijke verantwoordelijkheid is er niet meer want alles is ieders eigen schuld.
Een meisje hier uit mijn woonplaats was enkele weken geleden opgenomen met een serie vage klachten. Vorige week kreeg ze te horen dat ze kanker heeft en dat het inmiddels in haar rug, hoofd en hele lichaam zit. Ze is begin twintig. Het idee dat iemand tegen haar zou zeggen, "Ja, dat heb je dan toch zelf aangetrokken".
[..]
Dit stuk onderschrijf ik volledig. Dingen accepteren zoals ze zijn en loslaten, dan pas kom je aan leven toe, of wordt het leven ook heel anders. (Iets wat trouwens erg gemakkelijk gezegd is maar in de praktijk de nodige moeite kan kosten, afhankelijk van de persoon en iemand meegemaakt heeft). En door je instelling te veranderen ontstaan er nieuwe mogelijkheden, beter gezegd zie je mogelijkheden die je eerst niet zag.quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:49 schreef releaze het volgende:
[..]
wat ik wel weet, voor mezelf, is dat mijn aandacht en mijn bewustzijn mijn leven bepalen. het is iets dat zichzelf bewijst door zichzelf voor mij, en het maakt voor mijzelf mijn leven een stuk makkelijker. bijna volledig stoppen met vechten met dat wat ik tegenkom. bijna niets dat mij niet meer aanstaat. er vrij, gelukkig leven. (maar goed, ik heb het ook wel heel gemakkelijk momenteel. ik ben gezond, heb mn ouders nog, een partner, katten)
is wel iets anders dan een jaartje of twee terug
ff deesquote:Op zondag 15 april 2007 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
-knip-
Een filosofie dat uitgaat van beloning (de goede dingen die je overkomen) heeft per definitie ook zonde en schuld (de slechte dingen die je overkomen).
Dat leidt imo tot de behoefte aan zondebokken en heeft al een hoop ellende veroorzaakt door de eeuwen heen.
Tsunami Caused by Sin
Tijd voor de zon bedoel jequote:Op zondag 15 april 2007 11:18 schreef releaze het volgende:
[..]
ik loop weer te bazelenTijd voor het huishouden
In de tuin werken is ook onderdeel van het huishoudenquote:Op zondag 15 april 2007 11:40 schreef sakeh het volgende:
Downloading, tvp :>
[..]
Tijd voor de zon bedoel je![]()
Vette review man!!quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
Is het deze toevallig ?
Hier een review :
Hoe komt u erbij om deze punten te betrekken op het Boeddhisme?quote:Op zondag 15 april 2007 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
In het Hinduisme en Boeddhisme wordt het opgelost via reincarnatie. Het is een nog te vereffenen schuld vanuit een vorig leven. Gevolg was een kastensysteem waarin niemand zich om het lot van een ander hoefde te bekommeren.
Het was tamelijk ongenuanceerd. Het punt was dat beloning/schuld systemen stuk lopen op overklaarbaar en onrechtvaardig lijden. Bijvoorbeeld kinderen met geboorteafwijkingen. Dan krijg je dingen als "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", of "God straft tot in het derde en vierde nagelacht" of "het is karma uit een vorig leven".quote:Op donderdag 19 april 2007 22:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Hoe komt u erbij om deze punten te betrekken op het Boeddhisme?
Buddha was een atheïst. Hij was een geleerde in de Sankhya filosofie, een atheïstische leer. Buddha ontkende tevens het bestaan van de ziel en goden, laat staan dat hij geloofde reincarnatie.
Boeddhisme is geloven in, en het verlichten van, jezelf. Dat zijn volgelingen er later een verkapte religie met diverse stromingen van hebben gemaakt, is natuurlijk een geheel ander verhaal.
Geen schuld. Eerder een keuze om daarmee om te gaan in dit leven en daarvan te leren...quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het was tamelijk ongenuanceerd. Het punt was dat beloning/schuld systemen stuk lopen op overklaarbaar en onrechtvaardig lijden. Bijvoorbeeld kinderen met geboorteafwijkingen. Dan krijg je dingen als "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", of "God straft tot in het derde en vierde nagelacht" of "het is karma uit een vorig leven".
"Film the secret. Wat is jouw mening erover?"
Nou dat dus. Dat het dingen die mensen at random overkomen als schuld bij de mensen zelf neerlegt.
't lig tof aan je pc of de server was even brak.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik krijg maar telkens 20 kb binnen van die rar![]()
Absoluut. Jammer dat iedereen hier aan voorbij gaat.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:17 schreef ELblack het volgende:
Ik sta hier wel voor open. Het enige punt waar ik tegen aanloop bij deze theorie is dat het gericht is op "onze" samenleving. Wat ik bedoel is ... hoe kan een kind in afrika met honger zijn eigen realiteit scheppen? Of wanneer je geboren wordt in een oorlogsgebied? Om in dit soort gevallen je realiteit vorm te geven zoals jij dat zou willen lijkt me ... onmogelijk. En hier hoor ik ze nooit over, dus tot "the secret" is verder gaat kijken dan onze eigen bekrompen samenleving (materialistisch - geld - geluk - carriere) kan ik het niet serieus nemen.
Beste reactie in het topic.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:10 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat die kids in Afrika het tekort aan voedsel volledig aan zichzelf te danken hebben. Hadden ze dat graan maar moeten visualiseren!
Tuurlijk is het goed om positief te denken. Maar dat visualisatie op een machische manier kan leiden tot een mooie Ferrari voor de deur? Laat me niet lachen. Dikke vette onzin met een mooie strik eromheen. En iedereen trapt erin.
PS: Oprah heeft een uitzending aan deze troep besteed. Amerikaanse huisvrouwen slaan op hol.
the secret is ook een film gericht op westers publiek. ze kunnen er wel een film van maken hoe arme afrikaantjes met dit princiepe om kunnen gaan maar dan zou niemand het hier kopen. en die afrikanen ook niet, want daar hebben ze de middelen niet voorquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:34 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Absoluut. Jammer dat iedereen hier aan voorbij gaat.
Ik heb ook een link gevonden waar je hem online kunt bekijken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:16 schreef Starbliss555 het volgende:
Kan een admin de link aan het begin van de post veranderen naar:
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rar
?
Thnx.
Tuurlijk is dat goed, bedankt!quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb ook een link gevonden waar je hem online kunt bekijken.
Ook toegevoegd aan de OP, goed?
http://www.quietachiever.com/TheSecret/
als een soort "handleiding".quote:Op maandag 23 april 2007 17:54 schreef EDkataantje het volgende:
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |