abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48204880
Wat een ongelooflijke vage shit is dit,ik zag de oprah-show erover en iedereen was aan het zweven op zn kruk daar.
Waardeloze onzin.
  woensdag 11 april 2007 @ 09:12:21 #152
81237 releaze
best of both worlds
pi_48205258
Heb hem een poosje geleden gezien en was niet bepaald iets nieuws ofzo. Marty McFly zei het al: 'If you put your mind to it, you can accomplish anything'

Weet je wat het is met 'de kennis voor jezelf houden'? Het is een fabel. Heel veel mensen zijn gewoon niet toe aan dit soort shit. De ene vind het zweverig, de ander is gewoonweg te dom om het te vatten, andere mensen zijn te bang en weet ik veel wat.
Het geheim wat in the secret vertelt wordt, en ga nu niet vragen om een bron, vind je ook in de verhalen van jezus terug. Het probleem daarmee is alleen dat het te oppervlakkig en te letterlijk genomen wordt (het gaat niet dieper dan het niveau van de simpele ziel). Nu ben ik geen verkapte christen, maar ik heb wel geleerd dat bepaalde dingen die jezus heeft gezegd een zelfde manier van denken nodig hebben als uitspraken binnen het boeddhisme, en dan kom je steevast hier op terug.
Wat ik probeer te zeggen is dat de boodschap van the secret al eeuwen onder onze neuzen ligt, maar we zien hem niet. Zelfs als mensen ons aanwijzingen geven, dan zien we hem nog niet, totdat je d'r klaar voor bent.
  woensdag 11 april 2007 @ 10:57:03 #153
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_48208329
Ik kan hem iig niet downloaden daar, maar alles wat Releaze hierboven zegt klopt min of meer. Alle stromingen/filosofieen van 6000 voor christus tot nu verkondigen allemaal om en nabij de zelfde kracht van geest...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 11 april 2007 @ 11:24:49 #154
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48209236
een beetje download hulp:

http://www.nova555.com/download.jpg

Scroll naar benee
pi_48209490
Probeer te downloaden, maar als ik op download link klik, kom ik op een site met hetzelfde liedje bijna.

Lukt niet
pi_48214348
Met inzet en doorzettingsvermogen bereik je sowieso meer dan wanneer je de hele dag in je bed blijft liggen. Om iets te bemachtigen zul je altijd inspanning moeten leveren anders gebeurt er niets. En volgens mij is het dan ook vaak het principe van..." Wie het eerst komt die het eerst maalt".

Vraag me dus af in hoeverre het zo nieuw is wat beweert wordt in die film.

Succes komt niet aanwaaien. Dat is toch al lang bekend?

Zal die film eens bekijken om een degelijk oordeel te kunnen vormen.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:38:35 #157
132711 Negator
You are all just puppets
pi_48218309
The Secret is voor een groot gedeelte gebaseerd op de Masterkey en als je die leest zul je duidelijk zien dat geld slechts een effect is. Hoewel de film misschien een beetje oppervlakkig is, is het systeem zoals beschreven in de masterkey erg interessant. De Masterkey is overigens gratis te downloaden van de site www.mensenrechten.org/masterkey.pdf
Take me to the promised land...
  woensdag 11 april 2007 @ 23:25:37 #158
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48238611
Hoe ik de law of attraction begrijp is als volgt:

Er zijn verschillende wetten in het universum, zoals zwaartekracht en de wet van aantrekking. Alles en iedereen, mens, object of dier opereert onder die wetten.

Neem de wet van zwaartekracht als voorbeeld:

Het maakt niet uit, of je een steen, auto, sneeuwvlokje, (goed/slecht) mens of dier bent; als je van een gebouw naar beneden gaat, dan raak je de grond.
De wet van zwaartekracht zorgt hiervoor.

Neem nu de law of attraction. Deze registreert gedachten en harmonische (lees blije) gevoelens en zet deze om naar "dingen" of anders gezegd realiteit.

Bepaalde dingen worden behandeld:
- Ieder mens creert en leeft in zijn eigen realiteit.
- Alles in je leven heb je zelf aantoegetrokken
- Je kunt alles bereiken en ervaren in je leven
- De law van attraction werkt altijd, overal en voor iedereen
- Een select groepje mensen kent de wet en daarom heeft 1% van de bevolking 96% van het bezit en geld.
- Het universum is in overvloed en er is genoeg voor iederen.

Alles wordt uitgelegd aan de hand van dagelijkse real life voorbeelden en er wordt rekening gehouden met de psyche (staat van de ziel en geest) van de kijker.

Ik probeer mensen de mogelijkheid te geven om in contact te komen met de film . In mijn topic kun je de film bespreken, in die van jou de law of attraction. . Deal?
  woensdag 11 april 2007 @ 23:31:41 #159
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48238862
Je hebt gelijk sweetygirl, ik zal even wat maatregelen treffen..
  donderdag 12 april 2007 @ 12:59:07 #160
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48252880
Ik heb de film vorig jaar gezien. Hoe de film begint met dat het een geheim is dat verborgen is gehouden en dat de grote der aarden wisten hoe "the secret" werkt, vind ik een beetje te.
Ik denk dat ze die 'jas' eromheen hebben gedaan zodat het wat toegankelijker wordt voor het grote publiek. Wanneer je door die brei heen kunt kijken, vind ik dat de film wel een kritiek punt beschrijft.
Het komt er idd op neer wat Releaze/skull-splitter zeggen: "the power of the mind". De aspecten die in de film beschreven worden zijn dezelfde die het christendom/boeddhisme verkondigen. vb. in de film zeggen ze dat je je moet voorstellen dat je je doel al hebt bereikt (rijk, wonend in groot huis, rijdend in de ferrari) en daar dank voor moet uiten - dit is precies waarom ze in het christendom dank betuigen voor het eten, het brengt je in een soort 'state of mind' zodat alles wat je wenst ook zal gebeuren.

Nu is heel makkelijk om het af te schrijven alszijnde zweverig ed. maar ik geloof dat de film "The Secret" wel degelijk een positief effect op jouw leven en dat op anderen teweeg kan brengen.
(heb het daarom ook gebrand en als kerstcadeau aan mijn omgeving gegeven)
Wat je vindt, ...
  donderdag 12 april 2007 @ 13:45:44 #161
81237 releaze
best of both worlds
pi_48254410
Mja, uiteindelijk komt het toch uit op een kwestie van geloof, en gaan handelen naar dat geloof. Veel mensen vinden dat zweverig, maar dat is het bepaald niet. Iedereen heeft namelijk een geloof, en dat gaat niet over het bestaan van god.

Je kan bijvoorbeeld de wens hebben om eens lekker lang op vakantie te gaan naar India, ofzo. Maar je zit op je bijstandsuitkering en je kan net 10 euro per maand besparen dus je denkt / gelooft al snel 'ik kan dat nooit betalen'. Doordat je hier in gelooft doe je vervolgens niets. Je zet geen 10 euro per maand voor je reis aan de kant, en gaat gewoon verder met je leven. Je denkt (gelooft) (power of mind) dat iets niet lukt en vervolgens ga je er naar handelen ook. Dat is wat ik noem een negatief geloof.
Je kan ook voor de verandering positief gaan denken/geloven. Ik kan WEL naar india! In kan verdorie iedere maand 10 euro sparen, dat is 120 per jaar dus binnen 10 jaar zit ik met m'n krent in new delhi! WHOWHOO' - dat is een positief geloof. Je gelooft in iets, je handelt er naar, en je doel komt steeds dichter in de buurt, wordt steeds haalbaarder. Met de ruimte die je daarmee opent, dat positieve gevoel, komen er steeds meer situaties op je af (zo lijkt het) waardoor je dat doel extra kan verwezenlijken. Je krijgt 200¤ vakantiegeld die je bij dat bedrag bij kan tellen. Je moeder stopt je eens 100¤ toe, en voor je het weet zit je niet binnen 10 jaar maar binnen 3 jaar in new delhi. Door je positieve optimistische en 'het gaat lukken' mentaliteit zie je gewoon openingen die je met een negatieve attitude niet zou zien, omdat je er niet op ingesteld bent.

Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming. Het is een ongelooflijk sterk tool, iedereen die ooit in een depressie heeft gezeten en daar zonder pillen van af is gekomen kan je dat vertellen.
pi_48255031
Maar om dat principe nu een "geheim" te noemen....
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
  donderdag 12 april 2007 @ 14:08:47 #163
81237 releaze
best of both worlds
pi_48255163
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:03 schreef Forkbender het volgende:
Maar om dat principe nu een "geheim" te noemen....
tja, geheimen prikkelen mensen nou eenmaal. ze raken erdoor aangetrokken of afgestoten. het princiepe is al zo lang bekend, dat het niet meer te herkennen valt tussen alles wat we 'tegenwoordig allemaal weten'. Iets nieuws, iets spannends, ja, dat prikkelt in die overgrote informatiestroom.

Tis maar waar de prioriteiten in het leven liggen, je interesses en bevindingen. Misschien dat ik over een aantal jaar wel helemaal overtuig raak van de geweldigheid van het huidige economische systeem, who knows. Ik ben het nu iig niet, maar het boeit me ook niet, dus tja..
  donderdag 12 april 2007 @ 19:56:38 #164
167723 sanni
Acima de seu
pi_48265918
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:10 schreef Starbliss555 het volgende:
A new era has arrived!

Net 300 gezien, steengoede film. Anyways, hier is een linkje met de film the secret:
http://starbliss.files-upload.com/files/159351/secret.zip

Ikzelf vond de film erg goed, allereerst wordt aangekaard dat 1% van de wereld 96% van het geld heeft. Omdat zij meer kennis van het universum hebben en het voor zichzelf hielden.

In de film wordt met heldere voorbeelden duidelijk dat iedereen zijn eigen realiteit ....... (geen spoilers )

good looking.
En sow kun je wel over alles een complottheorie verzinnen en denken dat e.e.a waar is.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:46:12 #165
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48284832
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rar

deze doet het wel.

Bekijk hem en geef dan je mening.
pi_48298515
Ik ben wel benieuwd, ik hou er wel van om geprikkeld te worden.
Maar ik heb nu ook al het idee dat ik hier niet achter sta. Hetzelfde als met What the Bleep Do We Know?. Nou klaarblijkelijk meer dan ze van het publiek verwacht hadden .

Precies wat er al gezegd werd, ik krijg ook het idee dat dit weer zo'n slap spiritueel aftreksel is in een mooi jasje. Beetje Da Vinci Code-achtig. Het gaat er niet om dat je je eigen werkelijkheid kunt scheppen, het gaat erom wie je in werkelijkheid bent. De wereld is niet een soort 'I-wish'-creator. Iedereen kan zijn dromen gerealiseerd krijgen. Naar mijn idee ligt de werkelijke voldoening ergens anders.

Maar ben benieuwd. Hoop dat ik de film kan downloaden. Leuke topic!
Sat
Chit
Ananda
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 17:45:21 #167
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48299001
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:

Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming.
Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.

Ik zou tegen sommige van die "je bepaalt je eigen werkelijkheid" mensen willen zeggen, kijk eens in het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Zijn al die mensen zelf verantwoordelijk voor hun ziektes?
  zaterdag 14 april 2007 @ 09:13:18 #168
81237 releaze
best of both worlds
pi_48316150
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.

Ik zou tegen sommige van die "je bepaalt je eigen werkelijkheid" mensen willen zeggen, kijk eens in het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Zijn al die mensen zelf verantwoordelijk voor hun ziektes?
Ik geloof zeker dat 'de geest' enige invloed heeft op de ziekteprocessen van de mens. Hoe die invloed is en hoe sterk weet ik natuurlijk niet, maar ik geloof wel dat het uitmaakt.
Zo krijgen veel mensen bijvoorbeeld als ze onder stress staan hoofdpijn. Nekpijn. Maagzweren, noem het maar op. Dat is een fysieke uiting van iets geestelijks. Maar hoeveel verder gaat dat? In hoeverre kan je geestelijke gesteldheid je nog meer ziek maken?
Neem mensen die iets naars meemaken, daar geestelijk niet mee kunnen omgaan, en depressief worden (was het een mindere aanmaak van serotonine?), ook een lichamelijke reactie.

Er is dus, wat mij betreft, een zekere wisselwerking tussen lichaam en geest. Dat vind ik allemaal niet zo vreemd, want de hersenen en de gedachtes die wij daardoor hebben is ook een onderdeel van ons lichaam, ik vind niet echt dat het er los van staat.

En dan, stel dat je lichamelijk ongemak wel komt door de psychische toestand vanwege alle shit die in je leven je overkomen is. Je veroorzaakt wellicht niet zelf de gebeurtenis, maar je veroorzaakt wel hoe je ermee omgaat. Mensen die constant anderen over hun grenzen laten gaan, die nooit nee durven te zeggen, die denken/geloven dat iets wel overwaait als ze maar hun best doen and god knows what. Het is een keuze dat te doen, en die keuze lijdt tot stress, en dat weer tot een maagzweer (ff aandikken he) Je kan ook kiezen voor iets anders, ookal is die weg heel moeilijk. Nu zeg ik dat wel heel makkelijk, maar ik weet dat mensen zich niet bewust zijn van het feit dat ze kunnen kiezen (en wat mij betreft gaat daar de film the secret ook over, gewoon je het inzicht geven dat jij regie hebt over hoe jij omgaat met gebeurtenissen om je heen).

Hoe jij omgaat met wat je overkomt heb je zelf in de hand. En er overkomt je heel erg veel op een bepaald moment. We zitten hier met 6 miljard mensen invloed uit te oefenen op alles wat jou op dit moment overkomt, positief, negatief. Maar er is maar één regisseur die bepaalt hoe je met al dat overkomt omgaat en dat ben jezelf, want jij, jouw organisme, doet alle handelingen. Als je je daar bewust van bent, en je bent je heel bewust jezelf aan het richten op één bepaald doel, dan kan je binnen al die opties die je hebt die optie kiezen waarvan jij denkt dat dat je dichter bij je doel gaat brengen. Bijvoorbeeld.

En dat bewustzijn is niets meer dan openstaan. Openstaan voor een andere optie dan de optie die je gewend bent te nemen. En dan krijg je vanzelf wel, as life goes on, die kneepjes te pakken.
pi_48316817
Doet me qua de gedachtegang ook veel denken aan spiegelogie: Spiegelogie
Ik ben wel benieuwd naar de film.
pi_48318474
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:

Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming. Het is een ongelooflijk sterk tool, iedereen die ooit in een depressie heeft gezeten en daar zonder pillen van af is gekomen kan je dat vertellen.
Ik heb dysthemie. En gebruik geen medicijnen hiervoor.
Het is heel erg moeilijk om hieruit te komen. Heb wel hulp, maar je moet het zelf doen. Uitzoeken bijv. wat je wilt. En dat is heel heftig allemaal.

Met een depressie, crisis ( tja ), is het eenmaal zo dat je geest en inderdaad ook je lichaam weigert ergens, het begint 'stop' te zeggen tegen alles. Je zit dan in een neerwaartse spiraal en je probeert weer omhoog te komen. Dit proberen doe ik gelukkig. Probeer uit te zoeken hoe en wat en vooral praat met iemand. Ben wel aangenomen voor een nieuw baantje etc etc. Aan de andere kant voel ik het wel opkomen, en word ik kribbig van dingen als positiviteit, goede adviezen (ga aan de medicijnen ), verplichtingen (werk, studie, noem maar op) juist, soms, etc etc.

Een mens moet nl altijd van alles: geld verdienen, studie(s) afronden, sociaal zijn, zoveel mogelijk doen, etc etc.
Terwijl ik aan de andere kant zoiets heb van, laat mij even lekker depressief zijn 'even'. Want ik moet helemaal niks (wat dus niet waar is, want ik moet wel ). Maar veel dingen wil ik niet.

En tja, dan is het de geest die niet meer wil.
Wat het hart, de ziel dan wel wil...

kom daar maar eens achter.

Films als the secret, heb hem nog niet gezien (wel gedownload, rar heb ik nog niet/doet het niet, nieuwe laptop ), tja erg mooi waarschijnlijk allemaal, en ik hou er soms ook wel van. Aan de andere kant. Je moet en zal wel die positiviteit moeten hebben, en als die soms ontbreekt..dat is al bijna iets om kribbig over te worden .

Maargoed, ik ben bijv. erg koppig. En in die zin misschien ook erg verwend, dat ik ergens de mogelijkheid heb om uit te zoeken wat mijn ziel wél wil. Iemand in Afrika maakt zich alleen druk om te overleven.

Menselijke crississen, wie is er niet diep van geworden..
pi_48320687
Ik sta hier wel voor open. Het enige punt waar ik tegen aanloop bij deze theorie is dat het gericht is op "onze" samenleving. Wat ik bedoel is ... hoe kan een kind in afrika met honger zijn eigen realiteit scheppen? Of wanneer je geboren wordt in een oorlogsgebied? Om in dit soort gevallen je realiteit vorm te geven zoals jij dat zou willen lijkt me ... onmogelijk. En hier hoor ik ze nooit over, dus tot "the secret" is verder gaat kijken dan onze eigen bekrompen samenleving (materialistisch - geld - geluk - carriere) kan ik het niet serieus nemen.
pi_48321335
@Sweetgirly
Ten eerste, wat kut voor je. Ben blij dat je al manieren voor jezelf hebt gevonden om er aan te kunnen werken. De kwaliteit van je leven wordt niet bepaald door de efficientie waarmee jij hebt geleefd. Ik bedoel hiermee te zeggen, het is gewoon ook goed om soms een periode te hebben waarin je meer tijd in jezelf moet steken, dan in de activiteiten.

Ten tweede, het leven bestaat gewoon niet alleen uit positiviteit. Dat is gewoon absolute onzin. Er zijn gewoon altijd gevoelens. Het verschil tussen een ontwaakt persoon en een niet ontwaakt persoon is dat de ontwaakte persoon de gevoelens puur beleefd, zonder een plaatje en het de ruimte geeft om het er te laten zijn en het weer loslaat. Niet ontwaakte personen, blijven met een gevoel hangen, maken er plaatjes van, of roepen door die plaatjes zelf de gevoelens op.

Ik ben zelf uit zo'n periode geklommen door te letten op mijn spanningen. Ik probeerde elke dag een tijd lang, zeg maar van kwartiertje tot een uur, te ontspannen, door naar muziek te luisteren en op bed te liggen of te mediteren. Natuurlijk probeerde ik wel wakker te blijven, zo dat ik kon zien wat er allemaal in mij leefde aan gedachten.

Precies wat je schrijft, na het dal komt een piek die fantastisch zal zijn en ben je weer een belangrijke ervaring rijker

Sterkte, liefs DI
Sat
Chit
Ananda
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:21:26 #173
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48324406
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 10:05 schreef Urquhart het volgende:
Doet me qua de gedachtegang ook veel denken aan spiegelogie: Spiegelogie
Ik ben wel benieuwd naar de film.

be my guest
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 22:17:25 #174
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48334526
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:13 schreef releaze het volgende:

[..]
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.

Alleen kan men daarin ook doorslaan. Het idee dat alles "karma" is bijvoorbeeld. Dan hebben armen, zieken of mensen met een geboortedefect het aan henzelf te danken. Gezamenlijke verantwoordelijkheid is er niet meer want alles is ieders eigen schuld.

Een meisje hier uit mijn woonplaats was enkele weken geleden opgenomen met een serie vage klachten. Vorige week kreeg ze te horen dat ze kanker heeft en dat het inmiddels in haar rug, hoofd en hele lichaam zit. Ze is begin twintig. Het idee dat iemand tegen haar zou zeggen, "Ja, dat heb je dan toch zelf aangetrokken".
quote:

As put forth in the film, the "Law of Attraction" principle posits that our feelings and thoughts attract real events in the world into our lives; from the workings of the cosmos to interactions among individuals in their physical, emotional, and professional affairs.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(2006_film)
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:58:03 #175
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48335763
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.

Alleen kan men daarin ook doorslaan. Het idee dat alles "karma" is bijvoorbeeld. Dan hebben armen, zieken of mensen met een geboortedefect het aan henzelf te danken. Gezamenlijke verantwoordelijkheid is er niet meer want alles is ieders eigen schuld.

Een meisje hier uit mijn woonplaats was enkele weken geleden opgenomen met een serie vage klachten. Vorige week kreeg ze te horen dat ze kanker heeft en dat het inmiddels in haar rug, hoofd en hele lichaam zit. Ze is begin twintig. Het idee dat iemand tegen haar zou zeggen, "Ja, dat heb je dan toch zelf aangetrokken".
[..]
ik had iets beter mogen lezen

[ Bericht 2% gewijzigd door Starbliss555 op 14-04-2007 23:03:21 (misplaatste reactie) ]
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:49:49 #176
81237 releaze
best of both worlds
pi_48337267
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

tja, ik weet het allemaal niet. ik weet dus ook niet of het doorslaan is. Er zijn 6 miljard verhalen, en welke er waar is zullen we nooit weten. dus eigenlijk slaan we allemaal door, ik vind geen enkel verhaal meer of minder waar, simpelweg omdat we het niet weten. het is voor ons westerlingen wellicht heel naar ons te bedenken dat alles vanwege karma komt, terwijl het voor iemand anders in een benarde positie misschien heel veilig kan aanvoelen, ik weet het niet. stel je voor dat kanker en lijden jouw boete betalen, waardoor je in een volgend leven een stap hoger de karmische hierarchie in komt, kijk je dan nog zo negatief tegen je lijden aan als wanneer het je gewoon overkomt? who knows. ik kan voor alles wel een verhaal verzinnen

wat ik wel weet, voor mezelf, is dat mijn aandacht en mijn bewustzijn mijn leven bepalen. het is iets dat zichzelf bewijst door zichzelf voor mij, en het maakt voor mijzelf mijn leven een stuk makkelijker. bijna volledig stoppen met vechten met dat wat ik tegenkom. bijna niets dat mij niet meer aanstaat. er vrij, gelukkig leven. (maar goed, ik heb het ook wel heel gemakkelijk momenteel. ik ben gezond, heb mn ouders nog, een partner, katten)
is wel iets anders dan een jaartje of twee terug

iedereen vindt zijn leven op een bepaalde manier one way or another uit. vandaag hoorde ik weer half een verhaal, een vrouw van een jaar of 40 die weer een natuurwet des levens voor zichzelf had uitgevonden. kheb niet gehoord wat het was, alleen dat zij volledig overtuigd was DAT het zo was. Vond ik mooi om te horen. En zo komt het bij het gros van de mensen wel op de rails, mooi toch. 6 miljard verhalen, allemaal even waar of plausibel.

En dit verhaal werkt voor mij
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 00:35:22 #177
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48338517
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:49 schreef releaze het volgende:

[..]

wat ik wel weet, voor mezelf, is dat mijn aandacht en mijn bewustzijn mijn leven bepalen. het is iets dat zichzelf bewijst door zichzelf voor mij, en het maakt voor mijzelf mijn leven een stuk makkelijker. bijna volledig stoppen met vechten met dat wat ik tegenkom. bijna niets dat mij niet meer aanstaat. er vrij, gelukkig leven. (maar goed, ik heb het ook wel heel gemakkelijk momenteel. ik ben gezond, heb mn ouders nog, een partner, katten)
is wel iets anders dan een jaartje of twee terug
Dit stuk onderschrijf ik volledig. Dingen accepteren zoals ze zijn en loslaten, dan pas kom je aan leven toe, of wordt het leven ook heel anders. (Iets wat trouwens erg gemakkelijk gezegd is maar in de praktijk de nodige moeite kan kosten, afhankelijk van de persoon en iemand meegemaakt heeft). En door je instelling te veranderen ontstaan er nieuwe mogelijkheden, beter gezegd zie je mogelijkheden die je eerst niet zag.

Mijn reactie was dan ook meer op de film en de achterliggende filosofie. Wat er daarover oa. op wikipedia staat want dat is toch iets anders imo.

Het "Law of Attraction" principe stelt dat onze gevoelen en gedachten reëele gebeurtenissen in de wereld in onze levens trekken.

We trekken de dingen die ons overkomen zelf aan.

Zoals met alle zingevingsfilosofiën en religies: hoe zit het dan met het lijden van babies en kinderen?

In veel godsdiensten werd het opgelost door te zeggen dat de "zonden van de ouders" oorzaak waren. Ben je mooi klaar mee als je als ouders een mongooltje of anders gehandicapt kind krijgt. Dat is jouw schuld wordt gezegd.

In het Hinduisme en Boeddhisme wordt het opgelost via reincarnatie. Het is een nog te vereffenen schuld vanuit een vorig leven. Gevolg was een kastensysteem waarin niemand zich om het lot van een ander hoefde te bekommeren.

De meer NewAge-achtige invalshoek is dat het een opdracht is die je voor de geboorte aan jezelf hebt gegeven. Tsja...

Een filosofie dat uitgaat van beloning (de goede dingen die je overkomen) heeft per definitie ook zonde en schuld (de slechte dingen die je overkomen).
Dat leidt imo tot de behoefte aan zondebokken en heeft al een hoop ellende veroorzaakt door de eeuwen heen.

Tsunami Caused by Sin

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 15-04-2007 00:43:09 ]
  zondag 15 april 2007 @ 11:18:09 #178
81237 releaze
best of both worlds
pi_48343250
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
-knip-
Een filosofie dat uitgaat van beloning (de goede dingen die je overkomen) heeft per definitie ook zonde en schuld (de slechte dingen die je overkomen).
Dat leidt imo tot de behoefte aan zondebokken en heeft al een hoop ellende veroorzaakt door de eeuwen heen.

Tsunami Caused by Sin
ff dees
ik ga er even van uit dat het universum serieus werkt op het princiepe 'u vraagt wij draaien', dus dat gedachtes gevoelens etc specifieke gebeurtenissen daadwerkelijk doen manifesteren.
De dingen die gebeuren, een nieuwe auto, een grote reis, kanker op je 20e, diepe depressie met gebrek aan levenslust, zijn in princiepe wat mij betreft, universeel géén van nature goede of slechte of negatieve dingen. Het zijn gewoon gebeurtenissen. Dus door op een of andere manier onze intentie te focussen op een gebeurtenis (zij dat nu bewust, of via het systeem van karma, of pre-incarnatie, who knows) gebeurt die specifieke gebeurtenis ook.

Wij mensen kunnen in verschillende gradaties dealen met deze gebeurtenissen. Nieuwe auto, vakantie, dat gaat helemaal top. Zware depressie gaat heel moeilijk, kanker is het gevecht van je leven en de dood bokst werkelijk niemand tegen op. Dit kost verschrikkelijk veel energie en deze gebeurtenissen zijn voor ons mensen heel erg moeilijk. En vanuit dat moeilijke, wordt iets als negatief, of 'slecht' aangezien. Het is dus in mijn ogen niet de gebeurtenis die direct slecht is, maar het smaakje wat mensen aan de gebeurtenis overhouden. Het is een interpretatie van de gebeurtenis, niet de gebeurtenis zelf.

Dus ff kort, ik zie twee dingen. De gebeurtenis zelf, en de interpretatie van de gebeurtenis.
En het is wat mij betreft die interpretatie die de behoefte aan zondebokken veroorzaakt. Je kan wel zeggen 'de gebeurtenis is de aanstichter tot interpretaties' (and i wont deny that op dit moment) maar als mens maak je de keuze hoe dat te interpreteren. Als iets goeds of iets slechts.

Maar goed, ik vind dus dat die interpretatie los staat van het princiepe 'u vraagt wij draaien', dus dat die uitleg wat dat betreft weinig te verwijten valt. De ellende zit echt binnen de mens zelf, vind ik, omdat wij al eeuwen en eeuwen werken met het princiepe dat er goede en slechte dingen zijn, omdat wij ons fijn en minder fijn kunnen voelen, en wij al eeuwen bezig zijn het leven zo fijn mogelijk voor onszelf en voor zoveel mogelijk van ons te maken, en dat religies dit verwoven hebben binnen hun leer en dat alles wat in de buurt van dat nare gevoel komt vermeden moet worden, en alles wat vermeden moet worden en je doet het toch nou dan straffen we je wel, = slecht.

nuja goed, het is wellicht alwel duidelijk dat ik niet in universeel goed en slecht geloof, alleen in contextueel en zelfs dan binnen ernstig ruime marges En zelfs dan.. heb ik eerder in dit topic aangegeven dat het gevoel van goed en slecht dat we hebben slechts relatief is, dat de geest, onze fantastische geest, ons kan 'misleiden' goed of slecht te voelen. Door je situatie te accepteren zoals het op dat moment is, of 'simpelweg' je te bedenken dat het je in een volgend leven beter af gaat, ofzo.

Kweenie.

Ik sprak laatst met mijn moeder over 'hoe de wereld in elkaar steekt'. Ze zegt, Annette, ik wil het niet horen. Dat is helemaal niets naar jou toe, maar ik heb in het verleden dit al helemaal zelf uitgezocht en ik heb hier tot nu toe altijd in geloofd, maar ik heb werkelijk geen zin om op m'n 50e wéér allerlei nieuwe dingen in acht te nemen en het grote twijfelen weer te laten toeslaan. Ik vind hierin mijn rust en mijn geluk en dat vind ik belangrijker dan te weten hoe de wereld in elkaar steekt.

Vond ik wel iets moois. Illustreert dat mijn verhaaltje precies zo is, dat de uiteindelijke uitkomst van de filosofie alleen maar om het vinden van een weg naar zoveel mogelijk happy thoughts gaat. Wat ik dan wel geinig vindt daarin is dat de grondslag van mijn geloof ook een interpretatie is van de boodschap zoals deze ook in de grote religies te vinden is.

ik loop weer te bazelen Tijd voor het huishouden
  zondag 15 april 2007 @ 11:40:49 #179
156009 sakeh
http://www.all-about.tv/
pi_48343702
Downloading, tvp :>
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:18 schreef releaze het volgende:

[..]

ik loop weer te bazelen Tijd voor het huishouden
Tijd voor de zon bedoel je
  zondag 15 april 2007 @ 11:50:46 #180
81237 releaze
best of both worlds
pi_48343843
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:40 schreef sakeh het volgende:
Downloading, tvp :>
[..]

Tijd voor de zon bedoel je
In de tuin werken is ook onderdeel van het huishouden
pi_48379552
Ik ben iemand die extreem open staat voor al het paranormale en wat daar omheen hangt maar the secret vind ik echt gelul. Tuurlijk geloof ik in de kracht van positief denken en dat dat z'n goede weerslag heeft. Maar hier wordt het gepresenteert dat je echt ALLES kunt krijgen en bereiken als je er maar hard genoeg in gelooft EN dan hoef je er nog niet eens moeite voor te doen ook. Het universum zoekt namelijk de makkelijkste weg voor je. Ja daag!

Nee, dat gaat mij echt te ver. En het is heel erg makkelijk als je heel veel bereikt hebt om dan achteraf te zeggen dat het aan de law van attraction lag.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:55:41 #182
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48427579
Dit is niet alleen iets van de film The Secret. Het is een principe dat werkt. Je moet alleen niet altijd een 1 op 1 resultaat te verwachten. En dat is maar goed ook, want zo zit de kosmos niet in elkaar. Het zou te makkelijk zijn om voor al je problemen en ongemakken maar meteen de oplossing te krijgen. Dat is niet de bedoeling van de kosmos.

Wel is het de bedoeling dat je hier op aarde ervaringen opdoet, daarvan leert, zelf oplossingen zoekt en daardoor groeit. En omdat dat af en toe best zwaar kan zijn, zijn er veel manieren om je daarbij te helpen. Het principe uit de film The Secret is er daar een van. Maar ook zonder The Secret gezien te hebben kan je ergens om vragen. Vraag alleen niet om de 10 miljoen. Daarmee los je mischien al je problemen in een keer op en dat voorkomt daarmee dat je verder groeit in dit leven.

Als je niets vraagt, krijg je niets.

The Secret heeft een boodschap. Maar het is niet de gans met de gouden eieren. Dat ben je namelijk zelf.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:13:13 #183
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_48430322
Is het deze toevallig ?
Hier een review :
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 19 april 2007 @ 18:36:03 #184
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48509372
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
Is het deze toevallig ?
Hier een review :
Vette review man!!

hier nogmaals de download voor de film "the secret" voor als iemand het gemist heeft!

DOWNLOAD DE FILM HIER:

pi_48520284
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
In het Hinduisme en Boeddhisme wordt het opgelost via reincarnatie. Het is een nog te vereffenen schuld vanuit een vorig leven. Gevolg was een kastensysteem waarin niemand zich om het lot van een ander hoefde te bekommeren.
Hoe komt u erbij om deze punten te betrekken op het Boeddhisme?

Buddha was een atheïst. Hij was een geleerde in de Sankhya filosofie, een atheïstische leer. Buddha ontkende tevens het bestaan van de ziel en goden, laat staan dat hij geloofde reincarnatie.

Boeddhisme is geloven in, en het verlichten van, jezelf. Dat zijn volgelingen er later een verkapte religie met diverse stromingen van hebben gemaakt, is natuurlijk een geheel ander verhaal.
  vrijdag 20 april 2007 @ 00:15:33 #186
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48524591
Hier gaat het ook meer om het verwerken van karma, zoals NorthernStar het bedoelt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 00:49:11 #187
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48525559
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:26 schreef Techno het volgende:

[..]

Hoe komt u erbij om deze punten te betrekken op het Boeddhisme?

Buddha was een atheïst. Hij was een geleerde in de Sankhya filosofie, een atheïstische leer. Buddha ontkende tevens het bestaan van de ziel en goden, laat staan dat hij geloofde reincarnatie.

Boeddhisme is geloven in, en het verlichten van, jezelf. Dat zijn volgelingen er later een verkapte religie met diverse stromingen van hebben gemaakt, is natuurlijk een geheel ander verhaal.
Het was tamelijk ongenuanceerd. Het punt was dat beloning/schuld systemen stuk lopen op overklaarbaar en onrechtvaardig lijden. Bijvoorbeeld kinderen met geboorteafwijkingen. Dan krijg je dingen als "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", of "God straft tot in het derde en vierde nagelacht" of "het is karma uit een vorig leven".

"Film the secret. Wat is jouw mening erover?"

Nou dat dus. Dat het dingen die mensen at random overkomen als schuld bij de mensen zelf neerlegt.
  vrijdag 20 april 2007 @ 01:35:35 #188
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48526420
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 00:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het was tamelijk ongenuanceerd. Het punt was dat beloning/schuld systemen stuk lopen op overklaarbaar en onrechtvaardig lijden. Bijvoorbeeld kinderen met geboorteafwijkingen. Dan krijg je dingen als "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", of "God straft tot in het derde en vierde nagelacht" of "het is karma uit een vorig leven".

"Film the secret. Wat is jouw mening erover?"

Nou dat dus. Dat het dingen die mensen at random overkomen als schuld bij de mensen zelf neerlegt.
Geen schuld. Eerder een keuze om daarmee om te gaan in dit leven en daarvan te leren...
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:16:57 #189
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48544443
Kan een admin de link aan het begin van de post veranderen naar:

?

Thnx.
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:50:36 #190
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48550705
Ik krijg maar telkens 20 kb binnen van die rar
  zaterdag 21 april 2007 @ 12:01:23 #191
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48567164
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik krijg maar telkens 20 kb binnen van die rar
't lig tof aan je pc of de server was even brak.

ik download hem nu voor de gein en hij doet 't
pi_48569565
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:17 schreef ELblack het volgende:
Ik sta hier wel voor open. Het enige punt waar ik tegen aanloop bij deze theorie is dat het gericht is op "onze" samenleving. Wat ik bedoel is ... hoe kan een kind in afrika met honger zijn eigen realiteit scheppen? Of wanneer je geboren wordt in een oorlogsgebied? Om in dit soort gevallen je realiteit vorm te geven zoals jij dat zou willen lijkt me ... onmogelijk. En hier hoor ik ze nooit over, dus tot "the secret" is verder gaat kijken dan onze eigen bekrompen samenleving (materialistisch - geld - geluk - carriere) kan ik het niet serieus nemen.
Absoluut. Jammer dat iedereen hier aan voorbij gaat.
pi_48569722
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:10 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat die kids in Afrika het tekort aan voedsel volledig aan zichzelf te danken hebben. Hadden ze dat graan maar moeten visualiseren!

Tuurlijk is het goed om positief te denken. Maar dat visualisatie op een machische manier kan leiden tot een mooie Ferrari voor de deur? Laat me niet lachen. Dikke vette onzin met een mooie strik eromheen. En iedereen trapt erin.

PS: Oprah heeft een uitzending aan deze troep besteed. Amerikaanse huisvrouwen slaan op hol.
Beste reactie in het topic.
  zaterdag 21 april 2007 @ 13:45:07 #194
81237 releaze
best of both worlds
pi_48569887
Nou, eventjes een voorbeeldje zoals geinterpreteerd op de manier van the secret.

sinds een paar weken heb ik mn zinnen gezet op een laptop, wishful thinking, want geld om er een te kopen heb ik niet. nu zei mn vader onlangs dat ie de gelegenheid had gekregen om een van de wagen gevallen laptop te kunnen aanschaffen voor een klein prijsje maar hij had het afgeslagen (mn vader heeft al een laptop). Toen ik later aan hem vroeg of hij kon kijken of er nog iets beschikbaar was, bleek dat niet zo te zijn, dus voor mij ging dat feest ook niet door.
Nu belde hij vanmiddag met de mededeling dat er via mn moeders werk een beschadigde laptop was binnengekomen die op de nominatie voor de vernietiging stond, omdat de usb kapot was. Alles dat op nominatie ter vernietiging staat mag door het personeel gratis worden meegenomen, dus de laptop staat nu te pronken bij mn ouders. Mn pa en zn broer hadden nog geprobeerd de usb te maken, maar zonder succes. Voor de rest bleek de laptop het prima te doen. Dus pa belde me vanochtend op, heb je nog behoefte aan een laptop? en ik kijk een gegeven paard niet in de bek Dus ik ga zo mijn gewilde laptopje ophalen bij paps en mams. En dat allemaal binnen het tijdsbestek van een maand, gewoon omdat er een aantal mensen op de hoogte waren van mijn wens Als ik niet had aangegeven in mn omgeving dat ik wel een laptop had willen hebben, dan had mn moeder dat laptopje gewoon laten liggen. Dát zijn de openingen.

En ik vind het wel gaaf, want ik word ook 'bestraft' I wanted it cheap, dus ik krijg eentje met een defecte usb Kijken of onze vriendenkring het nog kan repareren maar zo niet, pech. Dan kan ik hem maar niet op school gebruiken (draadloos netwerk) maar thuis

[ Bericht 1% gewijzigd door releaze op 21-04-2007 14:06:01 ]
  zaterdag 21 april 2007 @ 13:57:47 #195
81237 releaze
best of both worlds
pi_48570244
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:34 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

Absoluut. Jammer dat iedereen hier aan voorbij gaat.
the secret is ook een film gericht op westers publiek. ze kunnen er wel een film van maken hoe arme afrikaantjes met dit princiepe om kunnen gaan maar dan zou niemand het hier kopen. en die afrikanen ook niet, want daar hebben ze de middelen niet voor met andere woorden, deze film sluit aan op onze leefwereld, niet op de leefwereld van kinderen in afrika. En ik vraag me serieus af of wij westerlingen een film kunnen maken met deze boodschap die aansluit op HUN leefwereld, simpelweg omdat wij niet in die positie zitten en ons ook absoluut niet kunnen voorstellen hoe het is om geboren te zijn en op te groeien in een arm, droog land, geteisterd door oorlog en ziekte, zonder enig idee hoe de wereld buiten je dorp of je land eruit ziet.

Ik geloof absoluut zeker dat mensen in afrika en in oorlogsgebieden binnen hun omgeving en binnen hun wensen ook met de boodschap van the secret kunnen werken, als ze het concept van the secret wisten, iig. het leven ontvoudt zich op allerlei manieren, binnen en buiten ons bewustzijnsbereik. Tune in op wat je wilt, wees alert, en wanneer je een kans ziet, neem hem! En soms is dat een grote stap om je uiteindelijke doel te bereiken, that happens too.
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:01:22 #196
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48570325
Same here, wij (mijn verloofde en ik) zijn twee arme studentjes. Maar toch is het ons gelukt om 2keer naar Aruba te gaan (geboorte+doop van ons petekind) en twee maanden naar Thailand (afstudeerproject), zonder ons diep in de schulden te steken.
Wij 'geloven' in de werking van The Secret dmv positief denken, ook al zijn dit geen oprechte "secret-voorbeelden" wij zijn er dankbaar voor en blijven zo in het leven staan.
Wat je vindt, ...
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 15:06:22 #197
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48571837
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:16 schreef Starbliss555 het volgende:
Kan een admin de link aan het begin van de post veranderen naar:

?

Thnx.
Ik heb ook een link gevonden waar je hem online kunt bekijken.

Ook toegevoegd aan de OP, goed?

http://www.quietachiever.com/TheSecret/
  zaterdag 21 april 2007 @ 16:27:30 #198
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48573954
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik heb ook een link gevonden waar je hem online kunt bekijken.

Ook toegevoegd aan de OP, goed?

http://www.quietachiever.com/TheSecret/
Tuurlijk is dat goed, bedankt!
pi_48640083
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
  maandag 23 april 2007 @ 19:34:45 #200
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48643524
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:54 schreef EDkataantje het volgende:
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
als een soort "handleiding".
Als je het gaat lezen, ga je dan de Nederlandse of de Engelstalige versie lezen ?

Beide lezen vlot weg, maar persoonlijk zou ik voor de Engelse gaan.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')