abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36356289
Cato! You imbecile, not now, Cato!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:06:48 #102
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36356380
geld betalen om een trailer te kijken....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36358357
Precies wat ik dacht dus. Weinig nieuws onder de zon voor mij waarschijnlijk. Het is een audiovisueel proces wat nu aan de gang is. Boeken lezen doet niet iedereen, terwijl zon film (net zoals What the Bleep en Steya E) en dan vooral als het zo groots gepromoot wordt, wel veel aantrekkingskracht kan hebben op de mensen die 'the secret' nog niet kenden. Hopenlijk blijft er nog veel over om zelf te ontdekken, want ik hoef niet alles voorgekouwd te krijgen. Dat is lang niet zo leuk als zelf aan het puzzelen gaan.
Nostra operatio est naturam mutation
pi_36358780
Grappig trouwens om nog eens onderstreept te krijgen van seriewoordenaar dat twijfel leidt tot niks, en dat standvastigheid in geloof leidt tot dat waar je in gelooft. Dat allemaal terwijl het wel bekend is dat twijfel leidt tot waarheid, aldus gequotet door cicero. Dat er over meerdere waarheden gesproken kan worden is al langer bekend, maar dat ze zo drastisch tegenover elkaar staan is opmerkelijk.
Nostra operatio est naturam mutation
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:18:34 #105
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36364925
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:38 schreef onemangang het volgende:
Wat een hoop loos gelul bij elkaar, die 'Secret letters'
De kerngedachte is dat je alles kunt bereiken wat je maar wilt, mits je het echt wilt en duidelijk bent over wat je wilt.

Er zijn wel miljoenen mannen die hetzelfde fotomodel willen. GAAT NIET. Wat een bullshit.
Maar ja, die film 'What the bleep" was dan ook bullshit. Vraag maar aan de atlantis strijder Ramtha.
Het punt hier is natuurlijk dat het fotomodel ook nog wat te willen heeft.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:25:31 #106
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36365145
Ik ben in ieder geval nog nieuwsgieriger gemaakt dan ik al was...
mede door de recensie waar duidelijk veel werk in is gestoken. http://www.grenswetenschap.nl/onbegrensd.asp?id=1

en voor een kort filmpje, 2 minuten
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=188

Maar dat hadden jullie al gevonden zo te zien

een korte samenvatting zoals Jurgen Deleye die neerzet, zodat de mensen die weinig zin in lange stukken tekst of linkjes volgen hebben:

Samenvattend: we zijn allen verbonden met elkaar via een hogere energie en als we niet opletten dan worden we als mens verstoord door een verkeerd (zelfgemaakt) wereldbeeld op basis van eenzijdige perceptie. Eenzijdig in die zin dat het grotendeels een opvoeding- en cultuurgebaseerd plaatje is en dus per definitie niet dat van jezelf als individu. Je kunt invloeden overnemen van je omgeving of cultuur, maar dat is een vrije keuze. Punt is net dat vele mensen deze keuze niet bewust maken maar simpelweg hun omgeving overnemen en zichzelf daarin proberen te passen. Dit soort onbewuste beslissingen wil je als mens niet maken want in essentie heb je de wereld aan je voeten. Als menswezen ben je, dankzij je existentiële zijn en denken, tot alles in staat. Alles binnen menselijk bereik, natuurlijk.
Yin en Yang, het gereedschap van GodJij bent dus God, je vormt geheel de eigen individuele realiteit en dus ook die van anderen. Dit alles op basis van hoe je omgaat met de gecreëerde wereld in je witgrijze brein. Maak daarom contact met de positieve kern in jezelf. Centraliseer het gevoel dat je hierbij ervaart en negeer (dat is iets anders dan onderdruk) de negatieve impulsen die remmend werken. Een andere boerenwijsheid die deze film mogelijk verduidelijkt luidt: waar een wil is, is een weg. Probeer die weg helemaal imaginair zo hard mogelijk te funderen. Spelletjes met jezelf, in de fysieke werkelijkheid, zijn ook aan te raden. Alles dat ervoor zorgt dat je gedachten meer vorm en kracht krijgen wordt aanbevolen.

Krijg je niet wat je wilt, ben je een slachtoffer, dan heb je dat volgens de Law Of Attraction geheel aan jezelf te danken

Een groot mysterieus secret of niet...
ik denk dat er heel wat wijze lessen uit de film te halen zijn.
één daarvan lijkt eigen verantwoordelijkheid nemen te zijn.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36381790
De keuze om voor jezelf te kiezen en dus voor vrijheid.. dat vind ik toch altijd wel een mooie omschrijving van hoe ik het zie.. en verder het verhaal dat wij allen met elkaar verbonden zijn.. tja.. kan ik me zeker in vinden!

thnx voor de korte samenvatting mirage.. mooie woorden zijn het
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:19:27 #108
146811 PhonyRules
minimal funk
pi_39278356
The secret is "the law of attraction"
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:08:29 #109
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_39291925
ik dacht dat dit allang bekend was. Dit is vandaag gepost op youtube
pi_43934977
Is deze film ook op dvd te verkrijgen?
pi_44058829
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:58 schreef Urquhart het volgende:
Is deze film ook op dvd te verkrijgen?
Nogmaals de vraag. Ik ben wel benieuwd naar de film omdat het volgens mij de filosofie van spiegelogie behandelt.
pi_44059567
Ik zie nu dat hij in z'n geheel op google video staat
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 12:25:56 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_44127973
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:48 schreef naihla het volgende:
the scret heeft te maken met 2012 en de overgang naar de nieuwe dimensie veel lichtwerkers zijn al jaren aan het werk om dat te werk te stellen. in de bijbel noemen ze het de dag des oordeels. Het is terug naar de harmonie op de wereld. daarom gebeuren er nu ozveel rampen en in 2007 zijn er nog veel en veel meer rampen. daarom gaan er veel mensen zinloos dood en moorden ze elkaar uit. als het goed is zoals ze zeggen dat the secret met 2012 te maken heeft dan gaat het daarover. ik zelf ben een lichtwerker en wij voorspellen steeds elke maand en jaar (de meeste dan ) weer hoe en wat en hoe je gaat voelen etc. het is nu nog 6 jaar en we werken er hard aan.

alles wat het niet aan kan en wat niet durfd word opgeruimd om het maar even zo te zeggen. ze gaan dood.

verder denk ik dat je gewoon moet afwachten en dat je er niet al teveel mee bezig hoef te zijn. het enige waar het om gaat is dat de mensen hun ogen open doen en zien hoeveel buitengewone kinderen er worden geboren. Kijk goed in je omgeving neem het in je op en leg de verband. kijk hoe de wereld veranderd en vooral hoe snel de tijd gaat zoals de dagen. we stijgen steeds meer in frequentie

tenminste dat hopen we. dat dat het is. we weten dat er iets wereldwijd bekend gaat worden en we hopen dat dit het zal zijn.want hollywood maakt ons werk belachelijk dus we hopen dat het zo is. En hollywood en al die andere film makers moeten maar eens nu realiteit onder ogen zien

een dikke knuff

naihla
Ach zo. Een lichtwerker. Jij bent er een ja? En jullie voorspellen? En het heeft ook met 2012 te maken? (goh ) Alles wat het niet aan kan of durft wordt opgeruimd? Moet ik dat zien als vermoord worden, want je zegt dat ze doodgaan, maar je gebruikt ook het woord opruimen. En door wie wordt dat gedaan? De lichtwerkers, waar jij er een van bent? Dat zou dan betekenen dat jij een of andere moordenaar bent.

En dan als klap op de vuurpijl kom je met 'dat hopen we in ieder geval'. Juist ja, dus jullie doen nu veel werk voor iets wat niet eens zo hoeft te zijn? Ik denk eigenlijk als ik dit bericht zo lees en er nog eens over nadenk dat jij al in een andere dimensie bent
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 4 december 2006 @ 12:35:42 #114
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44128206
lichtwerkers...meest kansloze nepberoep van de eeuw.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 12:39:30 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_44128304
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:35 schreef BaajGuardian het volgende:
lichtwerkers...meest kansloze nepberoep van de eeuw.
Ow jij kent het? Vertel eens wat dat precies inhoudt, zo een 'lichtwerker' ?
  maandag 4 december 2006 @ 12:40:59 #116
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44128337
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ow jij kent het? Vertel eens wat dat precies inhoudt, zo een 'lichtwerker' ?
Dat zijn mensen die denken dat ze met hun "gavens" wat kunnen doen tegen alle "negatieve energie" en dat doen ze dan in bijeenkomsten waar ze hun "positieve energie" bundelen....
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 4 december 2006 @ 12:44:38 #117
8372 Bastard
Persona non grata
pi_44128445
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die denken dat ze met hun "gavens" wat kunnen doen tegen alle "negatieve energie" en dat doen ze dan in bijeenkomsten waar ze hun "positieve energie" bundelen....
Of het nou werkt of niet.. tis een positieve instelling van ze
The truth was in here.
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 12:46:01 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_44128488
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Oke, dus er zijn meer mensen zoals de user die ik quotte, die denken dat ze gaven hebben. Die komen dus samen om hun positieve energie te bundelen en dat te richten tegen..tja..al het negatieve? En dat werkt? (ik gok van niet, maar wie ben ik).
  maandag 4 december 2006 @ 12:49:53 #119
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_44128610
The Secret heet niets met 2012 en Lichtwerkers te maken. Het is niets anders dan de Law of Atraction. Je trekt aan wat je vibreerd. Klinkt lekker vaag, maar ik heb veel aan de LOA gehad en het is de back bone van alles wat ik doe.

Het heeft te maken met wishfull thinking and then some. Het basis princiepe is goed te voelen om vervolgens meer goede dingen aan te trekken. Precies hetzelfde wat de Bijbel zegt met wees blij met wat je hebt, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd (vertaald uit limburgs). Beetje lastig om het precies uit te leggen aangezien ik er niet echt woorden voor kan vinden.

Maar het heeft niets met Lichtwerken en New-Age te maken aangezien de leer waar het van afstand occult is. Mijn wereld en niet die van de new-agers en zweefteven. Lichtwerkers zijn inderdaad een grap die denken meer te doen dan ze daadwerkelijk doen en kunnen.

Zoals The secret en LOA gepresenteerd worden lijkt het meer op een "esoterisch" kunstje, net als dat je aapjes in het circus simpele trucjes leert. Maar er zit meer achter met betrekking tot zelf ontwikkeling waardoor je anders tegen het leven en dergelijke gaat kijken. Mentale Alchemie en het boek The Kybalion gaan er dieper op in.
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_44198823
Ik ben het met je eens Ashavan. Er zijn ook zeer veel internet sites op dit gebied te vinden die hetzelfde pretenderen en je dan letterlijk bestoken met spam.

En met de wijze waarop het gecommuniceerd wordt, lijkt het alsof dit de enige law is die geldt in het Universum waarop je je vooral dagelijks moet concentreren.

Ik denk dat precies daar het *addertje* zit : concentreer je vooral op wat je allemaal nodig hebt en bevredig dat door het mentaal aan te trekken
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:08:34 #121
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_44356199
Naast de film is er ook een document te vinden die precies uitlegt wat de law of attracttion, the law of abundance en the law of love is. Dit document is beter bekend als de masterkey. Zelf heb ik dit met een aantal vrienden doorgenomen en wether you think it works or it doesn`t work, either way your right. Voor de liefhebbers, het is te downloaden vanaf: http://www.mensenrechten.org/masterkey.pdf wat ik wel benieuwd naar ben, mensen die het toepassen wat willen jullie ermee bereiken?
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:32:57 #122
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_44360940
gevaarlijke docu vond ik dit aan de ene kant, terwijl aan de andere kant ik erg blij ben dat deze info blijkbaar op TV wordt uitgezonden.

gevaarlijk omdat veel mensen deze ... leefmethodes.. zullen inzetten om persoonlijke doelen te behalen, materialistisch of anders. Daar is het natuurlijk niet voor bedoeld.

Aan de andere kant is het een verbreding van je perspectief op het leven. Je zult inzien dat niet alles zomaar is wat het is. Vager kan ik het niet verwoorden
¡ Experience Everything !
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:44:27 #123
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_44361386
En waarom niet voor materiele zaken? The Secret haalt zelf aan dat je het daar wel voor kunt hanteren en dat de enige reden dat mensen het niet doen dat ze door alles en iedereen geindoctrineerd zijn dat "geld" slecht en egoistisch is. Maar zonder geld kom je nergens. Of die gast die plaatjes op zijn prikbord hing van zijn fantasie huis en 10 jaar later in dat excacte huis woonde? Of iemand die 10.000 dollar wilde in een jaar tijd en het had.

The Secret is simpelweg je "wens" goed kenbaar te maken en te handelen aan de hand van de opvolgende inspiratie die je krijgt om je doel te bereiken.

Dus ik ben gevaarlijk om de baan te hebben met een boven modaal inkomen die ik van te voren wilde? Of dat ik juist dat huis heb gekocht welk ik wilde? Bullshit.
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:10:04 #124
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_44364059
Ja idd, the secret geeft ook duidelijk aan dat het een natuurwet is, (twijfel of dat bewijsbaar is maar prima) het heeft niets met moraal te maken. Ik denk alleen dat je van constructieve wensen wel blijer wordt maar je kunt er werkelijk alles mee wensen. In de masterkey leggen ze dit ook uit. Het is volgens hun een natuurwet net als zwaartekracht. Moreel heeft er niets mee te maken dus je kunt zo ie zo niet goed of slechte dingen wensen. je kunt zaken wensen en the law of attraction heeft geen systeem om dit uit te selecteren. Sterker nog het feit dat mensen vaak negatief denken over de wereld of over zichzelf veroorzaakt precies dat resultaat. Dus er worden al vet veel negatieve dingen mee bereikt.

Een korte intro is misschien wel leuk uit de masterkey:

Nature compels us all to move through life. We could not remain stationary however much we wished. Every right-thinking person wants not merely to move through life like a sound-producing, perambulating plant, but to develop - to improve - and to continue the development mentally to the close of physical life.

This development can occur only through the improvement of the quality of individual thought and the ideals, actions and conditions that arise as a consequence. Hence a study of the creative processes of thought and how to apply them is of supreme importance to each one of us. This knowledge is the means whereby the evolution of human life on earth may be hastened and uplifted in the process.

naast dat je misschien kunt twijfelen of het werkt is het zo ie zo nuttig om eens over je leven na te denken en wat je eruit wilt halen. Alleen om die reden vond ik het al een briljant document maar mijn ervaring is dat het echt werkt. Really....
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_44875902
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:32 schreef RickySway het volgende:
gevaarlijke docu vond ik dit aan de ene kant, terwijl aan de andere kant ik erg blij ben dat deze info blijkbaar op TV wordt uitgezonden.

gevaarlijk omdat veel mensen deze ... leefmethodes.. zullen inzetten om persoonlijke doelen te behalen, materialistisch of anders. Daar is het natuurlijk niet voor bedoeld.

Aan de andere kant is het een verbreding van je perspectief op het leven. Je zult inzien dat niet alles zomaar is wat het is. Vager kan ik het niet verwoorden
daar is nou net het doel.. om persoonlijke doelen te behalen...
gevaarlijk is het nooit... positieve vibraties zijn sterker dan negatieve vibraties...
de bedoeling is om je gevoelens te herkennen en te proberen om je gevoelens en gedachten stukje bij beetje te verbeteren... dus als je je bijvoorbeeld depri en onverschillig voelt.. dan is boosheid een betere emotie.. dus door te proberen je kwaad te maken voel je je beter, opgelucht... niet omdat de kwaadheid nou zo geweldig is, maar omdat je zelf iets hebt kunnen doen aan je eigen gemoedstoestand... en dat kan meestal alleen maar in kleine stapjes (anders hou je je zelf voor de gek) en omdat je je steeds een beetje beter gaat voelen straal je steeds meer positieve vibraties uit.. en komen er ook steeds meer positieve dingen op je pad...

als je heel bewust gaat denken aan heel veel geld, wensen dat je rijk zou zijn... dan ben je juist gefocust op het gebrek aan geld in je leven... je straalt alsware een "geen-geld" vibratie uit op zo'n moment.. en dus krijg je ook niet meer geld...

http://www.abraham-hicks.com/mp3downloads.php

op deze site kan je mp3's downloaden... hier spreken niet-fysieke zielen (genoemd abraham) via een vrouw en vertellen ze over de law of attraction
verder heb ik ook dit boek "vraag en het wordt gegeven" gelezen over dit onderwerp

heel veel dingen neem ik met een of 2 korreltjes zout.. maar toch de theorie van de LOA vind ik wel geloofwaardig...
het is alleen jammer dat er zoveel mensen er zo'n commerciele happening van maken

the attractor factor lijkt me ook een interessant boek over dit onderwerp... heeft iemand deze al gelezen?
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:26:41 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44986595
Ik heb de film net gekeken op DVD en ik moet zeggen dat ie erg ok was . Wat rickysway zei viel mij ookal op maar aan de andere kant als daar jouw geluk ligt dan moet je het zeker niet laten .

Interessant stuk film, zeker wel het kijken waard.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46521717
Fijn om te weten dat die kids in Afrika het tekort aan voedsel volledig aan zichzelf te danken hebben. Hadden ze dat graan maar moeten visualiseren!

Tuurlijk is het goed om positief te denken. Maar dat visualisatie op een machische manier kan leiden tot een mooie Ferrari voor de deur? Laat me niet lachen. Dikke vette onzin met een mooie strik eromheen. En iedereen trapt erin.

PS: Oprah heeft een uitzending aan deze troep besteed. Amerikaanse huisvrouwen slaan op hol.
  Moderator woensdag 21 februari 2007 @ 12:24:15 #128
16180 crew  CoolGuy
pi_46522114
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:10 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat die kids in Afrika het tekort aan voedsel volledig aan zichzelf te danken hebben. Hadden ze dat graan maar moeten visualiseren!

Tuurlijk is het goed om positief te denken. Maar dat visualisatie op een machische manier kan leiden tot een mooie Ferrari voor de deur? Laat me niet lachen. Dikke vette onzin met een mooie strik eromheen. En iedereen trapt erin.

PS: Oprah heeft een uitzending aan deze troep besteed. Amerikaanse huisvrouwen slaan op hol.
Jij weer....niet dat ik iets tegen je heb, maar die avatar van je...waar komt die vandaan, ik vind het echt een behoorlijk...freaky plaatje. Ik krijg er een onbehaaglijk gevoel bij...
pi_46522891
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij weer....niet dat ik iets tegen je heb, maar die avatar van je...waar komt die vandaan, ik vind het echt een behoorlijk...freaky plaatje. Ik krijg er een onbehaaglijk gevoel bij...
Die komt van een site met afbeeldingen van de 'milwaukee brace'. Een soort tuigje dat kinderen vroeger aan moesten om een scheve rug recht te zetten, zoiets.
  Moderator woensdag 21 februari 2007 @ 13:07:21 #130
16180 crew  CoolGuy
pi_46523397
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:51 schreef Disorder het volgende:

[..]

Die komt van een site met afbeeldingen van de 'milwaukee brace'. Een soort tuigje dat kinderen vroeger aan moesten om een scheve rug recht te zetten, zoiets.
Hmm, dat maakt het een stuk minder disturbing Ik had constant het idee van zo'n 'perfect' jaren 50 kind dat dan een of ander mind control ding om had, een beetje zo'n slechte jaren 50 science-fiction/horrorfilm idee weet je wel
pi_46572382
het is grappig hoe Eckhart Tolle juist het tegenovergestelde zegt, juist: niet je 'mind' gebruiken.

waarom juist al je mentale energie verbruiken om materieel aan te trekken, ben je bang dat je iets tekort gaat komen?
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:41:19 #132
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_46818141
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:48 schreef naihla het volgende:
the scret heeft te maken met 2012 en de overgang naar de nieuwe dimensie veel lichtwerkers zijn al jaren aan het werk om dat te werk te stellen. in de bijbel noemen ze het de dag des oordeels. Het is terug naar de harmonie op de wereld. daarom gebeuren er nu ozveel rampen en in 2007 zijn er nog veel en veel meer rampen. daarom gaan er veel mensen zinloos dood en moorden ze elkaar uit. als het goed is zoals ze zeggen dat the secret met 2012 te maken heeft dan gaat het daarover. ik zelf ben een lichtwerker en wij voorspellen steeds elke maand en jaar (de meeste dan ) weer hoe en wat en hoe je gaat voelen etc. het is nu nog 6 jaar en we werken er hard aan.

alles wat het niet aan kan en wat niet durfd word opgeruimd om het maar even zo te zeggen. ze gaan dood.

verder denk ik dat je gewoon moet afwachten en dat je er niet al teveel mee bezig hoef te zijn. het enige waar het om gaat is dat de mensen hun ogen open doen en zien hoeveel buitengewone kinderen er worden geboren. Kijk goed in je omgeving neem het in je op en leg de verband. kijk hoe de wereld veranderd en vooral hoe snel de tijd gaat zoals de dagen. we stijgen steeds meer in frequentie

tenminste dat hopen we. dat dat het is. we weten dat er iets wereldwijd bekend gaat worden en we hopen dat dit het zal zijn.want hollywood maakt ons werk belachelijk dus we hopen dat het zo is. En hollywood en al die andere film makers moeten maar eens nu realiteit onder ogen zien

een dikke knuff

naihla
Je spreekt jezelf 6 keer tegen in je eigen verhaal.
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:52:29 #133
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_47743207
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:01 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
het is grappig hoe Eckhart Tolle juist het tegenovergestelde zegt, juist: niet je 'mind' gebruiken.

waarom juist al je mentale energie verbruiken om materieel aan te trekken, ben je bang dat je iets tekort gaat komen?
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, Eckhart zegt dat je niet je verstand als mechanisme moet gebruiken omdat jij als persoon boven dat mechanisme staat. Eckhart heeft overigens een heel ander doel namelijk hoe je je verstand uit kunt zetten als het helemaal dol is gedraaid. De masterkey gaat al uit van het feit dat jij boven je verstand staat en gaat dat vervolgens gebruiken om je eigen dingen na te streven.

Eckhart is als het ware bang dat het verstand als mechanisme je persoonlijkheid overneemt en de masterkey gebruikt het mechanisme juist in het voordeel.

Toch zeggen ze beide dat je goed moet bedenken wat je wil. en dat je dit in je onderbewust moet programeren.
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:12:45 #134
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_47755971
3 woorden en een link: the secret law of attraction

http://www.torrentspy.com/torrent/947269/The_Secret
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  zondag 1 april 2007 @ 21:53:02 #135
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_47906239
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:52 schreef vero-legata het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar wat je zegt, Eckhart zegt dat je niet je verstand als mechanisme moet gebruiken omdat jij als persoon boven dat mechanisme staat. Eckhart heeft overigens een heel ander doel namelijk hoe je je verstand uit kunt zetten als het helemaal dol is gedraaid. De masterkey gaat al uit van het feit dat jij boven je verstand staat en gaat dat vervolgens gebruiken om je eigen dingen na te streven.

Eckhart is als het ware bang dat het verstand als mechanisme je persoonlijkheid overneemt en de masterkey gebruikt het mechanisme juist in het voordeel.

Toch zeggen ze beide dat je goed moet bedenken wat je wil. en dat je dit in je onderbewust moet programeren.
Ik begrijp ook wel dat je je bewustzijn kan programmeren en etc.
Maar waar ik juist een beetje op hamerde, is : ga de *Law of Attraction* niet alleen doen voor materieel gewin. Doe het ook voor innerlijk gewin, want dat is uiteindelijk wat je meeneemt.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:57:08 #136
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_48177905
Heb gister de film `the Secret` gezien en ik vroeg me af hoe de mensen hier op Fok! erover denken.
Heb al een beetje op internet gezocht maar kan eigenlijk alleen maar mensen en meningen vinden van mensen die er helemaal in geloven en in mee gaan. Ik zelf ben er een beetje sceptisch over.
Dat je door positief aan iets te denken dat je graag wilt, het dan ook uiteindelijk krijgt vind ik zelf een beetje vergezocht.
Tuurlijk is positief denken goed en het zorgt dat je een goed humeur hebt en zou je hierdoor meer kunnen bereiken. Maar in de theorie suggereren ze dat je alles kunt krijgen dat je wilt door positief te denken.
Hoe denken jullie hierover?

Linkje met samenvatting theorie
http://www.grenswetenschap.nl/onbegrensd.asp?id=1

Soory voor het vage verhaal, kan soms moeilijk mijn mening onder woorden brengen
and it will be my last.
pi_48181516
Je kan het alleen maar uitmaken door het voor jezelf te proberen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:38:24 #138
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_48181543
Als iedereen zomaar kan krijgen wat hij of zij wilt, dan is er niet genoeg voor iedereen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:43:40 #139
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_48181766
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Als iedereen zomaar kan krijgen wat hij of zij wilt, dan is er niet genoeg voor iedereen.
Daar geven ze ook al een antwoord op er is namelijk genoeg voor iedereen!
Maar ook dat vind ik erg bedenkelijk idd
and it will be my last.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:55:19 #140
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_48182255
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:43 schreef Lavinia_Humby het volgende:

[..]

Dus mannen met een lelijke vrouw wilden niet graag genoeg een mooie vrouw ?
En er zijn genoeg mooie vrouwen op de wereld om elke man z'n eigen harem te geven ?
zzz
pi_48182259
'The Secret', de grootste commerciële onzin die ik ooit in mijn leven heb gezien. Na een half uur een en al herhaling heb ik 'm uitgepleurd. Dat is pure indoctrinatie.
pi_48182303
Ook werd ik misselijk van de materiële tint die er inzit. Dat je "rijk" kan worden door je manier van denken te veranderen. Tief op.
pi_48183370
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:56 schreef Anti-NWO het volgende:
Dat je "rijk" kan worden door je manier van denken te veranderen. Tief op.
Dan zul jij nooit rijk worden
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:43:22 #144
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_48183886
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:43 schreef Lavinia_Humby het volgende:

[..]

Genoeg voor iedereen

Zeker manisch mensen die de film gemaakt hebben

Ik bedoel, er is schaarste dat weet toch iedereen? Voorheen zou ik meejubelen op die gedachte van genoeg voor iedereen maar er is nooit genoeg voor iedereen. Een beetje nuchter nadenken en iedereen weet dat

Zou er genoeg voor iedereen zijn dan had elk van ons alles al zonder dat we uberhaupt moeite moesten doen.

Hoe leg je het in arme landen uit dat er genoeg voor iedereen is Niet jij maar in het algemeen dus. Zonder jou aan te vallen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:32:21 #145
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_48185377
Je moet ook The Secret kijken en eruit pakken wat voor jou van toepassing is.
Wat voor jou goed.
Mensen zeuren ook altijd (hier op FOK!) op dezelfde manier over What The Bleep.
Bekijk het nou eens niet zo zwart-wit met z'n allen!

Ik heb het met veel plezier lopen kijken en de delen over mijn schouder gegooid die niet van toepassing waren.
Dat rijkdom gebeuren bijvoorbeeld en veel $$$ bla bla moest ik ook weer om grinikken.
"Typisch Amerikaans!"
Maar als je oplet zeggen ze ook stellig: je trekt voornamelijk naar je toe wat je ook daadwerkelijk nodig hebt.
Mensen kunnen zoveel willen maar weten vaak niet eens wat ze echt willen diep vanuit hun hart.

The law attraction is dus iets minder zwart-wit van "vraag en U krijgt".
Niet iedereen kan de loterij winnen want niet iedereen heeft het daadwerkelijk nodig.
Dat iedereen het goed kan gebruiken, is natuurlijk weer heel iets anders!
pi_48192686
Net als What the Bleep is dit weer zo'n new age getinte religieuse film. Als je gelooft dat het voor jou werkt, prima toch zo niet, ook prima
pi_48195460
Hebben jullie de dvd gekocht? Zag hem voor 40 euro ergens op een site, klopt dat wel?
  woensdag 11 april 2007 @ 01:10:22 #148
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48202246
A new era has arrived!

Net 300 gezien, steengoede film. Anyways, hier is een linkje met de film the secret:
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rar (download)

Ikzelf vond de film erg goed, allereerst wordt aangekaard dat 1% van de wereld 96% van het geld heeft. Omdat zij meer kennis van het universum hebben en het voor zichzelf hielden.

In de film wordt met heldere voorbeelden duidelijk dat iedereen zijn eigen realiteit ....... (geen spoilers )

good looking.

Online bekijken kan hier: http://www.quietachiever.com/TheSecret/

[ Bericht 7% gewijzigd door NorthernStar op 21-04-2007 15:07:25 ]
  woensdag 11 april 2007 @ 02:26:58 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_48203213
eh?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_48203227