abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:06:40 #1
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_33954096
Wat krijg ik toch de schijt van die 30km/h zones.

Bijna hele dorpen zijn tegenwoordig 30km/h zones. Wat een complete bullshit is dit.
Mensen die toch te hard en onvoorzichtig willen rijden doen het sowieso, dus ze bereiken er niks mee. behalve dat die ouwe sokken met blauw haar of van die kunstgebitten met een hoedje op nu officieel niet harder dan 30 mogen. Toen ik 50 mocht rijden heb ik nog niet eens bijna ongeluk gehad in 1 van die dorpen.

We worden teveel aan het handje gehouden door de overheid van tegenwoordig. En het maakt vrij weinig uit.
Horrible Cunt!
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:08:46 #2
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_33954197
Wtf :/ 30, ik rijd overal volle gas gewoon 48 dus.

Wat hebje nou aan 30 te rijden terwijl je 48 gaat

Trouwens, het heeft ook met het milieu te maken hoor
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:15:04 #3
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_33954529
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:08 schreef Maikuuul het volgende:
Haha milieu. Ja als je lage toeren rijdt. Maar die halve gedecomposeerde lijken die rijden 30 in de 2.
Horrible Cunt!
pi_33954605
Dat is nog het mooiste.. Overal waar je 30 en 50 mag rijden scootertjes en brommertjes als getikte En daar word weinig tot niets aan gedaan..
Hier in de buurt is er al zo lang geen rollerbank of politie geweest dat men hier vrijwel altijd harder dan 70 rijd op dat soort dingen.
Edit: @Maikuuuul
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:18:54 #5
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_33954699
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:15 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Haha milieu. Ja als je lage toeren rijdt. Maar die halve gedecomposeerde lijken die rijden 30 in de 2.
Ik weet, het is zinloos wat ze doen. Maarja dat is 1 van de redenen als je het gaat navragen :/

Ja wtf, alsof ik 30 ga rijden kheb niet voor niets een sito+ eronder gelegd zodat ik 48 ga
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:21:05 #6
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_33954798
30 rijden? Onzin. Met 80 door de wijk
opgezegd@fok.nl
pi_33954942
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:15 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Wat voor gare kutbak rij jij dan wel niet dat je bij 30 kilometer per uur in z'n 2 al hoge toeren maakt?
X
X
X
pi_33956158
Dat is omdat je dan als je een kind aanrijdt het kind eerst een uur ligt pijn te lijden en daarna alsnog in een rolstoel belandt. Als je met 50 aan komt scheuren is dat kind meteen dood, dat moeten we niet hebben!
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_33956795
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:24 schreef Frasier het volgende:

[..]

Wat voor gare kutbak rij jij dan wel niet dat je bij 30 kilometer per uur in z'n 2 al hoge toeren maakt?
Diesel...
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:05:56 #10
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_33957241
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:24 schreef Frasier het volgende:

[..]

ik rijd makkelijk in mijn 3 bij 30. Ik weet niet wat voor auto jij hebt.

Oh ja en ik rijd geen diesel.
Horrible Cunt!
pi_33957660
30 in de 3

30 kilometer zones zijn irritant, net als 60 zones! Totaal nutteloos Vooral als ze een heel dorp een zone maken, lekker makkelijk voor de gemeente.

Flikker toch op met die zooi
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:26:37 #12
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_33958403
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:13 schreef kikoooooo het volgende:
30 in de 3
Hoezo, heb jij zo'n bagger auto, dat geen power heeft bij lage toeren?
Horrible Cunt!
pi_33960186
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:26 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Hoezo, heb jij zo'n bagger auto, dat geen power heeft bij lage toeren?
Nee volgens mij heb jij een bagger auto.. jij rijdt dan zeker ook 50 in de 5 en je top zit op 60
pi_33960215
dertig maakt je buurt prettig, maar tachtig maakt de buurt prachtig!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_33960319
Ik wil ff opmerken dat ik gewoon 30 rijd in z'n 3 en dat 't prima gaat
pi_33960348
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:07 schreef erikkll het volgende:
Er zijn genoeg landbouwvoertuigen waarmee dat prima gaat ja
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_33961929
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:06 schreef tong_poh het volgende:
nog niet eens bijna ongeluk gehad
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_33962240
quote:
Alleen wil ik ook effe opmerken datj e meer brandstof vreet dan wanneer je 40-50 rijd in zijn 3.

De meeste auto's lopen neit zo lekker in zijn 3 bij 30 km/u...

Ik rij ook altijd in zijn 2 30 in die wijken, probleem is dat de auto wat zenuwachtiger reageert, in zijn 3 is relaxter maar verbruik is ook hoger en motor+versnellingsbak word dan ook zwaarder belast (alhoewel dat niet zo echt erg is, een auto kan heus wel tegen een stootje, zolang je het maar niet altijd gaat doen)
pi_33962290
Ik rem enkel voor de drempels, daarna is het een peut gas en op naar de volgende drempel, rem, gas, rem, gas....

Erg milieuvriendelijk, goed doordacht van Koos Spee
  Donald Duck held donderdag 12 januari 2006 @ 01:19:24 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33962321
da's zo voor de veiligheid van de kids he
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_33962416
Eensch, met 30 zie je een overstekend kind eerder dan dat je met 50 aan komt razen. Ook is je remweg een stuk korter. Kortom, waar kinderen spelen (woonerf) vind ik t prima dat er een MAX bestaat van 30...Een heel dorp daarentegen vind ik gigantische onzin...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_33962580
mijn ouwe dorp deden ze dat ook, rechtzaak geweest.. boete's niet geldig, wegen zijn niet ingericht als 30 km/u zone, is nog hetzelfde als vroeger ( 50 km/u )
een 30 km-zone moet ook als zodanig ingericht zijn
dag
pi_33962601
quote:
het milieu?
nee, dat zet zoden aan de dijk! die honderd meter dat je 30 rijdt i.p.v. 50, en dan nog 3x moet terugschakelen voor een drempel... scheelt misschien een kwart druppel benzine, voor je op de 50 km/h weg bent

tis gewoon voor de veiligheid, en daar kan ik me opzich best in vinden! als je met 30 zo'n jochie van 4 op een slingerfietsje inhaalt, is dat nog steeds redelijk hard...
  donderdag 12 januari 2006 @ 01:35:28 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33962626
Dat de echte wijken 30 zijn is nog niet zo erg, maar dat van semi-doorgaande wegen voor het gemak ook 30 gemaakt is gewoon lomp. M'n ouders wonen aan een soort van landingsbaan met een 30 bordje ernaast. Compleet idioot. Ja, er gebeurde wel eens ongelukken omdat mensen te hard reden dus werd de snelheid verlaagd. Wat er niet bijgezegd werd was dat die wel pas de bocht uitvlogen als ze 110 reden
Vampire Romance O+
pi_33962644
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 01:35 schreef MouseOver het volgende:
Dat de echte wijken 30 zijn is nog niet zo erg, maar dat van semi-doorgaande wegen voor het gemak ook 30 gemaakt is gewoon lomp. M'n ouders wonen aan een soort van landingsbaan met een 30 bordje ernaast. Compleet idioot. Ja, er gebeurde wel eens ongelukken omdat mensen te hard reden dus werd de snelheid verlaagd. Wat er niet bijgezegd werd was dat die wel pas de bocht uitvlogen als ze 110 reden

mompelt iets over kabinet en inzicht
pi_33966766
quote:
30 in 3 alleen als ik optrek schakel ik door bij 30 in 3, niet als ik dat in een wijk moet rijden waar om de haverklap afgeremd moet worden voor bochten en drempels.
Ik met net geen 2000 toeren bij 30 in 2. als ik in 3 rij dan maak ik 1500 toeren ofzo, en dat vindt de auto niet lekker

Vind 30 helemaal niet erg in bv woonwijken enzo, maar op doorgaande wegen gewoon 50.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 januari 2006 @ 10:47:51 #27
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_33967438
30 km/u zones zijn hoerig
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_33967621
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:57 schreef _The-Master_ het volgende:

[..]

Diesel...
Dan is het wel een ouwe diesel....Mijn auto maakt bij de 30 in zn 1 nog maar net 1200 toeren en als ik 170 km/h rijd nog geen 2800 toeren.

OT: Ik erger mezelf ook gruwelijk aan dat soort zone's. Maak van heel nederland dan gewoon direct een woonerf.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_33967694
Van die lui die rechts geen voorrang geven in een 30 km zone en als je dan denkt dat er eindelijk een voorrang geeft hij besluit om op het laatste moment toch door te rijden terwijl jij dus al half in zijn baan zit.
Sommige mensen kunnen echt niet rijden
pi_33968298
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:00 schreef Oviedeee het volgende:
Van die lui die rechts geen voorrang geven in een 30 km zone en als je dan denkt dat er eindelijk een voorrang geeft hij besluit om op het laatste moment toch door te rijden terwijl jij dus al half in zijn baan zit.
Of je laat aan die mensen zien dat je twijfelt. Als je twijfelt in het verkeer, rijden andere mensen gewoon door. Hup gooi die kar van je gewoon de weg op als er eentje aan komt rijden en jij komt van rechts. Prachtige reacties krijg je dan Ik kijk altijd met een groot pleziergevoel en een meewarige glimlach in mn achteruitkijkspiegel om daar een middelvinger te ontwaren.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_33983625
quote:
Weet je wat pas echt stom is? 30 km/u zones waar je voorrangskruisingen hebt Hoezo is men lekker inconsequent en gooit men overal maar 30 km/u zones neer.
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:12:57 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33984048
quote:
Het heeft niets met het milieu te maken. Het heeft er alleen mee te maken dat doordat er veel voetgangers en fietsers zijn in een 30km zone dat je een stuk beter kunt remmen als je 30 rijdt dan 50 als er ineens een kind achter een bal aanrent ofzo....

Wat boeit het verder ook of je nou 30 of 50 rijdt? Geeft 50 rijden meer adrinaline ofzo? Is het stoerder? Heb je echt zoveel stress en haast in je leven dat die ene minuut die je zou verliezen door langzamer te rijden echt van ontzettend belang is?

Doe normaal.... Het is gewoon een stuk veiliger om in dergelijke zones ook 30 te rijden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:15:05 #33
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_33984143
maikuul slipt ook bij 30km/u wijken:D
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:15:47 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33984182
quote:
Er zijn ook vaak kleine rotondes te vinden in 30km zones, compleet met fietsstrook. En dan sta je daar als auto te wachten omdat er een fietser aan komt..... en wat doen ze dan? GEEN richting aangeven, en naar rechts afslaan in de straat waar jij voor jan lul staat te wachten. Erger is ook nog dat veel auto's het ook niet doen. Maar mensen kunnen dus ook niet goed fietsen, het maakt in weinig gevallen echt veel uit of je met je fiets een hand uitsteekt, maar op een rotonde dus wel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_33986425
Ik geloof dat veel mensen de klacht niet begrijpen. Op steeds meer plaatsen in Nederland staat het zone-30 bord op de afrit van de snelweg!
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:40:42 #36
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_33987979
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:03 schreef X_X het volgende:

[..]

Nee volgens mij heb jij een bagger auto.. jij rijdt dan zeker ook 50 in de 5 en je top zit op 60
Hahaha, sukkel.

Yup verwoordt het goed. In de 2 is mijn auto gewoon wat nerveuzer. Dus als ik 30 moet rijden, dan rij ik liever in zijn 3. Mijn auto kan dat prima en ik heb geen gevoel alsof ik er iets mee kapot maak. Mijn auto heeft genoeg trekkracht onderin en dat is fijn rijden. Gewoon bepaalde rotondes en bepaalde bochten in zijn 3 ipv in zijn 2
Horrible Cunt!
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:41:57 #37
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_33988062
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:15 schreef B_BOY het volgende:
maikuul slipt ook bij 30km/u wijken:D
Ja duh, wtf denk jij ?
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_33988699
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:18 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ik weet, het is zinloos wat ze doen. Maarja dat is 1 van de redenen als je het gaat navragen :/

Ja wtf, alsof ik 30 ga rijden kheb niet voor niets een sito+ eronder gelegd zodat ik 48 ga
Whaha, en dat vind jij hard gaan op je brommer Onder de 50 is er niet hendig sjiek te slippen met brommers, die van mij die loopt tenminste een fatsoenlijke 65 zonder opgevoerd te zijn
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_33991000
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:40 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Hahaha, sukkel.

Yup verwoordt het goed. In de 2 is mijn auto gewoon wat nerveuzer. Dus als ik 30 moet rijden, dan rij ik liever in zijn 3. Mijn auto kan dat prima en ik heb geen gevoel alsof ik er iets mee kapot maak. Mijn auto heeft genoeg trekkracht onderin en dat is fijn rijden. Gewoon bepaalde rotondes en bepaalde bochten in zijn 3 ipv in zijn 2
Het schijnt nog zuiniger te rijden ook, als ik regelmatig moet remmen en weer optrekken gaat hij in de 2, maar als ik gewoon een heel stuk 30 moet rijden dan in de 3 en bij zo een 50 km/u schakel ik zelfs door naar de 4.
Het is een oud klein ding (1.1) dus snel optrekken kan je er sowieso al niet mee, dus dan maar zo zuinig mogelijk en het valt me op dat ik nog vlot met het verkeer meerijdt ook.
Een heer met stijl
pi_33991546
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 01:14 schreef yup het volgende:

[..]

Alleen wil ik ook effe opmerken datj e meer brandstof vreet dan wanneer je 40-50 rijd in zijn 3.

De meeste auto's lopen neit zo lekker in zijn 3 bij 30 km/u...

Ik rij ook altijd in zijn 2 30 in die wijken, probleem is dat de auto wat zenuwachtiger reageert, in zijn 3 is relaxter maar verbruik is ook hoger en motor+versnellingsbak word dan ook zwaarder belast (alhoewel dat niet zo echt erg is, een auto kan heus wel tegen een stootje, zolang je het maar niet altijd gaat doen)
Wanneer u met lage toerentallen rijdt blijven deze verliezen tot een minimum beperkt, wat gunstig is voor het brandstofverbruik. Bovendien neemt de efficiëntie van een automotor toe naarmate hij zwaarder belast wordt (lees: er bij lage toerentallen meer gas gegeven wordt). De energie wordt dan efficiënter opgewekt. Het meest efficiënt rijdt u zodoende door bij het optrekken zo snel mogelijk naar hogere versnellingen over te schakelen (lage toerentallen) en daarin relatief veel gas te geven. Dat gaat in een hoge versnelling automatisch omdat u dan veel gas moet geven om vlot op te kunnen trekken.

Om optimaal van de efficiëntie van een automotor gebruik te maken kunt u bij benzine- en LPG-motoren een maximum schakeltoerental van 2500 aanhouden. Aangezien dieselmotoren hun optimale efficiëntie in de regel al bij lagere toerentallen ontwikkelen dan benzine-motoren, kunt u hiervoor een maximum schakeltoerental van 2000 toeren per minuut aanhouden. Een toerenteller is hierbij een handig hulpmiddel. Dit schakeladvies geldt voor handgeschakelde auto’s, maar ook voor een automatische versnellingsbak. Deze manier van schakelen is bovendien niet slecht voor de motor.

Motortechniek
Het mechanische gedeelte van een automotor is, mits in goede staat van onderhoud, ruim voldoende sterk geconstrueerd zodat rijden volgens Het Nieuwe Rijden geen extra slijtage oplevert. Hoge belastingen bij lage toerentallen kunnen helemaal geen kwaad voor automotoren, daar is bij het ontwerpen rekening mee gehouden. Het is overigens niet de bedoeling dat een auto gaat 'bokken' wanneer een hogere versnelling wordt ingeschakeld. In dat geval moet u in een lagere versnelling gaan rijden. Bokken kan voorkomen als u met hele lage toeren rijdt en daarbij veel gas geeft. Dit dient u te voorkomen omdat dan kortstondig hoge krachten in de motor optreden. Rijden met verouderde olie, of met een slecht afgestelde ontsteking of brandstofsysteem maken de kans op 'bokken' groter. Het is dus belangrijk om uw auto goed te (laten) onderhouden.

Tijdens een snelwegrit bij 120 km/h draaien automotoren veelal bij 3000 a 4000 toeren per minuut. Aangezien een snelwegrit regelmatig zal voorkomen in het gebruikspatroon van een auto, bestaat er geen kans dat onderdelen als verstuivers, turbo's en katalysatoren verstopt zouden kunnen raken door toepassing van Het Nieuwe Rijden. Bovendien worden dan de in het uiterste geval mogelijke koolafzettingen in de verbrandingskamer voorkomen. In het extreme geval dat Het Nieuwe Rijden uitsluitend wordt toegepast bij korte ritjes in de stad, is het aan te bevelen om af en toe wat hoogtoeriger te rijden, om problemen te voorkomen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:18:03 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33995938
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Het heeft niets met het milieu te maken. Het heeft er alleen mee te maken dat doordat er veel voetgangers en fietsers zijn in een 30km zone dat je een stuk beter kunt remmen als je 30 rijdt dan 50 als er ineens een kind achter een bal aanrent ofzo....

Wat boeit het verder ook of je nou 30 of 50 rijdt? Geeft 50 rijden meer adrinaline ofzo? Is het stoerder? Heb je echt zoveel stress en haast in je leven dat die ene minuut die je zou verliezen door langzamer te rijden echt van ontzettend belang is?

Doe normaal.... Het is gewoon een stuk veiliger om in dergelijke zones ook 30 te rijden.
Misschien denk je bij deze post nog aan de 30km zones van een paar jaar geleden. Tegenwoordig ligt de situatie een stuk anders: het aantal 30km zones is verweetikhoeveelvoudigd en mist vaak de logica als je naar de weginrichting kijkt. Er staat me trouwens iets van bij dat gemeenten een paar jaar geleden verplicht zijn een bepaald percentage van hun wegennet 30km te maken. Als je dat percentage niet in woonwijken haalt moeten semi-doorgaande wegen er maar aan geloven.
Vampire Romance O+
pi_33997090
quote:

Daar heb jij toch schijt aan, jij boekt overal lekker hard door.....
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:46:42 #43
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_33997260
80 maakt je buurt weer prachtig
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_33997634
ik vind het heerlijk als je door zo'n 30km zone rijd, en dan iemand zit te bumperkleven dan 20 a 25 rijden.

vreten ze zichzelf helemaal op!

rot op bumperklevers

vaak nog in een 1.3 kutgolfje met 58pk ofz
pi_33997768
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:49 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Wanneer u met lage toerentallen rijdt blijven deze verliezen tot een minimum beperkt, wat gunstig is voor het brandstofverbruik. Bovendien neemt de efficiëntie van een automotor toe naarmate hij zwaarder belast wordt (lees: er bij lage toerentallen meer gas gegeven wordt). De energie wordt dan efficiënter opgewekt. Het meest efficiënt rijdt u zodoende door bij het optrekken zo snel mogelijk naar hogere versnellingen over te schakelen (lage toerentallen) en daarin relatief veel gas te geven. Dat gaat in een hoge versnelling automatisch omdat u dan veel gas moet geven om vlot op te kunnen trekken.

Om optimaal van de efficiëntie van een automotor gebruik te maken kunt u bij benzine- en LPG-motoren een maximum schakeltoerental van 2500 aanhouden. Aangezien dieselmotoren hun optimale efficiëntie in de regel al bij lagere toerentallen ontwikkelen dan benzine-motoren, kunt u hiervoor een maximum schakeltoerental van 2000 toeren per minuut aanhouden. Een toerenteller is hierbij een handig hulpmiddel. Dit schakeladvies geldt voor handgeschakelde auto’s, maar ook voor een automatische versnellingsbak. Deze manier van schakelen is bovendien niet slecht voor de motor.

Motortechniek
Het mechanische gedeelte van een automotor is, mits in goede staat van onderhoud, ruim voldoende sterk geconstrueerd zodat rijden volgens Het Nieuwe Rijden geen extra slijtage oplevert. Hoge belastingen bij lage toerentallen kunnen helemaal geen kwaad voor automotoren, daar is bij het ontwerpen rekening mee gehouden. Het is overigens niet de bedoeling dat een auto gaat 'bokken' wanneer een hogere versnelling wordt ingeschakeld. In dat geval moet u in een lagere versnelling gaan rijden. Bokken kan voorkomen als u met hele lage toeren rijdt en daarbij veel gas geeft. Dit dient u te voorkomen omdat dan kortstondig hoge krachten in de motor optreden. Rijden met verouderde olie, of met een slecht afgestelde ontsteking of brandstofsysteem maken de kans op 'bokken' groter. Het is dus belangrijk om uw auto goed te (laten) onderhouden.

Tijdens een snelwegrit bij 120 km/h draaien automotoren veelal bij 3000 a 4000 toeren per minuut. Aangezien een snelwegrit regelmatig zal voorkomen in het gebruikspatroon van een auto, bestaat er geen kans dat onderdelen als verstuivers, turbo's en katalysatoren verstopt zouden kunnen raken door toepassing van Het Nieuwe Rijden. Bovendien worden dan de in het uiterste geval mogelijke koolafzettingen in de verbrandingskamer voorkomen. In het extreme geval dat Het Nieuwe Rijden uitsluitend wordt toegepast bij korte ritjes in de stad, is het aan te bevelen om af en toe wat hoogtoeriger te rijden, om problemen te voorkomen.
En jij gelooft dat soort propaganda van het nieuwe rijden ?

Ik heb zelf al gezegd dat een auto tegen een stootje kan.

Alleen betekent zo laag mogelijke toeren niet altijd zo min mogelijk verbruik. Zonder te bokken/echt dik brommen kan me edit ex-E30 ook 30 in zijn 3 rijden, maar de verbruiksmeter laat dan wel een heel wat hoger verbruik zien dan wanneer ik bijv. 40 ga rijden...
pi_33998082
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:56 schreef garnage-patrick het volgende:
ik vind het heerlijk als je door zo'n 30km zone rijd, en dan iemand zit te bumperkleven dan 20 a 25 rijden.

rot op bumperklevers

Inderdaad heerlijk. Stumpers zoals jij die denken andere mensen te moeten opvoeden in het verkeer. Hoop stront
pi_33998649
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Inderdaad heerlijk. Stumpers zoals jij die denken andere mensen te moeten opvoeden in het verkeer. Hoop stront
Gelukkig heb jij een eigen mening
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_33998843
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Inderdaad heerlijk. Gelukkig zijn erStumpers mensen zoals jij die denken andere mensen te moeten opvoeden netjes corrigeren in het verkeer. Ik ben gewoon een hoop stront
Een heer met stijl
pi_33999160
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik ben gewoon een hoop stront

Ik zie inderdaad een treffende gelijkenis.
pi_33999361
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik zie inderdaad een treffende gelijkenis.
Hee hee, dat schreef ik niet. dat schreef kikoooooo (of hoe hij ook heten mag)

Ik ken trouwens iemand die bij het zien van dat plaatje direct op zoek gaat naar een broodje:

Een heer met stijl
pi_33999800
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Lachen man!
pi_34000163
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:50 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Lachen man!
Vergeleken bij jouw eerste post in dit topic is zowat alles wel grappig volgens mij
Een heer met stijl
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:35:52 #53
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_34003789
Op zich puik, die 30km/u zones. Heb je tenminste het gevoel dat je 3x zo hard rijdt als mag
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:03:58 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34006656
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:49 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Motortechniek

Ik heb dat nieuwe rijden een keer met mijn auto (die gebouwd is op hogere toeren) uitgeprobeerd:
1 op 8
Schakel en rij ik gewoon zoals het bedoeld is in die auto, dan haal ik met gemak de 1 op 12 (dus schakelen bij 3-3500 toeren en gemiddeld zo rond de 3000-4000 toeren rijden op de snelweg.

Bij mijn vorige auto werkte het echter weer wel, alleen was die na een flink aantal van dat soort ritten zo lui als mijn overleden oma geworden

Ook schijnen diesels flink intern te vervuilen door het nieuwe rijden waardoor ze meer roet gaan uitstoten en bv niet meer door een roetmeting heen komen.

Het nieuwe rijden is dus NIET goed voor je auto imho.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34009100
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb dat nieuwe rijden een keer met mijn auto (die gebouwd is op hogere toeren) uitgeprobeerd:
1 op 8
Schakel en rij ik gewoon zoals het bedoeld is in die auto, dan haal ik met gemak de 1 op 12 (dus schakelen bij 3-3500 toeren en gemiddeld zo rond de 3000-4000 toeren rijden op de snelweg.

Bij mijn vorige auto werkte het echter weer wel, alleen was die na een flink aantal van dat soort ritten zo lui als mijn overleden oma geworden

Ook schijnen diesels flink intern te vervuilen door het nieuwe rijden waardoor ze meer roet gaan uitstoten en bv niet meer door een roetmeting heen komen.

Het nieuwe rijden is dus NIET goed voor je auto imho.
Waar hangt het dan vanaf of het goed voor je auto is of niet?
Een heer met stijl
pi_34009229
Als je een dichtgekoekte diesel door de roetmeting heen wilt hebben moet je gewoon effe de snelweg op en effe al die shit eruit planken, gewoon KNALLEN met die ballen tot de begrenzer ermee.

Zal je daarna zien dat ie fluitend door de APK komt.

Verder waar hangt het vanaf: dit geld voor alle voertuigen: je kan liever iets teveel toeren dan normaal maken dan iets te weinig. Omdat iets teveel toeren nooit schadelijk kan zijn voor de auto...

Bij benzine: bij 2500 rpm schakelen is gewoon beter dan bij 2000 rpm schakelen...

Ik weet niet of iemand het heeft gemerkt, maar rij eens maar eens op de nieuwe rijden manier met een benzine auto, je zal horen dat ie licht bromt (=NOT good)... maar als je iets hoogtoeriger rijd is er geen enkel problemo... Het nieuwe rijden is gewoon ZWAAR overdreven...
pi_34042777
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:56 schreef garnage-patrick het volgende:

rot op bumperklevers

Dat is dan ook het hele probleem met het gros van de 30-zones. De limiet is niet reeel. En als jij dan de rijdende chicane uit gaat hangen, kan ik je verzekeren dat ik m'n koets naast de jouwe gooi. En als dat niet past dan maak ik het passend (lekker belangrijk, ik heb een leasebak). Hoop ik niet voor je dat ik je later tref als je stilstaat, want dan mag je een alu knuppel in je nek verwachten, mafkees...

Zo zie je maar weer, het wordt er echt niet veiliger op...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:42:35 #58
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_34044144
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:55 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:

[..]

Dat is dan ook het hele probleem met het gros van de 30-zones. De limiet is niet reeel. En als jij dan de rijdende chicane uit gaat hangen, kan ik je verzekeren dat ik m'n koets naast de jouwe gooi. En als dat niet past dan maak ik het passend (lekker belangrijk, ik heb een leasebak). Hoop ik niet voor je dat ik je later tref als je stilstaat, want dan mag je een alu knuppel in je nek verwachten, mafkees...

Zeg eens poep, dan ben je nog stoerder
Horrible Cunt!
pi_34048864
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:31 schreef yup het volgende:
Als je een dichtgekoekte diesel door de roetmeting heen wilt hebben moet je gewoon effe de snelweg op en effe al die shit eruit planken, gewoon KNALLEN met die ballen tot de begrenzer ermee.

Zal je daarna zien dat ie fluitend door de APK komt.

Verder waar hangt het vanaf: dit geld voor alle voertuigen: je kan liever iets teveel toeren dan normaal maken dan iets te weinig. Omdat iets teveel toeren nooit schadelijk kan zijn voor de auto...

Bij benzine: bij 2500 rpm schakelen is gewoon beter dan bij 2000 rpm schakelen...

Ik weet niet of iemand het heeft gemerkt, maar rij eens maar eens op de nieuwe rijden manier met een benzine auto, je zal horen dat ie licht bromt (=NOT good)... maar als je iets hoogtoeriger rijd is er geen enkel problemo... Het nieuwe rijden is gewoon ZWAAR overdreven...
5000 toeren is leuker
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:28:00 #60
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34048903
wacht jij maar tot je een kind schept door je langere remweg, domme fokker
Era Vulgaris
pi_34048927
kinderen mogen ook niet op de weg spelen
pi_34051397
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:28 schreef Vassili_Z het volgende:
wacht jij maar tot je een kind schept door je langere remweg, domme fokker
Ik zou het topic eens goed lezen, drol
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:37:23 #63
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34065184
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:50 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik zou het topic eens goed lezen, drol
Dat heb ik
Era Vulgaris
pi_34065505
Heel onze wijk is nu 30Km/h zone
  zondag 15 januari 2006 @ 00:54:53 #65
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_34070319
30-50-80-........

Hier maakt t geen k. uit want de politie controleert toch niet op overtreders!

Die staan liever de hele dag het beroepsverkeer te flitsen langs een drukke doorgaande weg, i.p.v. 's avonds mongolen aan te houden die met 130 door de 30 zones blazen!

Het inrichten van deze gebieden om vervolgens niet handhavend op te treden zet dus geen zoden aan de dijk.

Conclusie: de hele aanpassingen van zo'n wijken zijn verspilling van belastinggelden!
Waarom wordt er niet opgetreden tegen deze overal aanwezige asocialen???
pi_34072956
30km/u zones
drempels
flitspalen
BOAs
snelheidsboetes

Nu geen last meer van gelukkig...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 januari 2006 @ 02:48:50 #67
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_34073637
quote:
Op zondag 15 januari 2006 02:24 schreef StefanP het volgende:
30km/u zones
drempels
flitspalen
BOAs
snelheidsboetes

Jaja, we weten nu wel dat je in amerika woont....djeez
pi_34075902
Ik mag dus mijn mening niet meer geven over 30km/u zones, drempels, flitspalen, BOAs en snelheidsboetes... moe, echt heel moe word ik van die oneindige stroom trollen zoals jezelf.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 januari 2006 @ 07:27:15 #69
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_34075928
quote:
Op zondag 15 januari 2006 06:31 schreef StefanP het volgende:
Ik mag dus mijn mening niet meer geven over 30km/u zones, drempels, flitspalen, BOAs en snelheidsboetes... moe, echt heel moe word ik van die oneindige stroom trollen zoals jezelf.
Je mening geven mag altijd, daar is dit forum voor....Maar kun je nou daadwerkelijk nergens een post neerzetten zonder te melden hoe geweldig het wel niet is in het o zo beloofde land? Wordt er ziek van. En nee, ik ben niet jaloers zoals je iedereen afschildert die t niet eens is met je machtige oordeel...Maar laat t nou gewoon eens een keer achterwege..
pi_34075934
Aanstoot nemen aan 1 zinnetje
-Mark Steyn
pi_34078126
quote:
Op zondag 15 januari 2006 02:24 schreef StefanP het volgende:
30km/u zones
drempels
flitspalen
BOAs
snelheidsboetes

Dude serieus is het in de VS niet zo erg dat verkeersovertredingen HARD worden gestrafd?
pi_34079144
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:52 schreef yup het volgende:

[..]

Dude serieus is het in de VS niet zo erg dat verkeersovertredingen HARD worden gestrafd?
Daar is ook niets mis mee. Maar dat wordt op consequente wijze gedaan, niet 6 weken later met zo'n acceptgiro uit Leeuwarden. In Nederland wordt niet eens meer geprobeerd om de schijn op te houden dat het een ander doel dient dan de kas te spekken.

En als er niet genoeg bonnen kunnen worden geschreven ga je situaties aanpassen zodat ze alsnog kunnen incasseren. Ik heb tot dusver geen andere argumenten kunnen vinden voor 30, 60 km/u zones en de nieuwste stunt, de 80 en 100 km/u stukken op de snelweg.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:26:50 #73
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_34080958
quote:
Op zondag 15 januari 2006 06:31 schreef StefanP het volgende:
In the states is toch altijd alles "bigger"? hebben ze daar geen veeeeeeeeeeel grotere verkeerdrempels etc??

P.s. ik haat dat land met zn voornamelijk arrogante inwoners,alles op deze wereld moet amerikaans zijn, of t deugt nietr!
Overal moet dit land geweldige land op een irritante manier zijn aanwezigheidsstempel zetten.

Afgelopen week in Schinveld bijv.

Sorry voor jou, maar ik kan geen amerikanen meer verdragen.

Amerikanen zijn volgens mij de ware terroristen in deze wereld!
pi_34081099
Gestresste mensjes in dit topique.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:55:00 #75
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_34081912
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:31 schreef Koewam het volgende:
Gestresste mensjes in dit topique.
Mensen die klagen zijn over het algemeen een drempel van rust gepasseerd dus...............

En t is een klaagbaak niet?
pi_34083205
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:55 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:

[..]

Tot je een keer een kind doodrijdt. Lekker veilig als iedereen maar voor zichzelf gaat bepalen welke limiet reëel is. Jammer dat de politie niet meer controleert in 30 km wijken, dan kunnen ze nog heel wat rijbewijzen innemen van asociale hufters die niet achter het stuur horen. Agressief gedrag in het verkeer (en daarbuiten) mogen ze van mij ook keihard aanpakken, dan niet alleen graag het rijbewijs innemen van dergelijke klootzakken, maar ook voor een langere tijd achter de tralies stoppen.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:52:57 #77
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_34086611
Zetten ze langs een gewone buitenweg ineens een bordje 30 neer en dan staan de helden agent daar weer met hun kassa.

En die kut kinderen moeten zelf maar uitkijken, toen ik klein was werd er ook nooit iemand aan stront gereden en toen waren er nog geen drempels en van die betuttel-zones.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_34089640
Lekker met mosterd
Webicons maximaal 100kb groot, deze was 240kb.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:21:54 #79
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_34105457
Niet controleren op snelheid in de 30 zones? leg ze dan niet aan!
pi_34108127
Ik België mag je 70 in de bebouwde kom
  maandag 16 januari 2006 @ 00:29:50 #81
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_34108180
30 km/h
Op de fiets ga ik soms nog harder door onze buurt heen
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 16 januari 2006 @ 00:40:30 #82
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_34108541
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:29 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
30 km/h
Op de fiets ga ik soms nog harder door onze buurt heen
Daar moet je dan ook een bon en klappen met de lange lat voor krijgen, dat kan echt niet!
pi_34109870
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:40 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Daar moet je dan ook een bon en klappen met de lange lat voor krijgen, dat kan echt niet!
Met de zweep erover....
  maandag 16 januari 2006 @ 02:48:49 #84
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_34110878
quote:

En kids
Asjemenou
  maandag 16 januari 2006 @ 02:52:38 #85
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34110909
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:48 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

En kids
Alsof kinderen op het midden van de weg lopen
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34110954
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:52 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Alsof kinderen op het midden van de weg lopen
Buiten het kamp bestaat er ook zoiets als woonwijken...en daar spelen kinderen ja...ook midden op de weg
  maandag 16 januari 2006 @ 02:59:43 #87
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34110978
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:57 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Buiten het kamp bestaat er ook zoiets als woonwijken...en daar spelen kinderen ja...ook midden op de weg
Alsof ik geen snelheid minder als ik kinderen zie
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34111008
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:59 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Jij wel... velen niet...
pi_34111093
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:59 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag..de vraag was of kinderen ook spelen midden op de weg

Wel opletten svp
  maandag 16 januari 2006 @ 03:15:57 #90
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34111134
Jaja, die kunnen op straat spelen.

Maar als ik eraankom moeten ze natuurlijk wel ff schuiven
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34111164
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:15 schreef Maikuuul het volgende:
Jaja, die kunnen op straat spelen.

Maar als ik eraankom moeten ze natuurlijk wel ff schuiven
En jij remmen...en dat gaat beter bij 30 dan bij 50...hence the discussion..Snap je t nu?
  maandag 16 januari 2006 @ 03:22:23 #92
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34111175
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:20 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

En jij remmen...en dat gaat beter bij 30 dan bij 50...hence the discussion..Snap je t nu?
Ja alsof ik 50 ga rijden als ik kinderen zie ik zie eens straat en denk: ey tis me hier hendig leeg dus dan geef ik volle gas
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34111185
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:22 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ja alsof ik 50 ga rijden als ik kinderen zie ik zie eens straat en denk: ey tis me hier hendig leeg dus dan geef ik volle gas
Alsof jij denkt....
  maandag 16 januari 2006 @ 03:24:35 #94
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34111190
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:23 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Alsof jij denkt....
Jeweet
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34111205
30 km/u per persoon
Jullie lezen die borden gewoon verkeerd
  maandag 16 januari 2006 @ 03:28:52 #96
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34111214
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:27 schreef shaun81 het volgende:
30 km/u per persoon
Jullie lezen die borden gewoon verkeerd
Maar mijn brommer gaat maar 48 wat moet ik dan doen als ik met ze 2en op de brommer zit ?
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34111544
Opvoeren:D:D:D Mijn reactie uitprinten en laten zien als meneer de "wout" je staande houd, gegarandeerd een vrijbrief
  maandag 16 januari 2006 @ 04:34:59 #98
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34111552
quote:
Op maandag 16 januari 2006 04:32 schreef shaun81 het volgende:
Opvoeren:D:D:D Mijn reactie uitprinten en laten zien als meneer de "wout" je staande houd, gegarandeerd een vrijbrief
Lolleromfg, das het enige wat ik daar op kan antworoden
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34111750
gewoon proberen
pi_34137251
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Tot je een keer een kind doodrijdt.
Beetje jammer dat je er meteen een kind bij betrekt.

Lekker veilig als iedereen maar voor zichzelf gaat bepalen welke limiet reëel is.
Ik bepaal dat inderdaad zelf aan de hand van de weginrichting en de situatie ter plekke. Er zijn uiteraard richtlijnen voor elke type weg in Nederland. Zo heeft een autoweg brede bermen en geen kruisingen, en een woonwijk drempels e.d. Als je dan als gemeente een 8 meter brede asfaltweg met doorgaande bestemming bombardeert tot 30-zone, dan heb ik daar inderdaad een probleem mee.

Jammer dat de politie niet meer controleert in 30 km wijken, dan kunnen ze nog heel wat rijbewijzen innemen van asociale hufters die niet achter het stuur horen.
De politie controleerd niet vaak in 30-zones omdat de limiet vaak niet reeel is. Limiet niet reeel > automobilist rijdt harder dan limiet > burgerlijke zeikerd gaat klagen bij de politie over "snelheidsmaniakken" > politie zegt te gaan controleren. Af en toe komt er dan een legertje lasergunners langs die de automobilisten die 30-50 km/u rijden aanhouden en een waarschuwing geven (de limiet is namelijk niet reeel, zelf meegemaakt). Zo, de buurt is weer tevreden. En als het je toch tegenzit: een prent die je oploopt in zo'n "foute" 30-zone is héél goed aan te vechten.

Agressief gedrag in het verkeer (en daarbuiten) mogen ze van mij ook keihard aanpakken, dan niet alleen graag het rijbewijs innemen van dergelijke klootzakken, maar ook voor een langere tijd achter de tralies stoppen.
Dat lokt het mens dus meestal, helaas onbewust, zelf uit.
pi_34148642
quote:

[..]

Tot je een keer een kind doodrijdt. Lekker veilig als iedereen maar voor zichzelf gaat bepalen welke limiet reëel is. Jammer dat de politie niet meer controleert in 30 km wijken, dan kunnen ze nog heel wat rijbewijzen innemen van asociale hufters die niet achter het stuur horen. Agressief gedrag in het verkeer (en daarbuiten) mogen ze van mij ook keihard aanpakken, dan niet alleen graag het rijbewijs innemen van dergelijke klootzakken, maar ook voor een langere tijd achter de tralies stoppen.
Stierepoep man. Omdat er een paar kindjes per jaar doodgereden worden moet iedereen maar 30, en moet heel NL maar onder de drempels (hoeveel mensen zouden door drempels sterven, bv in ambulances of brandweer die te laat is)? Die kinderen hebben pech gehad. Jet kunt allemaal wel 10km/uur gaan rijden maar dan nog zijn er gegarandeerd dozen die te druk bezig zijn met hun makeup of in hun agenda bladeren. Die 30km/u limiet helpt dus NIKS, evenals de kunstmatige 120 op de snelweg onzin is. Mensen zijn gewoon dom en blind, daar moesten ze eens iets aan doen. Niet iedereen verplichten de snelheid van een slak te voeren.
-Mark Steyn
  dinsdag 17 januari 2006 @ 04:17:33 #102
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34148757
Inderdaad :/ vluchtheuvels wekken meer irritatie op dan veiligheid, 1x he gek ik ging zo met 35 over zoeen gare heuvel, en me stuur een beetje schuins gehouden oeeeh dat was wel ff schrikken, maarja ik had hem onder controlle
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 07:14:56 #103
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_34149214
Stoer...
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 07:34:48 #104
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34149286
Tering, zelden zo'n dom topic gezien
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:27:00 #105
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_34151849
Amen.
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:52:19 #106
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34156106
Drempels? waar dan

* citroën BX aait
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:18:24 #107
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_34156991
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:34 schreef buzzer het volgende:
Tering, zelden zo'n dom topic gezien
Zelden zo'n domme kritieken gelezen van een moderator!
pi_34172458
De beste drempels zijn degene die je met een snelheidje van +- 60 a 70 km/u kan nemen. Je weet wel, dat je precies aan het einde van de drempel landt. Echt helemaal wauw!
pi_34188245
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:18 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Zelden zo'n domme kritieken gelezen van een moderator!
Ach het niveau van sommige mods hier is om te lachen, leer ze maar gewoon te ignoren.
-Mark Steyn
pi_34188254
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach het niveau van sommige mods hier is om te lachen, leer ze maar gewoon te ignoren.
Doe dat joh, jij komt er wel
pi_34188382
Ja
-Mark Steyn
  woensdag 18 januari 2006 @ 03:30:29 #112
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_34188481
quote:

[..]

Tot je een keer een kind doodrijdt.
Precies, en met 30 betekent dat een keer door de wasstraat terwijl je met 50 kunt gaan uitdeuken.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_34188747
Politie controleerd vaak hier
Hielden maandag nog 2 mensen aan.
pi_34210759
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 03:00 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Doe dat joh, jij komt er wel
Oh, zonder jou komen we er niet? Sorry... we zullen uw wijsheden tot ons nemen, oh heilige schepper!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')