Haha milieu. Ja als je lage toeren rijdt. Maar die halve gedecomposeerde lijken die rijden 30 in de 2.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:08 schreef Maikuuul het volgende:
Trouwens, het heeft ook met het milieu te maken hoor
Ik weet, het is zinloos wat ze doen. Maarja dat is 1 van de redenen als je het gaat navragen :/quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:15 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Haha milieu. Ja als je lage toeren rijdt. Maar die halve gedecomposeerde lijken die rijden 30 in de 2.
Wat voor gare kutbak rij jij dan wel niet dat je bij 30 kilometer per uur in z'n 2 al hoge toeren maakt?quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:15 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Haha milieu. Ja als je lage toeren rijdt. Maar die halve gedecomposeerde lijken die rijden 30 in de 2.
Diesel...quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:24 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wat voor gare kutbak rij jij dan wel niet dat je bij 30 kilometer per uur in z'n 2 al hoge toeren maakt?
ik rijd makkelijk in mijn 3 bij 30. Ik weet niet wat voor auto jij hebt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:24 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wat voor gare kutbak rij jij dan wel niet dat je bij 30 kilometer per uur in z'n 2 al hoge toeren maakt?
Nee volgens mij heb jij een bagger auto.. jij rijdt dan zeker ook 50 in de 5 en je top zit op 60quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:26 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Hoezo, heb jij zo'n bagger auto, dat geen power heeft bij lage toeren?
Er zijn genoeg landbouwvoertuigen waarmee dat prima gaat jaquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:07 schreef erikkll het volgende:
Ik wil ff opmerken dat ik gewoon 30 rijd in z'n 3 en dat 't prima gaat
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:06 schreef tong_poh het volgende:
nog niet eens bijna ongeluk gehad
Alleen wil ik ook effe opmerken datj e meer brandstof vreet dan wanneer je 40-50 rijd in zijn 3.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:07 schreef erikkll het volgende:
Ik wil ff opmerken dat ik gewoon 30 rijd in z'n 3 en dat 't prima gaat
het milieu?quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:08 schreef Maikuuul het volgende:
Trouwens, het heeft ook met het milieu te maken hoor
quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:35 schreef MouseOver het volgende:
Dat de echte wijken 30 zijn is nog niet zo erg, maar dat van semi-doorgaande wegen voor het gemak ook 30 gemaakt is gewoon lomp. M'n ouders wonen aan een soort van landingsbaan met een 30 bordje ernaast. Compleet idioot. Ja, er gebeurde wel eens ongelukken omdat mensen te hard reden dus werd de snelheid verlaagd. Wat er niet bijgezegd werd was dat die wel pas de bocht uitvlogen als ze 110 reden
30 in 3quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:07 schreef erikkll het volgende:
Ik wil ff opmerken dat ik gewoon 30 rijd in z'n 3 en dat 't prima gaat
Dan is het wel een ouwe diesel....Mijn auto maakt bij de 30 in zn 1 nog maar net 1200 toeren en als ik 170 km/h rijd nog geen 2800 toeren.quote:
Of je laat aan die mensen zien dat je twijfelt. Als je twijfelt in het verkeer, rijden andere mensen gewoon door. Hup gooi die kar van je gewoon de weg op als er eentje aan komt rijden en jij komt van rechts. Prachtige reacties krijg je danquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:00 schreef Oviedeee het volgende:
Van die lui die rechts geen voorrang geven in een 30 km zoneen als je dan denkt dat er eindelijk een voorrang geeft hij besluit om op het laatste moment toch door te rijden terwijl jij dus al half in zijn baan zit.
Sommige mensen kunnen echt niet rijden![]()
Weet je wat pas echt stom is? 30 km/u zones waar je voorrangskruisingen hebtquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:00 schreef Oviedeee het volgende:
Van die lui die rechts geen voorrang geven in een 30 km zoneen als je dan denkt dat er eindelijk een voorrang geeft hij besluit om op het laatste moment toch door te rijden terwijl jij dus al half in zijn baan zit.
Sommige mensen kunnen echt niet rijden![]()
Het heeft niets met het milieu te maken. Het heeft er alleen mee te maken dat doordat er veel voetgangers en fietsers zijn in een 30km zone dat je een stuk beter kunt remmen als je 30 rijdt dan 50 als er ineens een kind achter een bal aanrent ofzo....quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:08 schreef Maikuuul het volgende:
Trouwens, het heeft ook met het milieu te maken hoor
Er zijn ook vaak kleine rotondes te vinden in 30km zones, compleet met fietsstrook. En dan sta je daar als auto te wachten omdat er een fietser aan komt..... en wat doen ze dan? GEEN richting aangeven, en naar rechts afslaan in de straat waar jij voor jan lul staat te wachten. Erger is ook nog dat veel auto's het ook niet doen. Maar mensen kunnen dus ook niet goed fietsen, het maakt in weinig gevallen echt veel uit of je met je fiets een hand uitsteekt, maar op een rotonde dus wel.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:00 schreef Oviedeee het volgende:
Sommige mensen kunnen echt niet rijden![]()
Hahaha, sukkel.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:03 schreef X_X het volgende:
[..]
Nee volgens mij heb jij een bagger auto.. jij rijdt dan zeker ook 50 in de 5 en je top zit op 60![]()
Ja duh, wtf denk jij ?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:15 schreef B_BOY het volgende:
maikuul slipt ook bij 30km/u wijken:D
Whaha, en dat vind jij hard gaan op je brommerquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:18 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik weet, het is zinloos wat ze doen. Maarja dat is 1 van de redenen als je het gaat navragen :/
Ja wtf, alsof ik 30 ga rijdenkheb niet voor niets een sito+ eronder gelegd zodat ik 48 ga
Het schijnt nog zuiniger te rijden ook, als ik regelmatig moet remmen en weer optrekken gaat hij in de 2, maar als ik gewoon een heel stuk 30 moet rijden dan in de 3 en bij zo een 50 km/u schakel ik zelfs door naar de 4.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:40 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Hahaha, sukkel.
Yup verwoordt het goed. In de 2 is mijn auto gewoon wat nerveuzer. Dus als ik 30 moet rijden, dan rij ik liever in zijn 3. Mijn auto kan dat prima en ik heb geen gevoel alsof ik er iets mee kapot maak. Mijn auto heeft genoeg trekkracht onderin en dat is fijn rijden. Gewoon bepaalde rotondes en bepaalde bochten in zijn 3 ipv in zijn 2
Wanneer u met lage toerentallen rijdt blijven deze verliezen tot een minimum beperkt, wat gunstig is voor het brandstofverbruik. Bovendien neemt de efficiëntie van een automotor toe naarmate hij zwaarder belast wordt (lees: er bij lage toerentallen meer gas gegeven wordt). De energie wordt dan efficiënter opgewekt. Het meest efficiënt rijdt u zodoende door bij het optrekken zo snel mogelijk naar hogere versnellingen over te schakelen (lage toerentallen) en daarin relatief veel gas te geven. Dat gaat in een hoge versnelling automatisch omdat u dan veel gas moet geven om vlot op te kunnen trekken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:14 schreef yup het volgende:
[..]
Alleen wil ik ook effe opmerken datj e meer brandstof vreet dan wanneer je 40-50 rijd in zijn 3.
De meeste auto's lopen neit zo lekker in zijn 3 bij 30 km/u...
Ik rij ook altijd in zijn 2 30 in die wijken, probleem is dat de auto wat zenuwachtiger reageert, in zijn 3 is relaxter maar verbruik is ook hoger en motor+versnellingsbak word dan ook zwaarder belast (alhoewel dat niet zo echt erg is, een auto kan heus wel tegen een stootje, zolang je het maar niet altijd gaat doen)
Misschien denk je bij deze post nog aan de 30km zones van een paar jaar geleden. Tegenwoordig ligt de situatie een stuk anders: het aantal 30km zones is verweetikhoeveelvoudigd en mist vaak de logica als je naar de weginrichting kijkt. Er staat me trouwens iets van bij dat gemeenten een paar jaar geleden verplicht zijn een bepaald percentage van hun wegennet 30km te maken. Als je dat percentage niet in woonwijken haalt moeten semi-doorgaande wegen er maar aan geloven.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Het heeft niets met het milieu te maken. Het heeft er alleen mee te maken dat doordat er veel voetgangers en fietsers zijn in een 30km zone dat je een stuk beter kunt remmen als je 30 rijdt dan 50 als er ineens een kind achter een bal aanrent ofzo....
Wat boeit het verder ook of je nou 30 of 50 rijdt? Geeft 50 rijden meer adrinaline ofzo? Is het stoerder? Heb je echt zoveel stress en haast in je leven dat die ene minuut die je zou verliezen door langzamer te rijden echt van ontzettend belang is?
Doe normaal....Het is gewoon een stuk veiliger om in dergelijke zones ook 30 te rijden.
Daar heb jij toch schijt aan, jij boekt overal lekker hard door.....quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:08 schreef Maikuuul het volgende:
Wtf :/ 30, ik rijd overal volle gas gewoon 48 dus.
Wat hebje nou aan 30 te rijden terwijl je 48 gaat
Trouwens, het heeft ook met het milieu te maken hoor
En jij gelooft dat soort propaganda van het nieuwe rijden ?quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:49 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Wanneer u met lage toerentallen rijdt blijven deze verliezen tot een minimum beperkt, wat gunstig is voor het brandstofverbruik. Bovendien neemt de efficiëntie van een automotor toe naarmate hij zwaarder belast wordt (lees: er bij lage toerentallen meer gas gegeven wordt). De energie wordt dan efficiënter opgewekt. Het meest efficiënt rijdt u zodoende door bij het optrekken zo snel mogelijk naar hogere versnellingen over te schakelen (lage toerentallen) en daarin relatief veel gas te geven. Dat gaat in een hoge versnelling automatisch omdat u dan veel gas moet geven om vlot op te kunnen trekken.
Om optimaal van de efficiëntie van een automotor gebruik te maken kunt u bij benzine- en LPG-motoren een maximum schakeltoerental van 2500 aanhouden. Aangezien dieselmotoren hun optimale efficiëntie in de regel al bij lagere toerentallen ontwikkelen dan benzine-motoren, kunt u hiervoor een maximum schakeltoerental van 2000 toeren per minuut aanhouden. Een toerenteller is hierbij een handig hulpmiddel. Dit schakeladvies geldt voor handgeschakelde auto’s, maar ook voor een automatische versnellingsbak. Deze manier van schakelen is bovendien niet slecht voor de motor.
Motortechniek
Het mechanische gedeelte van een automotor is, mits in goede staat van onderhoud, ruim voldoende sterk geconstrueerd zodat rijden volgens Het Nieuwe Rijden geen extra slijtage oplevert. Hoge belastingen bij lage toerentallen kunnen helemaal geen kwaad voor automotoren, daar is bij het ontwerpen rekening mee gehouden. Het is overigens niet de bedoeling dat een auto gaat 'bokken' wanneer een hogere versnelling wordt ingeschakeld. In dat geval moet u in een lagere versnelling gaan rijden. Bokken kan voorkomen als u met hele lage toeren rijdt en daarbij veel gas geeft. Dit dient u te voorkomen omdat dan kortstondig hoge krachten in de motor optreden. Rijden met verouderde olie, of met een slecht afgestelde ontsteking of brandstofsysteem maken de kans op 'bokken' groter. Het is dus belangrijk om uw auto goed te (laten) onderhouden.
Tijdens een snelwegrit bij 120 km/h draaien automotoren veelal bij 3000 a 4000 toeren per minuut. Aangezien een snelwegrit regelmatig zal voorkomen in het gebruikspatroon van een auto, bestaat er geen kans dat onderdelen als verstuivers, turbo's en katalysatoren verstopt zouden kunnen raken door toepassing van Het Nieuwe Rijden. Bovendien worden dan de in het uiterste geval mogelijke koolafzettingen in de verbrandingskamer voorkomen. In het extreme geval dat Het Nieuwe Rijden uitsluitend wordt toegepast bij korte ritjes in de stad, is het aan te bevelen om af en toe wat hoogtoeriger te rijden, om problemen te voorkomen.
Inderdaad heerlijk. Stumpers zoals jij die denken andere mensen te moeten opvoeden in het verkeer. Hoop strontquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:56 schreef garnage-patrick het volgende:
ik vind het heerlijk als je door zo'n 30km zone rijd, en dan iemand zit te bumperklevendan 20 a 25 rijden.
vreten ze zichzelf helemaal op!
rot op bumperklevers![]()
vaak nog in een 1.3 kutgolfje met 58pk ofz
Gelukkig heb jij een eigen meningquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Inderdaad heerlijk. Stumpers zoals jij die denken andere mensen te moeten opvoeden in het verkeer. Hoop stront
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Inderdaad heerlijk. Gelukkig zijn erStumpers mensen zoals jij die denken andere mensen te moeten opvoeden netjes corrigeren in het verkeer. Ik ben gewoon een hoop stront
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik ben gewoon een hoop stront
Hee hee, dat schreef ik niet. dat schreef kikoooooo (of hoe hij ook heten mag)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik zie inderdaad een treffende gelijkenis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |