abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34018600
Ik ben samen met een oud-hoogleraar een brief aan eht schrijven, geloof ik.

Mijn verhaal loopt e-nor-me vertraging op...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:50:30 #52
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34018734
Is die gast nog wel welkom in Nijmegen? Dit is toch ook slechte publiciteit voor de universiteit zelf? Ik snap die man niet.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 16:52:59 #53
42184 crew  DaMart
pi_34018833
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Is die gast nog wel welkom in Nijmegen? Dit is toch ook slechte publiciteit voor de universiteit zelf? Ik snap die man niet.
Dat zat ik dus ook te denken. Veel studenten die daar mogelijk wilden gaan studeren, zullen zich nog wel eens achter de oren krabben nu, denk ik.
pi_34018884
Zo te lezen kan je gewoon hoogleraar worden met die simpele studie, tenminste, hij heeft hem zelf ook gedaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34019417
Hij hij heeft er nb 2 jaar langer over gedaan dan ik...
pi_34019561
Je begint er gewoon van te stotteren, Arual.
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 17:18:00 #57
42184 crew  DaMart
pi_34019608
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:12 schreef _Arual_ het volgende:
Misschien dat hij zich er dan wel met 11 uur per week vanaf maakte.
pi_34019668
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:18 schreef DaMart het volgende:

[..]

Misschien dat hij zich er dan wel met 11 uur per week vanaf maakte.
Waarschijnlijk, hoe had hij anders kunnen weten dat je er met 11 uur p.w. klaar mee bent.
pi_34019680
Godver, een ingezonden brief is anders dan een verhaal.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:20:56 #60
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34019699
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:19 schreef Augustina het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, hoe had hij anders kunnen weten dat je er met 11 uur p.w. klaar mee bent.
Ja want ik kan me zo voorstellen dat niet veel studenten ervoor uitkomen als het ze gevraagd wordt .

Hij is een beetje een stakker.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34019797
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:20 schreef _Arual_ het volgende:
Godver, een ingezonden brief is anders dan een verhaal.
Ja, je moet namelijk ook niet te verzuurd klinken Een beetje luchtig met hier en daar wat humor en enkele rake klappen voor meneer lijken me wel goede ingrediënten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:24:55 #62
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34019822
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, je moet namelijk ook niet te verzuurd klinken Een beetje luchtig met hier en daar wat humor en enkele rake klappen voor meneer lijken me wel goede ingrediënten.
Beetje een koekje van eigen deeg, maar dan met ons als back-up .
Hoogachtend,
Erik.
pi_34020151
Ruwe eerste versie:

In De Gelderlander van vrijdag 13 januari (zal het aan de datum liggen?) stond een bericht dat me nogal raakte: Hoogleraar: 'Nederlands is al jaren een pretstudie'. Ik heb Nederlands gestudeerd aan de Radboud Universiteit. Je raadt het al. Ik ben het met deze hoogleraar, Jos Joosten, totaal niet eens.

Joosten beweert dat je als student Nederlands met tien, elf uur per week klaar bent met studeren. En dat je het dan, als je tenminste niet al te stupide bent, op je sloffen kunt halen. Ik heb er meer uren in gestoken. Veel meer. Ben ik dan achterlijk?

Ik zal het onder mijn diploma zetten: "Er staat cum laude, ja. Maar met één aantekening: iedere boer zou dit met 10 uur per week kunnen halen. Ik heb er wekelijks met liefde en plezier meer dan anderhalve dag aan besteed. Anders was het me ook zeker niet gelukt. Misschien ben ik dus toch stupide. Sorry voor de onduidelijkheid."

Misschien vindt Joosten het interessant om te horen dat ik na mijn studie Nederlands een jaar Filosofie heb gevolgd. Dat ging me goed af. En ik heb tijdens dat jaar Filosofie toch minder gestudeerd dan in welk jaar Nederlands dan ook, want ik werkte ondertussen al als copywriter. Filosofie is dus ook een pretstudie? En copywriter, dat is een baan waarbij je je hersenen niet hoeft te gebruiken?

Nu ken ik meneer Joosten niet. Nou ja, wel van naam, maar daar blijft het dan ook bij. Ligt dat soms aan de gebrekkige studie die ik vorig jaar heb afgerond? Of komt het omdat Joosten op het gebied van de Nederlandse Letterkunde niet al te serieus te nemen is? Bij iemand die J.C. Bloem de Toon Hermans van het interbellum noemt, zou je dat laatste wel gaan denken…
pi_34020256
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:35 schreef _Arual_ het volgende:
Ruwe eerste versie:

In De Gelderlander van vrijdag 13 januari (zal het aan de datum liggen?) stond een bericht dat me nogal raakte: Hoogleraar: 'Nederlands is al jaren een pretstudie'. Ik heb Nederlands gestudeerd aan de Radboud Universiteit. Je raadt het al. Ik ben het met deze hoogleraar, Jos Joosten, totaal niet eens.
Geen tussenzin tussen haakjes gebruiken, gebruik gewoon komma's. Anders geef je hem nog gelijk ook Ik doe het ook heel erg vaak en mij is al verteld dat het heel slecht taalgebruik is
pi_34020336
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen tussenzin tussen haakjes gebruiken, gebruik gewoon komma's. Anders geef je hem nog gelijk ook Ik doe het ook heel erg vaak en mij is al verteld dat het heel slecht taalgebruik is
Je hebt gelijk. Iik verander het. Tijdens het schrijven zet ik dingen die in me opborrelen maar die ik nog niet helemaal kan plaatsen te vaak tussen haakjes.
pi_34020445
Maar wat zal ik zeggen. Ik vind het niet zo'n heel erg goed stuk. Ik heb een hekel aan kritiek leveren, maar je wilt het insturen.

Eigenlijk vond ik alleen dit gedeelte lekker lopen:
quote:
Misschien vindt Joosten het interessant om te horen dat ik na mijn studie Nederlands een jaar Filosofie heb gevolgd. Dat ging me goed af. En ik heb tijdens dat jaar Filosofie toch minder gestudeerd dan in welk jaar Nederlands dan ook, want ik werkte ondertussen al als copywriter. Filosofie is dus ook een pretstudie? En copywriter, dat is een baan waarbij je je hersenen niet hoeft te gebruiken?
Dit bijvoorbeeld loopt niet lekker, is iets te venijnig en je spreekt jezelf tegen:
quote:
Nu ken ik meneer Joosten niet. Nou ja, wel van naam, maar daar blijft het dan ook bij. Ligt dat soms aan de gebrekkige studie die ik vorig jaar heb afgerond?
Hierbij gebruik je voo rmijn smaak geen prettig lopende zinnen:
quote:
Joosten beweert dat je als student Nederlands met tien, elf uur per week klaar bent met studeren. En dat je het dan, als je tenminste niet al te stupide bent, op je sloffen kunt halen. Ik heb er meer uren in gestoken. Veel meer. Ben ik dan achterlijk?
Dat "Veel meer" is iets te dramatisch en het woord achterlijk zou ik niet gebruiken.

Je einde vind ik weer wel erg sterk, dit dus:
quote:
Of komt het omdat Joosten op het gebied van de Nederlandse Letterkunde niet al te serieus te nemen is? Bij iemand die J.C. Bloem de Toon Hermans van het interbellum noemt, zou je dat laatste wel gaan denken
pi_34020481
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:44 schreef Isabeau het volgende:
Maar wat zal ik zeggen. Ik vind het niet zo'n heel erg goed stuk. Ik heb een hekel aan kritiek leveren, maar je wilt het insturen.

Eigenlijk vond ik alleen dit gedeelte lekker lopen:
[..]

Dit bijvoorbeeld loopt niet lekker, is iets te venijnig en je spreekt jezelf tegen:
[..]

Hierbij gebruik je voo rmijn smaak geen prettig lopende zinnen:
[..]

Dat "Veel meer" is iets te dramatisch en het woord achterlijk zou ik niet gebruiken.

Je einde vind ik weer wel erg sterk, dit dus:
[..]
Thanks! Ik ga die dingen veranderen. Ik zit ook iets te kwaad op mijn stoel nu.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:49:54 #68
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34020608
Ja, je moet inderdaad wel proberen om de brief niet te laten "lijden" onder je, zeer begrijpelijke, emoties.

Hoogachtend,
Erik.
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 17:53:28 #69
42184 crew  DaMart
pi_34020707
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:12 schreef _Arual_ het volgende:
Ik mis de sneer daarover.

Iets in de trant van:'Wellicht vindt de heer Joosten het een pretstudie omdat studenten tegenwoordig twee jaar korter nodig hebben dan vroeger? Zou het soms jaloezie zijn dat de studenten tegenwoordig intelligenter zijn?'

En daarop aansluitend je laatste zin, zou ook een mooi einde zijn
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:54:29 #70
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34020741
Dikke oorlog tussen jullie straks . Schriftelijke oorlog .
Hoogachtend,
Erik.
pi_34020747
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik mis de sneer daarover.

Iets in de trant van:'Wellicht vindt de heer Joosten het een pretstudie omdat studenten tegenwoordig twee jaar korter nodig hebben dan vroeger? Zou het soms jaloezie zijn dat de studenten tegenwoordig intelligenter zijn?'

En daarop aansluitend je laatste zin, zou ook een mooi einde zijn
Thanx
pi_34020948
zoiets?

In De Gelderlander van vrijdag 13 januari – het zal aan de datum liggen - stond een bericht dat me nogal raakte: Hoogleraar: 'Nederlands is al jaren een pretstudie'. Ik heb Nederlands gestudeerd aan de Radboud Universiteit. Je raadt het al. Ik ben het met deze hoogleraar, Jos Joosten, totaal niet eens. Medestudenten en (oud)hoogleraren zullen er hetzelfde als ik over denken.

Joosten beweert dat een studie Nederlands niet meer dan tien tot elf uur per week van je vergt. Als je niet al te stupide bent, is het op die manier op je sloffen te halen. Ik zal het onder mijn diploma zetten: "Er staat cum laude, ja. Maar met één aantekening: iedere boer zou dit met 10 uur per week kunnen halen. Ik heb er wekelijks met liefde en plezier meer dan anderhalve dag aan besteed. Anders was het me ook zeker niet gelukt. Misschien ben ik dus toch stupide. Sorry voor de onduidelijkheid."

Misschien vindt Joosten het interessant om te horen dat ik na mijn studie Nederlands een jaar Filosofie heb gevolgd. Dat ging me goed af. Toch heb ik tijdens dat jaar Filosofie minder gestudeerd dan in welk jaar Nederlands dan ook, want ik werkte ondertussen al als copywriter. Filosofie is dus ook een pretstudie? En copywriter, dat is een baan waarbij je je hersenen niet hoeft te gebruiken?

Misschien ziet Joosten het allemaal te persoonlijk. Hij deed Nederlands in zes jaar, ik in vier. Dat kan veel sneller, Joosten, als je er wat meer tijd aan had besteed! En nog durft hij J.C. Bloem de Toon Hermans van het interbellum noemt. Hoe serieus ben je dan te nemen, als Neerlandicus?!
pi_34025454
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:01 schreef _Arual_ het volgende:
zoiets?

In De Gelderlander van vrijdag 13 januari – het zal aan de datum liggen - stond een bericht dat me nogal raakte: Hoogleraar: 'Nederlands is al jaren een pretstudie'. Ik heb Nederlands gestudeerd aan de Radboud Universiteit. Je raadt het al. Ik ben het met deze hoogleraar, Jos Joosten, totaal niet eens. Medestudenten en (oud)hoogleraren zullen er hetzelfde als ik over denken.

Joosten beweert dat een studie Nederlands niet meer dan tien tot elf uur per week van je vergt. Als je niet al te stupide bent, is het op die manier op je sloffen te halen. Ik zal het onder mijn diploma zetten: "Er staat cum laude, ja. Maar met één aantekening: iedere boer zou dit met 10 uur per week kunnen halen. Ik heb er wekelijks met liefde en plezier meer dan anderhalve dag aan besteed. Anders was het me ook zeker niet gelukt. Misschien ben ik dus toch stupide. Sorry voor de onduidelijkheid."
Misschien vindt Joosten het interessant om te horen dat ik na mijn studie Nederlands een jaar Filosofie heb gevolgd. Dat ging me goed af. Toch heb ik tijdens dat jaar Filosofie minder gestudeerd dan in welk jaar Nederlands dan ook, want ik werkte ondertussen al als copywriter. Filosofie is dus ook een pretstudie? En copywriter, dat is een baan waarbij je je hersenen niet hoeft te gebruiken?

Misschien ziet Joosten het allemaal te persoonlijk. Hij deed Nederlands in zes jaar, ik in vier. Dat kan veel sneller, Joosten, als je er wat meer tijd aan had besteed! En nog durft hij J.C. Bloem de Toon Hermans van het interbellum noemt. Hoe serieus ben je dan te nemen, als Neerlandicus?!
Hier mijn twee centen, Arual.

Ik zou het dikgedrukte deel niet zo formuleren. Zelf zou ik nooit in zo'n brief dingen zeggen die mezelf naar beneden halen. Ook al is het natuurlijk als sarcasme bedoelt. Het wordt meteen zo'n inkoppertje, als je tegengas wilt geven. Ook geen ' sorry' gebruiken.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 08:56:06 #74
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34040647
Goede morgen .
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 10:01:44 #75
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34041042
Ik ben heel erg benieuwd hoe het met de FP afloopt .
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')