quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom probeer je het niet gewoon!
Op een big ass groot parkeerplaats gewoon even proberen!
quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:32 schreef Inorbit het volgende:
[..]
jah precies, misschien is het wel een transformer
bwhehe, ja dan krijg je 205 ineens een dikke V12 met 1200pkquote:Op woensdag 11 januari 2006 14:32 schreef Inorbit het volgende:
[..]
jah precies, misschien is het wel een transformer
Whehehe... das wel Stoer.... zullen mensen raar staan kijken.....quote:Op donderdag 12 januari 2006 08:41 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Heey ik ben nu weer op mijn werk en heb gisterenavond even geprobeert wat die versnellingen zijn. Eerst heb ik zonder lopende motor gekeken of het wel degelijk versnellingen zijn, en jawel, de pook was in alle 6 de versnellingen te zetten.
Toen heb ik de motor gestart en in R1 gezet. Dit bleek een normale achteruitversneling te zijn. Toen ben ik weer stil gaan staan en in z'n R2 gezet. Beetje gas gegeven en koppeling op laten komen en hij kwam met moeite op gang ACHTERWAARDS wel te verstaan
alsof je in zijn 2 optrekt als het ware.
Toen heb ik achteruit gereden in R1 en doorgeschakeld naar R2 en toen bleek hij nog veel harder achteruit te gaan! ik wist niet wat me overkwam.
Maar ik wist niet dat er uitvoeringen 205 uit '90 waren die 2 versnellingen achteruit had
Jawel.. de R1 is dan iets lager dan normaal R, en R2 is iets hoger. In die R1 kun je dan maar erg langzaam rijden maar hij trekt wel hard. R2 is dan om een normaal achteruitrijtempo te kunnen houden.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:53 schreef ForumGek het volgende:
Dan heb je vaak 2 versnellingen voor de hoge & lage gearing, maar niet achteruit volgens mij
Misschien zette de vorige eigenaar hem toen op zijn naam? Ik ben gisteren in ieder geval naar het postkantoor gegaan om hem over te laten schrijven. Heeft de RDW geen vertraging daarmee op de site?quote:
ja.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:20 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Misschien zette de vorige eigenaar hem toen op zijn naam? Ik ben gisteren in ieder geval naar het postkantoor gegaan om hem over te laten schrijven. Heeft de RDW geen vertraging daarmee op de site?
Enig idee hoeveel precies?quote:
tussen de 24 en 48 uur dacht ik.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:56 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel precies?
ontopic: Inderdaad bizar... Je hebt meer aan een 5e versnelling...
Het is meer dat ik het raar vind dat de vorige eigenaar hem maar 2 maanden had, lijkt me een gevalletje "hij bevalt me niet echt"...quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:20 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Misschien zette de vorige eigenaar hem toen op zijn naam? Ik ben gisteren in ieder geval naar het postkantoor gegaan om hem over te laten schrijven. Heeft de RDW geen vertraging daarmee op de site?
Jah, die zat natuurlijk op de snelweg elke keer in de R1 ipv 5... Zou mij ook gaan vervelen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is meer dat ik het raar vind dat de vorige eigenaar hem maar 2 maanden had, lijkt me een gevalletje "hij bevalt me niet echt"...
Hahaquote:Op donderdag 12 januari 2006 08:41 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Heey ik ben nu weer op mijn werk en heb gisterenavond even geprobeert wat die versnellingen zijn. Eerst heb ik zonder lopende motor gekeken of het wel degelijk versnellingen zijn, en jawel, de pook was in alle 6 de versnellingen te zetten.
Toen heb ik de motor gestart en in R1 gezet. Dit bleek een normale achteruitversneling te zijn. Toen ben ik weer stil gaan staan en in z'n R2 gezet. Beetje gas gegeven en koppeling op laten komen en hij kwam met moeite op gang ACHTERWAARDS wel te verstaan
alsof je in zijn 2 optrekt als het ware.
Toen heb ik achteruit gereden in R1 en doorgeschakeld naar R2 en toen bleek hij nog veel harder achteruit te gaan! ik wist niet wat me overkwam.
Maar ik wist niet dat er uitvoeringen 205 uit '90 waren die 2 versnellingen achteruit had
Twee maanden bij een handelaar gestaan, das best kort nogquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is meer dat ik het raar vind dat de vorige eigenaar hem maar 2 maanden had, lijkt me een gevalletje "hij bevalt me niet echt"...
Lang genoeg om hem over te spuiten, banden te poetsen, en in dit geval een bak met 2 achteruit's er in te zettenquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Twee maanden bij een handelaar gestaan, das best kort nog
bij tractoren, vrachtwagens en bouwmachines is dit veel vaker btwquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Lang genoeg om hem over te spuiten, banden te poetsen, en in dit geval een bak met 2 achteruit's er in te zetten![]()
En soms zelfs een draaibare bestuurdersconsolequote:Op donderdag 12 januari 2006 22:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Bij tractoren heb je meestal evenveel vooruit als achteruit![]()
vaste trekhaak onder de moterkapquote:Op vrijdag 13 januari 2006 05:45 schreef TheThirdMark het volgende:
Moet je even checken of je onder de moterkap niet stiekum een vaste trekhaak hebt. Dan zou het kunnen dat jouw autotje dus heel handig lasten kan vervoeren terwijl je achteruit rijdt.
KLinkt misschien raar maar veel 4x4's hebben dat.
Onder de bumper, aan de neus. Maar voor een 1.1 lijkt met dat niet zo heel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
vaste trekhaak onder de moterkap
Idd, net zoals 2 versnellingen achter uitquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:07 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Onder de bumper, aan de neus. Maar voor een 1.1 lijkt met dat niet zo heel waarschijnlijk.
quote:MINI announces revolutionary new feature!
4/1/2004
MINI INTRODUCES 8 SPEED GEARBOX!
MINI's Forward Thinking Adds More Fun With 2 Speeds in Reverse
Woodcliff Lake, NJ - April 1, 2004... Hot on the heels of the announcement of the new MINI Convertible, MINI has announced the world's first 8-speed gearbox, complete with 2 reverse gears.
Research has shown that MINI owners have the highest 'FGF' score (Fun Going Forward) on the road and so MINI engineers have developed a 2-speed reverse gear to increase the 'FGB' (Fun Going Backward) score to a similar level.
Called Double Back Shifting (or Double B.S.), the new system adds a second reverse gear and thereby allows MINI owners to reverse faster than the competition to speeds of up to 40 mph.
As well as increasing the FGB score, The new system, along with MINI's unique size, gives owners an almost unfair advantage when finding those elusive on-street parking spaces: If the driver overshoots the space, they can simply reverse in double quick time using B.S. to zip neatly into the space.
MINI gearbox engineer, Geary Duckshann said: "We worked hard to add this extra gear into the transmission. We are delighted with the results, the only disadvantage being the new larger box now takes up much of the passenger foot well, but it's a price worth paying."
The system has further advantages. Competitive minded drivers are clearly excited by this news and the SCCA is now looking at a reverse autocross challenge where MINI owners can enjoy B.S. to the max.
Pricing has yet to be announced, however, a MINI spokesman, said "this development is perfectly timed as there is no better day than April 1st to announce B.S."
Hoe domquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:58 schreef osmo het volgende:
Je hebt misschien een mini met een 205 carosserie
dit is al wat ik kon vinden, en let vooral op de datum
[..]
Jouw auto rijdt 112 achteruit?quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:42 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Hoe dom![]()
En dan nog maar 40 Mph achter uit gaan. Die van mij gaat met een versnelling al zo'n 70![]()
Ik weet hier ook echt neits van.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
tussen de 24 en 48 uur dacht ik.
GizartFRL weet trouwens het antwoord, das de 205-expert van Fok
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik weet hier ook echt neits van.
Loopt al een draadje op de 205gti club hierover, maar ook nog geen antwoord.
Misschien Peugeot Nederland eens contacteren?
en hoe hard denk je dat 40mph is?quote:
quote:
maak eens een foto van je versnellingspookquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:51 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Vandeweek heb ik op de snelweg getest hoe hard hij kan als ik volgas rijd. Hij kwam (op dn duur) op zo'n 145 km/h wat ik niet slecht vind voor een 1.1 4-bak.
Achteruit durfde ik niet harder als 55/60 km/h te gaan maar ik had nog gas over.
Is inderdaad wel gek in zijn achteruit door te versnellen naar een 2e achteruitversnelling.
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:10 schreef Oosthoek het volgende:
Foptopic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |