Dit is toch te gek voor woorden dat wij helemaal niks te vertellen hebben. De Verenigde Staten maakt nog steeds de dienst uit en elk land wat daar tegen in gaat wordt geboycot. Nou snap ik dat Nederland geen andere keuze heeft dan in te stemmen met de missie naar Afghanistan (aangezien Amerika toch een van de belangrijkste economische bronnen is), maar het is toch vreemd dat dit soort uitspraken gedaan worden. Hetzelfde gebeurde Duitsland en Frankrijk tijdens de inval in Irak en beide landen zijn er zeker niet beter op geworden. Aangezien de Nederlandse economie op dit moment niet de meest rooskleurige tijd ondergaat zijn we dus verplicht om een gevaarlijke missie naar Afghanistan te aanvaarden.quote:Het gekrakeel in Nederland leidde deze week tot opmerkelijke reacties uit de Verenigde Staten. Eerst dreigde een vertrouweling van de Amerikaanse president Bush, de oud-diplomaat Paul Bremmer III, dat als Nederland zijn aanvankelijke toezegging niet gestand zou doen, dat wel eens schadelijk zou kunnen uitpakken voor de Nederlandse economische belangen in de VS. Vervolgens maakte de Amerikaanse regering zelf via een interview in de Volkskrant duidelijk dat Washington een afhaken van Nederland onbegrijpelijk zou vinden.
Neeeee, ik wil niks met die gasten te maken hebben waarom doe je me dit aan?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:37 schreef Reintje het volgende:
Sja, ga de politiek en en verander er wat aan!
Open er een KLB topic overquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:42 schreef sr_firewire het volgende:
Serieuze onderwerpen op Klaagbaak zijn NOT DONE...
Wat is daar gek aan? We gaan steeds meer richting een wereldeconomie en wij zijn maar een klein kutlandje met 16 miljoen inwoners. Lijkt me logisch dat de VS met 300 miljoen inwoners ook een stem heeft die 18,75 keer zo zwaar weegt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:32 schreef Vipers het volgende:
Graag wil ik hier even kalgen over de manier van handelen van de Verenigde Staten van Amerika.
Het volgende bericht las ik vanmorgen:
[..]
Dit is toch te gek voor woorden dat wij helemaal niks te vertellen hebben.
Ja ok, maar dat kan zeker nog wel een tijdje duren, maar het omdat wij economisch afhankelijk zijn moeten wij Ome Bush onder zijn ballen kriebelenquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:37 schreef Afwazig het volgende:
Ach amerika wordt toch steeds minder belangrijk. Kwestie van tijd voor een ander land het machtigste land ter wereld is. Ik gok China, maar als de EU het goed speelt (dus niet zoals ze het nu doen) kunnen zij de rol nog voor China's neus wegkapen.
Krijg je dat China geblaat weer.. voordat ze op ons economisch niveau zitten gaat er misschien wel 20 jaar overheen, als het niet langer is, en god weer waar wij zelf aangeland zijn dan. In china is nog SUPER veel armoede en is het beroerd gesteld met de mensenrechten. Ik zie China dus voorlopig helemaal nergens geraken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:37 schreef Afwazig het volgende:
Ach amerika wordt toch steeds minder belangrijk. Kwestie van tijd voor een ander land het machtigste land ter wereld is. Ik gok China, maar als de EU het goed speelt (dus niet zoals ze het nu doen) kunnen zij de rol nog voor China's neus wegkapen.
Dit waren letterlijk de woorden die gebruikt zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? We gaan steeds meer richting een wereldeconomie en wij zijn maar een klein kutlandje met 16 miljoen inwoners. Lijkt me logisch dat de VS met 300 miljoen inwoners ook een stem heeft die 18,75 keer zo zwaar weegt.Overigens zijn de uitspraken helemaal niet zo hard gedaan als jij het voor doet komen.
Triest? Lijkt mij niet meer dan logisch dat wij ook een steentje bijdragen in Afghanistan. We kunnen de VS ook niet alles zelf laten opknappen en ondertussen een beetje als NSB'ers op hun zitten te bitchen, zoals sommigen hier graag doen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
typisch amerika toch,
If youre not with us, youre against us, triest maar waar.....
Middeleeuwen? Neuh, gewoon democratie.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:47 schreef Vipers het volgende:
[..]
Dit waren letterlijk de woorden die gebruikt zijn.
Als het zo is als jij nu stelt dan wordt dat nog lachen. Laten we vooral terug gaan naar middeleeuwen.
Armoede heeft nix te maken met het feit of het economisch goed gaat,quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Krijg je dat China geblaat weer.. voordat ze op ons economisch niveau zitten gaat er misschien wel 20 jaar overheen, als het niet langer is, en god weer waar wij zelf aangeland zijn dan. In china is nog SUPER veel armoede en is het beroerd gesteld met de mensenrechten. Ik zie China dus voorlopig helemaal nergens geraken.
Ok kijk nu snap ik het, jij bent zo iemand die Pro amerika is.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Triest? Lijkt mij niet meer dan logisch dat wij ook een steentje bijdragen in Afghanistan. We kunnen de VS ook niet alles zelf laten opknappen en ondertussen een beetje als NSB'ers op hun zitten te bitchen, zoals sommigen hier graag doen.
Wauw, jij bent zeker econoom?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Armoede heeft nix te maken met het feit of het economisch goed gaat,
als er in een land 2 personen wonen, 1 heeft 0 euro, de ander 100,
Dan is er in het land 100 euro, heel rijk land dus dus
als er in een ander land
2 mensen wonen, beide een kapitaal van 25 euro,
Dan zijn ze dus een armer land dan belgie het andere land
quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Armoede heeft nix te maken met het feit of het economisch goed gaat,
als er in een land 2 personen wonen, 1 heeft 0 euro, de ander 100,
Dan is er in het land 100 euro, heel rijk land dus dus
als er in een ander land
2 mensen wonen, beide een kapitaal van 25 euro,
Dan zijn ze dus een armer land dan belgie het andere land
Ga toch heen met je terrorisme gedram,quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Triest? Lijkt mij niet meer dan logisch dat wij ook een steentje bijdragen in Afghanistan. We kunnen de VS ook niet alles zelf laten opknappen en ondertussen een beetje als NSB'ers op hun zitten te bitchen, zoals sommigen hier graag doen.
Rare definitie van democratie heb jij.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Middeleeuwen? Neuh, gewoon democratie.
Inderdaad het gemiddelde daarvan,quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:50 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]Welvaart van een land wordt gemeten per hoofd van de bevolking.
Ik hou van jequote:Op woensdag 11 januari 2006 10:49 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ok kijk nu snap ik het, jij bent zo iemand die Pro amerika is..
Kriebel jij dan voortaan Bush onder zijn ballen, maar laat ons met rust.
Nee ik heb besef van onze morele verplichtingen en onze regering gelukkig ook.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:49 schreef Vipers het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan zijn post?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:49 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ja. En bij veel arme mensen (China) daalt dat gemiddelde dus drastisch.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad het gemiddelde daarvan,
morele verplichtingen?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee ik heb besef van onze morele verplichtingen en onze regering gelukkig ook.
Morele my ass. Mag je jezelf dezelfde vraag nog een keer stellen als wij 3 keer zo groot waren geweest als Amerika. Als wij economisch niet afhankelijk waren geweest (en met ons heel veel landen) dan hadden wij nooit meegedaan aan oorlogen die mede door de Amerikanen veroorzaakt zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee ik heb besef van onze morele verplichtingen en onze regering gelukkig ook.
Sommige mensen denken dat ze wel kunnen profiteren van de welvarendheid van de VS en de stabiliteit die ze in de wereld brengen, maar niet daaraan mee te hoeven werken als de meerderheid daar behoefte aan heeft.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:52 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan zijn post?
Neuh, de Taliban hadden het allemaal goed geregeld wil je zeggen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ga toch heen met je terrorisme gedram,
Amerika heeft alles zelf uitgelokt mbt Afghanistan puur om de wapenhandel te laten draaien,
Dus niet zielig gaan zitten zijn zeggen dat Terrorisme bestreden moet worden, ik zeg, terrorisme moet niet worden veroorzaakt.
Maakt geen donder uit, gezien het feit de staatskas mee gerekend wordt tot het kapitaal van een land.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:52 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja. En bij veel arme mensen (China) daalt dat gemiddelde dus drastisch.
Dan hadden we ze wellicht zelf veroorzaakt omdat een land als Irak een grote bedreiging rechtstreeks voor ONS was geweest.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:53 schreef Vipers het volgende:
[..]
Morele my ass. Mag je jezelf dezelfde vraag nog een keer stellen als wij 3 keer zo groot waren geweest als Amerika. Als wij economisch niet afhankelijk waren geweest (en met ons heel veel landen) dan hadden wij nooit meegedaan aan oorlogen die mede door de Amerikanen veroorzaakt zijn.
moest daar een oorlog aan te pas komen die op dit moment nog steeds woedt?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:54 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Neuh, de Taliban hadden het allemaal goed geregeld wil je zeggen.
Ik zie het ook niet hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:52 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan zijn post?
Jij bent echt dom.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maakt geen donder uit, gezien het feit de staatskas mee gerekend wordt tot het kapitaal van een land.
Wel, die taak neem je dan op je. Ongeacht of je nou uit wordt gekosts door een paar landen. Dat heeft inderdaad met moraal te maken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:53 schreef Vipers het volgende:
[..]
Morele my ass. Mag je jezelf dezelfde vraag nog een keer stellen als wij 3 keer zo groot waren geweest als Amerika. Als wij economisch niet afhankelijk waren geweest (en met ons heel veel landen) dan hadden wij nooit meegedaan aan oorlogen die mede door de Amerikanen veroorzaakt zijn.
Zoals ik al zei,quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Jij bent echt dom.Hoe meer arme mensen in een land; hoe kleiner de welvaart. Daarover is geen discussie mogelijk, dat is een feit.
De staatskas heeft trouwens niks met welvaart te maken.
Nee, ze konden beter een nette brief sturen waarin wordt gevraagd of ze de wapens neerleggen en de bevolking niet meer willen onderdrukken. Dat zou beter werken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
moest daar een oorlog aan te pas komen die op dit moment nog steeds woedt?
Het gaat erom dat je neit uitgekotst hoeft te worden,quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:56 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Wel, die taak neem je dan op je. Ongeacht of je nou uit wordt gekosts door een paar landen. Dat heeft inderdaad met moraal te maken.
Ja? Mijn definitie in dit geval is dat een groter land een zwaardere stem krijgt. En als de zware stemt beslist dat we naar Afghanistan gaan, dan gaan we naar Afganistan. We hebben uiteraard het recht om te weigeren maar dan moeten we niet janken als daar sancties tegenover komen te staan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:51 schreef Vipers het volgende:
[..]
Rare definitie van democratie heb jij.
Nee nu heeft de bevolking vrijheid.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:57 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Nee, ze konden beter een nette brief sturen waarin wordt gevraagd of ze de wapens neerleggen en de bevolking niet meer willen onderdrukken. Dat zou beter werken.
Dat is echt de grootste onzin die ik tot nu toe heb gehoord. De stabiliteit in de wereld. haha. Waarom heerst er nog steeds armoede in Afrika dan? Waarom doet Amerika daar niks aan? Waarom moest Sadam weg en Qaddafi bijvoorbeeld niet? De amerikanen zorgen doelbewust voor onrust in de wereld om er voor te zorgen dat grondstoffen en andere economische belangrijke aspecten tegen een lage prijs te krijgen zijn. Dat wij er aan mee moeten werken dat ben ik met je eens, maar dat wij ineens als playmate worden misbruikt gaat mij te ver.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat ze wel kunnen profiteren van de welvarendheid van de VS en de stabiliteit die ze in de wereld brengen, maar niet daaraan mee te hoeven werken als de meerderheid daar behoefte aan heeft.
Geen democratie dus.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja? Mijn definitie in dit geval is dat een groter land een zwaardere stem krijgt. En als de zware stemt beslist dat we naar Afghanistan gaan, dan gaan we naar Afganistan. We hebben uiteraard het recht om te weigeren maar dan moeten we niet janken als daar sancties tegenover komen te staan.
Meer dan voorheen. Dat gaat ook niet over 1 nacht ijs natuurlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee nu heeft de bevolking vrijheid.![]()
Nee het gaat zo goed met de welvarendheid van amerika, dat ze veel meer importeren dan exporteren.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat ze wel kunnen profiteren van de welvarendheid van de VS en de stabiliteit die ze in de wereld brengen, maar niet daaraan mee te hoeven werken als de meerderheid daar behoefte aan heeft.
Tja, er zullen altijd mensen het oneens zijn met een beslissing. Als je je hierdoor laat beinvloeden kunnen we net zo goed de boel de boel laten en onze rug toekeren.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je neit uitgekotst hoeft te worden,
Maar dat ze dat veroorzaken.
Wat is daar niet democratisch aan? Democratie is volgens jou, kijk zelf maar of je meedoet, jullie mogen toch wel lekker van ons blijven profiteren voor de rest.quote:
Tuurlijk joh. Er wordt een gebouw opgeblazen in de VS en onze beurs stort bijna in (en heeft jaren nodig om die klap te boven te komen). Maar Amerika heeft geen invloed op onze economie.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee het gaat zo goed met de welvarendheid van amerika, dat ze veel meer importeren dan exporteren.
Dat we volgens het cia factbook te weinig uit dat land importeren om te vermelden, en maar 4.3% van onze export er naar toe sturen. Dus ik kan me niet voorstellen dat de invleod van amerika zo groot zal zijn op onze markt. De economie van europa draait voornamelijk binnen europa.
Wie doet er wel wat aan dan? Weet je hoeveel geld er in het verleden en nog steeds in die bodemloze put is gepompt?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:58 schreef Vipers het volgende:
[..]
. Waarom heerst er nog steeds armoede in Afrika dan? Waarom doet Amerika daar niks aan?
Oh het gehele feit dat er tijdens deze oorlog duizenden Amerikaanse soldaten zijn gesneuveld (mede ook door eigen bombardementen) vindt jij niet erg. Dat de Amerikaanse regering dit in de doofpot stopt om de nabestaanden niet levenslang hoeft te onderhouden. Dat de Amerikaanse regering hun eigen bevolking doelbewust fout voorlicht vind jij gewoon kunnen. Dat er nog steeds slachtoffers vallen in Irak is de grootste bullshit, dit is alleen maar om de gesneulvelde soldaten van de eerste oorlogsdagen te verantwoorden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:00 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Meer dan voorheen. Dat gaat ook niet over 1 nacht ijs natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |