Ik zou Essent bellen voor een meting!quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:37 schreef Super Snackman het volgende:
EnergieNed zegt:
Eén Gigajoule komt overeen met ongeveer 45 m3 aardgas
Jij zou dus met stadsverwarming 24GJ gebruiken. (Grove schatting, maar toch nog steeds een enorm stuk lager dan wat ik gebruik)
En de schatting van Essent is inderdaad erg vreemd. Maar als ik het zelf op een aantal manieren schat kom ik toch iedere keer op een verbruik dat een stuk hoger ligt dan 40GJ.
De schatting voor stroom van Essent is trouwens ook vreemd. Ik gebruik ongeveer 10KWH per dag. En volgens de cijfers gebruik ik inderdaad iets van 3700KWH per jaar. Toch schat Essent dat ik dit jaar 1900KWH ga gebruiken :S
Snap ikquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:13 schreef Super Snackman het volgende:
Ik ga ook zeker met Essent bellen, maar wilde graag meer informatie hieromtrent.
En inderdaad Essent doet een schatting. Maar ook mijn eigen schattingen (met zelf afgelezen meterstanden) komen te hoog uit. En Essent heeft wel de joule-meter-stand van mij doorgekregen...
In het verleden werden er door energiebedrijven altijd lijsten met meters gepubliccerd die niet meer ok waren en vervangen moesten worden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:25 schreef Super Snackman het volgende:
Op zich is er met de nota, en zelfs met een aantal schattingen van Essent helemaal niets mis. Er zijn tal discussies over de belachelijk hoge prijs van de stadsverwarming, maar dat gaat dan om de prijs per GJ (20 euro).
Het lijkt er bij mij op dat de meter niet lekker werkt. Maar dat schijnt bijna nooit voor te komen?
Het gaat bij mij om een Multical lIII, fabrikant is Kamstrup
Goed dat je die test hebt gedaan dus. Heel vreemd. Ben benieuwd wat de uitkomst is.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:57 schreef Super Snackman het volgende:
Hij lekt niet continue, maar er blijft zeker water in de isolatie staan. Er is in een uur tijd zo'n 200ml uit de isolatie gelekt. Momenteel is het opgehouden. Mogelijk ook de reden dat de buizen hier in mijn wijk zijn doorgeroest, als ze continue in het water staan (zie bericht van nu.nl)
Verder heb ik nog een test gedaan.
We hebben allebei alle kachels uitgedraaid, op 1 kleine kachel (1.5x1) na.
Toen zijn we begonnen met stoken.
Bij hem loopt er zo'n 50 liter per uur door de stadsverwarming. Bij mij 500! liter per uur.
Het verschil tussen inkomend en uitgaand is bij hem zo'n 50 graden, bij mij zo'n 20 graden.
Waar hij na een uur stoken slechts 0.002GJ (2 duizendste) gebruikt heeft, heb ik na een kwartier al 0.01GJ (1 honderste) verbruikt!
Verder nog gekeken naar het kW gebruik als ik beneden de boel opstook. Bij mij is dat dan 22.6kW. Bij hem 3kW. Het schijnt dat de gemiddelde CV-ketel 20kW levert.
Kortom: er is hier iets duidelijk niet helemaal in orde.
Morgen opnieuw met Essent bellen...
dat idee had ik ook al.. je zou ergens eeb bypass moeten hebben.. zodat je je pomp niet kan laten door fikken (oid?)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:15 schreef Wojworshebn het volgende:
Als ik je verhaal zo aanhoor zit er ergens in het leidingcircuit een "bypass" die ervoor zorgt dat de pomp kan blijven pompen als alle radiatoren dicht zitten. Vaak zijn deze bypass-kranen instelbaar.
Het kan ook gewoon een stuk leiding zijn tussen aanvoer en retour. Hier zou je dan een inregelafsluiter tussen kunnen zetten.
Maak anders eens een foto van je stadsverwarmingsset?
Nee!!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:57 schreef Super Snackman het volgende:
stel dat deze motor werkt met een PWM-signaal. Zou dan het verlagen van het ingangsvoltage er voor zorgen dat de pomp minder snel gaat draaien?
Service is bij Essent idd ver te zoeken :nquote:Op zondag 15 januari 2006 05:54 schreef StefanP het volgende:
Ik heb ook stadsverwarming gehad. Wat een ellende. Ik stookte bijna nooit meer nadat ik de eerste jaarrekening ontving, maar het hielp maar bar weinig. De winter van 2003 op 2004 heb ik dan ook regelmatig binnen gezeten bij een temperatuur van 5-10 graden. Zo koud, dat m'n planten er van doodgingen en de koelkast het niet meer deed. En NOG was mijn jaarrekening torenhoog! Ik betaalde zowat 200 euro per maand. PER MAAND! In een woning waar ik in m'n eentje in woonde, en zowat niet stookte. Klagen? Zinloos. Je krijgt een of ander hersenloze doos aan de lijn die het niets interesseert, die je niet kan/wil helpen/doorverbinden/wat dan ook. Je bent gewoon machteloos en aan de goden overgeleverd.
Ook essent trouwens. Smerig k#tbedrijf.
Stadsverwarming
Waarom heb je dan niet zelf de meterstanden gecontroleerd? Die staan op je jaarafrekening en op je meters in de meterkastquote:Op zondag 15 januari 2006 12:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Service is bij Essent idd ver te zoeken :n
kregen hier 2 aargeleden een jaar afrekening van elektra als we even 1200¤ bij wouden betalen
wij bellen nee er was geen fout gemaakt niks t klopte echt, wij zo iets van nou t zal ($#@%$# bedrijf) jaar dr op toch weer een normale rekening,, maandelijke voorshot weer naar beneden,, wij zo van HUH?
bellen ze naar een half jaar op dat ze 2 jaar een hogere meterstand hebben opgenomen dan het jaar er op.. en er was geen fout gemaakt?
oftewel kregen we t geld mooi weer terug
maar ze hebben wel mooi dik een JAAR lang rente zitten trekken
hadden we ook :/ maar toch beweerden die helpdesk trollen dat het kloptequote:Op zondag 15 januari 2006 12:11 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet zelf de meterstanden gecontroleerd? Die staan op je jaarafrekening en op je meters in de meterkast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |