abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50015025
Nou, ik ging nog even een paar uur tukken nadat de zon was opgekomen... we waren als team B om 2 uur nachts aangekomen en het was gezellig op het strand van Berlin-Grunau... rond half 5 kwam team A binnen en een dik half uur later kwam de zon op... Dat staat dus verkeerd in het verslag... en volgende keer ga jij ook mee naar Grunau, naar het Berlin Beach Camp van Hospitality Club, je bent toch al lid... . De HC server is momenteel naatje-bagger, maar de site van het kamp doet het wel goed: www.happy-traveller.de.

Komende maanden ga ik naar nog een paar HC-kampen, eentje in Traben-Trarbach (tussen Luik en Frankfurt am Mainz 20-23 juli en eind augustus naar Kloden, halverwege Berlijn en Leipzig (http://www.hccamp.de.vu/).

Als er mensen zijn die mee willen liften, dan kan dat. Ervaring is niet nodig. Op de plaats van bestemming maken we een gezellig feest met een bonte melange van internationale reislustigen, veelal jonge mensen vanuit allerlei streken...

Zo zag de zonsopgang eruit



En hier meer foto's van het liften en van het kamp:

HC Berlin Beach Camp 2007 photos by Frank_NL

Zes lifters voor het begin van de "race" op een tankstation nabij Luik:



[ Bericht 39% gewijzigd door Frank__NL op 01-06-2007 21:40:15 ]
pi_50019017
Ik heb net alle foto's bekeken en mag denk ik wel concluderen dat het ontzettend gezellig moet zijn geweest met zoveel mensen. Het lijkt me ontzettend leuk om aan zoiets mee te doen! Mijn avontuurlijke hartje gaat toch sneller kloppen bij het denken aan dit soort trips.

De laatste tijd heb ik af en toe tussen mijn woonplaats en Breda gelift, maar toch is dat niet het échte liftersleven.
pi_50062260
Ga lekker mee naar het kamp in Traben-Trarbach, 290 kilometer vanuit Maastricht, van 20 tot en met 23 juli. Ik ga lifend, wie gaat er mee.
pi_50161485
Hey mensen dat liften rond de wereld lijkt me echt supergaaf om na mijn studie te gaan doen, gewoon 1,2,3 jaar weg en elke dag niet weten wat je de volgende dag doet, ik vraag me alleen af of er mogelijkheden zijn om van bv rotterdam- newyork(of whatever) op een vrachtschip mee te gaan en daarop te werken en dan gratis mee te kunnen. Ik heb het idee dat het niet echt meer van deze tijd is. En kan er ook geen sites, of verhalen van mensen over vinden, iemand enig idee?
pi_50177889
Er zijn mogelijkheden om voor wat werk aan boord de oceaan over te varen. Hoe het werkt kan ik je niet vertellen. Kijk rond op www.digiihitch.com. Daar vindt je denk ik wel wat informatie over dit onderwerp of op het forum aldaar mensen die er meer van weten. Een kameraad van mij is meegelift op een boot van Beverwijk (dacht ik) naar Engeland. Dat is natuurlijk anders, maar het kan en gebeurt allemaal gewoon. Veel succes, ahoy!
pi_50178505
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:46 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Wanneer? Ik vertrek 2 juli ('s avonds) richting die kant en wil eigenlijk wel een lifter meehebben. Tis een saai klotestuk met aanhanger en alleen
Ik heb nog steeds een lege zitplaats over
pi_50192759
Had je je aangeboden lift al op hitchhikers.org gezet Autoreply? En waar ga je nou naartoe, Berlijn of Parijs?
pi_50267237
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:16 schreef w8jij17 het volgende:
Had je je aangeboden lift al op hitchhikers.org gezet Autoreply? En waar ga je nou naartoe, Berlijn of Parijs?
Ja. Al van twee man wat gehoord. De eerste wilde met twee man mee (maar slechts twee zitplaatsen), met de tweede een afspraak gemaakt. Die wijzigde echter zijn vakantieplannen. Ik vertrek rond 5 uur uit Delft en rond 7 uur uit Zeeland (Middelburg). De reis gaat richting Chalons en Champagne (via Rijssel), maar onderweg ff iemand droppen is geen enkel probleem
pi_50269391
In ieder geval is je aanbod erg relaxt! Ik hoop dat er iemand van je gastvrijheid gebruik zal maken.
Goede reis!
pi_50314907
Vaak reageren de chauffeurzoekers op hitchhikers.org nog in de laatste week. Maar een garantie dat je ook meerijders zal vinden is er niet. In 2002 had ik via deze site wel bijrijders vanuit vertrekplaats 's-Hertogenbosch tot aan de omgeving van Regio di Calabria in het uiterste zuiden van Italie, terwijl ik zelf toen nog enige honderden kilometers verder moest. Op de terugweg heb ik ze toen opgepikt in Florence. Hitchhikers.org is denk ik wel een van de beste aanraders. Je kan ook www.meerijden.nu en www.liftplaats.nl proberen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:24:41 #286
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_50445178
Weet iemand een goede liftplaats in Amsterdam of in Utrecht? Ik wil binnenkort proberen naar Groningen te liften.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_50467152
Ik zou zeggen; wacht even op een reactie van Frank
pi_50562553
Amsterdam, via Lelystad: liftersplaats nabij station Amsterdam Amstel (bordje Bussum om A1 op te komen, bij vertrek in de namiddag zal bordje Lelystad werken).

Utrecht, via Zwolle: bus naar Oudwijk, begin van de A28, vluchtstrook langs het begin van de snelweg. Bordje Zwolle.

Kijk op de site in dit onderschrift voor een routebeschrijving per OV en voet naar deze plekken. Na vertrek van tankstation naar tankstation langs de snelweg liften en daar om ritten vragen. Kijk ook op achterzijde auto's op tankstations, onder kenteken staat vaak naam en plaats garage, handig om selectief chauffeurs te bevragen.
pi_50591536
Vrijdag 15 juni 2007

Van Bemelen naar Nieuwkoop

Na een middagje inkopen doen stond de tafel vol met nieuwe eigendommen. Direct nadat ik was opgestaan had ik mijn trekkersrugzak gepakt met benodigdheden voor een weekend kamperen op een eiland in de Nieuwkoopse Plassen. Daarna was ik nog bij een kameraad langs gegaan, die zich ook opmaakte voor een kampeerweekend. Ik heb hem geholpen met een vervangende tentstok. De oude stok was gebroken. In het voorgaande weekend kampeerden wij op hetzelfde veld en had ik beloofd dat ik hem één van mijn reserve tentstokken zou geven, die ik bij Perry Sport op de kop had getikt.

Even na vier uur in de middag was ik gereed en begaf ik mij naar de straat. Een oudere vrouw kwam aanrijden in een rode auto en reed door. De volgende wagen was zwart en 'representatief" zoals dat dan heet. De chauffeur stopte en ik had een mazzeltje. De chauffeur was op weg naar Utrecht De Bilt en zo had ik mijn langste rit tot nu toe vanuit Bemelen te pakken, en dat na luttele seconden na het sluiten van de voordeur.

Bij Utrecht wilde ik uitstappen op of in de buurt van verkeerpsplein Hoograven, waar een prima plek is om richting Leiden of Den Haag te liften. De eerste gelegenheid tot uitstappen bood het Goyplein aan de Waterlinieweg. Bij het stoplicht aan de zuidwestzijde van het plein liep ik langs de aankomende en wachtende chauffeurs en vroeg of men richting de westelijke of zuidwestelijke Randstad reed. Een vriendelijke chauffeur liet mij minder dan een kilometer meerijden tot verkeersplein Hoograven. Ik stapte snel uit terwijl de stoplichten op rood stonden en toen ik me richting de goede liftplek begaf aan de noordwestzijde van het plein vroeg ik nog twee chauffeurs of zij de gewenste kant uit reden.

Op mijn plekje kon ik met het bordje Leiden na twee minuten vruchten plukken, want een echtpaar bracht hun wagen achter mij tot stilstand. Zij reden naar Boskoop en ik ging naar Nieuwkoop, dus splitsten onze wegen zich bij de aansluiting van de N11 op de N207.

Ik wandelde een stukje richting Alphen aan den Rijn en nam even plaats op een verdrijvingsvlak, waar een welwillende chauffeur mij prima zou kunnen oppikken. En verliet de plek na enige minuten om te bezien of zich verderop betere kansen aan zouden doen. Op de kruising van ringweg oost, ringweg zuid en de aantakkende wegen (N207) stelde ik mij op bij de stoplichten. Daar lag naast de stroken voor het recht doorrijdend verkeer een verdrijvingsvlak. Er was volop gelegenheid tot het stellen van vragen aan de wachtende chauffeurs. Ik gebruikte veel enthousiaste gebaren en was daartoe mede geprikkeld door het tijdstip waarop wij zouden afvaren vanuit Nieuwkoop in de richting van ons kampeerveld.

Een Skoda-rijder kwam het verdrijvingsvlak opgereden en verleende mij een lift van 2 kilometer tot aan de bushalte bij de aansluiting van de N231 op de N207. Daar had ik na enkele minuten een rit naar Nieuwkoop te pakken, met een chauffeur die in eerste instantie niet wist of het dorp van mijn bestemming op zijn route lag.

Uiteindelijk was ik tijdig bij de roeiboten. We bleken echter ergens anders te vertrekken dan in de informatie stond die de meesten van onze groep hadden. Dus zouden we Nieuwkoop nog een keer helemaal door wandelen met een pilsje in de hand.

Afstand 223 kilometer, reistijd 3 uur en 15 minuten.


Zondag 17 juni 2007

Van Nieuwkoop naar Bemelen

Nieuwkoop verliet ik lopend met ene Hugo. Voor we bij de N231 waren kwamen we langs een bushalte en nog geen minuut later verscheen de bus naar Alphen aan den Rijn aan de horizon. We stapten in en Hugo stempelde voor mij, want ik had hem een drankje voorgeschoten.

Bij de rotonde waar de N231 op de N207 aansluit stapte ik uit. Hugo ging verder. Het varen, zwemmen en wandelen waren goed in mijn armen en benen gaan zitten. Mijn hoofd stond niet naar liften of enige andere vorm van reizen. Ik liep een klein stukje langs de N207 richting N11 en wandelde toen weer terug naar de rotonde. Daar ging mijn duim de lucht in en enige minuten later stopte een kilometervreter in een klussenaarsbusje. Hij ging naar Veenendaal en ik reed mee tot tankstation Bijleveld, langs de A12 ter hoogte van Woerden. Later zou blijken dat ik wellicht beter mee had kunnen rijden tot de omgeving van Veenendaal, althans, als de doelstelling zou zijn geweest om vlot naar huis te komen.

Een door weer en wind doorleefde Frank haalde op de verzorgingsplaats Bijleveld zijn knuffelbeer cq. kussen van zijn rugzak en deed een dutje. Nadat hij al iets opgeknapt was, vroeg hij een chauffeuse om een vuurtje, waarmee hij zijn gasbrander aanstak, om zijn boterhammen met kaas op te warmen. Deze dienden als avondmaaltijd. Frank voelde zich loom en bevond zich in een Hollands polderlandschap. Frank vroeg een paar chauffeurs of ze richting Eindhoven reden en liep nog onverrichter zake richting de oprit aan het eind van het parkeerterrein. Daar was een bord waarop vermeld stond dat men op dat punt juist de hoogtelijn van 0 meter boven (of onder) NAP gepasseerd was. Frank had behoefte aan enige aan hem voorbijrijdende chauffeurs. In die behoefte werd voorzien. Toen liep hij weer naar het tankstation.

Na een hele tijd rondlopen en vragen was er een chauffeur die de A2 op zou rijden, maar dan wel richting het noorden, tot aan Breukelen. Een vriendelijke vent en ik wilde toch wel weg. Ik had Bijleveld nu wel lang genoeg gezien, een uur ongeveer. Bij Breukelen had ik op de oprit na vijf minuten een lift naar tankstation Haarrijn. Ik liep naar de auto's bij de pompen en hoorde iemand luid "Frank!" roepen. Het bleken een bekende en een onbekende uit Maastricht te zijn.

Denkt u dat ik daarmee mijn rit naar Maastricht binnen had? Dat is niet juist. Zij waren ook aan het liften. Na een kwartier zag ik ze niet meer en enige minuten later had ook ik een lift naar Eindhoven. Het bleek dat de A2 ter hoogte van Hedel afgesloten was. Zij reden naar Son en Breugel en volgden nu de route over de A12 tot kort voor Arnhem en dan de A50 langs Oss naar Eindhoven. De chauffeur reed voor mij enkele kilometers door tot aan stoplichten aan het eind van de A50 bij Ekkersrijt. Daar flaneerde ik wat met een bordje MAASTR. bij het verkeer dat op rood moest wachten en na korte tijd had ik een rit naar Maastricht te pakken. In eerste instantie gaf mijn chauffeur aan dat hij mij mee zou laten rijden tot Maastricht. Hij was uiteindelijk toch zo goed gestemd dat hij mij naar mijn voordeur bracht.

Afstand 299 kilometer, reisduur bijna 6 uur.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:52:24 #290
167723 sanni
Acima de seu
pi_50612926
Liften moet je ooit in je leven hebben gedaan. Vooral als je jong bent. Altijd leuk en je leert ervan. Later als je ouder bent - boven de 30 - dan moet je die ongein achter je laten en sorgen dat je voldoende geld hebt om comfortabel te kunnen reizen.
pi_50626982
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:52 schreef sanni het volgende:
Liften moet je ooit in je leven hebben gedaan. Vooral als je jong bent. Altijd leuk en je leert ervan. Later als je ouder bent - boven de 30 - dan moet je die ongein achter je laten en sorgen dat je voldoende geld hebt om comfortabel te kunnen reizen.
Jij ziet het als ongein en lifters moeten niks. Voor sommige mensen is liften een manier een bepaalde vrijheid te ervaren en het avontuur op te zoeken. Ik als incidenteel lifter heb dan ook totaal geen sorgen om geld.

[ Bericht 5% gewijzigd door w8jij17 op 19-06-2007 20:26:29 ]
pi_50636224
Goed punt Sanni. Ik ben 28. Vorig jaar zei ik tegen een kameraad dat ik dacht dat ik de meeste liftkilometers wel achter me had liggen. Nu denk ik dat ik zeker tot mijn 35e door wil gaan. Het duurt al niet lang meer en ik ben 30. Nu denk ik wel dat ik een keer zal ophouden met het regulier liften. Ik heb absoluut geen kinderwens (en ben, vraagteken, de ware nog niet tegengekomen). En ik denk dat alleen het hebben van kinderen mij van het liften af zou kunnen helpen. Zoals ik een keer las, er zijn twee belangrijke momenten waarop lifters er vaak de brui aan geven: als ze verloven of trouwen, of als er kinderen komen. Maar ook dan zal het voor korte stukjes altijd een leuke manier van verplaatsing zijn.

Ik begon met liften om aan het eind van een wandeling makkelijk terug te komen naar het beginpunt. Langzaam heb ik dat uitgebuwd tot liften over de vaderlandse en later ook buitenlandse wegen, dwars door den lande.

Als er meer gelift werd en de stelregel "tot 30 jaar" door meer jongeren werd toegepast, dan kon het er op de weg best wel eens anders uit zien. Het heeft mij altijd goed geleken dat jongeren niet meteen op hun 18e een automobiel konden kopen. Auto's hebben ook heel wat nadelen.

Momenteel denk ik dat ik onvoldoende reserves heb om comfortabel te reizen. Ik bezit een Citroen AX en 9 van de 10 keer heb ik meer beenruimte als ik ga liften. Ik heb ook een NS Voordeelurenkaart, maar vindt liften prettiger, omdat je, net als met de trein, gebruik maakt van vervoermiddelen die toch rijden, dus geen extra milieuvervuiling. Eigenlijk is liften slechter voor het milieu dan de trein. Liften is namelijk wel een vorm van autorijden en door te liften wen je jezelf de luxueuse manier van reizen per auto aan. Reizen per auto is luxueuzer en slechter voor het milieu dan reizen per trein. Ik denk dat ik in de toekomst comfortabeler zou kunnen reizen dan in een Citroen AX, maar eerlijk gezegd is er aan mijn considered set van mogelijke automobielen die ik zou willen bezitten weinig verandert sinds ik er een jaar of 10 geleden over begon na te denken. Nog altijd lijken mij een kleine Peugeot (heb een 205 gehad), een Renault 4 of 5, een Skoda Favorit, een Trabant of een Lancia Ypsilon mij meer aan te spreken dan de meeste andere modellen. Ook een Fiat 126p vind ik leuk, maar is zeker te klein voor een jongen van bijna 2 meter en heeft met ca 80 kmh toch een wat lage topsnelheid. En tja, in het rijtje zitten een aantal auto's die bepaald not done zijn voor werkgerelateerde verplaatsingen.

Toch maak ik me betrekkelijk weinig zorgen als ik liftende reis, ik weet wel dat al die snelle vervoermiddelverplaatsingen weinig te maken hebben met een goed ontwikkeld natuur- en milieubesef. Maar wat dat betreft zeg ik ook heel eenvoudig dat Nederland een grote teringbende is, een land waarvan de steden verbonden zijn met brede stroken waarop talloze individuen van de soort mens samen langzaam rijden of stilstaan, en oh, wat roepen we hard dat onze nieuwe auto het milieu minder belast dan de vorige.

[ Bericht 13% gewijzigd door Frank__NL op 20-06-2007 00:04:41 ]
pi_50706497
Leuk verslag! Goed dat er weer eens aandacht voor liften is in de media.

HP's avontuur mag je wel een succesverhaaltje noemen, zeker voor een beginner!
pi_50740127
Dan heb ik er hier ook nog wel eentje!

De Trots van het Noorden


Bij de oprit in dit dorp komt slechts eens in de 10 minuten een auto langs, dus het geluk wordt hogerop gezocht.

En nu komt het. Ik kwam die jongens van team B ook nog tegen toen ik aan het liften was.
pi_50755765
Wederom een erg leuk fotoverhaal.

Team C had zo te zien veel tijd gestoken in het maken van de liftbordjes

[ Bericht 33% gewijzigd door w8jij17 op 23-06-2007 12:19:29 ]
pi_51185063
A thumb goes up…

Zaterdag 30 juni. Van Maastricht naar ‘s-Hertogenbosch.
In Bemelen rijdt vandaag geen verkeer. De hoofdweg maakt deel uit van het parcours van het NK wielrennen. Ik fiets naar Maastricht en laat mijn fiets achter op de stationsfietsenstalling. Ik wandel naar de Maastrichter liftersplaats. Na een minuut of vijf op de liftersplaats komt een vrouwelijk gestalte in de richting van de liftersplaats gelopen. Het blijkt oud-huisgenoot Tanja te zijn. Haar bestemming is Bonn. Nog eens vijf minuten later stopt een jongeman in een kleine Ford. De chauffeur is op weg naar Eindhoven. Zijn naam is Michel. Hij wil van alles weten over liftend reizen in ons land en zo vertel ik over mijn ervaringen in de afgelopen vier jaar en geef ik mijn insiders tips. Normaal gezien zou Michel bij Leenderheide de stad in rijden. Nu neemt hij de A2-afrit Waalre, omdat ik daar beter kan liften. De oprit blijkt echter verbouwd te worden en de vluchtstrook is daardoor momenteel niet beschikbaar. Ik spreek bij het stoplicht wat chauffeurs aan die vanuit Eindhoven komen en enige minuten later loop ik naar de andere kant om chauffeurs aan te spreken die vanuit Waalre komen. Een jongen in een auto gevuld met uiterst onbeleefde jongeren kan zich niet inhouden en begint hinderlijke taal uit te slaan in mijn richting. Op hetzelfde moment krijg ik een lift naar ’s-Hertogenbosch. Ik verlaat de kleine Kia aan de rand van het centrum. Ik neem mij voor het laatste stuk per bus te doen en ik blijk het geluk te hebben dat een bus met een snelle verbinding naar mijn bestemming klaar staat.
2 auto’s, reistijd ca. 100 minuten, afstand ca. 130 km.

Zondag 1 juli. Van Nieuwkuijk naar Maastricht.
Mijn moeder brengt mij tot aan de tijdelijke oprit van de A59 bij Nieuwkuijk. De echte oprit is gesloten, omdat de weg daar open ligt. Er is weinig verkeer, maar na enige minuten stopt een chauffeur, die me een lift kan geven tot de A59-oprit ’s-Hertogenbosch Maaspoort. Een van de eerste chauffeurs stopt, maar deze rijdt slechts enkele kilometers over de snelweg en gaat er af bij een lifteronvriendelijke oprit. Na enige minuten heb ik een lift van een dame die naar Vught rijdt. De A2-oprit Vught wordt door weinig chauffeurs gebruikt om de snelweg op te rijden. Na een minuut of vijf stopt de vierde of vijfde chauffeur die langs komt rijden. Hij rijdt langs Eindhoven en aan de Eindhovense rondweg verlaat ik de auto bij de afrit Veldhoven. Ik probeer een “directe aansluiting” te krijgen, maar dit werkt even niet. Na enige minuten verlaat ik de oprit, om bij de stoplichten vanuit de richting Veldhoven de chauffeurs te vragen wie er richting Weert en Maastricht rijdt. Met het aardige weer van vandaag is dat vrij makkelijk, want heel wat chauffeurs hebben een raampje open staan. Toch duurt het nog wel een kwartier voor ik de eerste chauffeur heb die echt naar Weert rijdt. Inmiddels was er wel iemand die tot de afrit Waalre ging. Een lift die ik had kunnen nemen, al zou ik er niet veel mee opschieten. Nu stap ik in in een Peugeot 205, die de eigenaar voor 8 euro heeft aangeschaft en ik rijd mee tot de A2-afrit Nederweert. Van deze oprit weet ik dat ie vrij goed is voor lifters, al heb ik hem nog nooit gebruikt. Vlak bij deze plek is het een drukte van belang, want het jaarlijkse Oud Limburg Schuttersfeest is aan de gang. Aan deze happening doen dit jaar 2000 schutters van 160 schutterijen mee. Het publiek bestaat uit zo’n 20.000 liefhebbers. Bij de oprit steekt een grote groep fietsers over. Een chauffeur die de snelweg op wil rijden moet daarom even inhouden. Ik maak gebaren naar de chauffeur en hij stopt. Dit blijkt een heel korte lift op te kunnen leveren, tot Kelpen. Daar heb ik even geen zin in. Een minuut of wat later stopt een auto, waarvan de chauffeur naar Born rijdt. Ik ga mee tot aan tankstation Het Anker, langs de A2 ter hoogte van Sittard en zegt tegen de chauffeur, terwijl ik een auto met een Luxemburgs kenteken aanwijs: “Die komt vast wel door Maastricht”. De chauffeuse van de Luxemburgse auto komt na enige minuten uit de tankshop en ik kan meerijden. “Ik had je al zien liften bij de oprit van Nederweert, maar het was daar te druk om te stoppen”. Op het Oranjeplein in Maastricht stap ik uit.
6 auto’s, reistijd ca. 180 minuten, afstand ca. 130 km.

Noot. De reistijd had 120-140 minuten kunnen zijn, als ik met de chauffeur vanuit Vught was meegereden tot tankstation Velder langs de A2 bij Boxtel. Dan had ik eerder een lift naar Zuid-Limburg kunnen vinden. Tijdens het liften ontstond een gevoel van “doe maar rustig aan” bij heerlijke weersomstandigheden.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:36:42 #298
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_51792778
Cool..
Ik ga a.s. weekend weer liftend op vakantie! Eindelijk! in Januarie voor het laatst naar Normandie in frankrijk. We gaan nu voor 2 weken richting tjechie met als einddoel Praag en vanuit daar een beetje rondreizen VIa enchede de grens over, dwars door duitsland heen. Het wordt een behoorlijke uitdaging denk ik omdat ze in tjechie slecht engels spreken volgens mij. En ik hoop dat onze bepakking, 2 backpacks incl tentje en alles, geen beperkingen opleverd. Ik heb er zin in! Hebben jullie nog tips? Frank jij vast wel
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_51796189
Ik heb me jaren geleden al voorgenomen om alle lifts die ik zelf gehad heb te compenseren door ten minste evenveel lifts te geven. Het schiet tot nu toe helemaal niet op. Sinds ik zelf een auto heb (een jaar of 4) ben ik pas één lifter tegen gekomen. Dat was een oosteuropeaan die totaal geen duits en engels sprak.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_51796323
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:36 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Cool..
Ik ga a.s. weekend weer liftend op vakantie! Eindelijk! in Januarie voor het laatst naar Normandie in frankrijk. We gaan nu voor 2 weken richting tjechie met als einddoel Praag en vanuit daar een beetje rondreizen VIa enchede de grens over, dwars door duitsland heen. Het wordt een behoorlijke uitdaging denk ik omdat ze in tjechie slecht engels spreken volgens mij. En ik hoop dat onze bepakking, 2 backpacks incl tentje en alles, geen beperkingen opleverd. Ik heb er zin in! Hebben jullie nog tips? Frank jij vast wel
Je gewoon op grotere tankstations laten afzetten. Soms met een paar minuten wachten, soms met een uurtje wachten maar je komt altijd wel weg. Uit steden of vanaf opritten wegkomen is een stuk moeilijker heb ik ervaren.
// Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')