abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:12:30 #1
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_33920210
De tweede kamer, die een volksvertegenwoordiging zou moeten zijn, is helemaal geen "vertegenwoordiging" van het Nederlandse volk meer. De vertegenwoordigers over het gehele politieke spectrum, van links tot rechts, behoren allemaal tot een culturele en intellectuele elite. Dit is een van de oorzaken waarom er vaak zulke technocratische en ingewikkelde oplossingen gekozen worden voor in wezen hele eenvoudige problemen.

Een van de grote problemen bij afgestudeerde mensen is dat zij dusdanig gevormd zijn binnen het Nederlandse (of westerse) onderwijs, dat zij helemaal verleerd zijn om met hun hart in plaats van met hun hoofd te kunnen denken. Stelselmatig, vanaf de eerste klas van de lagere school tot hun afstuderen op universiteit of HBO is iedere keer wanneer zij met een intuïtieve, creative of gevoelsmatige oplossing voor een probleem of vraagstuk kwamen hier met een rode pen een dikke streep doorgezet.

Hoewel wij nu eenmaal in een technocratische, deterministische en cartiaanse maatschappij leven zou wat meer evenwicht met de zachtere menselijke waarden helemaal geen kwaad kunnen. Zeker niet op het niveau waar beslissingen genomen hebben die vaak diep-tragische menselijke gevolgen kunnen hebben. Een compleet andere invalshoek kan erg vaak een verrassend ander licht werpen op een bepaalde kwestie.

Daarom pleit ik voor het verkiesbaar stellen, en verkiezen van mensen met het syndroom van Down in de tweede kamer. Het hoeven er heus geen 150 te zijn, maar 10 van die mensen kunnen ongemerkt heel erg veel goeds betekenen daar. Door hun eerlijke, ongecompliceerde en vooral oprechte manier van zijn zullen ze een verlichting binnen de Nederlandse politiek bewerkstelligen. Zo komt er weer evenwicht in het eenzijdige elitaire intellectuele denken binnen de kamer.

André
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:27:09 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33920979
Uit onderzoek door arbeidspsychologen is gebleken dat hoe diverser een groep mensen is, hoe diverser het aantal problemen is dat zij kan behandelen.
Ook de kwaliteit van de oplossingen is veel beter als de groep diverser is.

Pak het volgende voorbeeld:
Een groep die alleen uit HTS-electronica ingenieurs bestaat van rond de 25 zal altijd met vrij eenzijdige en vaak extreme oplossingen voor problemen komen. Hun aandacht zal vooral uitgaan naar het aanleggen van glasvezelnetwerken en het oprichten van IT-parken.
Hetzelfde doet zich voor wanneer je een groep samenstelt die enkel bestaat uit rooibos-thee drinkende feministische vrouwen van in de 40 met overgangsproblemen. Deze zullen ook heel veel goede oplossingen over het hoofd zien.

Nu is de tweede kamer redelijk divers. Echter op één vlak is zij dat niet, en dat is het intellectuele. Terwijl er écht wel meer is als logisch redeneren alleen.

Wanneer Tatjana dus de politiek ingaat, kan ze op mijn stem rekenen!
The End Times are wild
pi_33921394
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:27 schreef LXIV het volgende:
Uit onderzoek door arbeidspsychologen is gebleken dat hoe diverser een groep mensen is, hoe diverser het aantal problemen is dat zij kan behandelen.
Ook de kwaliteit van de oplossingen is veel beter als de groep diverser is.

Pak het volgende voorbeeld:
Een groep die alleen uit HTS-electronica ingenieurs bestaat van rond de 25 zal altijd met vrij eenzijdige en vaak extreme oplossingen voor problemen komen. Hun aandacht zal vooral uitgaan naar het aanleggen van glasvezelnetwerken en het oprichten van IT-parken.
Hetzelfde doet zich voor wanneer je een groep samenstelt die enkel bestaat uit rooibos-thee drinkende feministische vrouwen van in de 40 met overgangsproblemen. Deze zullen ook heel veel goede oplossingen over het hoofd zien.

Nu is de tweede kamer redelijk divers. Echter op één vlak is zij dat niet, en dat is het intellectuele. Terwijl er écht wel meer is als logisch redeneren alleen.
Tot hier was ik het met je eens...
quote:
Wanneer Tatjana dus de politiek ingaat, kan ze op mijn stem rekenen!
Hier niet meer
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:38:46 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33921474
The End Times are wild
pi_33921524
Namens de glazenwasser van de 2e kamer: doe maar niet.
Big dick.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:51:49 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33922094
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:39 schreef HassieBassie het volgende:
Namens de glazenwasser van de 2e kamer: doe maar niet.
Hoezo niet, kan je misschien veel werk schelen
The End Times are wild
pi_33922343
Def Rhymz lijkt me wel een goeie
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:01:46 #8
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_33922563
Hmm ... hoe heette die ene scheidsrechter nou ?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:12:00 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_33923040
er zitten al mongolen in de 2de kamer.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_33923268
slecht verhaal, er moet meer geneukt worden!
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:22:10 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33923404
Maar even OT.
Wie denkt er dat mongooltjes eerlijker en oprechter zijn als (de huidige) politici?
The End Times are wild
pi_33923427
quote:
dat zij helemaal verleerd zijn om met hun hart in plaats van met hun hoofd te kunnen denken.
Hier ben ik gestopt met lezen. Dit is belachelijk; was het maar waar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33923647
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen. Dit is belachelijk; was het maar waar.
Ik ben het met je eens, kutvent. In een ander topic heb ik al eens gesteld dat politici bij sommige onderwerpen niet nadenken, of de breincapaciteit missen, of te veel met het hart denken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:43:45 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_33924104
Als mensen er op zouden stemmen zou het goed zijn.
En aangezien er weinig tot geen mensen dit zouden doen, hoort het niet zo, en past het dus niet in de democratie.

Een politicus moet zich bezighouden met vraagstukken aangaande de belangenverschillen van individuen in de samenleving en in staat zijn hier passende en oprechte oplossingen voor te bedenken.
Hier is kennis voor nodig en niet "denken met je hart" zoals de TS verkondigd. Hier hoor je echter objectief bij te blijven. Zodat iedere deelnemer aan de samenleving zoveel mogelijk gerechtvaardigd blijft.

Het zou wel erg ver gaan als straks de mongolen het land gaan besturen. Hoe kan nou iemand een land besturen die niet eens zichzelf kan besturen?

Ook tegen de natuur in trouwens. De meeste levende organismen met een aangeboren beperking overleven niet of worden direct afgemaakt.

Ik vind natuurlijk wel dat ze op alle mogelijke manieren geholpen moeten worden, maar dit gaat wel een beetje te ver. Dan zou ook een klein kind de politiek in kunnen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:51:26 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33924332
Poll: Zou je overwegen op een mongooltje te stemmen?
  • Ja, beslist
  • Nee, nooit.
  • Weet ik niet ;P
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • The End Times are wild
    pi_33924869
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 23:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, kutvent. In een ander topic heb ik al eens gesteld dat politici bij sommige onderwerpen niet nadenken, of de breincapaciteit missen, of te veel met het hart denken.
    Ik word gek van al dat sentimentalisme, je ziet het trouwens ook heel veel bij actualiteitenprogramma's.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_33933452
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 22:27 schreef LXIV het volgende:

Nou er zitten ook wel een paar slimme mensen tussen hoor, ze zijn niet allemaal stom.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')