Hij spreekt hierin over een "kapot verse stad". ik dacht dat ik met mijn 29 jaar nog wel de moderne taal beheerste maar deze uitspraak ken ik echt niet.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:36 schreef drekkoff het volgende:
duidelijk dat het zigeuners zijn. Sevilla is een kapot verse stad, je moet alleen erg goeg uitkijken. Ik wil niemand beledigen of iets dergelijks maar zigeuners in Spanje kan je beter mijden. Verder zou ik maar niet in al te gevaarlijke buurten komen je hebt daar nog wel eens wat linke gasten.
Het klinkt mij in de oren als terroristengeheimtaal. Iets in de trant van 'een nieuwe/volgende stad die kapot gaat na onze bom'... of zoiets.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:01 schreef J-DOGG het volgende:
Op de frontpage las in een bericht over een Automobilist vermoord na aanrijding meisje.
Hierop word gereageerd door drekkoff.
[..]
Hij spreekt hierin over een "kapot verse stad". ik dacht dat ik met mijn 29 jaar nog wel de moderne taal beheerste maar deze uitspraak ken ik echt niet.
wat betekend dit??![]()
Lauw zit toch tussen koud en warm/heet water in?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kapot vers?
Ik word oud![]()
"Lauw" was ook zoiets
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen iemand het tegen me had over die "lauwe cd" realiseerde ik me dat het inmiddels wat anders was gaan betekenenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Lauw zit toch tussen koud en warm/heet water in?
Zijn net zelfgebrande cd was gewoon aan het afkoelen!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen iemand het tegen me had over die "lauwe cd" realiseerde ik me dat het inmiddels wat anders was gaan betekenen.
Dat wil gewoon zeggen dat het hot en cool is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen iemand het tegen me had over die "lauwe cd" realiseerde ik me dat het inmiddels wat anders was gaan betekenen.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zijn net zelfgebrande cd was gewoon aan het afkoelen!![]()
En "kapot vers" is dus net zoiets?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat wil gewoon zeggen dat het hot en cool is.
Tja, de randstad is echt een boerengehucht ja...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:10 schreef TimmyAsd het volgende:
Gewoon een erg leuke stad.
Ga een beetje mee met je tijd of/en kom uit dat boerengehucht van je
dan is het verse er wel snel af denk ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:13 schreef JAM het volgende:
Het kan aardig warm zijn in Sevilla, kan ik jullie vertellen.
Als de koelkast kapot gaat wel jaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:14 schreef J-DOGG het volgende:
[..]
dan is het verse er wel snel af denk ik.
Op zich is er niets mis met dit soort stopwoordjes, zolang je maar normaal Nederlands kunt spreken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:13 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tja, de randstad is echt een boerengehucht ja...
Het taalonderwijs van die pubers van tegenwoordig is gewoon niet meer wat het geweest is...![]()
Oh neequote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:20 schreef Borkydude het volgende:
Kapot zeg je als je geen kanker wil zeggen, en vers, is een woord als cool, gaaf.
Dus Sevilla is een kankergave stad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |