Hij spreekt hierin over een "kapot verse stad". ik dacht dat ik met mijn 29 jaar nog wel de moderne taal beheerste maar deze uitspraak ken ik echt niet.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:36 schreef drekkoff het volgende:
duidelijk dat het zigeuners zijn. Sevilla is een kapot verse stad, je moet alleen erg goeg uitkijken. Ik wil niemand beledigen of iets dergelijks maar zigeuners in Spanje kan je beter mijden. Verder zou ik maar niet in al te gevaarlijke buurten komen je hebt daar nog wel eens wat linke gasten.
Het klinkt mij in de oren als terroristengeheimtaal. Iets in de trant van 'een nieuwe/volgende stad die kapot gaat na onze bom'... of zoiets.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:01 schreef J-DOGG het volgende:
Op de frontpage las in een bericht over een Automobilist vermoord na aanrijding meisje.
Hierop word gereageerd door drekkoff.
[..]
Hij spreekt hierin over een "kapot verse stad". ik dacht dat ik met mijn 29 jaar nog wel de moderne taal beheerste maar deze uitspraak ken ik echt niet.
wat betekend dit??![]()
Lauw zit toch tussen koud en warm/heet water in?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kapot vers?
Ik word oud![]()
"Lauw" was ook zoiets
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen iemand het tegen me had over die "lauwe cd" realiseerde ik me dat het inmiddels wat anders was gaan betekenenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Lauw zit toch tussen koud en warm/heet water in?
Zijn net zelfgebrande cd was gewoon aan het afkoelen!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen iemand het tegen me had over die "lauwe cd" realiseerde ik me dat het inmiddels wat anders was gaan betekenen.
Dat wil gewoon zeggen dat het hot en cool is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen iemand het tegen me had over die "lauwe cd" realiseerde ik me dat het inmiddels wat anders was gaan betekenen.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zijn net zelfgebrande cd was gewoon aan het afkoelen!![]()
En "kapot vers" is dus net zoiets?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat wil gewoon zeggen dat het hot en cool is.
Tja, de randstad is echt een boerengehucht ja...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:10 schreef TimmyAsd het volgende:
Gewoon een erg leuke stad.
Ga een beetje mee met je tijd of/en kom uit dat boerengehucht van je
dan is het verse er wel snel af denk ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:13 schreef JAM het volgende:
Het kan aardig warm zijn in Sevilla, kan ik jullie vertellen.
Als de koelkast kapot gaat wel jaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:14 schreef J-DOGG het volgende:
[..]
dan is het verse er wel snel af denk ik.
Op zich is er niets mis met dit soort stopwoordjes, zolang je maar normaal Nederlands kunt spreken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:13 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tja, de randstad is echt een boerengehucht ja...
Het taalonderwijs van die pubers van tegenwoordig is gewoon niet meer wat het geweest is...![]()
Oh neequote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:20 schreef Borkydude het volgende:
Kapot zeg je als je geen kanker wil zeggen, en vers, is een woord als cool, gaaf.
Dus Sevilla is een kankergave stad.
Dus als ik morgen bij de groenteman om verse spinazie vraag, krijg ik 'coole' diepvriesspinazie? Mooi is dat zeg!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:20 schreef Borkydude het volgende:
vers, is een woord als cool,
Dokter: "Mevrouw, het is heel ernstig. U bent kapot"quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:21 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus als ik morgen bij de groenteman om verse spinazie vraag, krijg ik 'coole' diepvriesspinazie? Mooi is dat zeg!![]()
![]()
"Kapot lekker mwahaha, alles gaat prima verder, u kunt naar huis."quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dokter: "Mevrouw, het is heel ernstig. U bent kapot"
Hoe lauwquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"Kapot lekker mwahaha, alles gaat prima verder, u kunt naar huis."
Zou bijvoorbeeld mechanica ook een onderdeel worden van de doktersopleiding dan, of zou je dan gewoon een monteur moeten bellen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dokter: "Mevrouw, het is heel ernstig. U bent kapot"
Als kachels kanker kunnen krijgen en mensen kapot gaan, lijkt me dat alle logica verdwenen is van deze aardbol en lijkt me geneesmechanica een puik plan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou bijvoorbeeld mechanica ook een onderdeel worden van de doktersopleiding dan, of zou je dan gewoon een monteur moeten bellen?
"U heeft een verstopping in uw darmen, mijnheer. U kunt het beste een loodgieter bellen om de boel te ontstoppen."quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als kachels kanker kunnen krijgen en mensen kapot gaan, lijkt me dat alle logica verdwenen is van deze aardbol en lijkt me geneesmechanica een puik plan.
Maar dan wel met "lauw" waterquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
"U heeft een verstopping in uw darmen, mijnheer. U kunt het beste een loodgieter bellen om de boel te ontstoppen."![]()
![]()
En als ze die kachel gaan behandelen, krijg je dan geen straalkachel?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als kachels kanker kunnen krijgen en mensen kapot gaan, lijkt me dat alle logica verdwenen is van deze aardbol en lijkt me geneesmechanica een puik plan.
En van teveel straling ga je weer kapot en zo is het kringetje weer rondquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
En als ze die kachel gaan behandelen, krijg je dan geen straalkachel?
Je vergeet dat als je kapot bent, je onder verse aarde wordt gestopt... dan is de kring pas echt rond!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En van teveel straling ga je weer kapot en zo is het kringetje weer rond![]()
Tenzij je door een uit de kluiten gegroeide kachel wordt weggefiktquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je vergeet dat als je kapot bent, je onder verse aarde wordt gestopt... dan is de kring pas echt rond!
Ik vind het nogal negatief klinken 'kapot versquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:10 schreef TimmyAsd het volgende:
Gewoon een erg leuke stad.
Tja, dan is de lucht boven de schoorsteen ook niet meer versquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Tenzij je door een uit de kluiten gegroeide kachel wordt weggefikt![]()
Wie is dat nou weer?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:41 schreef ladurance het volgende:
Jullie zijn omin vergeten!
Kicke stad man!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:44 schreef ChrisJX het volgende:
Mieterse stad, dat doet het ook altijd nog goed. Of vet gaaf
Oh, onmin... ik dacht dat er omin stond...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:49 schreef ladurance het volgende:
[..]
onmin: te erg
aldus: *klik*
Zo praat de helft van me mede"studenten" in elk geval.
Ik heb lauw altijd een beetje vreemd gevonden. Het is zo'n beetje het enige superlatief dat van zichzelf een niet zo'n sterke betekenis heeft.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:49 schreef DaMart het volgende:
In mijn tijd, zo’n 10 jaar geleden, was alles ‘cool’. Tegenwoordig vindt de jeugd alles maar ‘lauwtjes’. Aangezien lauw warmer is dan cool/koel, is er volgens mij een wetenschappelijke verklaring voor de verandering van taalgebruik onder jongeren: het broeikaseffect en de opwarming van de aarde tasten ook het hersengedeelte verantwoordelijk voor taal aan!
Dat zou ook verklaren waarom 50% van de jeugd zichzelf tot dyslect uitroeptquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:49 schreef DaMart het volgende:
In mijn tijd, zo’n 10 jaar geleden, was alles ‘cool’. Tegenwoordig vindt de jeugd alles maar ‘lauwtjes’. Aangezien lauw warmer is dan cool/koel, is er volgens mij een wetenschappelijke verklaring voor de verandering van taalgebruik onder jongeren: het broeikaseffect en de opwarming van de aarde tasten ook het hersengedeelte verantwoordelijk voor taal aan!
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:20 schreef Borkydude het volgende:
Kapot zeg je als je geen kanker wil zeggen, en vers, is een woord als cool, gaaf.
Dus Sevilla is een kankergave stad.
Of 'vet' .....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kapot vers?
Ik word oud![]()
"Lauw" was ook zoiets
Ah, dus gewoon "onwijs gaaf"....... zeg dat dan!quote:
Now we're talking!quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:44 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ah, dus gewoon "onwijs gaaf"....... zeg dat dan!
Zeker een chinees restaurant, dat er een kat in de pan ligt?quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:26 schreef Kiteless het volgende:
Die stad snijdt de kat de pan uit, man !
Bijvoorbeeld.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |