abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2001 @ 10:24:05 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2250652
www.trouw.nl
quote:
DEN HAAG - De SGP heeft er ,,veel verdriet'' van dat er andere godsdiensten in Nederland komen. De partij wil dat de protestants-christelijke traditie in Nederland dominant blijft en deze godsdienst zijn bijzondere positie behoudt. Dit ondanks de ontwikkeling naar een multiculturele samenleving.

Dat staat in het verkiezingsprogramma dat de Staatkundig Gereformeerde Partij gisteren presenteerde. De partij vindt dat allochtonen, maar ook atheïsten, les moeten krijgen in de protestants-christelijke geschiedenis van Nederland. ,,Een volk dat zijn geschiedenis niet kent, is als een kurk op een wilde zee'', verklaarde fractieleider Van der Vlies ter toelichting. De SGP vindt dat op school allochtone kinderen geen les meer moeten krijgen in hun eigen taal. En de overheid mag volgens de partij op geen enkele manier bijdragen ,,aan de verbreiding van niet-christelijke godsdiensten''.

De SGP stelt dat er een verbod op discriminatie van gehandicapten en ouderen moet komen. Maar andere vormen van discriminatie blijven vooralsnog aanvaardbaar. Zo worden de eigen partijstatuten nog niet aangepast, waardoor het mogelijk zou worden dat vrouwen volwaardig SGP-lid zijn. De SGP vindt het verder niet terecht dat een imam publiekelijk wordt bestraft omdat hij vanuit zijn geloofsovertuiging ,,homofilie een schadelijke ziekte'' heeft genoemd. Volgens de partij mag vrijheid van meningsuiting niet verworden ,,tot een eng keurslijf dat geen ruimte biedt voor opvattingen die niet sporen met de tijdgeest''.

De Staatkundig Gereformeerde Partij wil een samenleving waarbij 'iedereen' tot zijn recht komt en het goed heeft. Om deze ideale samenleving te bereiken wil de partij dat het verbod op het homohuwelijk, euthanasie, abortus en bordelen weer terugkomt. De ethische 'dijkdoorbraak' die de paarse regering heeft bewerkstelligd moet worden gedicht, verklaarde Van der Vlies.

Het verkiezingsprogramma 'Tot uw dienst' is opgesteld met de nieuwste prognosecijfers van het Centraal Planbureau. Het voorziet in ombuigingen ten gunste van zorg, onderwijs, veiligheid en een forse lastenverlichting voor gezinnen van 1,2 miljard gulden. Daarvoor mag van de partij zelfs de staatsschuld iets minder snel worden afgebouwd.

De SGP vindt het ,,hoog tijd'' dat Nederland weer aandacht gaat besteden aan normbesef. ,,Dat moet dieper binnendringen in het leven. We moeten de verloedering en de hufterigheid uit de samenleving krijgen'', aldus Van der Vlies. Daarom staat het verkiezingsprogramma in het teken van het bestrijden van de veranderingen in de Nederlandse samenleving. De hoeksteen moet weer het traditionele gezin worden waar kinderen worden opgevoed tot verantwoorde burgers, met steun van onderwijs en de kerken. 'Funest' vindt de partij dan ook het opgedrongen tweeverdienerschap, waardoor gezinnen onder een toenemende financiële druk komen te staan. Volgens de partij moet de discussie niet meer gaan over economische zelfstandigheid van vrouwen, maar over een consequent gezinsbeleid. Prioriteit moet zijn het goed opvoeden van kinderen door beide ouders. ,,Maar wie die taak thuis op zich neemt, mogen ouders zelf bepalen'', aldus typeerde Van der Vlies de voorzichtige ontwikkeling die zijn partij doormaakt wat betreft de taakopvatting van de vrouw.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2250660
Juist als we denken dat de Taliban bijna verslagen is, steekt deze organisatie ergens anders de kop weer op.
pi_2250661
Verbod op euthanasie en abortus en homohuwelijk weer terug komt??
Belachelijk, ik ben juist heel blij met bijv. de euthanasiewetgeving. Zo kunnen mensen zelf beslissen of ze in een mensonterende situatie door willen gaan of niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 21 november 2001 @ 10:27:50 #4
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_2250673
Het is maar een idee, en het zou nog verder uitgewerkt moeten worden natuurlijk, maar, als we nou eens alle SGP-leden en -aanhangers in een container zien te krijgen en in de Noordzee laten zinken ?

Godverdomme wat een onzin zeg.

end of line
pi_2250689
quote:
Dat staat in het verkiezingsprogramma dat de Staatkundig Gereformeerde Partij gisteren presenteerde. De partij vindt dat allochtonen, maar ook atheïsten, les moeten krijgen in de protestants-christelijke geschiedenis van Nederland. ,,Een volk dat zijn geschiedenis niet kent, is als een kurk op een wilde zee'', verklaarde fractieleider Van der Vlies ter toelichting. De SGP vindt dat op school allochtone kinderen geen les meer moeten krijgen in hun eigen taal. En de overheid mag volgens de partij op geen enkele manier bijdragen ,,aan de verbreiding van niet-christelijke godsdiensten''.
Hmm daar kan ik het nog wel mee eens zijn.

Natuurlijk mag de overheid ook niet meewerken aan de verbreiding van de christelijke godsdienst.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_2250697
PROTESTANTEN

Alle geloven in nederland zijn waardeloos want ze dringen je allemaal maar wat op.. denk nu eens een keer voor jezelf na..

Gij zult niet je weetwellen !!!

Kijk hier maar eens dit is interresanter, filosofisch en zonder dogma's en ook nog gebaseerd op wetenschap ! : Het AL

woensdag 21 november 2001 @ 10:31:42 #7
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_2250706
Al zeggen ze bij vlagen nog zulke verstandige dingen, van de SGP neem ik niets aan.
end of line
pi_2250725
Godsdiensten
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  woensdag 21 november 2001 @ 10:35:09 #9
10188 links234
pi_2250729
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:25 schreef Halinalle het volgende:
Juist als we denken dat de Taliban bijna verslagen is, steekt deze organisatie ergens anders de kop weer op.
Nah, ik lees nergens dat de sgp mensen wil doden. Wel lees ik over mensen die de SGPleden naar de bodem van de zee willen doen zinken.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 21 november 2001 @ 10:39:23 #10
15223 roelio
lieffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!
pi_2250753
SGP is een vrouwen-discriminerende groepering, oftewel: driewerf
[url=http://www.qotsa.com]Queens Of The Stone Age[/url]
  woensdag 21 november 2001 @ 10:42:08 #11
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_2250765
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:35 schreef links234 het volgende:

[..]

Nah, ik lees nergens dat de sgp mensen wil doden. Wel lees ik over mensen die de SGPleden naar de bodem van de zee willen doen zinken.

neem je het nu ook al op voor autochtone geloofswaanzinnigers ? goh, wat goed van je !
end of line
  woensdag 21 november 2001 @ 10:42:23 #12
10188 links234
pi_2250768
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:39 schreef roelio het volgende:
SGP is een vrouwen-discriminerende groepering, oftewel: driewerf
ja en? In homobars als de cockring of dirty dick's in de amsterdamse warmoesstraat zijn vrouwen ook niet welkom.
  woensdag 21 november 2001 @ 10:44:31 #13
10188 links234
pi_2250778
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:42 schreef Fer-D het volgende:

[..]

neem je het nu ook al op voor autochtone geloofswaanzinnigers ? goh, wat goed van je !

Wat klopt er dan niet wat ik schrijf? Jij bent nog altijd degene die vind dat je mensen mag doden wegens hun geloof.
(afzinken in de noordzee stel ik gelijk aan doden.)

Lijkt me dus dat jij niet veel verschilt van de gemiddelde talibaan /al qaida fanaat.

pi_2250833
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:35 schreef links234 het volgende:

[..]

Toen de Taliban nog les gaf aan een koranschooltje ook niet.
Ik geloof wel dat als de SGP het in dit land voor het zeggen zou hebben, er een aantal maatregelen zouden komen die de vrijheid van het individu sterk beperken:
Verbod van internet en TV. Kinderen verplicht onderwijs in het protestant-christelijk geloof (Papa, wist je dat je naar de hel gaat als je niet naar de kerk gaat), etc.
  woensdag 21 november 2001 @ 10:54:15 #15
10188 links234
pi_2250844
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:51 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Toen de Taliban nog les gaf aan een koranschooltje ook niet.

Ow, vandaar dat ze de andere warlords aanvielen en ophingen.
  woensdag 21 november 2001 @ 11:00:47 #16
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_2250896
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet wat ik schrijf? Jij bent nog altijd degene die vind dat je mensen mag doden wegens hun geloof.
(afzinken in de noordzee stel ik gelijk aan doden.)

Lijkt me dus dat jij niet veel verschilt van de gemiddelde talibaan /al qaida fanaat.

prima, dan neem ik voortaan ook alles wat jij zegt letterlijk.
end of line
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 november 2001 @ 11:10:42 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2250969
Het is tijd voor een ethisch reveil. Ontwaakt, stelletje Goddeloze hufters!

In deze normaloze maatschappij waarin de jongeren pillenslikkend door het leven gaat, zonder enig respect voor zichzelf en het leven in algemene zin.

Waar moeten we heen als de kinderen niet meer opgevoed worden maar door de twee verdienders aan hun lot worden over gelaten en in kinderopvang worden gepropt als waren het honden in een asiel!

Dit is democratie zoals het bedoeld is door de oude Grieken. Geen inspraak voor de vrouwen. Hun man kan ook wel voor hen beslissen. Als twee in het echt verbonden zijn zullen hun meningen ook gelijkgezind moeten zijn. En in het geval van onenigheid is het logisch dat de meest verantwoordelijke van ht stel, de man dus, de doorslaggevende stem heeft. Ongehuwde vrouwen, daar heb ik het niet eens over.

SGP is zo gek nog niet. NL is al te tollerant. Daar moet een s een eind aan komen. De SGP zegt tenminste waar het op staat!

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_2250984
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:10 schreef Doc het volgende:

In deze normaloze maatschappij waarin de jongeren pillenslikkend door het leven gaat, zonder enig respect voor zichzelf en het leven in algemene zin.

Waar moeten we heen als de kinderen niet meer opgevoed worden maar door de twee verdienders aan hun lot worden over gelaten en in kinderopvang worden gepropt als waren het honden in een asiel!

Dit is democratie zoals het bedoeld is door de oude Grieken. Geen inspraak voor de vrouwen. Hun man kan ook wel voor hen beslissen. Als twee in het echt verbonden zijn zullen hun meningen ook gelijkgezind moeten zijn. En in het geval van onenigheid is het logisch dat de meest verantwoordelijke van ht stel, de man dus, de doorslaggevende stem heeft. Ongehuwde vrouwen, daar heb ik het niet eens over.

SGP is zo gek nog niet. NL is al te tollerant. Daar moet een s een eind aan komen. De SGP zegt tenminste waar het op staat!

Barbaar
  woensdag 21 november 2001 @ 11:13:23 #19
10188 links234
pi_2250985
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:00 schreef Fer-D het volgende:

[..]

prima, dan neem ik voortaan ook alles wat jij zegt letterlijk.

Doe dat maar, ik heb de waarheid toch in pacht.
pi_2250996
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:10 schreef Doc het volgende:

Jammer dat Pim Fortuyn homo is, anders hadden ze hem gelijk voor het lijsttrekkerschap kunnen vragen.
  woensdag 21 november 2001 @ 11:18:40 #21
10188 links234
pi_2251022
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:14 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Jammer dat Pim Fortuyn homo is, anders hadden ze hem gelijk voor het lijsttrekkerschap kunnen vragen.

Hoezo zou dat niet kunnen? Hij is toch geen lesbienne?
pi_2251041
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:12 schreef SpikeAlike het volgende:

[..]

Barbaar

Trek het je niet aan...
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 november 2001 @ 11:27:37 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2251093
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:14 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Zolang hij niet praktiserend homo is en niet trouwen wil kan het vast...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 21 november 2001 @ 11:28:50 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2251113
Noord-Ierland again?
The Internets, I needs it..
pi_2251128
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:27 schreef Doc het volgende:

[..]

Zolang hij niet praktiserend homo is en niet trouwen wil kan het vast...

Ik zie toch nog een ander probleem: hoe moet het met zijn mediageilheid bij een TV-schuwe partij. Hij mag dan vast niet meer op TV bij zijn vriendje Harry Mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')