quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:20 schreef electricity het volgende:
fooialsof je dat verdiend hebt met je geirriteerde gedrag
Beetje respect, anders een depressie en vrachtwagen schoonmoederquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:24 schreef Vipers het volgende:
Gewoon spugen op hun pizza's, want ze willen natuurlijk wel voedsel uit hun eigen land![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Beetje respect, anders een achtervolgende depressie en vrachtwagen schoonmoeder
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, als ik zo afga op die Italiaan hierboven me.
Serieus? Ik nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Heb je geen ban gekregen? afwazig en ik wel, en karel ook
Ik zal eens wat vertellen, Als mensen denken dat de bevolking rond het Gardameer italianen zijn, heb je het mis, het zijn gewoon toeristen happers, net als de turken in marmarisquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:26 schreef Molluck het volgende:
Italiaanse dames (in Italië althans) zijn altijd zo arrogant omdat die Italiaanse mannen zulke viezeriken zijn. Het viel me echt op dat die Italianen gewoon echt zo opvallend mogelijk die vrouwen na zitten te staren en allerlei vunzige opmerkingen maken (voor zover ik ze kon verstaan) binnen gehoorsafstand.
Ook als je onopvallend kijkt zoals de gemiddelde Nederlander, kijken ze al 'arrogant' de andere kant op omdat ze niets anders gewend zijn...
ik d8 2 euro 50 ofzoquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:27 schreef Vipers het volgende:
[..]
Serieus? Ik niet. En heeft afwazig zijn 5 euro verdiend of niet?
Het merendeel van de wereldbevolking spreekt geen Engels. Lekker belangrijk. Alsof dat in de horeca echt een enorm probleem moet zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:18 schreef Roosje11 het volgende:
1. ze spreken nooit engels
Dat is relatief.quote:2. ze doen altijd moeilijk
Zij zijn klant. Jij bent personeel. Live with it.quote:3. ze zijn arrogant, vooral de vrouwen, die je altijd aankijken alsof je een of ander insect bent
Bij goed horeca personeel hoef je niet te doen ALSOF ze er niet zijn, die zorgen er voor dat je geen last van ze hebt.quote:4. als je de borden van de tafel ruimt, hebben ze niet het fatsoen om dat ene bord wat zo ver weg staat een beetje naar je toe te schuiven, zodat je helemaal over hun tafel moet hangen. Zij doen intussen gewoon alsof je er niet bent
Je doet gewoon je werk niet goed. En dan krijg je geen fooi. Zie het als een hint om je werk te verbeteren, in plaats van te zeiken dat klanten fooi zouden MOETEN geven.quote:5. dan willen ze, thankgod, eindelijk de rekening, en wat denk je? GEEN FOOI....ben je zo'n pain in the ass....en dan geen fooi geven. Nooit! Ze geven er altijd netjes het gepaste bedrag bij, zodat ze alleen maar briefjes terugkrijgen. (bijv rekening is 61,30. ze betalen met 2x50 en leggen er 1,30 bij, zodat ze 2x20 terugkrijgen. ) En dan zeggen ze dat Nederlanders gierig zijn? Laat me niet lachen!
Wie heeft het hier over het Gardameer?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik zal eens wat vertellen, Als mensen denken dat de bevolking rond het Gardemeer italianen zijn, heb je het mis, het zijn gewoon toeristen happers, net als de turken in marmaris
Ik afgaande op het feit, dat de gemiddelde nederlander daar heen gaatquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:30 schreef Molluck het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over het Gardameer?
tjeukemeer?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:34 schreef matthijst het volgende:
Ik zal eens wat vertellen, Als mensen denken dat de bevolking rond het Tjeukemeer Friezen zijn, heb je het mis, het zijn gewoon toeristen happers, net als de turken in marmaris![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
tjeukemeer?
Sorry hoor...maar hoe kan jij nou weten dat ik me werk niet goed doe? Bullshit! Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen alleen fooi moeten geven als ze goede service hebben gehad, maar als ik die goede service geef...dan verwacht ik ook fooi. Ik bedien die mensen vriendelijk, blijf beleefd, hoe onbeleefd zij ook zijn. Ik snap gewoon niet zo goed waarom ze altijd zo onaardig zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Je doet gewoon je werk niet goed. En dan krijg je geen fooi. Zie het als een hint om je werk te verbeteren, in plaats van te zeiken dat klanten fooi zouden MOETEN geven.
daar ligt toch een hamster die dood is?quote:
Vooral niet generaliseren...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:38 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
Sorry hoor...maar hoe kan jij nou weten dat ik me werk niet goed doe? Bullshit! Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen alleen fooi moeten geven als ze goede service hebben gehad, maar als ik die goede service geef...dan verwacht ik ook fooi. Ik bedien die mensen vriendelijk, blijf beleefd, hoe onbeleefd zij ook zijn. Ik snap gewoon niet zo goed waarom ze altijd zo onaardig zijn.
En over dat ze geen engels kunnen....ik krijg verschillende nationaliteiten binnen in dat restaurant en niemand spreekt zo beroerd engels als die italianen. Als je naar een ander land gaat moet je je toch een beetje verstaanbaar kunnen maken? Neem anders een phrasebook dutch mee ofzo...djeez....zoveel moeite is het niet hoor...
En nee...natuurlijk krijg je geen fooi in de C1000 bij het groente leggen. Jij hoeft namelijk niet de hele dag te glimlachen tegen mensen die je niet aardig vind of niet kent...
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:39 schreef Roosje11 het volgende:
en nog iets....aan dit topic te zien blijken veel nederlanders toch inderdaad gieren te zijn.....
Waarom verdien jij fooi? Je brengt alleen mijn eten/drinken. Ik geef de postbode toch ook niks.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:39 schreef Roosje11 het volgende:
en nog iets....aan dit topic te zien blijken veel nederlanders toch inderdaad gieren te zijn.....
Valt wel op ja, stinkpaupers.... Sjongejonge, 15% fooi, klaar ben je.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:39 schreef Roosje11 het volgende:
Zeg dat maar eens in Amerika waar 15% tot 20% gewoon normaal is...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:23 schreef Maikuuul het volgende:
Ik krijg toch ook geen fooi omdat ik zo mooi de groentes heb gelegd in de C1000 ? dus waarom zou jij dat wel moeten hebben terwijl je 20 seconden met wat borden in je hand loopt en wat drinken inschut
Ik geef nooit fooien, merjeh ik betaal ook nooit het eten als we gaan uiteten, me ouders geven wel fooi.
Daar wringt hem dan misschien de schoen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:46 schreef Roosje11 het volgende:
omdat het normaal is om in de horeca fooi te geven....Met het geven van een fooi kan de klant zijn waardering uitdrukken voor de kwaliteit van de dienstverlening.
Nee dat wil ik dus niet en ik wil jou ook geen fooi geven, misschien wel als je ....uhhh nee.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:46 schreef Roosje11 het volgende:
omdat het normaal is om in de horeca fooi te geven....Met het geven van een fooi kan de klant zijn waardering uitdrukken voor de kwaliteit van de dienstverlening.
Maar...als jij de postbode fooi wil geven mag dat best hoor....
En dat er het hardnekkige verhaal dat er soms erg onvriendelijke mensen in de horeca werken idd ook klopt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:39 schreef Roosje11 het volgende:
"Normaal" volgens welke defenitie?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:46 schreef Roosje11 het volgende:
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:49 schreef Vipers het volgende:
[..]
Nee dat wil ik dus niet en ik wil jou ook geen fooi geven, misschien wel als je ....uhhh nee.
Ik geef ook altijd fooi in een restaurant, maar in amerika geef ik echt geen 20% hoor!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:46 schreef Roosje11 het volgende:
Deze keer maar niet doen ik heb geen idee wat ik ervan krijg hequote:
Absoluut een puntje..dat is zo gekomen omdat over het algemeen de horeca heel slecht verdient, terwijl het meestal wel hard werk is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:50 schreef Net_Loony het volgende:
Maar ik blijf het toch raar vinden, want waarom is het normaal om in de horeca wel fooi geven voor de dienstverlening. Als de verwamringsmonteur komt geef ik hem toch ook geen fooi voor de dienstverlening. De piloot in een vliegtuig ga je toch ook geen fooi brengen ofwel?
Ooit bij nagedacht dat er andere "regels" bestaan in andere landen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:55 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
Absoluut een puntje..dat is zo gekomen omdat over het algemeen de horeca heel slecht verdient, terwijl het meestal wel hard werk is.
En ik snap niet waarom iedereen meteen meteen de conclusie trekt dat ik niet goed werk, of niet gastvriendelijk ben...want dat ben ik wel. ik doe me werk goed, met een glimlach.
En ik zeg gewoon dat het opvallend is dat alleen italianen nooit fooi geven. Zelfs nederlanders geven fooi, terwijl daarvan juist gezegd wordt dat ze gierig zijn....![]()
Ik zeg niet dat je niet goed werkt, alleen het is heel raar dat we in de horeca ineens met fooien werken terwijl Pieter Post elke dag zich uit de naad loopt om de post te brengen en die krijgt dan weer niks.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:55 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
Absoluut een puntje..dat is zo gekomen omdat over het algemeen de horeca heel slecht verdient, terwijl het meestal wel hard werk is.
En ik snap niet waarom iedereen meteen meteen de conclusie trekt dat ik niet goed werk, of niet gastvriendelijk ben...want dat ben ik wel. ik doe me werk goed, met een glimlach.
En ik zeg gewoon dat het opvallend is dat alleen italianen nooit fooi geven. Zelfs nederlanders geven fooi, terwijl daarvan juist gezegd wordt dat ze gierig zijn....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |