abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33892025
Grappig dat er nog geen topic over was.

Uwe Boll, de nachtmerrie van menig game-fanaat, heeft nu al meerdere films in de imdb bottom top 100 pronken.
Sinds Ed Wood is er niet zo'n onhelpbaar talentloze filmmaker geweest.

Maar zoals bij velen bekend, is de reden dat de goede man film na film uit kan kotsen ,een maas in de Duitse belastingwet, die de investeerders door middel van een belastingaftrek geld kan opleveren al floppen zijn films nog zo erg.
Ook Uwe zelf vaart er wel bij.

Nu lijkt dat gat eindelijk gedicht sinds 1 januari 2006, maar alle films die al in de planning stonden (Uwe heeft een volle filmagenda tot 2008) vallen blijkbaar nog steeds onder de oude wet, en kunnen dit trucje nog steeds toepassen, dus Uwe Boll gaat voorlopig nog wel even door.

In interviews is de man tergend arrogant en beweert keer op keer dat zijn films wel geniaal zijn, maar simpelweg niet begrepen worden.
Geniaal zijn ze zeker niet, maar ik ben toch benieuwd; is de man nu echt zo onvoorstelbaar narcistisch en overtuigd van zijn eigen kwaliteiten, en zijn de voorgenoemde voetsporen van Ed Wood echt van toepassing?
Of is het niet meer dan een slimme zakenman zonder scrupules, die het spelletje vrolijk en schijnheilig meespeelt en iedereen achteraf uitlacht?

Ik vrees het tweede, en dat haalt meteen alle charme van zijn wanstaltige produkties weg, en maakt het een stuk tuig dat de filmwereld op een normloze manier misbruikt en voorgoed genegeerd zou moeten worden.
Maar ik ben nog niet helemaal zeker, misschien is het toch alleen een middel geweest om zijn uiteindelijke doel te bereiken, zijn "geniale" films jaar na jaar voor het volk tentoonspreiden.

Na 2008 weten we het pas zeker, ik ben erg benieuwd.
pi_33892670
Ik ga 'm kijken.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 05:08:17 #3
106272 Ottaav
Beter laat dan nooit.
pi_33893026
Weet eigenlijk vrij weinig van Uwe Boll verder, maar vond Heart of America toch best goed te doen.
De rest van zijn films hoop ik nooit te zien, als ik die scores zie op moviemeter
But I'm fucked and I don't care.
pi_33893593
Alone in the dark en House of the dead... Dit waren toch wel 2 hele slechte films. Maar je het nooit, misschien begrijpen we hem pas over 25 jaar, of nadat hij dood is.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_33893713
Zo onderscheiden we de goede van de slechte regisseurs.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 08:46:58 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33893875
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 02:07 schreef Lamon het volgende:
...., en maakt het een stuk tuig dat de filmwereld op een normloze manier misbruikt en voorgoed genegeerd zou moeten worden.
Ach, zo zijn er wel meer. En die worden, in tegenstelling tot Boll, niet allemaal als wandelande grap of curiosum beschouwd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:29:24 #7
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_33894417
*kuch* die drol van een uwe boll met Ed Wood vergelijken hoe haal je het in je hoofd!!!! Ed Wood was in eerste instantie erop uit om goede films te maken hij had alleen geen geld voor acteurs goed effecten maar de wil was er wel, Uwe Boll daarentegen krijgt genoeg geld maar maakt gewoon kut films omdat hij niks anders kan.... House of the Dead vond ik wel grappig btw die was zo slecht dat je er om kon lachen.. Alone in the Dark daarentegen................
pi_33894443
Ed Wood wilde goede films maken maar had geen talent.
Uwe Boll wil veel geld verdienen maar heeft geen talent.

Dat is een groot verschil.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:30:59 #9
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33947865
Heb nog geen van z`n films gezien, en na alle reacties op z`n films wil ik dat ook graag zo houden
alhoewel, als t zo slecht is, is t misschien juist leuk om eens te zien
pi_33949087
die nieuwe film Bloodrayne, ( ook weer een computerspel verfilming ) heeft op imdb nu al een 2,3 rating bijna 2000 votes, en dan nog met een redelijke aardige cast zoals, kristanna loken, Ben Kingsley, Michelle Rodriguez, Michael Madsen, Billy Zane.... zal echt wel weer zo'n lachwekkende slechte film wezen

en dan krijgen we nog de verfilming van de spellen: Far Cry, Postal, FEAR... hoelang moet het duren voordat deze regiseur volledig uitkotst is door de film en de game wereld??

helaas heb ik nog nooit een Uwe bol productie mogen zien
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:01:30 #11
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33949359
Ik wil binnekort wel is 1 van zijn films gaan kijken. Wat ik echt niet snap is dat acteurs als Kingsley meewerken met Boll. Ze doen het natuurlijk voor het geld, maar iemand als Kingsly heeft toch ook nog wel een eergevoel? Ook een domme zet van Madsen. Geeft Tarantino hem weer een kans, verpest die het meteen.
pi_34075904
Hij schijnt het financieel goed te spelen, door zichzelf bv een salaris te geven van geld dat sowieso al van de belasting af was getrokken en nog meer trucjes. Had hij het maar gewoon bij een productiebedrijf gelaten en anderen op de director's chair laten zitten, waarom moet zo'n prutser nou per se zelf regisseren?

Ik heb trouwens eerlijk gezegd nog nooit een film van hem gezien. Waarschijnlijk ga ik wel naar die met Leelee er in, gewoon omdat zij d'r in mee doet

Bloodrayne is kansloos geflopt, en na een week al de bioscopen uit. Genadeloos afgestraft, verlies: oh, 23 miljoen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34076282
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:01 schreef JelleS het volgende:
Ik wil binnekort wel is 1 van zijn films gaan kijken. Wat ik echt niet snap is dat acteurs als Kingsley meewerken met Boll. Ze doen het natuurlijk voor het geld, maar iemand als Kingsly heeft toch ook nog wel een eergevoel? Ook een domme zet van Madsen. Geeft Tarantino hem weer een kans, verpest die het meteen.
Kingsley heeft ook in A sound of thunder gespeeld . Hij kiest ze niet zo goed uit volgens mij.

Toch lijkt het me sterk dat hij het alleen voor het geld doet.
pi_34090803
Ach, Vincent van Gogh werd in het begin ook niet gewaardeerd....
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:07:59 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34636087
hier trouwens een interessant interview met Uwe Boll, leuk zo'n marketings praatje, draait tenslotte toch alleen maar om het geld? wel komische dat hij wordt geconfronteerd met de ratings en comments van IMDB

http://www.gametrailers.com/player.php?id=9103&type=mov
pi_34638120
Ze boys who live in ze house of zeir mamma who pays all ze bills!

Z'n volgende film ga ik wel een kansje geven en in de bios zien. Kan ik eindelijk zien of de kritiek terecht is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34638559
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:30 schreef Timo20 het volgende:
alhoewel, als t zo slecht is, is t misschien juist leuk om eens te zien
Oh nee, zeker niet. Zijn films zijn juist niet eens van het slag "so bad, it's good". Ze zijn gewoon ronduit slecht. Ze slaan helemaal nergens op. Er zitten verschrikkelijk veel fouten in die je als huidige regisseur echt niet meer kan maken...
quote:
Op zondag 15 januari 2006 09:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Kingsley heeft ook in A sound of thunder gespeeld . Hij kiest ze niet zo goed uit volgens mij.
Oeh, die was slecht zeg! Het spel 'Pong' had nog beter graphics (en dialoog )...

Nee, Uwe Boll kan beter kappen met films maken. Ik hoorde zelfs dat hij Half-Life wil gaan verfilmen (als hij daar maar met zijn poten vanaf blijft)! Maar omdat 'game-to-movie' films nog steeds niet dusdanig gerenommeerd zijn dat het Spielbergs aantrekt, blijven nitwits zoals Uwe Boll films maken. Hoewel Guillermo del Toro ('Hellboy') een film gaat maken van 'Halo'! En Skip Woods (Swordfish) gaat 'Hitman' regisseren (met Vin Diesel als Agent 47; daar zijn de meningen ook over verdeeld).
Goed, nog niet helemaal top, maar schijnbaar toch een kentering. 'Game-to-movie' krijgt toch steeds meer aanzien...
"Eehm, could somebody break the ice please?"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:17:11 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34652299
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 04:25 schreef Clashback het volgende:

[..]

Oh nee, zeker niet. Zijn films zijn juist niet eens van het slag "so bad, it's good". Ze zijn gewoon ronduit slecht. Ze slaan helemaal nergens op. Er zitten verschrikkelijk veel fouten in die je als huidige regisseur echt niet meer kan maken...
dat is dan toch weer jammer
pi_34703848
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dat is dan toch weer jammer
Mwa, nu ik er over nadenk... als je echt op de fouten zoals plotgaten en continuïteitsfouten gaat letten kan Alone in the Dark best vermakelijk zijn (bv. in een terugblik '20 years ago' hebben auto's een 3e remlicht (?), van nacht naar klaarlichte dag binnen 5 minuten tijd (typisch Ed Wood foutje), etc.) klik
"Eehm, could somebody break the ice please?"
  maandag 19 mei 2008 @ 10:35:54 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58757531
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 02:02 schreef Clashback het volgende:

[..]

Mwa, nu ik er over nadenk... als je echt op de fouten zoals plotgaten en continuïteitsfouten gaat letten kan Alone in the Dark best vermakelijk zijn (bv. in een terugblik '20 years ago' hebben auto's een 3e remlicht (?), van nacht naar klaarlichte dag binnen 5 minuten tijd (typisch Ed Wood foutje), etc.) klik
ja dat soort stomme dingen viel mij ook al op... net zoals dat in ene op klaarlichte dag weer voor hun oude weeshuis staan aan het einde
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 26 mei 2008 @ 23:29:19 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58930479
nu bezig met house of the dead, moet wel zeggen dat ondanks dat zijn werkjes niet hoogstaand zijn, ze wel makkelijk wegkijken... dat itt films als manos the jand of fate, troll 2 en zulks spul
[..]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:24:57 #23
56487 XrAiDeN
Deurklink
pi_58931843
Hier wat grappige filmpjes waarin Uwe Boll aan het woord is

Uwe Boll reageert op de online petitie tegen hem:

Uwe Boll reageert op alle Boll-haters:

Uwe Boll vs Michael Bay:

Uwe Boll vs Steven Spielberg, Michael Bay en anderen:

Uwe Boll over zijn nieuwe film, Postal:
Vloerplint
  dinsdag 27 mei 2008 @ 06:57:00 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58933464
"and then you have a masterpiece like postal"

[..]
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:56:53 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59029132
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')