Grappig dat er nog geen topic over was.
![]()
Uwe Boll, de nachtmerrie van menig game-fanaat, heeft nu al meerdere films in de imdb bottom top 100 pronken.
Sinds Ed Wood is er niet zo'n onhelpbaar talentloze filmmaker geweest.
Maar zoals bij velen bekend, is de reden dat de goede man film na film uit kan kotsen ,een maas in de Duitse belastingwet, die de investeerders door middel van een belastingaftrek geld kan opleveren al floppen zijn films nog zo erg.
Ook Uwe zelf vaart er wel bij.
Nu lijkt dat gat eindelijk gedicht sinds 1 januari 2006, maar alle films die al in de planning stonden (Uwe heeft een volle filmagenda tot 2008) vallen blijkbaar nog steeds onder de oude wet, en kunnen dit trucje nog steeds toepassen, dus Uwe Boll gaat voorlopig nog wel even door.
In interviews is de man tergend arrogant en beweert keer op keer dat zijn films wel geniaal zijn, maar simpelweg niet begrepen worden.
Geniaal zijn ze zeker niet, maar ik ben toch benieuwd; is de man nu echt zo onvoorstelbaar narcistisch en overtuigd van zijn eigen kwaliteiten, en zijn de voorgenoemde voetsporen van Ed Wood echt van toepassing?
Of is het niet meer dan een slimme zakenman zonder scrupules, die het spelletje vrolijk en schijnheilig meespeelt en iedereen achteraf uitlacht?
Ik vrees het tweede, en dat haalt meteen alle charme van zijn wanstaltige produkties weg, en maakt het een stuk tuig dat de filmwereld op een normloze manier misbruikt en voorgoed genegeerd zou moeten worden.
Maar ik ben nog niet helemaal zeker, misschien is het toch alleen een middel geweest om zijn uiteindelijke doel te bereiken, zijn "geniale" films jaar na jaar voor het volk tentoonspreiden.
Na 2008 weten we het pas zeker, ik ben erg benieuwd.