![]()
The Samuel Jackson Five komt uit Oslo, Noorwegen. Dit vijftal speelt post-rock, maar dan niet in de gebruikelijke zin van het woord. Aan de ene kant hoor ik wat Red Sparowes en GY!BE, aan de andere kant hoor ik jazzy dingen zoals ook Tortoise kan klinken. Vrij uitgerekte nummers die net zoals bij de eerder genoemde bands opbouwen naar een hoogtepunt om vervolgens weer wat naar een rustiger niveau te zakken zonder als deze bands te klinken.
Ze zijn oorspronkelijk als drum&bass band begonnen, iets wat totaal niet is terug te horen. Toch leuk om te weten.
![]()
Vorig jaar, eind november, is hun tweede album getiteld Easily misunderstood uitgekomen. Toen ik eens bij de lokale muziekboer genaamd Velvet Music langs ging om te kijken of ze nog wat leuks hadden binnengekregen kwam ik de CD tegen. Ik kende de band totaal niet en besloot de CD te luisteren omdat ik de bandnaam wel erg tof vond. Toen bleek de muziek ook nog eens enorm goed en zou ik het album hoog in mijn top 10 van 2005 hebben gezet als ik deze nog niet had samengesteld en ingeleverd.
Ik houd van deze band en vind ze een eigen topic waardig. Hopelijk dat meer mensen deze band weten te waarderen!
Hier wat linkjes naar mp3s:
Skinflick dress rehearsalIf you're going to show off the milk, who's gonna buy the cow?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."