Pffff Sugar, wat lijkt me dat moeilijk. Zeker omdat jullie eigenlijk alles al geprobeerd hebben wat aangeraden wordt. Misschien helpt het om iets langer uit te proberen. Ookal werkt het op het moment zelf niet, misschien op de lange termijn wel?
Kinderen, ook kleintjes, lijken toch te leren als ze consequent aangepakt worden. Léon kon me gewoon keihard uitlachen als ik hem streng toesprak en nu weet hij dondersgoed dat hij fout zit. Zo gauw ik zeg: "Kijk mama eens aan." Probeert hij van alles om er onderuit te komen. Daaruit leid ik toch wel af dat hij het wel door heeft. Maar goed, ze zijn nog zo jong.
En ik denk dat als ze zo'n boze bui heeft dat boos worden ook niet werkt. Volgens mij een rode lap op een stier.
![]()
Maar pas iets consequent toe, ookal lijkt het op dat moment niet te werken. Boze bui zou ik persoonlijk gewoon laten gaan. Op een plek waar ze gaan kwaad kan. Of haal haar uit de situatie, afleiden ofzo.
De beste tip heb je straks zelf, als je iets gevonden hebt wat wel werkt. Laat het ons weten, hebben we allemaal wat aan.
![]()
En het kan idd ook gewoon tanden zijn of een nieuwe doorbraak.
Niet makkelijk.
Was ze trouwens ook al zo voordat ze ziek werd? Léon zoekt na een zieke periode ook vaak opnieuw zijn grenzen op nl.
[ Bericht 5% gewijzigd door dutchie op 15-01-2006 22:09:19 ]