abonnement Unibet Coolblue
pi_33869951
Ik hoorde laatst een gerucht gaan dat juweliers hun spullen veelal op veilingen inkopen, en dat ze een marge van 40% - 70% op deze spullen maken hierdoor.

Mijn vraag dus, is iemand hier toevallig juwelier en kan iemand mij vertellen wat de inkoopprijs van bijv. een Rolex Submariner model 2005 in dit geval zou zijn, ik wil deze graag aan mijn collectie toevoegen en ik heb nogal een paar kenissen die ook zeer in horloges geintresseerd zijn, daarom leek het mij wel een idee om dan maar een kleine handel hierin op te zetten, mits deze geruchten natuurlijk waar zijn.

alvast bedankt!
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:52:14 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33870286
Lijkt me de kok naar een recept vragen.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:53:14 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33870314
ik denk dat je bot gaat vangen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33870326
40 tot 70 procent winst? geloof je et zelf.
pi_33870349
marktplaats heeft vaak dit soort dingen voor rond de 100 euro staan, meestal nieuwstaat alleen zonder papieren, maarja wat maakt dat uit.
pi_33870357
Op veilingen kan je redelijk goedkoop sieraden kopen, maar je moet wel weten wat je doet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:25:28 #7
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33875734
Gerenommeerde horlogefabrikanten zullen niet met veilingsystemen werken. Dus voor een Rolex of Breitling kun je het shaken.

Dat bijou spul (goedkoop en glimmend) wil nog wel eens per veiling gaan maar dan praten we gelijk over gigantische afnames.

marge van 40% zou wel kunnen denk ik, vooral als je ziet wat zo'n juwelier aan kosten heeft.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:45:57 #8
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_33876674
de marges van goud en zilver liggen wel hoger dan 40% de inkoop boeken van de groothandels heb ik hier namelijk voor me liggen en van een aantal dingen weet ik ongeveer wel wat de winkelprijs is. Het veilingsysteem is mij vrij onbekend.
Van horloges heb ik echter geen prijzen.
pi_33886703
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:54 schreef Repeat het volgende:
marktplaats heeft vaak dit soort dingen voor rond de 100 euro staan, meestal nieuwstaat alleen zonder papieren, maarja wat maakt dat uit.
en dat zin natuurlijk ook echte rolexen ja
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_33886759
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:25 schreef Richie_Rich het volgende:
Gerenommeerde horlogefabrikanten zullen niet met veilingsystemen werken. Dus voor een Rolex of Breitling kun je het shaken.

Dat bijou spul (goedkoop en glimmend) wil nog wel eens per veiling gaan maar dan praten we gelijk over gigantische afnames.

marge van 40% zou wel kunnen denk ik, vooral als je ziet wat zo'n juwelier aan kosten heeft.
Mja mij leek het ook wel geloofwaardig eigenlijk, dure sierraden zullen niet als warme broodjes over de toonbank gaan, en ik denk dat de juwelier's beveiligingssysteem niet echt goedkoop zal zijn
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')