abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2006 @ 14:31:50 #1
80869 Phibbels
Yeah Phibbels goes Doggystyle
pi_33865518
Hoi,

Ik weet niet of het hier thuis hoort.... enfin

De laatste weken ben ik met antwoorden bezig, ik zoek dat steeds meer richting de spiritualiteit...

Zo ben ik laatst met de Celestijnse belofte in contact gekomen. Deze vertelt iets over wat de Maja cultuur 600 voor christus hebben voorspeld. Dit gaat meer in over de menselijke inzichten en vragen. zoals wie zijn wij en wat doen we hier. Vragen die veel mensen aan zich zelf stellen en bezighouden. De Celestijnse belofte vertelt over de spirituele voortgang van de mens. Onze weg naar het vijfde element. Volgens de Maja kalender (die ik nog niet heb gezien, maar wel besteld) houdt het menselijke bestaan op in 2012 niet door een natuurramp maar door een natuurlijke evolutie. Dat wil niet zeggen dat wij ophouden met bestaan. De ene theorie vertelt over dat we naar een andere dimensie gaan of andere frequentie waarin we 1 zijn met de universum....

Een andere theorie is dat we eigenlijk weer terug gaan naart de essentie van ons bestaan. Terug naar de natuur waarin we deel uitmaken van de natuur en niet de natuur bepalen. We laten het materiele los. Volgens de Maja Kalender staan 1 keer in de 26000 jaar alle planeten op 1 rij voor een periode van drie dagen. Dit gebeurt dan op 21 december 2012. Dit was dan ook bepalend naar onze verder ontwikkeling.

Kortom heel ingewikkeld allemaal, maar wat mij onduidelijk is.... in hoeverre bestaan die oude manusscripten en wat is wel geschreven en wat niet...

Zijn er meerdere mensen die zich hierin hebben verdiept.
Ik ben cool, gaaf en ga voor Mod.
Stem op mij!!!!!!!
  maandag 9 januari 2006 @ 14:38:38 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33865752
Lijkt mij meer iets voor WFL.

Schopje R&P ---> WFL

Persoonlijke note: Vond de Celestijnse belofte tenenkrommend slecht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 januari 2006 @ 14:42:04 #3
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_33865867
Lijkt mij meer iets voor TRU

WFL >> TRU
'Nuff said
pi_33865978
wat een ijverige moderators toch ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:48:05 #5
80869 Phibbels
Yeah Phibbels goes Doggystyle
pi_33866063
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:45 schreef UncleScorp het volgende:
wat een ijverige moderators toch ...
Niemand die het hebben wil.
Ik ben cool, gaaf en ga voor Mod.
Stem op mij!!!!!!!
pi_33866234
zoals iemand het in het engels uitdrukt:
quote:
The Celestine Prophecy is a work of fiction, but it addresses a vision of reality that people can experience (and already have experienced) in daily life.
de celestijnse belofte is fictie, zij het gebaseerd op een aantal theoriëen. net zoals bijvoorbeeld da vinci code. Wat je ervan wilt geloven kun je geloven omdat er geen directe bewijzen zijn dat het inderdaad zo is.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  maandag 9 januari 2006 @ 14:56:32 #7
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33866357
Ik dacht eigenlijk dat de maya cultuur officieel pas ergens na christus was ontstaan?

Officieel dan he, want ik las gister op noorderlicht dit bericht dus:

De geheimen van San Bartolo
Vroege bloei bij de Maya's
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33866804
Het volk waaruit de Maya's ontstaan zijn is al heel veel eerder (vanuit het tegenwoordige oosten) die kant op getrokken, maar ze zijn inderdaad pas tussen 300-1000 echt opgebloeid en weer wegge-ebt. Hetzelfde geldt later voor de Inca's die tussen 1000-1500 (komst van de spanjaarden) hun welvaart hadden.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:53:24 #9
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_33953555
Dat boek is gewoon fictie ,hoor.
Het is wel in een soort docu-stijl geschreven maar bestaat gewoon uit hersenspinsels van de auteur ,aangevuld met halve waarheden uit de maya cultuur.

Met een flinke korrel zout nemen ,dus.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:17:47 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33989884
ik heb het boek ook gelezen en in principe zijn die manuscripten fictie. Verder werd het boek destijds als roman gepresenteerd, maar veel mensen bleken zich zo aangetrokken te voelen tot de gedachtegang achter het boek dat de Celestijnse Belofte het boegbeeld is geworden van New Age. Iedereen die meer wil weten over New Age, ontkomt niet aan de CB.
Ook al bestaan die manuscripten van de Maya's niet. Dat laat onverlet dat het een zeer inspirerende en spirituele gemeenschap moet zijn geweest.
Een goede roman is de CB idd niet (het werd zelfs irritant), er staan hooguit interessante ideeën in verwoord Er is ook een tweetal vervolgen op geschreven en een derde is in de maak, of is die er ook al?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:20:48 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33990028
Worst.
Book.
Ever.

Celestijnse belofte

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo