Sisa,quote:Op maandag 9 januari 2006 11:04 schreef Sisa het volgende:
Mijn zoontje zit nu precies 1 jaar op de basisschool.
Vorig jaar was het 3 maanden 'smorgens huilen en dat is in principe overgegaan, behalve nu nog na de langere vakanties. Maar zijn zin in school is er absoluut nog niet. Sinds maart vorig jaar plaste hij weer af en toe in zijn broek en nu vervang ik tig keer per dag een broek, vanwege de grote plassen en kan niet aangeven waarom. Huilen, morren en zeuren dat hij niet naar school wil is aan de orde van de dag.
Uit gesprekken met zijn juf komt dat hij het daar best goed doet, maar zoals hij op ons overkomt lijkt het wel een strafkamp voor hem.(niet echt zo bedoeld, maar hij wil gewoon niet). Als wij vragen of hij geplaagd wordt is dat niet zo. Hij speelt niet echt veel samen met vaste vriendjes, maar zeer sporadisch komt er wel eens een klasgenootje mee naar huis of gaat hij daar spelen.
Hij wil best wel aandacht van de andere kindjes, maar doet dat volgens mij op een verkeerde manier, bv door aantikken of laten struikelen. Niet fout bedoeld, maar hij vindt het dan raar dat die kinderen hem ontwijken.
Op de creche vermaakte hij zich altijd prima, maar wel vaak alleen. Het lijkt wel of hij nu wel aansluiting wil(logisch natuurlijk), maar niet weet hoe dit moet en zich daardoor rot voelt.
Het vervelende is dat wij niet precies weten wat er nou is en de juf het met een korreltje zout neemt en zegt dat het wel los loopt, maar wij hebben hem zien veranderen in een brutaal, sla-graag en niet luisterend jochie die wij bijna niet herkennen. Hij lijkt zichzelf niet meer.
Herkent iemand dit en wil diegene zijn ervaringen opschrijven of heeft iemand tips?
was dat een kinderpsycholoog?quote:Op maandag 9 januari 2006 11:18 schreef Sisa het volgende:
van de wat? de thebe? is dat iets speciaals?
Ik heb vanmorgen wel weer aangegeven dat ik weer een gesprek wil en ik hoop dat er iemand is die met hem kan praten (dat staat er toch verder vandaan dan juf of wij).
Vorig jaar als eens bij de huisarts geweest en die verwees hem (en mij er dan bij) naar een psych, toen ik die na veel getwijfel belde vroeg ze wat het probleem was en dat kon ik niet goed uitleggen, ik heb die afspraak (op wachtlijst van half jaar) weer afgezegd. Op het consultatiebureau hadden ze ook iemand zeiden ze, maar daar ben ik nooit meer over teruggebeld.
Kortom, ik weet niet zo goed waar ik nu heen moet met hem.
shiiiiiiiiiiiit .. Wendytje weer.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:10 schreef wendytje het volgende:
Ik ben zelf juf..... Ik zou die signalen graag horen van ouders.
Ga weer een gesprek aan met school. Geef aan dat jij denkt dat de situatie veel ernstiger is dan dat school dat ziet. Vraag anders of de interne begeleider erbij komt zitten. Anders kun je altijd nog naar de GGD stappen met een hulpvraga, of via je huisarts.......
Maar ga door tot je hulp of een oplossing hebt, want het is wel de kindertijd..... die komt nooit meer terug. Als je wil mag je ook wel me me prive even overleggen..... Ik ben zelf kleuterjuf.
VOEL JIJ JE WEL HELEMAAL LEKKER? EEN KIND NIETS TE WILLEN.PFFFF ZEKER ZELF NOOIT KIND GEWEEST? ZOALS EEN ANDER AL SCHREEF, JE BENT MAAR 1X KIND EN IK HOOP DAT DIE TIJD ZO LEUK MOGELIJK IS VOOR IEDER KIND.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:22 schreef nietzman het volgende:
Ik denk dat de Juf wat meer ervaring heeft met peuterpuberende kinderen.
Zal wel goed komen, zolang je de hoofdregel bij het opvoeden maar in je achterhoofd houd: Het kind heeft niets te willen.
Kalm aan. Zo slecht bedoelt ie dat volgens mij niet.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:52 schreef Sisa het volgende:
[..]
VOEL JIJ JE WEL HELEMAAL LEKKER? EEN KIND NIETS TE WILLEN.PFFFF ZEKER ZELF NOOIT KIND GEWEEST? ZOALS EEN ANDER AL SCHREEF, JE BENT MAAR 1X KIND EN IK HOOP DAT DIE TIJD ZO LEUK MOGELIJK IS VOOR IEDER KIND.
waarom heb je die afspraak bij die psych dan afgezegd?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:52 schreef Sisa het volgende:
[..]
VOEL JIJ JE WEL HELEMAAL LEKKER? EEN KIND NIETS TE WILLEN.PFFFF ZEKER ZELF NOOIT KIND GEWEEST? ZOALS EEN ANDER AL SCHREEF, JE BENT MAAR 1X KIND EN IK HOOP DAT DIE TIJD ZO LEUK MOGELIJK IS VOOR IEDER KIND.
ik zou ook geen half jaar wachten.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:20 schreef moussy het volgende:
[..]
waarom heb je die afspraak bij die psych dan afgezegd?
Ik wel en ondertussen verder kijken naar iets waar ik eerder heen zou kunnen.quote:
quote:Op maandag 9 januari 2006 12:29 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
shiiiiiiiiiiiit .. Wendytje weer.
Me altijd te snel af.
En weer kan ik alleen maar![]()
![]()
OT.
Vertrouw op jouw mening en niet op die van een ander die het kind nauwelijks kent en nauwelijks tijd heeft.
Als jij het niet vertrouwt, zoek hulp.
"Tip" ... ik zou van Wendytjes aanbod gebruik maken.
Dit kán op manipuleren duiden. Eerst mocht hij wél lekker 's middags thuis blijven, en nu mag dat niet meer. Wellicht probeert je zoon je met 'ziek-zijn' of drammerig gedrag te verleiden hem thuis te houden.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:56 schreef Sisa het volgende:
In het uurtje thuis was het alweer bal; om alles huilen en niet meer terug willen.(hoofdpijn, buikpijn, echt waar hoor mamma, etc.) Voorheen mocht hij als hij het wilde smiddags van mij thuisblijven, maar nu is hij 5 en dus vanaf volgende maand schoolplicht, dus ik dacht; even weer doorzetten en hem gewoon brengen om vast te wennen.
Nounou, hysterische theemuts, hoe ben jij opgevoed als je om het minste of geringste naar de capslock rijkt.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:52 schreef Sisa het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |