Klopt, en nog ergerlijker die DJ die erdoorheel luldequote:Op maandag 9 januari 2006 09:18 schreef outcast_within het volgende:
Enigzins tien jaar te laat, maar ik irriteerde me vroeger aan dat cassette bandjes een paar seconden nodig hadden voordat ze konden opnemen.
Dan had je dus af en toe de eerste paar seconden van dat nummer op de radioniet opgenomen
En dan had je het bandje 200x geluisterd, hoorde je datzelfde nummer een keer op de radio, en miste je het geblaat van de DJquote:Op maandag 9 januari 2006 09:33 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Klopt, en nog ergerlijker die DJ die erdoorheel lulde![]()
1.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:31 schreef mvdejong het volgende:
Kwestie van
1. een goed deck;
2. leren wat je delay is.
Jaren gedaa.
Of een potlood erin steken en even doordraaien tot de aanloopstrook voorbij is.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:31 schreef mvdejong het volgende:
Kwestie van
1. een goed deck;
2. leren wat je delay is.
Jaren gedaa.
Dat deed ik ook af en toe, maar die extra moeite is ook irritantquote:Op maandag 9 januari 2006 09:37 schreef buzzer het volgende:
ik draaide ze met de hand altijd even naar het begin van de opnameband, ging altijd goed eigenlijk. Inmiddels zijn al mijn cassettes in de kliko beland.
Ik heb zelfs nog bandjes 'getweaked' (al bestond dat woord toen nog niet in deze betekenis) door de aanloopstrook zover in te korten dat het bandje in teruggespoelde toestand meteen voor de leeskop zat.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:37 schreef buzzer het volgende:
ik draaide ze met de hand altijd even naar het begin van de opnameband, ging altijd goed eigenlijk.
Deed ik ook.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:53 schreef teknomist het volgende:
Gewoon altijd even een leeg stukje opnemen.
Ik heb een paar weken geleden ook grote opruiming gehouden, iets van 350 bandjes weggedonderd.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:37 schreef buzzer het volgende:
Inmiddels zijn al mijn cassettes in de kliko beland.
Basicode zelfs! Dat was een soort basic dat alle homecomputers begrepen!quote:Op maandag 9 januari 2006 15:02 schreef Mauro het volgende:
Vroeger werden er op radio 1 nog eens computerprogramma's uitgezonden.
Die kon je dan opnemen op een bandje en later laden in het tapedeck van je computertje.
Alles in basic en een herrie die dat gaf door de radio
de C in BASIC staat voor Code, dus dat het Basicode is lijkt me vreemd?quote:Op maandag 9 januari 2006 15:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Basicode zelfs! Dat was een soort basic dat alle homecomputers begrepen!
Je hebt op zich wel gelijk, maar zo heette het nou eenmaal.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
de C in BASIC staat voor Code, dus dat het Basicode is lijkt me vreemd?
BASIC: Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code
Okay dan! Wist ik nietquote:Op maandag 9 januari 2006 15:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je hebt op zich wel gelijk, maar zo heette het nou eenmaal.
http://www.xs4all.nl/~lennartb/basicode.html
:quote:Op maandag 9 januari 2006 15:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
en heb een paar keer een brok in m'n keel gehad. Het is toch een half leven aan herinneringen dat je opruimt. Vriendinnetjes, liefdesverdriet, seks, bijbaantjes, studie... Dat alles heb ik gedaan en beleefd onder begeleiding van muziek van die cassettes...
Arrow toen je 12 was? Toen ik 12 was was Veronica net van zee. En moest Ben Liebrand nog aan die Grandmixen van Sunchasers beginnen.. waren er nog geen CD's.. En net cassettebandjes..quote:Op maandag 9 januari 2006 14:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik had altijd Arrow opstaan als 12 jarig kereltjeDeep Purple - Child in Time
Does nie zo nerdy, muisch, dat doe je maar op GoTquote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En tóch heette het Basicode. Was een mooi systeem: werkte op alle computers!quote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
zo kwam ik dus op dit topic. heb een dictafoon gehaald via marktplaats en die cassettebandjes hebben geen aanloopquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:08 schreef BobbyB het volgende:
Je had ook van die bandjes die geen aanloop strook hadden![]()
Heel vaak gedaan. Indertijd draaide ik op de radio jingles van cassette's en door de aanloopstrook eraf te halen kon je ervoor zorgen dat de jingle gelijk begon. (wat hadden we het later eigenlijk makkelijk met jingles op CD's en minidisc..quote:Op maandag 9 januari 2006 09:42 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog bandjes 'getweaked' (al bestond dat woord toen nog niet in deze betekenis) door de aanloopstrook zover in te korten dat het bandje in teruggespoelde toestand meteen voor de leeskop zat.
Herkenbaarquote:Op maandag 9 januari 2006 09:18 schreef outcast_within het volgende:
Enigzins tien jaar te laat, maar ik irriteerde me vroeger aan dat cassette bandjes een paar seconden nodig hadden voordat ze konden opnemen.
Dan had je dus af en toe de eerste paar seconden van dat nummer op de radioniet opgenomen
Herkenbaar.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En dan had je het bandje 200x geluisterd, hoorde je datzelfde nummer een keer op de radio, en miste je het geblaat van de DJ!
Zo heb ik nog steeds een bandje met daarop opgenomen Slayers' Decade of Aggression. Vlak voor het nummer Angel of Death (eerste nummer op B-kant) hoor je een nieuwslezer nog heel droog "oorlog" zeggen..dan even wat ruis/stilte en dan de frontman van Slayer die nogal hard Angel of Death brultquote:Op maandag 9 januari 2006 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
of vergeten de pauze er weer op te doen.. heel lang een top 100 bandje gehad waarin men in het 1 uur journaal zegt dat irak koeweit binnen gevallen is
Geloof het of niet, ik heb altijd een hekel gehad aan mensen zoals jij die dachten dat ze meteen konden beginnen met opnemen zodra de aanloopstrook voorbij was. Ik zorgde zelf bij eigen opnamen altijd voor een extra lange aanloop (stilte) voordat de daadwerkelijke opname begon. De reden daarvoor was (c.q. is) dat de las tussen aanloopstrook en tape meestal zorgde voor een hobbeltje dat dropouts veroorzaakte aan het begin van de opname, en dat klinkt niet erg professioneel. Ook zaten er daardoor vaak al vanaf de fabricage dwarse kreukeltjes aan het begin van de tape die ook weer droupouts konden geven. Door ca. 5 à 10 seconden extra pauze te nemen aan het begin was dat euvel te voorkomen.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:18 schreef outcast_within het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |