True true, je hebt gelijk, tis alleen geluidje.. niet die melding nee... true true....quote:Op zondag 8 januari 2006 21:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Is de driver van de ontvanger goed geïnstalleerd? Als je hem eruit haalt en opnieuw erin stopt, zou hij niet moeten zeggen dat het nieuwe hardware is, want hij kent 'm al. Als je het geluidje bedoelt, dat hoort zo, maar de melding "nieuwe hardware" dus niet.
hmmzz een USB hub met externe voeding.. kan je me iets mer opweg helpen? (merk? naam?)quote:Op zondag 8 januari 2006 21:38 schreef B03S het volgende:
Er zijn problemen met enkele moederborden en usb (o.a. mb's met een KT7 chipset). Daarbij valt soms de voeding naar de usb poort weg of is niet aanwezig tijdens het opstarten.
Koop een usb hub met externe voeding en sluit daar de modem op aan.
als ik laat controleren of de computer na het wegvallen iedere keer ook een ander IP heb klopt jou stelling, anders niet?quote:Op zondag 8 januari 2006 21:42 schreef sociologist het volgende:
dat je de verbinding moet "herstellen" wil meestal niets anders zeggen dan dat ie een nieuw ip adres moet krijgen. Check dus je ip-configuratie.
meestal is het makkelijkst om de router/modem dhcp te laten draaien en de computers instellen zodat zij automatisch een ipadres en dns server adres krijgen toegewezen
kan men dan gewoon een algemene ontvanger kopen voor op die speedtouch zonder al teveel wachtwoordengedoe?quote:Op zondag 8 januari 2006 21:46 schreef Svyatagor het volgende:
Die USB-ontvanger die bij KPN ADSL hoort is een onding, ik heb hem hier ook en heb er alleen maar gezeik mee, hij valt ook voortdurend weg en wordt niet herkend enzo... Ik heb nu gewoon een PCMCIA-wifi-kaartje gekocht, en dat gaat als een trein.
dit is niet de reden waarom ik reageerde. Ik weet niet hoeveel verstand je van computers hebt. Sommige mensen denken dat hun netwerkkaart niet werkt omdat ze het computertje rechtsonder niet zien staan...quote:Op zondag 8 januari 2006 21:46 schreef Caipirinhia het volgende:
[..]
als ik laat controleren of de computer na het wegvallen iedere keer ook een ander IP heb klopt jou stelling, anders niet?aight?
euhm, zeg dan ff wat je gewoon wil zeggen, want ik kan wel iets meer hebben dan bovengenoemde denk...quote:Op zondag 8 januari 2006 21:49 schreef sociologist het volgende:
[..]
dit is niet de reden waarom ik reageerde. Ik weet niet hoeveel verstand je van computers hebt. Sommige mensen denken dat hun netwerkkaart niet werkt omdat ze het computertje rechtsonder niet zien staan...
Yup. Geen wachtwoordengedoe zelfs, tenzij je dat instelt (WEP-encryptie ofzo), wat wel aan te raden is omdat anders iedereen mee kan genieten van jouw verbinding.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:47 schreef Caipirinhia het volgende:
[..]
kan men dan gewoon een algemene ontvanger kopen voor op die speedtouch zonder al teveel wachtwoordengedoe?
ik probeer uit te sluiten of dit een hardware/driver probleem danwel een netwerkinstellings probleem isquote:Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Caipirinhia het volgende:
[..]
euhm, zeg dan ff wat je gewoon wil zeggen, want ik kan wel iets meer hebben dan bovengenoemde denk...
Tnxquote:Op zondag 8 januari 2006 22:00 schreef sociologist het volgende:
[..]
ik probeer uit te sluiten of dit een hardware/driver probleem danwel een netwerkinstellings probleem is(maar als je redelijk wat kennis hebt dan is mijn post overbodig
)
1)zie je de wifi ontvanger in apperaatbeheer (device manager)?
2)zo ja, check dan of je een ipadres hebt. (uitvoeren-->cmd-->ipconfig). Als je geen ipadres hebt dan is het netwerkinstellings probleem
3)zo nee (op 1), dan is het een hardware danwel driver probleem. Waarschijnlijk zal het dan een hardware probleem zijn.
np, als nu blijkt dat het netwerkprobleem is, dan moet je de oplossing in een totaal andere hoek zoeken:quote:
Die heb je van zoveel merken.. Loop een computer winkel in en vraag om een usb hub met externe voeding.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:45 schreef Caipirinhia het volgende:
[..]
hmmzz een USB hub met externe voeding.. kan je me iets mer opweg helpen? (merk? naam?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |