abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 21:14:57 #1
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33845242
Het is om gek van te worden...
Een familielid heeft Direct ADSL van KPN en daarbij een draadloos modem gekregen, een speedtouch ding, alkemaal hartstikke mooi. Alleen....

Bij het opstarten van de PC ziet de windows XP Home de USB ontvanger niet. Dat wil zeggen, als we hem 's ochtends opstarten (voor het eerst sinds enkele uren) want als ik hem loskoppel en weer aansluit ziet hij hem wel weer, en als ik dan de pc uit zet en weer aan, dan ziet ie hem wel (alsof de ontvanger ff warm moet zijn )

Als de verbinding er dan is, dan gaat deze ineens zomaar uit. de verbinding valt weg, en moet dan op z'n XP's 'Hersteld' worden.....
KPN gebeld, dingen ingesteld bij Windows services, opstartprogramma's en stuurprogramma's getuned, KPN monteur zelfs langsgeweest, maar kon ook niets vinden.
USB 1.0 USB 2.0 het maakt allemaal niet uit...

Iemand van jullie enig idee in welke richting ik nog zou kunnen zoeken? tnx

[ Bericht 1% gewijzigd door Caipirinhia op 08-01-2006 21:37:50 ]
  zondag 8 januari 2006 @ 21:29:15 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_33845889
Verzin een manier om aan te tonen dat het aan het apparaat ligt (oftewel, test het op een andere PC).
Ga doorrrrrr!
  zondag 8 januari 2006 @ 21:31:34 #3
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33845990
ja dat zou kunnen he... dat dat usbkassie gewoon kapot is.. tja... hmmzzz... or else? sombody?
  zondag 8 januari 2006 @ 21:35:09 #4
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_33846136
Is de driver van de ontvanger goed geïnstalleerd? Als je hem eruit haalt en opnieuw erin stopt, zou hij niet moeten zeggen dat het nieuwe hardware is, want hij kent 'm al. Als je het geluidje bedoelt, dat hoort zo, maar de melding "nieuwe hardware" dus niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 8 januari 2006 @ 21:37:27 #5
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33846247
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Is de driver van de ontvanger goed geïnstalleerd? Als je hem eruit haalt en opnieuw erin stopt, zou hij niet moeten zeggen dat het nieuwe hardware is, want hij kent 'm al. Als je het geluidje bedoelt, dat hoort zo, maar de melding "nieuwe hardware" dus niet.
True true, je hebt gelijk, tis alleen geluidje.. niet die melding nee... true true....
pi_33846265
Er zijn problemen met enkele moederborden en usb (o.a. mb's met een KT7 chipset). Daarbij valt soms de voeding naar de usb poort weg of is niet aanwezig tijdens het opstarten.
Koop een usb hub met externe voeding en sluit daar de modem op aan.
pi_33846499
dat je de verbinding moet "herstellen" wil meestal niets anders zeggen dan dat ie een nieuw ip adres moet krijgen. Check dus je ip-configuratie.

meestal is het makkelijkst om de router/modem dhcp te laten draaien en de computers instellen zodat zij automatisch een ipadres en dns server adres krijgen toegewezen
  zondag 8 januari 2006 @ 21:45:22 #8
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33846609
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:38 schreef B03S het volgende:
Er zijn problemen met enkele moederborden en usb (o.a. mb's met een KT7 chipset). Daarbij valt soms de voeding naar de usb poort weg of is niet aanwezig tijdens het opstarten.
Koop een usb hub met externe voeding en sluit daar de modem op aan.
hmmzz een USB hub met externe voeding.. kan je me iets mer opweg helpen? (merk? naam?)
pi_33846630
heb je gekeken bij apperaatbeheer of windows inderdaad geen usb wifi ontvanger ziet? Of krijg je alleen geen netwerk/internet verbinding?
  zondag 8 januari 2006 @ 21:46:35 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33846658
Die USB-ontvanger die bij KPN ADSL hoort is een onding, ik heb hem hier ook en heb er alleen maar gezeik mee, hij valt ook voortdurend weg en wordt niet herkend enzo... Ik heb nu gewoon een PCMCIA-wifi-kaartje gekocht, en dat gaat als een trein.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 8 januari 2006 @ 21:46:43 #11
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33846664
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:42 schreef sociologist het volgende:
dat je de verbinding moet "herstellen" wil meestal niets anders zeggen dan dat ie een nieuw ip adres moet krijgen. Check dus je ip-configuratie.

meestal is het makkelijkst om de router/modem dhcp te laten draaien en de computers instellen zodat zij automatisch een ipadres en dns server adres krijgen toegewezen
als ik laat controleren of de computer na het wegvallen iedere keer ook een ander IP heb klopt jou stelling, anders niet? aight?
  zondag 8 januari 2006 @ 21:47:43 #12
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33846699
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:46 schreef Svyatagor het volgende:
Die USB-ontvanger die bij KPN ADSL hoort is een onding, ik heb hem hier ook en heb er alleen maar gezeik mee, hij valt ook voortdurend weg en wordt niet herkend enzo... Ik heb nu gewoon een PCMCIA-wifi-kaartje gekocht, en dat gaat als een trein.
kan men dan gewoon een algemene ontvanger kopen voor op die speedtouch zonder al teveel wachtwoordengedoe?

[ Bericht 3% gewijzigd door Caipirinhia op 08-01-2006 21:54:27 ]
pi_33846773
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:46 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

als ik laat controleren of de computer na het wegvallen iedere keer ook een ander IP heb klopt jou stelling, anders niet? aight?
dit is niet de reden waarom ik reageerde. Ik weet niet hoeveel verstand je van computers hebt. Sommige mensen denken dat hun netwerkkaart niet werkt omdat ze het computertje rechtsonder niet zien staan...
  zondag 8 januari 2006 @ 21:53:47 #14
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33846926
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:49 schreef sociologist het volgende:

[..]

dit is niet de reden waarom ik reageerde. Ik weet niet hoeveel verstand je van computers hebt. Sommige mensen denken dat hun netwerkkaart niet werkt omdat ze het computertje rechtsonder niet zien staan...
euhm, zeg dan ff wat je gewoon wil zeggen, want ik kan wel iets meer hebben dan bovengenoemde denk...
  Trouwste user 2022 zondag 8 januari 2006 @ 21:54:53 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_33846977
Mensen die nog steeds XPL gebruiken Hevel hem over op je trouble-passer dan op de 34-dubbel-passer en als dat niet lukt op de hopehooper. Met de draad in je blackstream en je glide in de warpdoos moet het lukken. Of heb je nog de oude frontloader ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 januari 2006 @ 21:59:21 #16
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33847147
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:47 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

kan men dan gewoon een algemene ontvanger kopen voor op die speedtouch zonder al teveel wachtwoordengedoe?
Yup. Geen wachtwoordengedoe zelfs, tenzij je dat instelt (WEP-encryptie ofzo), wat wel aan te raden is omdat anders iedereen mee kan genieten van jouw verbinding.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_33847190
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

euhm, zeg dan ff wat je gewoon wil zeggen, want ik kan wel iets meer hebben dan bovengenoemde denk...
ik probeer uit te sluiten of dit een hardware/driver probleem danwel een netwerkinstellings probleem is (maar als je redelijk wat kennis hebt dan is mijn post overbodig )

1)zie je de wifi ontvanger in apperaatbeheer (device manager)?
2)zo ja, check dan of je een ipadres hebt. (uitvoeren-->cmd-->ipconfig). Als je geen ipadres hebt dan is het netwerkinstellings probleem
3)zo nee (op 1), dan is het een hardware danwel driver probleem. Waarschijnlijk zal het dan een hardware probleem zijn.
  zondag 8 januari 2006 @ 22:07:43 #18
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33847488
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:00 schreef sociologist het volgende:

[..]
ik probeer uit te sluiten of dit een hardware/driver probleem danwel een netwerkinstellings probleem is (maar als je redelijk wat kennis hebt dan is mijn post overbodig )

1)zie je de wifi ontvanger in apperaatbeheer (device manager)?
2)zo ja, check dan of je een ipadres hebt. (uitvoeren-->cmd-->ipconfig). Als je geen ipadres hebt dan is het netwerkinstellings probleem
3)zo nee (op 1), dan is het een hardware danwel driver probleem. Waarschijnlijk zal het dan een hardware probleem zijn.
Tnx
  zondag 8 januari 2006 @ 22:10:47 #19
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_33847639
Ik voel aankomend dat ik in het kader van omzeilen ipv oplossen gewoon maar een PCI wireless 54mb ga kopen.. voor die 20 pleuro.. kben er klaar mee.
pi_33848038
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:07 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

Tnx
np, als nu blijkt dat het netwerkprobleem is, dan moet je de oplossing in een totaal andere hoek zoeken:
check je de instellingen van je netwerkkaart bijvoorbeeld.
Als blijkt dat het geen netwerkprobleem is, dan denk ik dat het geen driver probleem is, aangezien je daar al het nodige aan gesleuteld hebt. Probeer dan even een usb wifi van iemand te lenen en deze uit te proberen en probeer je eigen wifi in een andere computer. Werkt je eigen wifi niet in een andere computer, dan kun je die wifi waarschijnlijk afschrijven. Werkt de geleende wifi niet met je eigen computer dan is er heel waarschijnlijk een probleem met je hardware (aangezien je al veel aan windows en drivers hebt gesleuteld)
pi_33865271
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:45 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

hmmzz een USB hub met externe voeding.. kan je me iets mer opweg helpen? (merk? naam?)
Die heb je van zoveel merken.. Loop een computer winkel in en vraag om een usb hub met externe voeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')