1 2 3 4 5 6 7 8 | tekst.setFont( new Font("arial",18)); ^ Error: D:\Documents and Settings\Niek de Jonge\Mijn documenten\School\Opdracht 21\Applet1.java(159): Method setFont(int) not found in class java.lang.String. tekst.setFont(Font.BOLD); ^ 2 errors Build Failed |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | { tekst.setFont( new Font("arial",18)); UitvoerVeld.setText(tekst); // to do: Vergroot de tekst } void NormaalButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { UitvoerVeld.setText(tekst); // to do: code goes here. } void VetButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { tekst.setFont(Font.BOLD); UitvoerVeld.setText(tekst); // to do: code goes here. } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | void VergrootButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { tekst.setFont(new Font("Arial", Font.BOLD, 18)); UitvoerVeld.setText(tekst); // to do: Vergroot de tekst } void NormaalButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { UitvoerVeld.setText(tekst); // to do: code goes here. } void VetButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { tekst.setFont(new Font("Arial", Font.BOLD, 18)); UitvoerVeld.setText(tekst); // to do: code goes here. } |
Hmm, Java is hoofdlettergevoelig.. heb je import met kleine letter ook geprobeerd?quote:Op zondag 12 februari 2006 18:46 schreef Messenga het volgende:
Dan kent hij "Import" niet.
Dat was ie alquote:Op zondag 12 februari 2006 18:47 schreef fallrite het volgende:
[..]
Hmm, Java is hoofdlettergevoelig.. heb je import met kleine letter ook geprobeerd?
1 2 3 4 5 6 | public class Opdrachtx { ..... } |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | tekst.setFont(new java.awt.Font.Font("Arial", Font.BOLD, 18)); ^ Error: D:\Documents and Settings\Niek de \Mijn documenten\School\Opdracht 21\Applet1.java(159): Method setFont(int) not found in class java.lang.String. tekst.setFont(Font.BOLD); ^ 2 errors Build Failed |
In VisualCafé, dat is gewoon bagger.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:05 schreef Wouske het volgende:
Nou proficiat, waar zat nou 't probleem ??
Wij gebruikten dat op de middelbare school ook - om een beetje te pielen en knopjes neerzetten is het wel te doen maar verder zooit het met de code als gekquote:Op maandag 13 februari 2006 09:00 schreef HuHu het volgende:
[..]
In VisualCafé, dat is gewoon bagger.
[..]
1 2 | int[] array2 = {4,5,6}; |
Het zit niet default in Java. In Jakarta Commons Lang zit een class ArrayUtils die precies doet wat je wil, als volgt:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:34 schreef H4ze het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Java twee arrays merge?In php is hier gewoon een functie voor, in java kan ik deze niet vinden. FF simpel voorbeeldje van hoe ik 't wil:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik dus dat array3 bestaat uit {1,2,3,4,5,6}. Volgens mij moet dit echt heel simpel kunnen, maar ik kom er niet uit.
1 |
Oke beterquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het zit niet default in Java. In Jakarta Commons Lang zit een class ArrayUtils die precies doet wat je wil, als volgt:
[ code verwijderd ]
Nee, je hoeft alleen de commons-lang-nogwat.jar in je classpath te zetten en vervolgens bovenaan je class import org.apache.commons.lang.ArrayUtils; te doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:18 schreef H4ze het volgende:
[..]
Oke beterIk heb dat nu gedownload, alleen waar gooi ik die zooi nu precies? Ik geloof dat die org/apache/commons/lang map ergens in de JDK map moet toch? In bin lukt niet... Op die site kan ik niet echt een beschrijving vinden van hoe of wat voor n00bjes zoals mij
![]()
Daar heb ik ook al mee zitten kloten..maar dat lukte dus niet (kennelijk weet ik dus niet hoe ik er slim gebruik van kan makenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:21 schreef FallenAngel666 het volgende:
Je kan eventueel ook slim gebruik maken van System.arraycopy()
Ah ja, dat kan ook. Niet direct de meest intuitieve code, maar daar hadden we documentatie voorquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:21 schreef FallenAngel666 het volgende:
via de commandlinequote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, je hoeft alleen de commons-lang-nogwat.jar in je classpath te zetten en vervolgens bovenaan je class import org.apache.commons.lang.ArrayUtils; te doen.
Gebruik je een editor (Eclipse, Netbeans, JBuilder) of compileer je je javacode van de command line?
Zou je me misschien met wat verder opweg kunnen helpen met arraycopy? Ik ben toch wel benieuwd hoe ik 't kan doen mbv die functie, aangezien ik daar al mee aan 't kloten was.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:21 schreef FallenAngel666 het volgende:
Was ik al mee bezig. Het is het handigst om even met de hand de nieuwe array aan te maken en dan de twee arrays er achtereenvolgens in te kopieren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:29 schreef H4ze het volgende:
Zou je me misschien met wat verder opweg kunnen helpen met arraycopy? Ik ben toch wel benieuwd hoe ik 't kan doen mbv die functie, aangezien ik daar al mee aan 't kloten was.
1 2 3 4 5 6 7 | int[] array2 = new int[] { 4, 5, 6 }; int[] array3 = new int[array1.length + array2.length]; System.arraycopy(array1, 0, array3, 0, array1.length); System.arraycopy(array2, 0, array3, array1.length, array2.length); |
Het werktquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Was ik al mee bezig. Het is het handigst om even met de hand de nieuwe array aan te maken en dan de twee arrays er achtereenvolgens in te kopieren.
[ code verwijderd ]
Dat werkt prima. System.exit(int status) aldus de javadocquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:27 schreef H4ze het volgende:
Hoe kan ik er in Java voor zorgen dat het uitvoeren van de 'rest' van de code helemaal stopt? In php kan die met die of exit, en ik dacht dat dit in java kon met System.exit(); maar dat werkt dus niet...
Ja idd..lag aan mijquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat werkt prima. System.exit(int status) aldus de javadoc.
Ghehe ja daar was ik ook achter gekomenquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:09 schreef Nietmachine het volgende:
Trouwens, je System.exit(int x) zorgt ervoor dat de virtual machine afsluit eh, ik weet niet precies wat je wilt met "de rest van de code niet meer uitvoeren" maar als het programma nog moet blijven draaien moet je kijken naar een return statement, of break / continue voor lussen.
Ja, dat weet ik. Maar verder weet ik niets zeker, dus ben ik maar voorzichtigquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:28 schreef H4ze het volgende:
Mja je gebruikt dus gewoon Java code in Servlets![]()
Een Servlet is een Java klasse die de Servlet interface (J2EE SDK) implementeert niets meer of minder.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:35 schreef Nietmachine het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar verder weet ik niets zeker, dus ben ik maar voorzichtig.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | } void TellerVeld_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { // to do: code goes here. } void NoemerVeld_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { // to do: code goes here. } void PlusButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) { String noemer = NoemerVeld.getText(); String teller = TellerVeld.getText(); int n = Integer.parseInt(noemer); int t = Integer.parseInt(teller); int u = n + t; UitkomstVeld.setText("" + u); // Hij doet de noemer + de teller en geeft de uitslag. } void MinButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) {String noemer = NoemerVeld.getText(); String teller = TellerVeld.getText(); int n = Integer.parseInt(noemer); int t = Integer.parseInt(teller); int u = n - t; UitkomstVeld.setText("" + u); // Hij doet de noemer - de teller en geeft vervolgens de uitslag. } void MaalButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) {String noemer = NoemerVeld.getText(); String teller = TellerVeld.getText(); int n = Integer.parseInt(noemer); int t = Integer.parseInt(teller); int u = n * t; UitkomstVeld.setText("" + u); // Hij vermenigvuldigd de noemer met de teller, en geeft vervolgens de uitslag. } void DeelButton_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event) {String noemer = NoemerVeld.getText(); String teller = TellerVeld.getText(); int n = Integer.parseInt(noemer); int t = Integer.parseInt(teller); int u = n / t; UitkomstVeld.setText("" + u); // Hij deelt de noemer door de teller. en geeft vervolgens de uitslag. } |
Misschien een nog wat raardere vraag, maar voer je de applet wel uit ? Zit je niet per ongeluk in de editor te klikken bedoel ik...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:32 schreef Messenga het volgende:
Dat gebeurt toch automatisch met Visual cafe?
Ja, ik voer hem uit:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien een nog wat raardere vraag, maar voer je de applet wel uit ? Zit je niet per ongeluk in de editor te klikken bedoel ik...
Die Dollar tekens doet hiij automatisch, dat is ook al zoiets raarsquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:44 schreef fallrite het volgende:
Behoren die dollartekens ook tot de String die hij uit de Velden haalt? Want dan zou het kunnen dat ie bij parseInt bij het eerste teken er al mee kapt en een Exception geeft (die je niet gevangen hebt maar die nu misschien in een Visual Cafe debug venstertje honderd keer staat)..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |