abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 17:52:04 #1
96120 columnist
Gaan wij nog opstaan?
pi_33837805
Laatst heb ik mijn digitale foto's niet gewoon laten afdrukken, maar zelf een album gemaakt en laten afdrukken met het programma albumprinter. Het resultaat, een ingebonden boek met mn foto's op het papier gedrukt, is erg mooi geworden en ik ben er erg tevreden over. Heeft er iemand ook nog goede ervaring met software waarmee je je eigen digitale foto's kunt samenstellen tot een album?
De weg naar morgen begint met 's ochtends je nest uit komen!
http://mallors.wordpress.com/
pi_33838597
hier kan het ook, dat ziet er echt goed uit

http://www.henzo.nl/
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_33838680
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:52 schreef columnist het volgende:
Laatst heb ik mijn digitale foto's niet gewoon laten afdrukken, maar zelf een album gemaakt en laten afdrukken met het programma albumprinter. Het resultaat, een ingebonden boek met mn foto's op het papier gedrukt, is erg mooi geworden en ik ben er erg tevreden over. Heeft er iemand ook nog goede ervaring met software waarmee je je eigen digitale foto's kunt samenstellen tot een album?
Wel met een kalender maken bij de hema En dat is goed bevallen.
Binnenkort ga ik ook vakantiefoto's af laten drukken in een album, dat inplakken blijft al maar liggen bij mij En dan is het meteen erg netjes.

Waar heb je je album laten drukken?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 8 januari 2006 @ 19:08:59 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_33840072
www.webprint.nl is ook een aardige optie en betaalbaar
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_33878850
Ik heb het via de HEMA laten doen. Het ziet er erg mooi uit, maar ik had wel moeite met de verplichte kaders waar je je foto's in moet duwen, en de kleine hoeveelheid tekst die je er soms maar bij kan plaatsen (als je je letters niet te klein wilt maken).
Ik had overigens wel problemen met de betaling. Ik had het overgemaakt, maar ze hebben dat geld niet van dat bedrijf gekregen ofzo. Via mailtjes met screenshots heb ik toen laten zien dat ik betaald had en toen had ik mijn boek ook met drie dagen in huis. Bij de HEMA dus bij voorkeur met een Credit Card betalen (dat heeft mijn vader namelijk al vaker daar gedaan, en dat ging altijd goed).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_33881490
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:32 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb het via de HEMA laten doen. Het ziet er erg mooi uit, maar ik had wel moeite met de verplichte kaders waar je je foto's in moet duwen, en de kleine hoeveelheid tekst die je er soms maar bij kan plaatsen (als je je letters niet te klein wilt maken).
Ik had overigens wel problemen met de betaling. Ik had het overgemaakt, maar ze hebben dat geld niet van dat bedrijf gekregen ofzo. Via mailtjes met screenshots heb ik toen laten zien dat ik betaald had en toen had ik mijn boek ook met drie dagen in huis. Bij de HEMA dus bij voorkeur met een Credit Card betalen (dat heeft mijn vader namelijk al vaker daar gedaan, en dat ging altijd goed).
Kwaliteit en scherpte is wel goed bij een gedrukt fotoboek van de Hema? Dat is namelijk waar ik het meeste over twijfel.. Alhoewel ik verder wel tevreden ben met mijn foto's daar.
Als er echt te weinig tekst bij kan, kan dat later altijd nog met een pen natuurlijk bijgewerkt worden
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33882567
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:23 schreef Elefes het volgende:

[..]

Kwaliteit en scherpte is wel goed bij een gedrukt fotoboek van de Hema? Dat is namelijk waar ik het meeste over twijfel.. Alhoewel ik verder wel tevreden ben met mijn foto's daar.
Als er echt te weinig tekst bij kan, kan dat later altijd nog met een pen natuurlijk bijgewerkt worden
Ik heb even voor je gekeken, maar volgens mij is die gewoon goed. Hoewel het volgens mij niet zo scherp is als echte foto's, is het zo scherp dat je alleen het verschil ziet als je er dicht op gaat zitten.
Je zou anders misschien ook een keer zo'n kleiner/goedkoper boekje kunnen bestellen om te kijken of je tevreden bent over de kwaliteit.

De kleinste zijn 15.95 als ik het zo zie, dus das toch nog best prijzig als proefje
Everything which is not impossible, will eventually happen
  FOK!fotograaf maandag 9 januari 2006 @ 21:48:11 #8
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33882841
Ik heb een boekje van de Hema.
kwaliteit is best okee
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33882904
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:43 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik heb even voor je gekeken, maar volgens mij is die gewoon goed. Hoewel het volgens mij niet zo scherp is als echte foto's, is het zo scherp dat je alleen het verschil ziet als je er dicht op gaat zitten.
Je zou anders misschien ook een keer zo'n kleiner/goedkoper boekje kunnen bestellen om te kijken of je tevreden bent over de kwaliteit.

De kleinste zijn 15.95 als ik het zo zie, dus das toch nog best prijzig als proefje
Daarom.. Het is best prijzig, maar volgens mij niet duurder dan een album kopen en losse foto's laten drukken en die dan zelf inplakken (iig voor mijn foto's van afgelopen zomer was ik evenveel kwijt geweest).
pi_40660708
Ik heb even een rijtje gemaakt van websites waar je dit kunt laten doen. Wie weet welke aanbieder een goede kwaliteit heeft qua fotoboeken (uit ervaring)?

- Webprint
- Hema
- Blokker
- Henzo
- Foto Klein
- Albumprinter.com

Ik zie door de aanbieders het bos niet meer!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:04:57 #11
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_40664155
www.fotoxs.nl heb ik tot nu toe enkel gebruikt. Het nadeel is dat je vastzit aan een vast aantal layouts voor een pagina, maar wel goed betaalbaar, zeker als je een girorek heb dan krijg je 25% korting.

Je kan ook een klein albumpje maken, voor slechts 7 euri

alleen is er momenteel een storing met het uploaden van fotos...maar ze zijn ermee bezig.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:55:43 #12
545 dop
:copyright: dop
pi_40666838
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb even een rijtje gemaakt van websites waar je dit kunt laten doen. Wie weet welke aanbieder een goede kwaliteit heeft qua fotoboeken (uit ervaring)?

- Webprint
- Hema
- Blokker
- Henzo
- Foto Klein
- Albumprinter.com

op http://www.onlinefotoservices.nl/ staan reviews
ik ben zelf redelijk tevreden over webprint
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40666955
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:

- Webprint
- Hema
- Blokker
- Henzo
- Foto Klein
- Albumprinter.com

Ik heb nu al 2 boeken laten drukken bij de Hema, en ben best heel tevreden. Over Blokker heb ik iemand veel minder positief gehoord.
Bij Hema kun je een vooraf ingestelde pagina-indeling kiezen, maar ook de pagina zelf aanpassen door bijvoorbeeld objecten te verwijderen of toe te voegen, en bijvoorbeeld tekstvakken toe te voegen. Hierbij kun je ook de grootte aanpassen van foto's/tekstvakken.
Ik heb de laatste keer (paar weken terug) het grootste boek van de Hema genomen, en ook bijvoorbeeld foto's paginavullend laten afdrukken. Dit ziet er allemaal mooi uit. Kwaliteit is wat minder dan echte foto's, omdat het drukwerk is, maar toch vrij goed.

Met andere aanbieders heb ik dus geen ervaring, maar Hema is imho goed (ook voor gewone foto's).
  FOK!fotograaf donderdag 10 augustus 2006 @ 10:58:15 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_40678460
De software van albumprinter is van een hele hoop bedrijven de basic. IMO is die software in ieder geval het beste. Het grote nadeel is dat het gros van de layouts (80%) voor 4:3 compactcamera's is. Als DLSRrer ben je dus tot croppen verplicht helaas.

PS.
Heb 2 HEMA en 1 albumprinter album, duurste uitvoering. Met de rest geen ervaring.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_40717457
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:58 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik heb nu al 2 boeken laten drukken bij de Hema, en ben best heel tevreden. Over Blokker heb ik iemand veel minder positief gehoord.
Bij Hema kun je een vooraf ingestelde pagina-indeling kiezen, maar ook de pagina zelf aanpassen door bijvoorbeeld objecten te verwijderen of toe te voegen, en bijvoorbeeld tekstvakken toe te voegen. Hierbij kun je ook de grootte aanpassen van foto's/tekstvakken.
Ik heb de laatste keer (paar weken terug) het grootste boek van de Hema genomen, en ook bijvoorbeeld foto's paginavullend laten afdrukken. Dit ziet er allemaal mooi uit. Kwaliteit is wat minder dan echte foto's, omdat het drukwerk is, maar toch vrij goed.

Met andere aanbieders heb ik dus geen ervaring, maar Hema is imho goed (ook voor gewone foto's).
Wat was er bij de Blokker minder dan? Ik heb zelf op internet goede reacties gelezen over Blokker (My Photo Fun)...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_40717491
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:55 schreef dop het volgende:

[..]

op http://www.onlinefotoservices.nl/ staan reviews
ik ben zelf redelijk tevreden over webprint
Bedankt voor de best waardevolle tip wat betreft reviews! Ben druk aan het puzzelen wat ik het best kan doen!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:14:48 #17
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40749989
op www.personalgifts.nl kun je ook software downloaden om een album te laten afdrukken. Ook erg leuk, alleen niet zo veelzijdig als die van de hema, maar ze hebben wel weer de mogelijkheid om ander formaat boekjes te maken dan de hema.
pi_40751415
Iemand ervaring met de albums van Foto Klein? Ik (we) wil(len) graag een boek van 60 pagina's vanwege een 'overschot' aan prachtige foto's maar zover ik kon vinden was Foto Klein de enige die boeken van 60 pagina's aanbiedt of zit ik nu gigantisch fout ?

Edit: Ik zie nu pas dat je bij Foto Klein het album in de winkel op moet halen en ze zitten nu niet echt dicht in de buurt...onhandig! Maar weer op zoek naar een winkel/internetshop die ook 60 pagina's aanbiedt in een album....

[ Bericht 27% gewijzigd door myxomatosekonijn op 12-08-2006 23:29:37 ]
pi_40767122
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:04 schreef sgoldie het volgende:
www.fotoxs.nl heb ik tot nu toe enkel gebruikt. Het nadeel is dat je vastzit aan een vast aantal layouts voor een pagina, maar wel goed betaalbaar, zeker als je een girorek heb dan krijg je 25% korting.

Je kan ook een klein albumpje maken, voor slechts 7 euri

alleen is er momenteel een storing met het uploaden van fotos...maar ze zijn ermee bezig.
Hoe ziet deze lay-out er uit? En hoe staat het met de kwaliteit van de afgedrukte foto's? Ik kan namelijk geen ervaringen met fotoxs vinden en ben toch wel benieuwd....

[ Bericht 5% gewijzigd door myxomatosekonijn op 14-08-2006 10:47:03 ]
pi_40790767
En heeft iemand ervaring met Spector.nl ?
pi_40797176
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Wat was er bij de Blokker minder dan? Ik heb zelf op internet goede reacties gelezen over Blokker (My Photo Fun)...
Ik weet niet precies wat er minder was, heb helaas haar boek niet gezien. Maar ze vond dat van de Hema veel beter van kwaliteit (bij de Blokker zou ze het iig nooit meer laten drukken). Ik heb niet voor de Blokker gekozen omdat ze de hoekjes van de pagina's afronden, dat vind ik niet mooi staan.
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Iemand ervaring met de albums van Foto Klein? Ik (we) wil(len) graag een boek van 60 pagina's vanwege een 'overschot' aan prachtige foto's maar zover ik kon vinden was Foto Klein de enige die boeken van 60 pagina's aanbiedt of zit ik nu gigantisch fout ?
Verder kun je bij de Kodak meer pagina's kiezen, je begint met een standaard aantal en betaalt dan 50 cent per pagina (kantje) bij. Weet niet meer hoeveel het er totaal werden, ik geloof 70 of 80 maximaal.
pi_40799803
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat er minder was, heb helaas haar boek niet gezien. Maar ze vond dat van de Hema veel beter van kwaliteit (bij de Blokker zou ze het iig nooit meer laten drukken). Ik heb niet voor de Blokker gekozen omdat ze de hoekjes van de pagina's afronden, dat vind ik niet mooi staan.
[..]

Verder kun je bij de Kodak meer pagina's kiezen, je begint met een standaard aantal en betaalt dan 50 cent per pagina (kantje) bij. Weet niet meer hoeveel het er totaal werden, ik geloof 70 of 80 maximaal.
Bij Blokker kun je ook een boek laten maken mbv een Kodak programma (je hebt bij Blokker twee verschillende keuzes: via kodak en my photo fun-ligt aan welk boek je wil)...Neem aan dat het dan ook via Kodak geregeld wordt...Dixons gebruikt ook Kodak maar daar lees ik dan ook weer hele slechte recensies over....Verwarrend allemaal! Ik weet het nog steeds niet...
pi_40802526
is nog niet online

[ Bericht 89% gewijzigd door Dawnbreaker op 14-08-2006 18:54:52 ]
<hr>
pi_40808053
Kent iemand de 'luxe albums' van My Photo Fun ? (van 50 pagina's) Ben benieuwd hoe de omslag eruit ziet....
En dat is voorlopig even de laatste vraag van mijn kant
pi_41219498
Ik heb deze zomer een album met ca 280 foto's laten drukken bij http://www.fotobuch.de/ en ben zeer tevreden over het resultaat.
Je betaalt wel 7 euro voor de verzendkosten (het komt dus uit Duitsland), maar het ziet er echt heel mooi uit, je kunt de kaft ook "gratis" laten bedrukken en je kunt boeken maken tot 144 pagina's (bij de Hema zijn het er maximaal 50). Mijn boek heeft 96 pagina's en kostte 70 euro excl. de verzendkosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')