Wel met een kalender maken bij de hemaquote:Op zondag 8 januari 2006 17:52 schreef columnist het volgende:
Laatst heb ik mijn digitale foto's niet gewoon laten afdrukken, maar zelf een album gemaakt en laten afdrukken met het programma albumprinter. Het resultaat, een ingebonden boek met mn foto's op het papier gedrukt, is erg mooi geworden en ik ben er erg tevreden over. Heeft er iemand ook nog goede ervaring met software waarmee je je eigen digitale foto's kunt samenstellen tot een album?
Kwaliteit en scherpte is wel goed bij een gedrukt fotoboek van de Hema? Dat is namelijk waar ik het meeste over twijfel.. Alhoewel ik verder wel tevreden ben met mijn foto's daar.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:32 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb het via de HEMA laten doen. Het ziet er erg mooi uit, maar ik had wel moeite met de verplichte kaders waar je je foto's in moet duwen, en de kleine hoeveelheid tekst die je er soms maar bij kan plaatsen (als je je letters niet te klein wilt maken).
Ik had overigens wel problemen met de betaling. Ik had het overgemaakt, maar ze hebben dat geld niet van dat bedrijf gekregen ofzo. Via mailtjes met screenshots heb ik toen laten zien dat ik betaald had en toen had ik mijn boek ook met drie dagen in huis. Bij de HEMA dus bij voorkeur met een Credit Card betalen (dat heeft mijn vader namelijk al vaker daar gedaan, en dat ging altijd goed).
Ik heb even voor je gekeken, maar volgens mij is die gewoon goed. Hoewel het volgens mij niet zo scherp is als echte foto's, is het zo scherp dat je alleen het verschil ziet als je er dicht op gaat zitten.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:23 schreef Elefes het volgende:
[..]
Kwaliteit en scherpte is wel goed bij een gedrukt fotoboek van de Hema? Dat is namelijk waar ik het meeste over twijfel.. Alhoewel ik verder wel tevreden ben met mijn foto's daar.
Als er echt te weinig tekst bij kan, kan dat later altijd nog met een pen natuurlijk bijgewerkt worden
Daarom.. Het is best prijzig, maar volgens mij niet duurder dan een album kopen en losse foto's laten drukken en die dan zelf inplakken (iig voor mijn foto's van afgelopen zomer was ik evenveel kwijt geweest).quote:Op maandag 9 januari 2006 21:43 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik heb even voor je gekeken, maar volgens mij is die gewoon goed. Hoewel het volgens mij niet zo scherp is als echte foto's, is het zo scherp dat je alleen het verschil ziet als je er dicht op gaat zitten.
Je zou anders misschien ook een keer zo'n kleiner/goedkoper boekje kunnen bestellen om te kijken of je tevreden bent over de kwaliteit.
De kleinste zijn 15.95 als ik het zo zie, dus das toch nog best prijzig als proefje
op http://www.onlinefotoservices.nl/ staan reviewsquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb even een rijtje gemaakt van websites waar je dit kunt laten doen. Wie weet welke aanbieder een goede kwaliteit heeft qua fotoboeken (uit ervaring)?
- Webprint
- Hema
- Blokker
- Henzo
- Foto Klein
- Albumprinter.com
Ik zie door de aanbieders het bos niet meer!
Ik heb nu al 2 boeken laten drukken bij de Hema, en ben best heel tevreden. Over Blokker heb ik iemand veel minder positief gehoord.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb even een rijtje gemaakt van websites waar je dit kunt laten doen. Wie weet welke aanbieder een goede kwaliteit heeft qua fotoboeken (uit ervaring)?
- Webprint
- Hema
- Blokker
- Henzo
- Foto Klein
- Albumprinter.com
Ik zie door de aanbieders het bos niet meer!
Wat was er bij de Blokker minder dan? Ik heb zelf op internet goede reacties gelezen over Blokker (My Photo Fun)...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:58 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik heb nu al 2 boeken laten drukken bij de Hema, en ben best heel tevreden. Over Blokker heb ik iemand veel minder positief gehoord.
Bij Hema kun je een vooraf ingestelde pagina-indeling kiezen, maar ook de pagina zelf aanpassen door bijvoorbeeld objecten te verwijderen of toe te voegen, en bijvoorbeeld tekstvakken toe te voegen. Hierbij kun je ook de grootte aanpassen van foto's/tekstvakken.
Ik heb de laatste keer (paar weken terug) het grootste boek van de Hema genomen, en ook bijvoorbeeld foto's paginavullend laten afdrukken. Dit ziet er allemaal mooi uit. Kwaliteit is wat minder dan echte foto's, omdat het drukwerk is, maar toch vrij goed.
Met andere aanbieders heb ik dus geen ervaring, maar Hema is imho goed (ook voor gewone foto's).
Bedankt voor de best waardevolle tip wat betreft reviews! Ben druk aan het puzzelen wat ik het best kan doen!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:55 schreef dop het volgende:
[..]
op http://www.onlinefotoservices.nl/ staan reviews
ik ben zelf redelijk tevreden over webprint
Hoe ziet deze lay-out er uit? En hoe staat het met de kwaliteit van de afgedrukte foto's? Ik kan namelijk geen ervaringen met fotoxs vinden en ben toch wel benieuwd....quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:04 schreef sgoldie het volgende:
www.fotoxs.nl heb ik tot nu toe enkel gebruikt. Het nadeel is dat je vastzit aan een vast aantal layouts voor een pagina, maar wel goed betaalbaar, zeker als je een girorek heb dan krijg je 25% korting.
Je kan ook een klein albumpje maken, voor slechts 7 euri
alleen is er momenteel een storing met het uploaden van fotos...maar ze zijn ermee bezig.
Ik weet niet precies wat er minder was, heb helaas haar boek niet gezien. Maar ze vond dat van de Hema veel beter van kwaliteit (bij de Blokker zou ze het iig nooit meer laten drukken). Ik heb niet voor de Blokker gekozen omdat ze de hoekjes van de pagina's afronden, dat vind ik niet mooi staan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wat was er bij de Blokker minder dan? Ik heb zelf op internet goede reacties gelezen over Blokker (My Photo Fun)...
Verder kun je bij de Kodak meer pagina's kiezen, je begint met een standaard aantal en betaalt dan 50 cent per pagina (kantje) bij. Weet niet meer hoeveel het er totaal werden, ik geloof 70 of 80 maximaal.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Iemand ervaring met de albums van Foto Klein? Ik (we) wil(len) graag een boek van 60 pagina's vanwege een 'overschot' aan prachtige foto's maar zover ik kon vinden was Foto Klein de enige die boeken van 60 pagina's aanbiedt of zit ik nu gigantisch fout ?
Bij Blokker kun je ook een boek laten maken mbv een Kodak programma (je hebt bij Blokker twee verschillende keuzes: via kodak en my photo fun-ligt aan welk boek je wil)...Neem aan dat het dan ook via Kodak geregeld wordt...Dixons gebruikt ook Kodak maar daar lees ik dan ook weer hele slechte recensies over....Verwarrend allemaal! Ik weet het nog steeds niet...quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er minder was, heb helaas haar boek niet gezien. Maar ze vond dat van de Hema veel beter van kwaliteit (bij de Blokker zou ze het iig nooit meer laten drukken). Ik heb niet voor de Blokker gekozen omdat ze de hoekjes van de pagina's afronden, dat vind ik niet mooi staan.
[..]
Verder kun je bij de Kodak meer pagina's kiezen, je begint met een standaard aantal en betaalt dan 50 cent per pagina (kantje) bij. Weet niet meer hoeveel het er totaal werden, ik geloof 70 of 80 maximaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |