abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 17:47:50 #1
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33837655
Tering k*t Cops: ik passeerde een oversteekplaats waar 1 voetganger stond. Hij maakte naar mijn idee geen aanstalten om over te steken. Hij stond daar gewoon. Ik passeerde hem en achter mij stak hij over.

Een politiebusje dat iets verder achter mij reed vond dat ik hem had moeten laten voorgaan. Hoe hun de situatie voor mijn auto konden inschatten begreep ik echt niet. Die voetganger stond daar gewoon maar wat. Hij kwam niet aanlopen of zo.

Die kut jantjes waren het er beide over eens: ik had die gast over moeten laten steken.
Echter...naar mijn mening wilde die gast helemaal niet over steken maar bedacht die zich pas toen ik hem voorbij was. Whatever, lullen had geen zin en dokken moet ik. Maar 130 euro is tering veel geld voor dit 'misdrijf'
pi_33837691
Terecht criminelen moeten aangepakt worden.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:48:58 #3
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33837697
Dien een klacht in.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 8 januari 2006 @ 17:49:56 #4
138477 ClubLidnummer1
Samen staan we sterk
pi_33837726
Naar wat ik heb gehoord is dat een oversteekplaats vaak gebruikt wordt als hangplek. Waarschijnlijk is dat de rede waarom deze persoon in eerste instantie geen aanstalte maakte om over te steken, maar toen hij dat politiebusje zag besloot hij toch maar de benen te nemen; hij wilde geen boete voor hangoverlast krijgen.
pi_33837749
Dat zouden ze vaker moeten doen!
  zondag 8 januari 2006 @ 17:51:18 #6
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33837778
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:48 schreef lpg het volgende:
Terecht criminelen moeten aangepakt worden.
Idd, criminelen wel, ja...
  zondag 8 januari 2006 @ 17:53:03 #7
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33837844
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:48 schreef Dirktator het volgende:
Dien een klacht in.
In ieder geval een bezwaarschrift.
pi_33837939
ja,. ze moeten een bepaald percentage per jaar aan boetes uitschrijven tegenwoordig he.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:57:46 #9
38039 Katana
Snoekduiker
pi_33838010
Gewoon niet betalen, laat maar voorkomen die zaak.
Tegenwoordig geven ze overal een boete voor.
Was het trouwens een zebrapad waar die voetganger stond?
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_33838108
tja, ze hoeven geen aanstalte te maken om over te steken, je hebt maar te stoppen... ( doe ik ook nooit, maar zo hoort het wel...)
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  zondag 8 januari 2006 @ 18:00:46 #11
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_33838129
Zeker een bezwaarschrift indienen.
Het blijft jouw woord tegen het van hen maar je maakt een redelijke kans als je goed definieert waar en hoe die persoon stond op het moment dat jij aankwam rijden.
Ergens moet toch wel vermeld staan hoe dicht je bij een oversteekplaats moet staan om daadwerkelijk het verkeer voor je te laten stoppen. Staat dat nergens dan sta je behoorlijk sterk. Daarnaast kun jij veeeeeel beter gezien hebben of de voetganger intenties had om over te steken. Vermeld daarom dan ook de positie van de politieauto t.o.v. jouw auto en t.o.v. van de voerganger.

Als je jusitie maar laat denken dat je er goed over nagedacht hebt dan schrappen ze die boete wel.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:01:44 #12
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33838160
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:57 schreef Katana het volgende:
Gewoon niet betalen, laat maar voorkomen die zaak.
Tegenwoordig geven ze overal een boete voor.
Was het trouwens een zebrapad waar die voetganger stond?
Het was een kruising met idd een zebrapad.
Zover als ik weet komen zaken NIET standaard voor. Daar moet je schriftelijk om vragen.

Betaal je niet dan worden je boetes alleen maar hoger maar je wordt niet opgeroepen voor een zitting. Wel om te gaan zitten uiteindelijk...
pi_33838168
Het is trouwens een overtreding, geen misdrijf. Juridisch gezien een groot verschil .
  zondag 8 januari 2006 @ 18:02:16 #14
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_33838186
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:47 schreef sirrom het volgende:
Tering k*t Cops: ik passeerde een oversteekplaats waar 1 voetganger stond. Hij maakte naar mijn idee geen aanstalten om over te steken. Hij stond daar gewoon. Ik passeerde hem en achter mij stak hij over.

Een politiebusje dat iets verder achter mij reed vond dat ik hem had moeten laten voorgaan. Hoe hun de situatie voor mijn auto konden inschatten begreep ik echt niet. Die voetganger stond daar gewoon maar wat. Hij kwam niet aanlopen of zo.

Die kut jantjes waren het er beide over eens: ik had die gast over moeten laten steken.
Echter...naar mijn mening wilde die gast helemaal niet over steken maar bedacht die zich pas toen ik hem voorbij was. Whatever, lullen had geen zin en dokken moet ik. Maar 130 euro is tering veel geld voor dit 'misdrijf'
De regels zijn een tijdje terug veranderd.

Al bij het zebrapad staan is al genoeg om als automobilist voorrang te moeten geven.

Zo is het dus geworden omdat behoorlijk wat mensen zichzelf vertelde dat er geen 'aanstalte was' om over te steken.
quote:
Echter...naar mijn mening wilde die gast helemaal niet over steken maar bedacht die zich pas toen ik hem voorbij was.
Het was toevallig een zeer demente man, die daar stond, en ineens kwijt was wat'ie daar deed, tot jij voorbij was en zich toen ineens bedacht "Ow ja, ik was om hier over te steken! Laat ik dat maar doen dan!"

Dat geloof je toch zelf niet

Klote dat je een boete hebt gehad hoor, daar niet van.
pi_33838251
quote:
[b]Op zondag 8 januari 2006 18:00 ...
Als je jusitie maar laat denken dat je er goed over nagedacht hebt dan schrappen ze die boete wel.
De rechter zal de wet toepassen, en de wet geeft geen grond om een boete te schrappen als iemand nagedacht heeft..
pi_33838326
Samengevat: je bent genaaid.
Want omdat.
pi_33838379
Sodeju... 130 euries voor een voetganger waar je niet voor stopt. Ik vind dat nogal wat.
Ik wist niet eens dat je daar ook al voor bekeurd kon worden.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 18:14:40 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_33838596
brr, en de enige boete die ik ooit had was dat ik een keer van een viaduct af ging pissen (ik was 13 ) en daar kreeg ik 28 euro voor, ofzo. en dat jij dan 130 euro krijgt voor niet stoppen voor een voetganger..

sja wel genaaid voor je.
:')
  zondag 8 januari 2006 @ 18:16:11 #19
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33838632
quote:
Het was toevallig een zeer demente man, die daar stond, en ineens kwijt was wat'ie daar deed, tot jij voorbij was en zich toen ineens bedacht "Ow ja, ik was om hier over te steken! Laat ik dat maar doen dan!"

Dat geloof je toch zelf niet
Klote dat je een boete hebt gehad hoor, daar niet van.
Dit geloof ik zelf ook niet: het was namelijk een jongeman met een rugzak. Nergens staat hier dat het om een demente oude man ging.

Waarom iemand stil staat bij een voetgangersoversteekplaats weet ik ook niet. Mij leek dat hij gewoon wat stond te staan. Hij wilde niet oversteken anders was ik wel gestopt.

-
De boete is wel echt hoog, he? Afgezien van mijn gelijk of niet (vast niet) is het wel een vette hoge boete die MIJ voortaan bij iedere voetganger die alleen al kijkt naar de straak zal laten stoppen.
pi_33838757
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:16 schreef sirrom het volgende:
De boete is wel echt hoog, he? Afgezien van mijn gelijk of niet (vast niet) is het wel een vette hoge boete die MIJ voortaan bij iedere voetganger die alleen al kijkt naar de straak zal laten stoppen.
Juist!
Hup, vol in de ankers voor elk zebrapad. Eens kijken wat die agenten zeggen als ze met hun busje op je trekhaak hangen. 'Ja maar agent, u zag toch ook wel dat die bejaarde met die rollator daar in het portiek op tien meter afstand van de weg aanstalten maakte om over te steken?'
I intend to live forever, or die trying.
pi_33838825
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:06 schreef Reubiereumer het volgende:
Samengevat: je bent genaaid.
My life is mine, My right is mine
  zondag 8 januari 2006 @ 18:24:48 #22
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_33838856
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:47 schreef sirrom het volgende:

En nog eens ¤130 voor verkeerd gebruikt van 'hun', als het aan mij zou liggen!
feest
pi_33838904
Ach what the hell. Niet zeuren , doe relaxed net als mij, je bent klaar met leren en je gaat lekker Jarhead kijken met een 8.3 op IMDB
JOHNNY HEITINGA
pi_33838982
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:16 schreef sirrom het volgende:

[..]

Dit geloof ik zelf ook niet: het was namelijk een jongeman met een rugzak. Nergens staat hier dat het om een demente oude man ging.

Waarom iemand stil staat bij een voetgangersoversteekplaats weet ik ook niet. Mij leek dat hij gewoon wat stond te staan. Hij wilde niet oversteken anders was ik wel gestopt.

-
Het feit dat iemand bij een zebrapad staat moet voldoende aanwijzing zijn om te concluderen dat ie van plan is over te steken. Dat ji zodanig vertrouwt op jouw kennis van de lichaamstaal van een voor jou totaal onbekende persoon, dat je ervoor kiest gewoon door te rijden, terwijl die persoon bij een zebrapad staat, is inderdaad wel 130 euro waard.

Bovendien is jouw verkeerde inschatting wel gebleken uit het feit dat de voetganger wel degelijk overstak zodra jij gepasseerd was. Ik snap wel dat zon voetganger niet oversteekt als blijkt dat de naderende automobilist niet genegen is zijn auto tijdig te stoppen.

Je had er beter aan gedaan gewoon te stoppen. Als dan blijkt dat je voor niets gestopt bent, kun je altijd nog gaan schelden.

Maar goed, succes met je bezwaarschrift.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:29:44 #25
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33838986
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:45:40 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')