Ja kan gewoon, ik weet ook niet precies hoe het werk hoor maar het kan welquote:Op zondag 8 januari 2006 17:44 schreef CarpeNoctem het volgende:
En nog iets,,, aangezien ik het zodadelijk van een cd ga runnen, kan ik dan wel dingen downloaden? Zoals bijvoorbeeld plugins of linux versies van msn?

Ga maar naar http://www.ubuntulinux.org en ga maar naar http://www.kubuntu.org/.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:42 schreef CarpeNoctem het volgende:
Waarom is er toch altijd iemand die dan waar met iets nieuws komt![]()
wat is het wezenlijke/concrete verschil tussen kabuntu en ubuntu?

Ik heb hele tijd met MAC gewerkt, en je raakt gewoon gewend aan de open interface, zonder poespas en slap gezeik. Windows heeft niet echt fijne interface vind ik, en veel poespasquote:Op zondag 8 januari 2006 17:43 schreef trebbors het volgende:
[..]
Weet ik nietik werk alleen met CENTOS omdat mijn servers daar op draaien. Ik zal je zeggen LIVE CD van UBUNTU is goed zat
Ik weet dat hij zelfs WireLess ondersteunt of wat dat nou weer CENTOS? Mmmm ik draai nu windows xp pro lite op de laptop ook goed zat

VMWare player bedoel je waarschijnlijk. Ik dacht alleen dat je daar alleen een al bestaande vmware-omgeving in kon draaien en niet een nieuwe kunt maken.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:45 schreef trebbors het volgende:
iets met PLAYER ofzo..... met dat windows virus ofzo bij tweakers had ik die link gevonden.

offtopic:quote:Op zondag 8 januari 2006 18:06 schreef Lod het volgende:
[..]
VMWare player bedoel je waarschijnlijk. Ik dacht alleen dat je daar alleen een al bestaande vmware-omgeving in kon draaien en niet een nieuwe kunt maken.

De DVD heeft zowel de LIVE cd als de Install cd in zich zitten. Dat is voor zover ik weet het enige verschil.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Op de kubuntu site staan 2 downloads: cd en dvd
heeft de dvd meer bijgeleverde software?

Waarschijnlijk wel, maar dit zou ik alleen aanraden als je geen (snelle) internetverbinding op de machine hebt. Bij Ubuntu is het zo dat je alle software gewoon rechtstreeks vanaf het net kan installeren, en de programma's op die DVD zijn misschien verouderd...quote:Op zondag 8 januari 2006 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Op de kubuntu site staan 2 downloads: cd en dvd
heeft de dvd meer bijgeleverde software?

Offtopicquote:Op zondag 8 januari 2006 18:21 schreef trebbors het volgende:
Ik denk dat ik k(ubuntu) maar eens op de laptop ga zettenTrouwens OPENOFFICE is echt zeker een aanrader
Werkt lekker
![]()
Alleen jammer dat ik zo moeilijk games kan spelen op linux
quote:Some users experience performance problems with OpenOffice.org. This can usually be moderated by deselecting "Use a Java runtime environment" in the Tools - Options - OpenOffice - Java dialogue box.

linux heeft geen c: ook geen schijflettersquote:Op zondag 8 januari 2006 20:52 schreef CarpeNoctem het volgende:
vraag 2... ik weet niet zeker of de pc geformatteerd is,, hoe kom ik in het scherm wat normaal in windows C: zou heten?
de werkmap van linux heet blijkbaar persoonlijke folder...

Linux heeft geen c: d: e: etc, Linux heeft hda1, hda2, hda3, etc.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:52 schreef CarpeNoctem het volgende:
vraag 2... ik weet niet zeker of de pc geformatteerd is,, hoe kom ik in het scherm wat normaal in windows C: zou heten?
de werkmap van linux heet blijkbaar persoonlijke folder...

Op zich Kubuntu, maar de basis Linux dingen blijven natuurlijk hetzelfde, zoals geen schijfletters, etc.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Welke lijkt meer op Windows qua besturing en indeling? Kubuntu of Ubuntu?

Lees het eerste hoofdstuk van dit verhaaltje maar eens door... En als je toch bezig bent, de rest kan ook nuttig zijn...quote:Op zondag 8 januari 2006 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
ok, dan wordt het kubuntu die ik ga proberen
Maar hoe kan dat dan, geen schijfletters? Hoe benader je dan bijv. bestanden die op 2 verschillende fysieke schijven staan?

Linux werkt met mount points, zodoende heeft elke schijf of partitie een eigen mount point, de C: schijf zal dan bijvoorbeeld /dev/hda1 zijn, waarbij dev staat voor device. Een mount point wordt aangeven als /mnt/hda1, waarbij mnt staat voor mount.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar hoe kan dat dan, geen schijfletters? Hoe benader je dan bijv. bestanden die op 2 verschillende fysieke schijven staan?

Kan je op verschillende manieren oplossenquote:Op zondag 8 januari 2006 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:

das toch ctrl+F1 (of F2,F# etc)?quote:Op zondag 8 januari 2006 21:52 schreef CarpeNoctem het volgende:
en waar zit de command line?

nopz... ik probeer flash te installeren, maar ik moet in de command line iets invoeren... moet ik um wel vinden natuurlijkquote:

Gaim laat standaard alleen de online mensen zien. In het menu Buddies moet je "show offline buddies" aanklikken.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:30 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik heb Gaim, mijn lijst van contactpersonen is bijv 40 personen groot, er staan er maar 4 in. waarom ist dit? en hoe maak ik dit goed? Ik kan nu dus niemand aanklikken, behalve die 4

dat is zegmaar wat c:\> in dos is..quote:Op zondag 8 januari 2006 22:26 schreef CarpeNoctem het volgende:
is het normaal dat is het terminalvenster staat: bart@abuntu:~$ of moet ik hier eerst iets overheen typen zodat het weggaat?

Touchscreenquote:Op zondag 8 januari 2006 23:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik probeer nu een live cd van ununtu te starten.
in het hoofdscherm druk ik op enter om de live te starten. dan flitsen er allerlei teksten over het scherm, en daarna komt er een scherm met 'select language'.
maar daar kan ik niks. toetsenbord en muis zijn dan uitgeschakeld. hoe fix ik dat?

Dat is idd wat vaag. Heb je een ps2 keyboard of muis waar je mee kan testen?. Kijk ook eens in je bios of Use USB Legacy devices ( iets in die richting ) aanstaat. ( gewoon ff veranderen en dan nog eens proberen )quote:Op zondag 8 januari 2006 23:58 schreef __Saviour__ het volgende:
gewoon usb.
het gaat allemaal erg snel, maar ik zie wel 'usb does not respond' of iets dergelijks. maar ik zie ook meldingen als 'slow usb device found...'
maar in het eerste scherm, waar het ununtologo staat en 'press enter to start', daar werkt het toetsenbord nog wel

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |