...en hier verder dus....
quote:snapt dat eigenlijk niet want het is een veel gavere opzet dan bij BB3 (ik noem maar wat). daar hebben ze het de hele tijd over overleven, maar das toch niks vergeleken met de ontberingen die de expeditie leden van RE moeten doorstaan.
Op dinsdag 20 november 2001 19:58 schreef -Mk- het volgende:
Er is iets meer dan 3 maanden over gedaan om nummer 1 vol te krijgen.. Hopen dat deze sneller gaat
ps1. zou zelf graag meedoen, m.n. de fysieke uitdaging trekt mij zeer.
ps2 HiK; vlgns mij is dat kaartje bij je naam niet de goede
quote:Lijkt een beetje op de west-indies
Op dinsdag 20 november 2001 20:09 schreef don_quichot het volgende:[..]
ps2 HiK; vlgns mij is dat kaartje bij je naam niet de goede
"Néééé...!" "Ja, echt waar!"
quote:dat vrees ik ook, of misschien koenraad
Op dinsdag 20 november 2001 22:09 schreef mbn het volgende:
ben benieuwd of Jennifer zich aan haar woord houdt, dat als ze nog 24 uur ziek is weggaat.
Als dat zo is valt het machtblok uiteen.
Koenraad wil misschien nog wel Richard zijn hielen likken, maar Pascalle gaat misschien dan wel zelf denken.
Als het machtblok blijft bestaan gaan ze Melanie er enk ik uit stemmen aangezien zij "verraad" heeft gepleegd.
Zou zeer jammer zijn.
quote:Koenraad doen ze niet die zien ze niet als bedreiging ,Melanie wel,
Op dinsdag 20 november 2001 22:13 schreef Stranger het volgende:[..]
dat vrees ik ook, of misschien koenraad
quote:Dus daarom valt ie tegen? Pascalle laat al 5 weken niets van zich horen...
Ergens in het vorige topic zei -Mk- het volgende:Even iets over Koenraad: Hij valt mij een beetje tegen de laatste afleveringen.. Hij loopt er maar wat bij en laat niet echt iets van zich horen.
Tuurlijk laat hij niets van zich horen. Zolang iedereen ruziet met elkaar mag hij erin blijven. Zodra ze het bijleggen is hij weer het buitenbeentje en het is exit Koen. Jezelf onzichtbaar maken is het beste wat je op dit moment kunt doen!
quote:idd
Op woensdag 21 november 2001 11:54 schreef Vamos het volgende:[..]
Dus daarom valt ie tegen? Pascalle laat al 5 weken niets van zich horen...
Tuurlijk laat hij niets van zich horen. Zolang iedereen ruziet met elkaar mag hij erin blijven. Zodra ze het bijleggen is hij weer het buitenbeentje en het is exit Koen. Jezelf onzichtbaar maken is het beste wat je op dit moment kunt doen!
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 21-11-2001 14:16]
quote:Heb je helemaal gelijk in, in BB3 zijn ze maar aan het klagen hoe zwaar het in 'arm' is, nou, vergeleken met ER is het een luxe!
Op dinsdag 20 november 2001 20:09 schreef don_quichot het volgende:snapt dat eigenlijk niet want het is een veel gavere opzet dan bij BB3 (ik noem maar wat). daar hebben ze het de hele tijd over overleven, maar das toch niks vergeleken met de ontberingen die de expeditie leden van RE moeten doorstaan.
quote:denk dat je gelijk heb. en het bijgaande argument na de emotionele uitbarsting zal wel zijn dat ze mentaal aan het einde is. vlgnde is de laatste van Noord (
Op dinsdag 20 november 2001 22:09 schreef mbn het volgende:Als het machtblok blijft bestaan gaan ze Melanie er enk ik uit stemmen aangezien zij "verraad" heeft gepleegd.
Zou zeer jammer zijn.
hoop wel dat ze snel besluiten dat ze niet te lang naar de pijpen van Jennifer en Richard moeten blijven dansen. want hoe langer zij daar gezamenlijk blijven zitten, des te minder kans hebben de anderen op de overwinning.
quote:*dq spreekt uit ervaring*
Op dinsdag 20 november 2001 20:35 schreef Hik het volgende:
Kaartje is Midden-Amerika ja...klopt! Dat heeft ook verder niets met ER te maken. Ik heb ook nog andere interesses namelijk!
(en ik vind dat ik teveel RLS's kijk..ik kan overal over meepraten )
Jennifer eruit, een collega van mij die een soortgelijke verstopping had loopt nu met een stoma rond, na op het randje van dood te hebben gezweefd, een heel ernstige en pijnlijke situatie.
Koen waarschijnlijk volgende week eruit.
quote:Hoe laat?
Op zondag 25 november 2001 22:13 schreef cptmarco het volgende:
morgenavond komt de herhaling
quote:dacht rond de klok van 11 uur op net 5
Op zondag 25 november 2001 22:33 schreef Catootje het volgende:[..]
Hoe laat?
aan de voorstukjes van volgende week te zien gaat melanie het heel erg zwaar krijgen, hoop niet dat ze eruit gaat
quote:kwart voor 11, ik kijk de afleveringen allemaal 2 keer
Op zondag 25 november 2001 22:34 schreef cptmarco het volgende:[..]
dacht rond de klok van 11 uur op net 5
Mijn complimenten eigenlijk voor de mensen die elke keer die spellen verzinnen. Leuk en heel mooi in elkaar gezet!
Ik vind het verschil in 'beloningen' bij de robinson-proef trouwens wel heel erg groot hoor.
Zo mogen Melanie en Richard een pizza delen terwijl Koenraad een prinsjesmaal krijgt, foto's ontvangt, mag telefoneren EN een familielid op bezoek krijgt.
Maar een goede oplossing wat ze bij de eilandraad hebben gedaan en heel mooi om te zien dat Jennifer toch nog even dag kwam zeggen (ik vond 't eigenlijk best emotioneel...)
quote:dit viel me idd ook op en daar heb ik me ook aan zitten ergeren. in vergelijking met vorig jaar vind ik dat ze veel meer verwend worden, ok de omstandigheden zijn wel ruiger, maar ze krijgen als ze winnen bij een opdracht wel extreem veel.
Op zondag 25 november 2001 22:52 schreef Keroppi het volgende:
Ik vind het verschil in 'beloningen' bij de robinson-proef trouwens wel heel erg groot hoor.
Zo mogen Melanie en Richard een pizza delen terwijl Koenraad een prinsjesmaal krijgt, foto's ontvangt, mag telefoneren EN een familielid op bezoek krijgt.
quote:Da's veels te laat voor kleine meisjes als Catootje
Op zondag 25 november 2001 22:34 schreef cptmarco het volgende:[..]
dacht rond de klok van 11 uur op net 5
quote:Red ik idd niet
Op maandag 26 november 2001 11:15 schreef berney het volgende:[..]
Da's veels te laat voor kleine meisjes als Catootje
He Catootje
quote:pcies dacht ik al
Op maandag 26 november 2001 13:03 schreef Catootje het volgende:[..]
Red ik idd niet
maja, eerst maar eens d eherhaling bekijken.
Omdat Jennifer eruit gehaald is,is er niemand uitgestemd.
Wel heeft degene met de meeste stemmen,een stem tegen bij de volgende ronde.
En dat is Koenraad.
Dus als ik wil dat Koenraad wint,moet ie de ellaminatieproef winnen(hoe schrijf je zulks:? ).
Verder was het een uitzending dat je zag dat paskalle en Richard over het stemmen voor volgende week hadden.
Richard had een plannetje.
Ik persoonlijk denk dat Richard er volgende week uitgestemd wordt,door Melanie,Koenraad en Pieter.
Koenraad wint natuurlijk de proef,en mag er niet op hem gestemd worden(hoop ik,dat het zo gaat)>
Verder kwam Melanie nog een paar keer in beeld,die goede maatjes schijnt te worden met Koenraad.
Koenraad won nog een proef,en mocht hij een maaltijd kiezen.
Hij koos voor een biefstuk,met patat,mayonaise en salade(een echte belg he,patat kiezen).
Toen kwam zn neef op de proppen met een pan rode kool;
Dat was wel leuk natuurlijk.
En mocht Koenraad nog ff naar huis bellen,of nee,hij werd gebeld .
Al met al een emotionele aflevering weer
quote:ja joh
Op maandag 26 november 2001 18:20 schreef Catootje het volgende:
Oe, Tenk joe BerneyWas die neef van Koen net zo'n stuk?
Ik word wel een beetje moe van Richard nu hoor! Valt het jullie ook zo op dat hij het continu heeft over zijn prestaties? "Toen ik de krabben vond", "En toen deed ik dit...". OK, hij doet het meeste werk, maar af en toe je teamgenoten wat credit geven kan geen kwaad volgens mij. Het leek erop dat dat Pascale ook nogal irriteerde.
Het lijkt me idd prachtig als Koen de immuniteit wint en dat Richard dan moet vertrekken, zoals iemand hierboven opperde!
Overigens begin ik wel ernstige vraagtekens te zetten bij de verantwoordelijkheid van de programmamakers. De omstandigheden zijn wel érg bar hoor...Met Jennifer in het ziekenhuis en Pieter die 18 (!) kilo afvalt. Dat is echt niét gezond!!
quote:Als 2 druppels water Catoot,alleen blond.
Op maandag 26 november 2001 18:20 schreef Catootje het volgende:
Oe, Tenk joe BerneyWas die neef van Koen net zo'n stuk?
quote:Sterker nog : Jennifer heeft erg veel geluk gehad. Zo'n verstopping kan dodelijk zijn. Of er moet een stuk darm operatief verwijderd worden, waarna je met een stoma verder kan.
Op dinsdag 27 november 2001 10:51 schreef Hik het volgende:
Overigens begin ik wel ernstige vraagtekens te zetten bij de verantwoordelijkheid van de programmamakers. De omstandigheden zijn wel érg bar hoor...Met Jennifer in het ziekenhuis en Pieter die 18 (!) kilo afvalt. Dat is echt niét gezond!!
quote:Vinden jullie Koen een stuk?
Op dinsdag 27 november 2001 15:11 schreef berney het volgende:[..]
Als 2 druppels water Catoot,alleen blond.
![]()
![]()
quote:er staan niet voor niets 3
Op dinsdag 27 november 2001 18:11 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Vinden jullie Koen een stuk?
![]()
quote:volgens mij is het:
Op dinsdag 27 november 2001 10:51 schreef Hik het volgende:
Weet iemand eik wie op wie heeft gestemd deze ronde? Dat zegt ook weer wat voor de volgende keer denk ik zo.
Oproep aan Expeditie Robinson fans!
Voor de allerlaatste feestelijke aflevering van 'Expeditie Robinson, Het Verhaal Van...' willen we graag weten welke fragmenten jullie nog eens terug zouden willen zien. Ook als je een vraag hebt laat het ons weten!
Kortom, jullie kans om je favoriet nog een keer in beeld te krijgen!
Reakties kunnen naar info@tvholland.nl
Exit Koen
Wat HAAT ik die Richard
Die kop van hem, zo zelfingenomen!
Melanie rules. Melanie moet winnen.
quote:Dacht ik nou ook. Richard wordt als gevolg daarvan per omgaande afgevoerd vanwege hoge bloeddruk ('da menneke mag toch nie turugkoome..., dies toch al tweemaal weggestemd...zulle, zeg'), Pieter valt terstond van de graat, Pacale raakt in shock en kan alleen nog maar 'allez' uitbrengen.
Op zondag 02 december 2001 21:33 schreef berney het volgende:
of melanie geeft het op,omdat ze gek van de zandvlooien wordt,
En kan Koenraad weer terugkeren
En als gevolg van dit alles wordt Koenraad volgende week 'by default' als winnaar aangemerkt.
Is tenminste mijn gok.... maar het zal wel niet
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Dacht ik nou ook. Richard wordt als gevolg daarvan per omgaande afgevoerd vanwege hoge bloeddruk ('da menneke mag toch nie turugkoome..., dies toch al tweemaal weggestemd...zulle, zeg'), Pieter valt terstond van de graat, Pacale raakt in shock en kan alleen nog maar 'allez' uitbrengen.
En als gevolg van dit alles wordt Koenraad volgende week 'by default' als winnaar aangemerkt.
Is tenminste mijn gok.... maar het zal wel niet
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Pacale raakt in shock en kan alleen nog maar 'allez' uitbrengen.
Aan de andere kant. Er is al bekend dat een finale onderdeel net als vorig jaar over kennis van je mede-deelnemers gaat. Ik denk dat Richard dat niet zo goed beheerst, loner alstie is.
quote:Ze weet zelf niet eens waarover ze het heeft
Op zondag 02 december 2001 22:19 schreef -Mk- het volgende:
Persoonlijk vind ik dat Pascale nu wel weg mag... Na deze aflevering zag je wel hoe ze eigenlijk is. Ze zit ondertussen Melanie een beetje af te kraken met: "Alle eh, Dat meiske weet zelf niet eens waar ze het over heeft"
quote:En dat is nou juist waar veel mensen de fout ingaan. De échte, dieperliggende bedoeling van het concept is niet alleen overleven op een eiland, maar vooral het sociale aspect. Complotten smeden, strategisch wegstemmen, enz. Karin was vorig jaar ook geen typische persoon om te overleven op een onbewoond eiland, maar om dat ze met iedereen goed overweg kom en stiekem op de juiste momenten de lastigste tegenstanders wegstemde, werd zij uiteindlijk de winnaar.
Op maandag 03 december 2001 09:08 schreef Strolie75 het volgende:
Als je puur naar het concept kijkt dan moet Richard winnen, hij is DE Robinson en zou (volgens mij) als enige echt op een onbewoond eiland kunnen overleven.
quote:Ja maar, een kamp zonder kampvuur? Dat kan niet eh!
Op maandag 03 december 2001 12:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
..
Ook doet hij wel erg overdreven zijn best: ja vroeger moest ik 's morgens ook de open haard aanmaken dus nu t regent doe ik t ook maar. Kom nou, dat heeft toch geen nut? Ze hebben toch zat lucifers?
quote:Volgens mij valt dat tegen. Richard heeft maar weinig improvisatievermogen denk ik. Het is wat Pieter zei. Als Richard die krabben niet had gevangen, dan had een ander het wel gedaan. Koenraad bijvoorbeeld, want in het verhaal van... bleek dat hij de krabben als eerste ontdekte!
Op maandag 03 december 2001 09:08 schreef Strolie75 het volgende:
Als je puur naar het concept kijkt dan moet Richard winnen, hij is DE Robinson en zou (volgens mij) als enige echt op een onbewoond eiland kunnen overleven.
Toen Koenraad in de boom klom om zich te bewijzen in kamp Noord was iedereen geirriteerd door het risico dat hij nam. Toen Richard hetzelfde deed (in zijn uppie) voor de mango's klaagde niemand.
Wat me trouwens opvalt is dat ik Richard nog nooit op een grap of gevoel voor humor heb kunnen betrappen. Iemand maakte een grapje over zijn roggenspeer (wat groot uitgevallen) "ga je daarmee op roggenjacht of walvisjacht?"
Zelfs een dusdanig duidelijke grap ging volledig langs hem heen, want hij reageerde er serieus op.
quote:Dat was volgens mij geen grapje. Het was Pascale, die het zei, en die zat de hele tijd al Richard te bewonderen. Ooooh mango's! wat goed! Oh wat een mooie speer! Oh wat een grote sterke krabben vang je daar!
Op maandag 03 december 2001 16:01 schreef Vamos het volgende:
Iemand maakte een grapje over zijn roggenspeer (wat groot uitgevallen) "ga je daarmee op roggenjacht of walvisjacht?"
quote:Nee ik weet zeker dat het Pascale is want het werd ondertiteld en Pieter hoeven ze niet te ondertitelen
Op maandag 03 december 2001 20:38 schreef -Mk- het volgende:
Volgens mij zei Pieter het..Ach wat maakt het uit.
quote:En hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ik heb het al eerder gezegd: Overleven is méér dan eten en een schuilplaats. Inderdaad geloof ik wel dat Richard het in zijn ééntje zou redden op het eiland, maar dit programma draait om meer dan dat...
Op maandag 03 december 2001 10:20 schreef Marble het volgende:[..]
En dat is nou juist waar veel mensen de fout ingaan. De échte, dieperliggende bedoeling van het concept is niet alleen overleven op een eiland, maar vooral het sociale aspect. Complotten smeden, strategisch wegstemmen, enz. Karin was vorig jaar ook geen typische persoon om te overleven op een onbewoond eiland, maar om dat ze met iedereen goed overweg kom en stiekem op de juiste momenten de lastigste tegenstanders wegstemde, werd zij uiteindlijk de winnaar.
Gelukkig want anders zaten we 16 weken lang naar Cast Away te kijken met Richard in de rol van Tom Hanks
Het verkrijgen van immuniteit wordt nu natuurlijk héél belangrijk!
Krijgen de mensen die straks de winnaar moeten bepalen ook de beelden van de periode dat zij er niet waren te zien? Dat kan volgens mij nogal uitmaken voor het stamgedrag volgens mij! Het feit dat Richard zichzelf al bij voorbaat uitroept tot 'de enige echte Robinson' is bijvoorbeeld iets dat wel eens verkeerd zou kunnen vallen bij hen...
quote:Melanie heeft al imuniteit gehaald en zit al in de finale.
Op dinsdag 04 december 2001 10:57 schreef Hik het volgende:
Ik ben echt héél benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren. Zoals ik het zie zijn er nu twee 'kampen', de Hollanders (Mel en Pieter) tegen de Belgen (Pascale en Richard). En als er nu één Belg wordt weggestemd volgt de tweede daarna, idem voor de Hollanders.Het verkrijgen van immuniteit wordt nu natuurlijk héél belangrijk!
Krijgen de mensen die straks de winnaar moeten bepalen ook de beelden van de periode dat zij er niet waren te zien? Dat kan volgens mij nogal uitmaken voor het stamgedrag volgens mij! Het feit dat Richard zichzelf al bij voorbaat uitroept tot 'de enige echte Robinson' is bijvoorbeeld iets dat wel eens verkeerd zou kunnen vallen bij hen...
quote:Dat klopt toch niet? Mel had toch immuniteit voor déze stemming. Volgende week wordt er toch weer opnieuw een immuniteitsproef gedaan?
Op dinsdag 04 december 2001 11:26 schreef berney het volgende:[..]
Melanie heeft al imuniteit gehaald en zit al in de finale.
Zij en Pieter zullen zeker weten op Richard stemmen.
Als Pascalle of Richard imuniteit halen,dan is pieter weg.
Dus Pieter moet imuniteit zien te halen.hoe dan ook.
Komt er trouwens nog iemand in de plaats voor Jasha?
Ik denk het wel. Die presentator zei toch ook "1 van deze 4 mag niet mee naar de finale" terwijl er vorig jaar wel 4 finalisten waren. Dat zou dus betekenen dat er iemand terugkomt en Pascale, Pieter, Richard of Melanie wegmoet.
Eva Eva Eva !!!:P
quote:Inderdaad, er waren 4 fianlisten. Maar waarom schrijf je er maar 3 op? Hoe kun je SASCHA nou vergeten!
Op dinsdag 04 december 2001 14:08 schreef KalCoon het volgende:
Nee, vorig jaar waren er 4 finalisten: Karin, Eva en Melvin.
Het verhaal & De proeven
Aflevering 13: 1 WINNAAR
We zijn dag 45 en het einde van de expeditie is in zicht…
De 4 eilandbewoners die de eindronde hebben gehaald kunnen maar aan één ding denken: de finale eilandraad.
Ze hebben al een slopende fysieke en psychische uitputtingsslag achter de rug en de komende dagen zullen ze nog dieper moeten gaan. 2 Ultieme proeven (een fysieke en een sociale) zullen bepalen wie de 2 uiteindelijke finalisten worden, want de winnaar is telkens rechtstreeks geplaatst….
Eva, Melvin, Karin en Sascha wegen elk hun kansen en leven elk op hun manier naar de finale toe…
Vooral Sascha begrijpt het nog altijd niet hoe ‘ze dit weer geflikt heeft’.
Ze beseft dat ze zich in het begin van de expeditie vaak op de achtergrond heeft gehouden en dat ze het doorgaans fysiek lastig had. Toch is deze prestatie voor haar het bewijs dat ze aan haar moeilijke jeugdjaren ook positieve dingen heeft overgehouden.
Melvin is als enige overgebleven man in het gezelschap vooral trots op het feit dat hij hier mooie en positieve promotie voor zijn vaderland, Suriname, aan overhoudt.
Hij beseft wel dat hij in de eerste proef, de fysieke proef, zijn slag moet slaan. Als hij de finale wil halen, zal hij deze kans met 2 handen moeten grijpen.
Proef 1: de fysieke proef
De eerste finale-proef is een ware uitputtingsslag. Op een evenwichtsbalk in zee, moeten de eilandbewoners zo lang mogelijk de moordende hitte van de middagzon trotseren. Wie zich het langst simpelweg staande kan houden, wint. De balk, bestaande uit 5 kleinere balken, wordt elk kwartier telkens een beetje smaller, omdat Ernst-Paul en Désiré om beurt een balk weghakken.
Eva, Karin, Sascha en Melvin (op die volgorde ook op de balk) komen vrij vlot de eerste 45 minuten door, maar wanneer Ernst-Paul op het uur de voorlaatste balk wegkapt en ze dus hun steunpunt gehalveerd zien (van 2 balkjes naar 1) loopt het fout.
Sascha verliest het evenwicht en in de daarop ontstane verwarring valt ook Karen in zee. Eva en Melvin staan nu oog in oog…. met een verbeten blik en zonder een krimp te geven. Inzet: de eerste finaleplaats.
De zon staat op haar absoluut hoogtepunt en de tijd verstrijkt: 75 minuten, 100 minuten, 2 uur….
Na 2 uur en een 23 minuten gebeurt het dan toch: Melvin geraakt uit zijn concentratie nadat hij even naar het bewegende water onder hem keek en raakt uit balans. Hij poogt zijn evenwicht nog te herstellen, maar tevergeefs. Eva kan het nauwelijks geloven… Als enige Vlaamse eilandbewoner heeft zij alvast een stek in de finale-eilandraad.
Terug in het kamp
Melvin baalt…. Hij is er van overtuigd dat dit voor hem het einde van de expeditie betekent. Hij steekt zijn ontgoocheling dan ook niet weg. In de biechtstoel neemt hij, op hoogst persoonlijke doch emotionele wijze afscheid van dit avontuur. Met trillende stem brengt hij het Surinaamse volkslied…
Eva is opgelucht, niet alleen omdat ze de overwinning haalde, maar ook omdat de sfeer in het kamp positief blijft en Melvin zich een erg faire verliezer toont.
Ze voelt zich wel een beetje onwennig naar de anderen toe. Immers hebben zij nog géén zekerheid over een finale-plaats en wacht hen nog de "sociale" proef.
Een proef waarin Melvin zich kansloos acht…
Maar Karin vindt dat hij zichzelf nog niet gewonnen moet geven.
Uiteindelijk slaagt Melvin er toch in zich mentaal opnieuw op te laden.
Hij gaat snorkelen en besluit eindelijk eens de zeekomkommers (foto) te vangen die ze af en toe opmerken. Door zich terug op de survival te concentreren wordt hij stilaan terug positiever.
Uit nieuwsgierigheid hoe de zeekomkommers zouden smaken, wordt er in het kamp besloten om ze als extraatje bij het avondeten klaar te maken.
Maar de komkommer is taai en bitter, en valt niet echt in de smaak bij de dames.
Melvin mag dan ook de hele portie op zijn dooie eentje verorberen.
Voor 2 expeditieleden wordt dit de laatste avond op Tengah.
De volgende dag, na de tweede finale-proef, zal enkel de winnaar terugkeren naar het kamp om samen met Eva de laatste dag door te brengen.
Sascha, Melvin en Karin schatten elk hun kansen voor de ‘sociale’ proef anders in…
Karin is voorzichtig maar acht zichzelf niet kansloos en dat beseffen ook Sascha en Melvin. Ze weten dat Karin doorheen de hele expeditie goed met iedereen heeft kunnen opschieten en dat zij dus een goede kans maakt.
Eva zelf schat hen alledrie in als gevaarlijke concurrenten voor de finale:
Melvin omwille van zijn survival-skills en zijn Robinson-charisma
Sascha omdat ze zo geliefd is bij vele afvallers,
en Karin omdat ze zo low profile en diplomatisch
Zie http://home.wanadoo.nl/erik.h/expeditie/afleveringen/aflevering13/aflevering13.htm
quote:Ik heb altijd gelijk.
Op dinsdag 04 december 2001 14:17 schreef KalCoon het volgende:
Gevonden.........je had gelijk!
Ik vraag me af of ze uberhaupt wel eens de tijd hebben genomen om met haar te praten aangezien afgelopen zondag naar voren kwam dat Melanie het bepaald niet gemakkelijk heeft gehad thuis en zij en haar zus er in principe alleen voorstaan (ouders en rest van familie Jehova's getuigen).
Richard is mij iets te zelfingenomen en als je als vrouw niet minimaal met een mes tussen je tanden rondloopt of bomen ontwortelt met je blote handen neemt hij je niet serieus.
Pascalle is gewoon een zielig gevalletje dat "meelift".
Wat mij betreft mag Pieter het winnen (ik zou daar trouwens ook de hele tijd over eten willen praten, ik snap niet wat daar mis mee is).
quote:ze heeft een zus
Op dinsdag 04 december 2001 14:49 schreef Noayla_ het volgende:
dat Melanie het bepaald niet gemakkelijk heeft gehad thuis en zij en haar zus er in principe alleen voorstaan (ouders en rest van familie Jehova's getuigen).
maar wat ik niet begrijp is dat Pieter en Melanie niet geprobeerd hebben om samen met Koen nog of Richard of Pascalle weg te stemmen. nu staat het twee-twee (mits deze koppels echt gezamenlijk stemmen).
quote:Ik was inderdaad ook best onder de indruk van Melanies verhaal. Je moet best sterk zijn om zoiets te doen. Het feit dat ze er bovendien niet de hele tijd over loopt te mieren (zoals Richard met z'n Kruimeltje-verhalen over dat vuur thuis
Op dinsdag 04 december 2001 14:49 schreef Noayla_ het volgende:
Wat mij op dit moment het meeste stoort is het feit dat Pascalle en Richard continue benadrukken hoe jong, kinderachtig en leeghoofdig ze Melanie vinden.Ik vraag me af of ze uberhaupt wel eens de tijd hebben genomen om met haar te praten aangezien afgelopen zondag naar voren kwam dat Melanie het bepaald niet gemakkelijk heeft gehad thuis en zij en haar zus er in principe alleen voorstaan (ouders en rest van familie Jehova's getuigen).
Richard is mij iets te zelfingenomen en als je als vrouw niet minimaal met een mes tussen je tanden rondloopt of bomen ontwortelt met je blote handen neemt hij je niet serieus.
Pascalle is gewoon een zielig gevalletje dat "meelift".
Wat mij betreft mag Pieter het winnen (ik zou daar trouwens ook de hele tijd over eten willen praten, ik snap niet wat daar mis mee is).
Ik praat hier thuis al de hele tijd over eten dus daar zo ik helemaal niet te handhaven zijn!
quote:Goed lezen hik,
Op dinsdag 04 december 2001 12:18 schreef Hik het volgende:[..]
Dat klopt toch niet? Mel had toch immuniteit voor déze stemming. Volgende week wordt er toch weer opnieuw een immuniteitsproef gedaan?
quote:Ja, deed ik ook en bedoelde ik ook! Nog een keer: Ik dacht dat Melanies immuniteit alleen gold voor DEZE week, deze uitzending zeg maar... En dat ze die immuniteit dus volgende week weer kwijt is en er dan een NIEUWE proef wordt gedaan, waarin iemand anders de immuniteit krijgt (of weer Mel natuurlijk...). Deze persoon zou dan bij de laatste twee zitten.
Op dinsdag 04 december 2001 15:10 schreef berney het volgende:[..]
Goed lezen hik,
er staat toch ook dat ze al immuniteit heeft
Zo duidelijker?
Maar dat is dus niet zo volgens jou?
quote:Ja hallo, niet dus. Die immuniteit was voor de vorige stemming, dus voor de volgende stemming mogen ze alle vier weer een poging wagen. Dan gaat er eentje weg en dan begint de finale pas met de laatste drie overblijvers.
Op dinsdag 04 december 2001 15:10 schreef berney het volgende:[..]
Goed lezen hik,
er staat toch ook dat ze al immuniteit heeft
quote:Dank u...dat bedoelde ik dus!
Op dinsdag 04 december 2001 15:18 schreef Buffie het volgende:[..]
Ja hallo, niet dus. Die immuniteit was voor de vorige stemming, dus voor de volgende stemming mogen ze alle vier weer een poging wagen. Dan gaat er eentje weg en dan begint de finale pas met de laatste drie overblijvers.
quote:Melanie HEEFT HAAR FINALE PLAATS AL GEHAALD,OMDAT ZE HAAR IMMUNITEIT GEWONNEN HAD DE VORIGE KEER,ZIJ IS AL VERZEKERD VAN EEN FINALE PLAATS
Op dinsdag 04 december 2001 15:18 schreef Buffie het volgende:[..]
Ja hallo, niet dus. Die immuniteit was voor de vorige stemming, dus voor de volgende stemming mogen ze alle vier weer een poging wagen. Dan gaat er eentje weg en dan begint de finale pas met de laatste drie overblijvers.
Nu zijn er nog vier, waarvan er nog eentje weg moet. Hoezo heeft Melanie al een plaats in de finale, hoe kom je daar nou bij? Dat gaat pas vanaf volgende week spelen lieve schat
Andere kijkers: please help even bij deze discussie want ik begin bijna aan mezelf te twijfelen (bijna hoor)
PS: En je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik ben niet doof (blind)
quote:Het zou de vorige aflevering gaan om een finale plaats te behalen,echt waar,dat zei die presentator.
Op dinsdag 04 december 2001 15:48 schreef Buffie het volgende:
Oke, ben ik nou gek of jij? Melanie had alleen maar immuniteit zodat zij de afgelopen ronde niet weggestemd kon worden. Daardoor werd Koen het haasje en moest hij vertrekken.Nu zijn er nog vier, waarvan er nog eentje weg moet. Hoezo heeft Melanie al een plaats in de finale, hoe kom je daar nou bij? Dat gaat pas vanaf volgende week spelen lieve schat
Andere kijkers: please help even bij deze discussie want ik begin bijna aan mezelf te twijfelen (bijna hoor)
PS: En je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik ben niet doof (blind)
ps sorry nog van de capslock
quote:*hevig twijfelt* Dat weet ik niet meer hoor, ik herinner mij anders: idd dat Melanie er deze keer niet uitgestemd kon worden..hmm!! Second opinion!!
Op dinsdag 04 december 2001 15:51 schreef berney het volgende:[..]
Het zou de vorige aflevering gaan om een finale plaats te behalen,echt waar,dat zei die presentator.
Melanie zei nog,dat ze zo blij was met haar immuniteit,net op het moment dat ze het nodig had.
Volgende keer gaat het om de andere 2 finalisten.
Berney, als je even hierboven kijkt naar het stukje over vorig jaar begrijp je misschien wat ik bedoel. Ik neem tenminste aan dat de regels niet zijn veranderd tov vorig jaar...
quote:Wie gaan er oordelen uiteindelijk?
Op dinsdag 04 december 2001 16:15 schreef -Mk- het volgende:
Als Richard er volgende week niet uit gaat denk ik dat ie wint.
Martijn
Jasha
Nathalie
Gerrit
Jennifer
Koenraad
???
2 mensen die nu nog afvallen
Je zou toch moeten kunnen invullen waarop deze mensen gaan stemmen?
Pieter doet zijn best maar vangt geen rog. Jammer, want daarna kwam Richard weer met een buit aanzetten. Richard is even op expeditie en vangt van alles
[Dit bericht is gewijzigd door -Mk- op 04-12-2001 17:48]
quote:Maar vorig jaar duurde dat 2 uur, en bij Volgende Week in de (veronica) gids staat maar 1 uur ER, en natuurlijk Het Verhaal Van... (op de puntjes hoop ik Richard)
Op dinsdag 04 december 2001 16:07 schreef -Mk- het volgende:
Juist,
De dertiende en laatste aflevering zijn er nog vier eilandbewoners in de running. Uit dit viertal zullen na twee confrontaties uiteindelijk twee finalisten strijden voor de titel van Robinson Crusoë.
Melanie is helemaal nog niet verzekerd van een finaleplaats. Ze kon alleen deze aflevering niet weggestemd worden, daarom was ze blij.
quote:De finale was vorig jaar op vrijdag, zaterdag en zondag. Het zou dus de 14e moeten beginnen. Ik denk dat ze het weer zoals vorig jaar gaan doen.
Op dinsdag 04 december 2001 20:18 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Maar vorig jaar duurde dat 2 uur, en bij Volgende Week in de (veronica) gids staat maar 1 uur ER, en natuurlijk Het Verhaal Van... (op de puntjes hoop ik Richard)
quote:Vind ik ook.
Op dinsdag 04 december 2001 21:15 schreef ikbenveldmuis het volgende:
Melanie moet winnen!
Met de laatste 4 worden er 2 proeven gedaan om de laatste 2 te bepalen. Er wordt helemaal niet meer gestemd!
En als er al gestemd zou worden draait dat uit op een loting. Ga maar na:
- Richard en Pascale stemmen op Pieter of Melanie
- Pieter en Melanie stemmen op Richard of Pascale
Wie er ook immuniteit wint, dan stemmen ze op de ander van het kamp. Dus het is altijd 2 personen met 2 stemmen...
Maar goed er WORDT DUS NIET MEER GESTEMD!!!
quote:niet iedereen mekkert erover,
Op woensdag 05 december 2001 12:07 schreef Vamos het volgende:
Wat mekkert iedereen toch over het feit dat Melanie volgende week weggestemd kan worden? Er is duidelijk gezegd dat ze de finale heeft gehaald.Met de laatste 4 worden er 2 proeven gedaan om de laatste 2 te bepalen. Er wordt helemaal niet meer gestemd!
En als er al gestemd zou worden draait dat uit op een loting. Ga maar na:
- Richard en Pascale stemmen op Pieter of Melanie
- Pieter en Melanie stemmen op Richard of PascaleWie er ook immuniteit wint, dan stemmen ze op de ander van het kamp. Dus het is altijd 2 personen met 2 stemmen...
Maar goed er WORDT DUS NIET MEER GESTEMD!!!
Pieter is sneaky
Richard een botte neanderthaler
Pascal is een meeloopster!
Go Melanie Go, en het oog wil ook wat!
quote:Jasha mag volgens mij niet meestemmen, die was toch al voor de samensmelting weg?
Op dinsdag 04 december 2001 16:42 schreef Hik het volgende:[..]
Wie gaan er oordelen uiteindelijk?
Martijn
Jasha
Nathalie
Gerrit
Jennifer
Koenraad
???
2 mensen die nu nog afvallenJe zou toch moeten kunnen invullen waarop deze mensen gaan stemmen?
Als Richard de finale haalt krijgt hij sowieso de stem voor Jennifer!
Melanie lijkt zeker van de stem van Gerrit (zij hij bij de terugblik)
Het ligt echt aan de samenstelling van de twee finalisten!
quote:Dacht het niet he
Op woensdag 05 december 2001 18:04 schreef ikbenveldmuis het volgende:
hm koenraad vond ik op zich wel meevallen, maar ik ben zo te zien de enige
Er zijn van vier deelnemers een fanpage, en daar zit Koenraad dus ook tussen
quote:ook van Melanie?
Op woensdag 05 december 2001 18:42 schreef -Mk- het volgende:
Al 3 dus!Koenraad heeft zelfs een fanpage! http://www.koenraad.cjb.net
Er zijn van vier deelnemers een fanpage, en daar zit Koenraad dus ook tussen
quote:waar?
Op donderdag 06 december 2001 10:23 schreef Hik het volgende:
Ik zie trouwens net op het ER-forum dat daar diverse expeditieleden rondhangen: Jennifer, Pieter en Melanie o.a.
Jennifer gaat onder de nick Kapitein Haak, Melanie is Caramelli en Pieter noemt zichzelf Petespeklap !
quote:
Hallo Jennifer (en Pieter en Melanie)
Leuk om zo de kans te hebben je vragen te stellen! Hopelijk zijn jullie allen alweer een beetje geacclimatiseerd.In een ander forum (ja, dit is niet de enige plek waar jullie bezigheden uitputtend worden gevolgd en bediscussieerd!
)hadden we een discussie over wat overleven nu eigenlijk is en wat iemand een echte Robinson maakt. Met name jij, Jennifer, en Richard legden tijdens jullie verblijf de nadruk op het verzamelen van voedsel, het zorgen voor beschutting en het vuur (Richard!
). Toch zit er aan ER nog een extra interessant facet: het feit dat je dit alles met een groep mensen moet doen die je daarvoor niet kent. En dat betekent dat je dus ook heel veel sociale overlevingsskils nodig hebt! Iets dat Richard vaak afdoet met "gebabbel". Ik denk zelf dat hij het waarschijnlijk in zijn eentje nog wel zou redden op dat eiland, maar met dat sociale stukje heeft hij (voor zover wij dat zien dan) wat meer moeite. Maakt hem dat een minder geschikte Robinson?
Ik vraag me af hoe jullie hier over denken. Wat zijn in jullie ogen de belangrijkste skills voor een Robinson?
quote:
Erg leuke naam:hik...vraagt een vraag, en jawel hoor de volgende posting is ook hik
Sommige vragen kunnen wij niet beantwoorden i.v.m een aantal" beloftes" die wij aan NET 5 hebben gemaakt.Ik wil me aan mijn beloftes houden en dus daarom niet altijd een antwoord.
Overleven in mijn ogen heeft een heleboel verschillende facetten, zo denk ik n.l. dat niet een mens(zonder compleet gek te worden )in z'n eentje op een onbewoond eiland, of op een andere planeet wat mijn part,het kan volhouden.Wij Humans hebben sociale contacten nodig!!! Wij hebben echter ook eten en drinken nodig(toch wel een allereerste vereiste....) Dus:als er wat te eten en drinken is, daarbij ook nog wat rust/slaap blijft er heel veel tijd over om te praten,huilen,huggen gekke rare dingen doen=lachen, zingen.....het is lang niet zo zwart wit als dat het misschien allemaal overkomt.....He, eigenlijk zijn wij allemaal best wel gecompliceerde wezens....en geloof me of niet, ook Richard behoort tot deze groep.Alle zestien deelnemers aan de Expeditie hebben allemaal een eigen inbreng ,en zijn stuk voor stuk hele interessante personen.Ik denk dat iedereen wel een persoon heeft gevonden in de afgelopen weken waar hij/zij zich het meest mee verbonden voelt.Da's toch onwijs mooi!Dan hebben we met ons allen toch leuke t.v.gemaakt....and let's be real:het blijft een t.v.programma als men niet kijkt , dan weten we wel wat er gaat gebeuren met mooie programma's als dit....need I say more?
quote:
and let's be real:het blijft een t.v.programma als men niet kijkt , dan weten we wel wat er gaat gebeuren met mooie programma's als dit....need I say more?
Kijkcijfers VT4:
Afl.1 ER2 172,879 (ER1 374,000)
Afl.2 ER2 202,749 (ER1 379,000)
Afl.3 ER2 196,324 (ER1 401,500)
Afl.4 ER2 176,615 (ER1 280,500)
Afl.5 ER2 207,010 (ER1 308,000)
Afl.6 ER2 187,877 (ER1 308,000)
Afl.7 ER2 246,174 (ER1 379,500)
Afl.8 ER2 210,904 (ER1 324,500)
Afl.9 ER2 ??? (ER1 346,500)
Afl.10 ER2 225,402 (ER1 368,500)
Afl.11 ER2 170,467 (ER1 363,000)
Kijkcijfers NET5:
Afl.1 ER2: 375.000
Afl.2 ER2: 510.000
Afl.3 ER2: 495.000
Afl.4 ER2: 435.000
Afl.5 ER2: 550.000
Afl.6 ER2: 640.000
Afl.7 ER2: 696.000
Afl.8 ER2: 625.000
Afl.9 ER2: 610.000
Afl.10 ER2: 625.000
Afl.11 ER2: 655.000
quote:zit wel goed met Melanie!
10% Koenraad
42.7% Melanie
19.0% Pascale
21.8% Pieter
6.36% Richard
Koenraad wint nu toch niet meer
Bij deze dus mijn welgemeende excuses.
Hoe ik dit weet? Ik kon het niet laten om www.vt4.be te raadplegen. Deze zenden ER2 op zaterdagavond uit en de samenvatting staat er al op.
De enige spoiler die ik geef is dat precies is uitgekomen zoals ik al vermoedde indien er gestemd zou moeten worden...
Het belooft in ieder geval weer een heerlijk paranoide uitzending te worden
Nu ben ik voor Pieter. Alles beter dan Pascale en Richard.
Melanie roelde gewoon
die rest is echt bagger
* ikbenveldmuis hoeft die finale niet meer te zien eigelijk
door een loting, en Richard maar zeuren dat het oneerlijk was dat Koenraad geluk had. Ik weet niet wie er nu zou mogen winnen.
Maargoed, nu heb ik maar voor Pieter gebeld...
* Hik wil best een poosje op een Robinson-eiland in Maleisië!
quote:*hevig verward is*
Op dinsdag 04 december 2001 15:52 schreef Catootje het volgende:[..]
*hevig twijfelt* Dat weet ik niet meer hoor, ik herinner mij anders: idd dat Melanie er deze keer niet uitgestemd kon worden..hmm!! Second opinion!!
De presentator heeft zich toen kennelijk erg vergist,dat Melanie in de finale zou komen.
Heel weird.
iig hoop ik nu dat Pieter wint,
niet alleen omdat ie er "lekker" uitziet
Maar omdat ie het meer verdiend heeft dan die andere 2 gluiperds
quote:kan je dan ook kiezen dat Melanie meegaat ofzo
Op maandag 10 december 2001 10:14 schreef Hik het volgende:* Hik wil best een poosje op een Robinson-eiland in Maleisië!
dan gaat ik echt veel bellen!
quote:Nou ja, het is een reis voor twee personen, dus je kunt haar altijd vragen natuurlijk! (Of meelokken met een kilo chocola..
Op maandag 10 december 2001 14:24 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
kan je dan ook kiezen dat Melanie meegaat ofzo
dan gaat ik echt veel bellen!
* Hik gaat toch liever met 't eigen vriendje
wat een lekker meisje zeg
[Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 10-12-2001 14:45]
Maar goed, toch maar Pieter dus...
quote:ik vond haar juist zeer tegenvallen, en tijdens de expeditie mooier, ze heeft hele mooie blauwe ogen, en die zag je tijdens de hele naprogramma niet..
Op maandag 10 december 2001 14:37 schreef Jezebel het volgende:
* Jezebel wil even kwijt dat ze Melanie tijdens dat naprogrammadinges heel ergvond
wat een lekker meisje zeg
quote:Ehm...ze heeft heel duidelijk groene ogen hoor...
Op maandag 10 december 2001 15:37 schreef Stranger het volgende:[..]
ik vond haar juist zeer tegenvallen, en tijdens de expeditie mooier, ze heeft hele mooie blauwe ogen, en die zag je tijdens de hele naprogramma niet..
* Hik vraagt zich af waarom ze dit soort informatie onthoudt...
quote:jah sgoe
Op maandag 10 december 2001 18:35 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat is Melanie toch ook een babe. Zullen we allemaal een mailtje naar de Break Out! sturen voor een (mega)poster? Heb ik wel zin in![]()
ff standaardmailtje maken en een melanie-fanclub maken (als die er nog niet is)
* ikbenveldmuis wil wel lid zijn!
En waarom? De loting!
Het programma toonde zich eerdere afleveringen inventief als de planning in gevaar dreigde te komen (vertrek Hilde, terugkeer Koenraad) maar nu laten ze in dit stadium van het programma het lot beslissen! Ze hadden beter in het geval van een gelijkspel de eerdere stemmen die Mel en Richard tegen kregen bij elkaar op kunnen tellen. Degene met de meeste stemmen tegen had dan moeten vertrekken. Dat was iets rechtvaardiger geweest IMO!
Ik denk trouwens dat Pieter het wint! Afgelopen vrijdag waren bij 'Born to Cook' op Net 5 de Nederlandse expeditieleden te gast. Pieter stond daarbij wel erg in het middelpunt! Op de site van SBSnet staat bij de link naar Robinson 2001 ook een foto van Pieter!
quote:laten we het hopen dat hij gewonnen heeft dan,
Op dinsdag 11 december 2001 12:15 schreef Elbutre het volgende:
Ik vond het de zwakste aflevering tot nu toe!En waarom? De loting!
Het programma toonde zich eerdere afleveringen inventief als de planning in gevaar dreigde te komen (vertrek Hilde, terugkeer Koenraad) maar nu laten ze in dit stadium van het programma het lot beslissen! Ze hadden beter in het geval van een gelijkspel de eerdere stemmen die Mel en Richard tegen kregen bij elkaar op kunnen tellen. Degene met de meeste stemmen tegen had dan moeten vertrekken. Dat was iets rechtvaardiger geweest IMO!
Ik denk trouwens dat Pieter het wint! Afgelopen vrijdag waren bij 'Born to Cook' op Net 5 de Nederlandse expeditieleden te gast. Pieter stond daarbij wel erg in het middelpunt! Op de site van SBSnet staat bij de link naar Robinson 2001 ook een foto van Pieter!
quote:Omdat Pieter het ALTIJD over eten had was hij in het middelpunt van dat programma.
Op dinsdag 11 december 2001 12:15 schreef Elbutre het volgende:
Ik denk trouwens dat Pieter het wint! Afgelopen vrijdag waren bij 'Born to Cook' op Net 5 de Nederlandse expeditieleden te gast. Pieter stond daarbij wel erg in het middelpunt!
quote:Vorig jaar stond Eva op de SBS site, en die heeft ook niet gewonnen.
Op de site van SBSnet staat bij de link naar Robinson 2001 ook een foto van Pieter!
Maar van mij mag pieter wel winnen.
maarja, ach
Mel had gewoon moeten winnen vind ik!
maar dat had ik al gezegd geloof ik!
quote:reissie naar een eiland ofzo
Op dinsdag 11 december 2001 21:11 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik hoop nou zooo dat Pieter gaat winnen.
Maar dat bellen he, waar is dat voor? Wint degene met de meeste stemmen dan nog wat? Niet dat ik ga bellen ofzo, maar ik vroeg me dat af.
quote:Als je het maar laat...
Op zondag 16 december 2001 11:47 schreef Flowergirl het volgende:
Wie is de winnaar????
quote:
Op zondag 16 december 2001 12:05 schreef Shogen het volgende:[..]
Als je het maar laat...
Ik vroeg het alleen maar??
BTW diegene die hier de winnaar verklapt heeft een kwade Uiruru tegenover zich.
quote:Ja sorry, was net wakker
Op zondag 16 december 2001 12:37 schreef Flowergirl het volgende:[..]
Ik vroeg het alleen maar??
uiteraard zonder spaties, maar anders krijg ik weer van die kutreclame door die kutscripts die email adressen rippen uit sites
quote:zo staat het in het vara magazine... kan wel zien dat de redactie daar het met spanning heeft gevolgd
20:30 expeditie robinson 2001
Wie wordt winnar? Melanie, Pieter, Pascale of Gerard.
2. Wie heeft een tatoeage van een schorpioen?
Antwoord Richard: Jen
Antwoord Pieter: Natahlie
Het juiste antwoord was Jennifer
Stand 8-2 voor Richard
3. Van wie is de uitspraak "Je moet naar een dieper level gaan van een gevoel"
Antwoord Richard: Gerrit
Antwoord Pieter: Gerrit
Het juiste antwoord was Gerrit
Stand 9-3 voor Richard
4. Wie dronk als voorbereiding op de expeditie een maand lang geen alcohol en ging een maand lang niet uit?
Antwoord Richard: Nathalie
Antwoord Pieter: Martijn
Het juiste antwoord was Nathalie
Stand 10-3 voor Richard
5. Van wie is dit hoedje?
Antwoord Richard: Martijn
Antwoord Pieter: Martijn
Het juiste antwoord was Martijn
Stand 11-4 voor Richard
De rest van de vragen moest niet meer gesteld worden omdat Pieter Richard niet meer kon inhalen…
De tweede finalist was dus bekend en dit werd oververdiend Richard.
Waarom gaat die publieksstemming trouwens alleen tussen de laatste drie? Ik wil op Melanie stemmen!!
Maargoed, als iedereen nu nog even op Pieter stemt graag...want ik wil nog effe naar Maleisie....
Ook al mag ik hem niet, ik vind het een terechte winnaar. Bovendien is het goed voor het programma. 2x op rij een Karin-type (=Pascale) wordt ook saai....
Wat waren die proeven trouwens belachelijk onverantwoord!
Kokosnoothakken!!!! Zag je Richard op 1 cm van zijn vinger een rag tegen die noot geven met zijn grote en SCHERPE hakmes? *chop*
En dan na een vermoeiende zwemtocht 10 meter omhoog klimmen via een gammel touw met als vangnet 50cm water met een massieve rotsgrond eronder!
Ze mogen blij zijn dat uberhaupt 2 finalisten het overleefd hebben!
Ik gun het Richard eigenlijk wel, terechte winnaar IMO.
quote:Jezus ja, daar zat ik ook gelijk aan te denken!
Op zondag 16 december 2001 22:04 schreef Vamos het volgende:
Kokosnoothakken!!!! Zag je Richard op 1 cm van zijn vinger een rag tegen die noot geven met zijn grote en SCHERPE hakmes? *chop*
(arme, arme Pieter...)
Ik denk dat het Kennis gedeelte van de laatste battle/proef heel veel in Richard's voordeel
heeft gewerkt.
Naast botte kerel, wist hij dus wel wat er bij de rest speelde.
quote:Daar verbaasde ik me idd ook over.
Op maandag 17 december 2001 09:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk dat het Kennis gedeelte van de laatste battle/proef heel veel in Richard's voordeel
heeft gewerkt.
Naast botte kerel, wist hij dus wel wat er bij de rest speelde.
Zijn er hier trouwens mensen die zich gaan inschrijven voor ER2002?
Get a life!
Ook bij de verkiezing van de winnaar was er nauwelijks tijd voor opbouw en motivatie. Dat er unaniem werd gestemd hielp natuurlijk ook niet echt mee. Als Pieter tegenover Pascale had gestaan was het gelijk een stuk spannender geweest.
En dan nog die verkiezing van de publieksfavoriet: "Ja, en Richard is ook de publieksfavoriet." -Applaus- Einde programma...
Nou ja zeg, wat een domper...Hadden ze dáár nou de hele avond dat filmpje voor vertoond???
Als ze, zoals ik hierboven al zei, de mogelijkheid hadden geboden om op alle deelnemers (of alleen de laatste 9) te stemmen was daar misschien nog iets verrassends gebeurd.
Nee, ik vond (en vínd) ER een fantastisch concept, maar van deze finale had ik wel iets meer verwacht!
Hulde en hopelijk gaan ze volgend jaar door want ik heb weer genoten de afgelopen weken!
al met al jammer dat melanie niet heeft gewonnen
En nu even over dat filmpje: Ze hadden zaterdag voor alle drie al een filmpje opgenomen en dus werd die van Richard uitgezonden. Nee daar had ik ook niet op hoeven wachten.
Inderdaag ook jammer van die balkenproef, vorig jaar stonden ze er ruim 4 uur op, nu 1 uur en nog wat. Het was niet echt spannend en vorig jaar was dat wel zo. Ook was dat zo bij de stemming, alle stemmen gingen naar Richard en dat was erg slecht voor de spanning die na een paar stemmen al weg was.
Maar al met al een mooie Expeditie Robinson 2001, maar ik vond ER2000 mooier... Volgend jaar zien we wel weer
Binnenkort komt Survivor 2 waarschijnlijk op NET5.
quote:Hmmmmm....zin in!
Op maandag 17 december 2001 11:27 schreef -Mk- het volgende:
Binnenkort komt Survivor 2 waarschijnlijk op NET5.
quote:Yep, gewoon de Amerikaanse versie ervan. Het is alleen al prachtig te zien hoe anders die Amerikanen met het hele concept omgaan. Zijn veel meer en harder bezig met "het spel" en zijn veel competitiver ingesteld. De finale daar vorig jaar was zo bruut dat ik er nog dagen over heb nagepraat met mensen!
Op maandag 17 december 2001 15:05 schreef ikbenveldmuis het volgende:
dat Survivor...is dat ongeveer hetzelfde of wat?* ikbenveldmuis dat niet kent eigelijk
quote:Yep dat dacht ik ook. Valt me mee dat er geen gewonden zijn gevallen bij het kokos choppen. Als je dat soms zag (Lobke spande wel de kroon).
Op zondag 16 december 2001 22:04 schreef Vamos het volgende:Wat waren die proeven trouwens belachelijk onverantwoord!
En dan na een vermoeiende zwemtocht 10 meter omhoog klimmen via een gammel touw met als vangnet 50cm water met een massieve rotsgrond eronder!
Ze mogen blij zijn dat uberhaupt 2 finalisten het overleefd hebben!
Wel mooi om te zien dat de basic survival onderdelen Richard zo uiterst makkelijk afgingen (vuurtje maken, kokos choppen, niet eetbare vrucht bepalen).
Wat is er zo leuk aan haar? Oke, ze is niet lelijk..Maar wat heeft ze verder gedaan? Een beetje mooi zitten wezen en heel af en toe haar handen eens laten bewegen toch? Of heb ik het nu helemaaaal mis..
quote:Heel erg ja. Beste finale ooit.
Op maandag 17 december 2001 17:49 schreef -Mk- het volgende:
Echt erg, ik heb de finale van Survivor 1 gemist vorig jaar!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:dat ook
Op maandag 17 december 2001 17:26 schreef Marble het volgende:
Ze is met het gevaar om weggestemd te worden publiekelijk uit het complot van Pascale en Richard gestapt. Sindsdien kan Melanie bij veel mensen (waaronder mijzelf) niet meer stuk.
en verder heeft ze zo een megalief koppie..
damn...
quote:Ik vind het een huilebalkje.
Op maandag 17 december 2001 17:26 schreef Marble het volgende:
Ze is met het gevaar om weggestemd te worden publiekelijk uit het complot van Pascale en Richard gestapt. Sindsdien kan Melanie bij veel mensen (waaronder mijzelf) niet meer stuk.
Afl.1 ER2: 375.000
Afl.2 ER2: 510.000
Afl.3 ER2: 495.000 (95e plaats)
Afl.4 ER2: 435.000 (niet in de top 100)
Afl.5 ER2: 550.000 (96e plaats)
Afl.6 ER2: 640.000 (82e plaats)
Afl.7 ER2: 696.000 (72e plaats)
Afl.8 ER2: 625.000 (89e plaats)
Afl.9 ER2: 610.000 (90e plaats)
Afl.10 ER2: 625.000 (89e plaats)
Afl.11 ER2: 655.000 (???)
Afl.12 ER2: 755.000 (72e plaats)
FINALE ER2 20:30 uur - 22:00 uur: 1.075.000 (30e plaats)
FINALE ER2 22:00 uur - 23:15 uur: 520.000 (96e plaats)
Persbericht NET5:
Expeditie Robinson: ruim één miljoen mensen zien Richard winnen.
Gemiddeld hebben ruim een miljoen mensen afgelopen zondag de finaleaflevering van 'Expeditie Robinson 2001' gezien. Tijdens de laatste Eilandraad werd Richard, de 44-jarige ex-mijnwerker uit Bilzen, unaniem verkozen tot 'Mister Robinson 2001'. De spannende eindstrijd zorgde ervoor dat Net 5 zich over de avond (18.00 uur -24.00 uur), op Nederland 2 na, de grootste omroep mocht noemen (gemeten op 20 - 49 jaar). Tussen 20.45 uur en 22.00 uur was 'Expeditie Robinson 2001' zelfs marktleider in deze doelgroep. De gemiddelde kijkdichtheid van de finale was 11,4%, hetgeen nog hoger is dan vorig jaar. Ook de Expeditie Robinson talkshow 'Het verhaal van' waarin naast de winnaar, alle andere eilandbewoners te gast waren, trok ruim een half miljoen kijkers. Gemiddeld keken naar 'Expeditie Robinson' vanaf begin oktober ruim 600.000 mensen.
Tijdens de laatste aflevering waren er nog drie eilandbewoners in de running voor de hoofdprijs, te weten Pascale, Pieter en Richard. Pascale stelde als eerste haar plaats in de finale veilig door het winnen van de balkproef. Vervolgens moesten Pieter en Richard het tijdens het 'Expeditie Robinson Examen' tegen elkaar opnemen, waarbij Richard glansrijk won. De Eilandraad, die bestond uit de laatste zeven overgebleven kandidaten (Jennifer, Melanie, Pieter, Gerrit, Martijn, Nathalie en Koenraad), heeft gisteren uiteindelijk besloten dat Richard de ware survivor is, en daardoor met 50.000 Euro naar huis ging. Dat hij ook bij het publiek favoriet was, bleek toen hij gisteren ook nog eens de publieksprijs won. Het succesvolle 'Expeditie Robinson' keert volgend jaar terug op Net 5. Voor deze ultieme overlevingsstrijd zoekt Net 5 nieuwe survivors. Op de Net 5 website (www.net5.nl) is alle informatie hierover te vinden.
quote:
Op maandag 17 december 2001 18:14 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
dat ook
en verder heeft ze zo een megalief koppie..
damn...
quote:dies zoow liev!
Op maandag 17 december 2001 18:30 schreef -Mk- het volgende:[..]
![]()
en die wallpaper van dr,
alleen jammer dat ie maar 256 kleuren ofzo is, iig niet echt veel, zit er vrij brakkatisch uit
Ach, waarschijnlijk is die kerel vanbinnen helemaal geplamuurd met mijnstof en doen die paar vruchtjes hem ook niet zoveel...
quote:jah ik vind het op zich wel een beetje lullig voor m hoor
Op dinsdag 18 december 2001 10:24 schreef Herald het volgende:
ik heb gisteren naar de herhaling gekeken, maar dat was om Pieter eens in actie te aanschouwen. Wat werd hij uitgesmeerd met die laatste proeven zeg, alleen de proef waar je conditie voor moest hebben haalde hij binnen terwijl de huis-tuin-en-keuken opdrachten toch iets te moeilijk voor hem bleken. Aan snel zwemmen heb je natuurlijk niks als je de gevangen vis niet kan bakken en er een giftige vrucht bij eet.
die risjaaaaaaar vind ik toch een eikel
al (klinkt stom) leek het bij de herhaling offie gewoon normaler overkwam dan bij de normale uitzending, maar dat lag aan mij, d0h
quote:hm zoveel heeft hij er niet van op geloof ik
Op dinsdag 18 december 2001 10:28 schreef Hik het volgende:
Ben wel benieuwd of Richard nog ziek geworden is daarna...Hij kieperde gewoon al die vruchten naarbinnen, de giftige incluis!Ach, waarschijnlijk is die kerel vanbinnen helemaal geplamuurd met mijnstof en doen die paar vruchtjes hem ook niet zoveel...
en volgens mij tufte ie het gelijk weer uit hoor
hij had iig nog over van dat giftige spul...
had ie beter gelijk naar binne kunnen werken
Ik kan er overigens wel vrede mee hebben dat Richard gewonnen heeft, hij kan me niet veel schelen wie er wint, het gaat me om het programma op zich.
Ik vond de finale tegenvallen. Eerst een kwartier lang herhalingen. De finale van Survivor werd uitgesmeerd over twee uitzendingen en ik heb me niet verveeld, al hebben de amerikanen waarschijnlijk een groter budget. Dan de balk in het water die door de presentator na één jaar al een klassieker genoemd werd. Ik ben het er mee eens dat dit minder spectaculair was als vorig jaar, maar dat komt mede door het weer denk ik, de zee was vorig jaar rustiger en er stond minder wind. Vervolgens de bovenstaande proef tussen Pieter en Richard en tot slot een stemming die helemaal niet spannend was.
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 18-12-2001 17:29]
quote:Inderdaad dat viel me ook op. Met martijn heeft hij geloof ik maar 2 dagen op 1 eiland gezeten en dan meer ervan weten dan iemand die er al een paar weken mee optrekt
Op dinsdag 18 december 2001 12:17 schreef Ripley het volgende:
Ik vond het opvallend dat Richard, die toch meer in zichzelf gekeerd leek en zich wat minder sociaal gedroeg als de andere eilandbewoners, zoveel bleek te weten van zijn medebewoners. Blijkbaar was hij toch geinteresseerder in die mensen dan ik had gedacht. Die proef verbaasde me echt. Met name omdat hij bijvoorbeeld veel van Martijn en Nathalie wist, die toch bij pieter in hetzelfde kamp hadden gezeten en maar korte tijd bij Richard.
Wat me ook opviel was hoe driftig Pieter zijn aanmaakstokje op de grond smeet toen Richard met de vuurmaakproef gewonnen had.
Ben blij dat Pieter (stomme arogante kwal) niet gewonnen heeft.
quote:hoort kokosnoot hakken, vruchten proeven en vuur maken dan niet bij survival en overleven? Ik vind dat soort huishoudelijke klusjes eigenlijk eerlijker dan een wedstrijdje krachtpatsen wat de jonge sportieve jongeman gewoon immer wint van de stoffige oude mijnwerker. Tenslotte zou ook Pieter hebben moeten weten hoe je een vuur moest maken en snel kokosnoten open maken.
Op dinsdag 18 december 2001 14:44 schreef Bus watcher het volgende:
Ik dacht, vorig jaar heeft een nederlandse vrouw gewonnen, nu zal wel een vlaamse man winnen en dat is uitgekomen. Ik vond de proef tussen Richard en Pieter duidelijk in het voordeel van Richard. Volgens mij hakte Richard het vaakst kokosnoten, hij zat altijd bij het vuur, in zijn jeugd was hij al verantwoordelijk in zijn grote familie voor het vuur, en hij ging het vaakst op strooptocht naar o.a. eetbare vruchten. Het feit dat hij bij het vuur zat betekende dat hij bij veel gesprekken zat, al nam hij er niet aan deel.
quote:bij de andere proeven ging het toch meer om uithoudingsvermogen en conditie?
Vooraf zei Pieter dat hij bij vrijwel alle proeven beter scoorde als Richard maar nu was dat ineens niet het geval.
quote:Dat is het beeld wat ik van Richard heb. Wat kan die uit de hoogte doen zeg.
Op dinsdag 18 december 2001 14:47 schreef Uiruru het volgende:
(stomme arogante kwal)
En dan komen we toch weer terug op wat ik (en velen met mij) al eerder hebben gezegd. Ja, Richard is een overlever: hij zorgt voor eten, vuur en beschutting. Maar hij is géén Robinson, omdat hij sociaal contact op het eiland nét iets te vaak af deed met "gebabbel" (zie ook zijn reactie op Melanies emotionele bekentenis). Als hij in zijn eentje op dat eiland had gezeten was het de perfecte figuur geweest, van groepswerk had-ie niet echt kaas gegeten...
Ik vond de samenvatting in het begin anders wel leuk om te zien even alle hoogtepunten op een rij (lobke? Ohhh die
)en alle mensen die weer even de revue passeren.
En ik was erg verbaasd dat Richard zo unaniem zou winnen.
Maar dat gezeur over complotten in de 'nabespreking' dat was irritant zeg, een beetje ruzie maken als een stel kleine kinderen. Bah flauw
quote:Hoogtepunten? Wélke hoogtepunten? Alleen de terugkeer van Koenraad was leuk. En alles van Melanie natuurlijk.
Op dinsdag 18 december 2001 20:12 schreef Keroppi het volgende:
even alle hoogtepunten op een rij
quote:Gwann helemaal onverwachts exit. Dat was genieten!!! En Hilde's gezever over haar kindjes. Ik wil geen foto meenemen. Ik wil naar huis ik mis mijn kids. De kokosnoot op Jasha's kop.
Op dinsdag 18 december 2001 20:14 schreef Marble het volgende:[..]
Hoogtepunten? Wélke hoogtepunten? Alleen de terugkeer van Koenraad was leuk. En alles van Melanie natuurlijk.
Dieptepunt: het feest met wijn en discman van Nathalie. En dat werd dan ook tot in treurens toe herhaald.
quote:* ikbenveldmuis is het weer eens met Marble eens
Op dinsdag 18 december 2001 20:14 schreef Marble het volgende:[..]
Hoogtepunten? Wélke hoogtepunten? Alleen de terugkeer van Koenraad was leuk. En alles van Melanie natuurlijk.
quote:En hier sluit ik me helemaal bij aan!
Op maandag 17 december 2001 11:03 schreef Hik het volgende:
Toch moet ik zeggen dat ik het al met al een beetje een anti-climax vond. Op de één of andere manier zat ik vorig jaar echt op het puntje van mijn stoel, nu helemaal niet... De eerste proef (op die balken) werd vorig jaar in beeld gebracht als een spannende en afmattende finale, nu meer: "Oh ja...en toen viel er iemand af, oeps...".Ook bij de verkiezing van de winnaar was er nauwelijks tijd voor opbouw en motivatie. Dat er unaniem werd gestemd hielp natuurlijk ook niet echt mee. Als Pieter tegenover Pascale had gestaan was het gelijk een stuk spannender geweest.
En dan nog die verkiezing van de publieksfavoriet: "Ja, en Richard is ook de publieksfavoriet." -Applaus- Einde programma...
![]()
Nou ja zeg, wat een domper...Hadden ze dáár nou de hele avond dat filmpje voor vertoond???
Als ze, zoals ik hierboven al zei, de mogelijkheid hadden geboden om op alle deelnemers (of alleen de laatste 9) te stemmen was daar misschien nog iets verrassends gebeurd.Nee, ik vond (en vínd) ER een fantastisch concept, maar van deze finale had ik wel iets meer verwacht!
quote:nee, ben niet geweest, dus kan er ook niets over vertellen.
Op dinsdag 25 december 2001 12:11 schreef -Mk- het volgende:
Nog iemand naar Waalre geweest?Deze moet nog even vol.
Reunie met de expeditieleden ofzo?? Dat was toch pas volgend jaar?
heb melanie trouwens wel gesproken in de plaatselijke discotheek hier, waar ze met wat vriendinnen uit was
quote:Welke discotheek was dat? Geloof niet dat ik haar hier ooit in de buurt heb gezien.
Op maandag 14 januari 2002 22:23 schreef Stranger het volgende:
ik zag net jascha op tv.. dat schijnt het zusje te zijn van 100% isis, het was bij bnn, in de reclame van jackass, het is de eerste ex-er-2001-deelnemer die ik terug zag op tvheb melanie trouwens wel gesproken in de plaatselijke discotheek hier, waar ze met wat vriendinnen uit was
quote:in de new york 2 weken geleden, ze was daar met 2 vriendinnen uit sleeuwijk, want die zaten op dezelfde school (in nijmegen), dus ze was er maar 1malig
Op woensdag 16 januari 2002 11:27 schreef YPPY het volgende:[..]
Welke discotheek was dat? Geloof niet dat ik haar hier ooit in de buurt heb gezien.
quote:Sjips
Op woensdag 16 januari 2002 11:50 schreef Stranger het volgende:[..]
in de new york 2 weken geleden, ze was daar met 2 vriendinnen uit sleeuwijk, want die zaten op dezelfde school (in nijmegen), dus ze was er maar 1malig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |