abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 november 2001 @ 18:47:47 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2245629
Vervolg van: ER2: Expeditie Robinson 2

...en hier verder dus....

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_2245976
Zozo al een 2e deel!
  dinsdag 20 november 2001 @ 19:55:44 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2246244
Ja, dat schiet lekker op he?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_2246282
Er is iets meer dan 3 maanden over gedaan om nummer 1 vol te krijgen.. Hopen dat deze sneller gaat
  dinsdag 20 november 2001 @ 20:09:38 #5
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2246385
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 19:58 schreef -Mk- het volgende:
Er is iets meer dan 3 maanden over gedaan om nummer 1 vol te krijgen.. Hopen dat deze sneller gaat
snapt dat eigenlijk niet want het is een veel gavere opzet dan bij BB3 (ik noem maar wat). daar hebben ze het de hele tijd over overleven, maar das toch niks vergeleken met de ontberingen die de expeditie leden van RE moeten doorstaan.

ps1. zou zelf graag meedoen, m.n. de fysieke uitdaging trekt mij zeer.

ps2 HiK; vlgns mij is dat kaartje bij je naam niet de goede

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_2246410
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 20:09 schreef don_quichot het volgende:

[..]

ps2 HiK; vlgns mij is dat kaartje bij je naam niet de goede

Lijkt een beetje op de west-indies
Return of the massive legend.
  dinsdag 20 november 2001 @ 20:35:00 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2246635
Kaartje is Midden-Amerika ja...klopt! Dat heeft ook verder niets met ER te maken. Ik heb ook nog andere interesses namelijk!

"Néééé...!" "Ja, echt waar!"

pi_2247566
Ik verheug me weer op de volgende aflevering. Zal Jennifer het nog volhouden? En wie zal de immuniteit winnen? (die nu echt belangrijk is geworden)
pi_2247707
ben benieuwd of Jennifer zich aan haar woord houdt, dat als ze nog 24 uur ziek is weggaat.
Als dat zo is valt het machtblok uiteen.
Koenraad wil misschien nog wel Richard zijn hielen likken, maar Pascalle gaat misschien dan wel zelf denken.
Als het machtblok blijft bestaan gaan ze Melanie er enk ik uit stemmen aangezien zij "verraad" heeft gepleegd.
Zou zeer jammer zijn.
pi_2247752
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 22:09 schreef mbn het volgende:
ben benieuwd of Jennifer zich aan haar woord houdt, dat als ze nog 24 uur ziek is weggaat.
Als dat zo is valt het machtblok uiteen.
Koenraad wil misschien nog wel Richard zijn hielen likken, maar Pascalle gaat misschien dan wel zelf denken.
Als het machtblok blijft bestaan gaan ze Melanie er enk ik uit stemmen aangezien zij "verraad" heeft gepleegd.
Zou zeer jammer zijn.
dat vrees ik ook, of misschien koenraad
pi_2250730
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 22:13 schreef Stranger het volgende:

[..]

dat vrees ik ook, of misschien koenraad

Koenraad doen ze niet die zien ze niet als bedreiging ,Melanie wel,
  woensdag 21 november 2001 @ 11:54:37 #12
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2251355
quote:
Ergens in het vorige topic zei -Mk- het volgende:

Even iets over Koenraad: Hij valt mij een beetje tegen de laatste afleveringen.. Hij loopt er maar wat bij en laat niet echt iets van zich horen.

Dus daarom valt ie tegen? Pascalle laat al 5 weken niets van zich horen...

Tuurlijk laat hij niets van zich horen. Zolang iedereen ruziet met elkaar mag hij erin blijven. Zodra ze het bijleggen is hij weer het buitenbeentje en het is exit Koen. Jezelf onzichtbaar maken is het beste wat je op dit moment kunt doen!

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_2251482
nee het beste wat hij zou kunnen doen is zijn nut voor de groep bewijzen en zich als man gaan gedragen.
Maar aangezien hij dit al een keer heeft geprobeerd en zichzelf compleet voor gek zette durft hij dit niet meer.
Nu is hij een kontlikker en maakt hij zichzelf zo onzichtbaar mogelijk
Toch jammer, want die man heeft een van de edelste beroepen op aarde en moet ongetwijfeld veel kwaliteiten hebben.
pi_2251709
quote:
Op woensdag 21 november 2001 11:54 schreef Vamos het volgende:

[..]

Dus daarom valt ie tegen? Pascalle laat al 5 weken niets van zich horen...

Tuurlijk laat hij niets van zich horen. Zolang iedereen ruziet met elkaar mag hij erin blijven. Zodra ze het bijleggen is hij weer het buitenbeentje en het is exit Koen. Jezelf onzichtbaar maken is het beste wat je op dit moment kunt doen!

idd
paskall heeft dr smoel nog niet een keer open gedaan,evenzo als melanie.
dat soort wijven gaan over lijken die zijn vals,
Nu komt melanie met krokodilletranen aanzetten,dat ze niet met complotten mee wil doen
eerst wel,nu niet....omdat ze eerlijk wil blijven
mijn hemel als dat niet schijnheilig is
Dat is alleen maar omdat madam bang was dat zij de volgende is.
i.p.v Jennifer, die moet het straks nu bekopen dat ze eruit ligt .
Hardlopers zijn doodlopers toch ?

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 21-11-2001 14:16]

pi_2252656
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 20:09 schreef don_quichot het volgende:

snapt dat eigenlijk niet want het is een veel gavere opzet dan bij BB3 (ik noem maar wat). daar hebben ze het de hele tijd over overleven, maar das toch niks vergeleken met de ontberingen die de expeditie leden van RE moeten doorstaan.

Heb je helemaal gelijk in, in BB3 zijn ze maar aan het klagen hoe zwaar het in 'arm' is, nou, vergeleken met ER is het een luxe!
  donderdag 22 november 2001 @ 12:54:40 #16
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2258885
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 22:09 schreef mbn het volgende:

Zou zeer jammer zijn.

denk dat je gelijk heb. en het bijgaande argument na de emotionele uitbarsting zal wel zijn dat ze mentaal aan het einde is. vlgnde is de laatste van Noord ( sorry, ben z'n naam kwijt), is meteen het patroon doorbroken om geheel noord collectief en linea recta te laten verdwijnen en zo sussen de samenzweerders hun geweten.
vlgnde is Koenraad, van wie ik het eigenlijk wel begrijp dat ie aan de complotten meedoet, aangezien ze hem op Noord al hadden weggestemd. het is natuurlijk een mooie vorm van wraak om eerst weggestemd te worden en vervolgens het langst vol te houden.

hoop wel dat ze snel besluiten dat ze niet te lang naar de pijpen van Jennifer en Richard moeten blijven dansen. want hoe langer zij daar gezamenlijk blijven zitten, des te minder kans hebben de anderen op de overwinning.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  donderdag 22 november 2001 @ 12:58:22 #17
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2258922
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 20:35 schreef Hik het volgende:
Kaartje is Midden-Amerika ja...klopt! Dat heeft ook verder niets met ER te maken. Ik heb ook nog andere interesses namelijk!
*dq spreekt uit ervaring*
is ook erg interessant.
  donderdag 22 november 2001 @ 16:30:02 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2261226
*berney tegenspreekt*
Melanie lijkt mij niet het type dat over lijken gaat, eerder iemand die gauwer emotioneel erdoorheen zit dan anderen.

(en ik vind dat ik teveel RLS's kijk..ik kan overal over meepraten )

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_2268768
Sjees, kom ik er nu pas achter dat hier ook een discussie over loopt..

Maarjah..

ER2 rulez...

Doei.
  FOK!fossiel zondag 25 november 2001 @ 16:11:18 #20
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2286472
Schop!

Zo vanavond weer een uur vermaak!

Chick on a mission
pi_2286499
Heb net (per ongelijk, dacht niet dat ze zo snel waren) op de site van vt4 gekeken, dus ik weet al wat er gaat gebeuren. Wel een goede oplossing naar mijn idee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!fossiel zondag 25 november 2001 @ 21:32:15 #22
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2289506
Als Koenraad volgende week de immuniteit niet wint, is het bijna al zeker dat hij naar huis moet met deze ene stem extra tegen.
  zondag 25 november 2001 @ 21:33:34 #23
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2289516
Alweer een mooie aflevering.

Jennifer eruit, een collega van mij die een soortgelijke verstopping had loopt nu met een stoma rond, na op het randje van dood te hebben gezweefd, een heel ernstige en pijnlijke situatie.

Koen waarschijnlijk volgende week eruit.

pi_2289591
Leuke aflevering! Toch jammer dat Jen eruit is. En wat is Richard toch een eng mannetje. Ik hoop echt dat hij er de volgende keer uit gaat. Maar dat zal wel niet... Melanie roeleert!!!
pi_2289711
Inderdaad een leuke uitzending. Koenraad is volgende week exit denk ik.
pi_2289885
Sjjjiiiit, gemist!! Geef es een samenvatting pleeez...!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  FOK!fossiel zondag 25 november 2001 @ 22:13:33 #27
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2290074
quote:
Op zondag 25 november 2001 22:13 schreef cptmarco het volgende:
morgenavond komt de herhaling
Hoe laat?
DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel zondag 25 november 2001 @ 22:34:46 #29
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2290088
quote:
Op zondag 25 november 2001 22:33 schreef Catootje het volgende:

[..]

Hoe laat?

dacht rond de klok van 11 uur op net 5
pi_2290090
was een leuke aflevering, jammer dat koenraad er niet uitgestemd is, alhoewel nu is er volgende week weer een kansje dat richard eruit gaat

aan de voorstukjes van volgende week te zien gaat melanie het heel erg zwaar krijgen, hoop niet dat ze eruit gaat

pi_2290099
quote:
Op zondag 25 november 2001 22:34 schreef cptmarco het volgende:

[..]

kwart voor 11, ik kijk de afleveringen allemaal 2 keer
  FOK!fossiel zondag 25 november 2001 @ 22:52:22 #32
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2290244
Weer een leuke aflevering (waarom kijken er nog mensen naar BB als we ER hebben? ).

Mijn complimenten eigenlijk voor de mensen die elke keer die spellen verzinnen. Leuk en heel mooi in elkaar gezet!

Ik vind het verschil in 'beloningen' bij de robinson-proef trouwens wel heel erg groot hoor.
Zo mogen Melanie en Richard een pizza delen terwijl Koenraad een prinsjesmaal krijgt, foto's ontvangt, mag telefoneren EN een familielid op bezoek krijgt.

Maar een goede oplossing wat ze bij de eilandraad hebben gedaan en heel mooi om te zien dat Jennifer toch nog even dag kwam zeggen (ik vond 't eigenlijk best emotioneel...)

Chick on a mission
pi_2290284
quote:
Op zondag 25 november 2001 22:52 schreef Keroppi het volgende:

Ik vind het verschil in 'beloningen' bij de robinson-proef trouwens wel heel erg groot hoor.
Zo mogen Melanie en Richard een pizza delen terwijl Koenraad een prinsjesmaal krijgt, foto's ontvangt, mag telefoneren EN een familielid op bezoek krijgt.

dit viel me idd ook op en daar heb ik me ook aan zitten ergeren. in vergelijking met vorig jaar vind ik dat ze veel meer verwend worden, ok de omstandigheden zijn wel ruiger, maar ze krijgen als ze winnen bij een opdracht wel extreem veel.
pi_2290445
de prijs was dit keer wel heel extreem
vreemd dat dit keer niemand zijn afgunst uitsprak.
Helaas is duidelijk geworden dat Richard de macht houdt door Pascale dicht bij zich in de buurt te houden
Als melanie meer tacticus was geweest had ze veel contact met Pascale en Pieter gezocht. Maar helaas...
Lief meisje maar geen tacticus
pi_2293010
quote:
Op zondag 25 november 2001 22:34 schreef cptmarco het volgende:

[..]

Da's veels te laat voor kleine meisjes als Catootje
He Catootje
pi_2294006
quote:
Op maandag 26 november 2001 11:15 schreef berney het volgende:

[..]

Da's veels te laat voor kleine meisjes als Catootje
He Catootje

Red ik idd niet
DANYEL EN THIJS
pi_2294336
quote:
Op maandag 26 november 2001 13:03 schreef Catootje het volgende:

[..]

Red ik idd niet

pcies dacht ik al
Dus opnemen Catoot
  maandag 26 november 2001 @ 13:36:06 #38
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2294379
vergeten te kijken, althans, ik zette de TV te laat aan. ik heb dus alleen de laatste 5 min. gezien. ik zag nog net hoe richard probeerde om van Pascale het alpha vrouwtje te maken. ze leek quasi verbaasd over de aandacht die de oermens richard haar gaf, hetgeen haar vleide omdat richard daarvoor al zijn hoop en de laatste restjes sociaal gedrag op jennifer projecteerde. Maar pascale moet zich toch ook realiseren dat ze het aflegt tegen Richard, en dat hij haar gebruikt tegenover de rest van de groep als substituut voor jennifer. ook Richard heeft de andere expeditieleden nodig, anders is hij natuurlijk zo weg. imho wordt dit de week van de waarheid. het wordt nl. steeds moeilijker om Richard weg te krijgen, deze week is de laatste kans.

maja, eerst maar eens d eherhaling bekijken.

pi_2295568
Goed Catoot voor jouw dan ,een kleine compilatie
Jennifer moest eruit omdat ze anderhalfkilo kokosnoot in dr lichaam had,wat niet verteerd werd.
Het was een goede beslissing van de programmamakers haar eruit te halen.
Het is met operatie eruit gehaald,en ze had het erover in intervieuw later op de avond,dat de chirurg er met hogedrukspuit en zaagjes anaal bij haar naar binnenmoest omdat het een klont geworden was.
Daarom had ze last van uitstulpingen op dr huid ,die erg jeukten(natuurlijke reactie)
Dus geen zandvlooien.

Omdat Jennifer eruit gehaald is,is er niemand uitgestemd.
Wel heeft degene met de meeste stemmen,een stem tegen bij de volgende ronde.
En dat is Koenraad.
Dus als ik wil dat Koenraad wint,moet ie de ellaminatieproef winnen(hoe schrijf je zulks:? ).

Verder was het een uitzending dat je zag dat paskalle en Richard over het stemmen voor volgende week hadden.
Richard had een plannetje.
Ik persoonlijk denk dat Richard er volgende week uitgestemd wordt,door Melanie,Koenraad en Pieter.
Koenraad wint natuurlijk de proef,en mag er niet op hem gestemd worden(hoop ik,dat het zo gaat)>

Verder kwam Melanie nog een paar keer in beeld,die goede maatjes schijnt te worden met Koenraad.

Koenraad won nog een proef,en mocht hij een maaltijd kiezen.
Hij koos voor een biefstuk,met patat,mayonaise en salade(een echte belg he,patat kiezen).
Toen kwam zn neef op de proppen met een pan rode kool;
Dat was wel leuk natuurlijk.
En mocht Koenraad nog ff naar huis bellen,of nee,hij werd gebeld .
Al met al een emotionele aflevering weer

pi_2297961
Oe, Tenk joe Berney Was die neef van Koen net zo'n stuk?
DANYEL EN THIJS
pi_2302520
quote:
Op maandag 26 november 2001 18:20 schreef Catootje het volgende:
ja joh hij mocht een nachtje blijven slapen, en helemaal knalrood ziet ie er nog lekkerder uit
  dinsdag 27 november 2001 @ 10:51:08 #42
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2303831
Weet iemand eik wie op wie heeft gestemd deze ronde? Dat zegt ook weer wat voor de volgende keer denk ik zo.

Ik word wel een beetje moe van Richard nu hoor! Valt het jullie ook zo op dat hij het continu heeft over zijn prestaties? "Toen ik de krabben vond", "En toen deed ik dit...". OK, hij doet het meeste werk, maar af en toe je teamgenoten wat credit geven kan geen kwaad volgens mij. Het leek erop dat dat Pascale ook nogal irriteerde.

Het lijkt me idd prachtig als Koen de immuniteit wint en dat Richard dan moet vertrekken, zoals iemand hierboven opperde!

Overigens begin ik wel ernstige vraagtekens te zetten bij de verantwoordelijkheid van de programmamakers. De omstandigheden zijn wel érg bar hoor...Met Jennifer in het ziekenhuis en Pieter die 18 (!) kilo afvalt. Dat is echt niét gezond!!

pi_2306745
quote:
Op maandag 26 november 2001 18:20 schreef Catootje het volgende:
Als 2 druppels water Catoot,alleen blond.
  dinsdag 27 november 2001 @ 17:29:16 #44
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2308946
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 10:51 schreef Hik het volgende:
Overigens begin ik wel ernstige vraagtekens te zetten bij de verantwoordelijkheid van de programmamakers. De omstandigheden zijn wel érg bar hoor...Met Jennifer in het ziekenhuis en Pieter die 18 (!) kilo afvalt. Dat is echt niét gezond!!
Sterker nog : Jennifer heeft erg veel geluk gehad. Zo'n verstopping kan dodelijk zijn. Of er moet een stuk darm operatief verwijderd worden, waarna je met een stoma verder kan.
  dinsdag 27 november 2001 @ 18:11:32 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2309674
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 15:11 schreef berney het volgende:

[..]

Als 2 druppels water Catoot,alleen blond.

Vinden jullie Koen een stuk?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_2309809
Misverstand...
pi_2314201
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 18:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Vinden jullie Koen een stuk?

er staan niet voor niets 3 bij
pi_2323243
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 10:51 schreef Hik het volgende:
Weet iemand eik wie op wie heeft gestemd deze ronde? Dat zegt ook weer wat voor de volgende keer denk ik zo.
volgens mij is het:
richard + pascalle op koenraad
pieter op melanie
koenraad op pieter en
melanie op richard
pi_2347064
Oproep van Tévé Holland:

Oproep aan Expeditie Robinson fans!

Voor de allerlaatste feestelijke aflevering van 'Expeditie Robinson, Het Verhaal Van...' willen we graag weten welke fragmenten jullie nog eens terug zouden willen zien. Ook als je een vraag hebt laat het ons weten!

Kortom, jullie kans om je favoriet nog een keer in beeld te krijgen!

Reakties kunnen naar info@tvholland.nl

pi_2347072
Ik heb net een gemailt dat ik graag wil zien hoe de afvallers werden opgevangen door Eva.
pi_2356423
Nog 2 uur en 30 minuten
  FOK!fossiel zondag 2 december 2001 @ 18:02:13 #52
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2356455
Wie gaat er vanavond uit. Als Koenraad gaan immuniteit wint is het denk ik bijna zeker dat hij weg moet.
  zondag 2 december 2001 @ 19:31:52 #53
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2357222
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_2357655
Koenraad exit denk ik.
pi_2358524
DAMN DAMN,EN NOG EENS DAMN
eerlijkheid verliest het weer eens van die gluiperige paskalle en Richard
pi_2358540
of melanie geeft het op,omdat ze gek van de zandvlooien wordt,
En kan Koenraad weer terugkeren
pi_2358551
Gelukkig. Koenraad eruit. Ik kon zijn zenuwachtige geneuzel echt niet meer aanhoren. Volgende week Richard eruit vlak voor de finale Enne, Melanie wint!
  FOK!fossiel zondag 2 december 2001 @ 21:37:02 #58
8443 cptmarco
it's captain...
  zondag 2 december 2001 @ 21:38:25 #59
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2358603

Exit Koen

Wat HAAT ik die Richard
Die kop van hem, zo zelfingenomen!

Melanie rules. Melanie moet winnen.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_2358619
Ik haat richard, ik haaat pascalle, PIETER MOET WINNEN!
DANYEL EN THIJS
pi_2358693
random aflevering, weinig spectaculair, lijkt me duidelijk dat mel er volgende week uitgestemd word en pieter wint (pascalle kan nix alleen, en richard heeft alleen domme kracht)
pi_2358932
quote:
Op zondag 02 december 2001 21:33 schreef berney het volgende:
of melanie geeft het op,omdat ze gek van de zandvlooien wordt,
En kan Koenraad weer terugkeren
Dacht ik nou ook. Richard wordt als gevolg daarvan per omgaande afgevoerd vanwege hoge bloeddruk ('da menneke mag toch nie turugkoome..., dies toch al tweemaal weggestemd...zulle, zeg'), Pieter valt terstond van de graat, Pacale raakt in shock en kan alleen nog maar 'allez' uitbrengen.

En als gevolg van dit alles wordt Koenraad volgende week 'by default' als winnaar aangemerkt.

Is tenminste mijn gok.... maar het zal wel niet

pi_2359066
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dacht ik nou ook. Richard wordt als gevolg daarvan per omgaande afgevoerd vanwege hoge bloeddruk ('da menneke mag toch nie turugkoome..., dies toch al tweemaal weggestemd...zulle, zeg'), Pieter valt terstond van de graat, Pacale raakt in shock en kan alleen nog maar 'allez' uitbrengen.

En als gevolg van dit alles wordt Koenraad volgende week 'by default' als winnaar aangemerkt.

Is tenminste mijn gok.... maar het zal wel niet

pi_2359084
owh ik ben trouwens niet rouwig erover dat koenraad weg is.. ik heb al na de eerste aflevering gezegt dat ie me niet aanstond
pi_2359089
Persoonlijk vind ik dat Pascale nu wel weg mag... Na deze aflevering zag je wel hoe ze eigenlijk is. Ze zit ondertussen Melanie een beetje af te kraken met: "Alle eh, Dat meiske weet zelf niet eens waar ze het over heeft"

zondag 2 december 2001 @ 22:19:44 #66
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2359090
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Pacale raakt in shock en kan alleen nog maar 'allez' uitbrengen.
  maandag 3 december 2001 @ 09:02:07 #67
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2361706
De kampleden zullen toch echt Richard er uit moeten stemmen volgende week. Als hij de laatste twee haalt, dan krijgt hij als echte 'robinson' ongetwijfeld de meeste stemmen, ook al is niet iedereen van hem gecharmeerd, zullen ze toch voor hem stemmen omdat ie nou eenmaal DE Robinson is.

Aan de andere kant. Er is al bekend dat een finale onderdeel net als vorig jaar over kennis van je mede-deelnemers gaat. Ik denk dat Richard dat niet zo goed beheerst, loner alstie is.

pi_2361714
Als je puur naar het concept kijkt dan moet Richard winnen, hij is DE Robinson en zou (volgens mij) als enige echt op een onbewoond eiland kunnen overleven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2361841
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:19 schreef -Mk- het volgende:
Persoonlijk vind ik dat Pascale nu wel weg mag... Na deze aflevering zag je wel hoe ze eigenlijk is. Ze zit ondertussen Melanie een beetje af te kraken met: "Alle eh, Dat meiske weet zelf niet eens waar ze het over heeft"

Ze weet zelf niet eens waarover ze het heeft
mouven met pascalle
  maandag 3 december 2001 @ 10:20:06 #70
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2361911
quote:
Op maandag 03 december 2001 09:08 schreef Strolie75 het volgende:
Als je puur naar het concept kijkt dan moet Richard winnen, hij is DE Robinson en zou (volgens mij) als enige echt op een onbewoond eiland kunnen overleven.
En dat is nou juist waar veel mensen de fout ingaan. De échte, dieperliggende bedoeling van het concept is niet alleen overleven op een eiland, maar vooral het sociale aspect. Complotten smeden, strategisch wegstemmen, enz. Karin was vorig jaar ook geen typische persoon om te overleven op een onbewoond eiland, maar om dat ze met iedereen goed overweg kom en stiekem op de juiste momenten de lastigste tegenstanders wegstemde, werd zij uiteindlijk de winnaar.
pi_2362832
Ik vind dat Richard het spelletje heel vuil speelt. Hij speelt iedereen tegen elkaar uit en daarna zeuren over ruzies. Ontkennen dat er een samenzwering was. Aangeven dat hij vindt dat hij de enige is die recht heeft op titel Robinson. Alle aandacht opeisen als er krabben zijn gevangen en anderen geen eer gunnen.
Ook doet hij wel erg overdreven zijn best: ja vroeger moest ik 's morgens ook de open haard aanmaken dus nu t regent doe ik t ook maar. Kom nou, dat heeft toch geen nut? Ze hebben toch zat lucifers?
pi_2363621
quote:
Op maandag 03 december 2001 12:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
..
Ook doet hij wel erg overdreven zijn best: ja vroeger moest ik 's morgens ook de open haard aanmaken dus nu t regent doe ik t ook maar. Kom nou, dat heeft toch geen nut? Ze hebben toch zat lucifers?
Ja maar, een kamp zonder kampvuur? Dat kan niet eh!
  maandag 3 december 2001 @ 16:01:40 #73
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2364424
quote:
Op maandag 03 december 2001 09:08 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij valt dat tegen. Richard heeft maar weinig improvisatievermogen denk ik. Het is wat Pieter zei. Als Richard die krabben niet had gevangen, dan had een ander het wel gedaan. Koenraad bijvoorbeeld, want in het verhaal van... bleek dat hij de krabben als eerste ontdekte!

Toen Koenraad in de boom klom om zich te bewijzen in kamp Noord was iedereen geirriteerd door het risico dat hij nam. Toen Richard hetzelfde deed (in zijn uppie) voor de mango's klaagde niemand.

Wat me trouwens opvalt is dat ik Richard nog nooit op een grap of gevoel voor humor heb kunnen betrappen. Iemand maakte een grapje over zijn roggenspeer (wat groot uitgevallen) "ga je daarmee op roggenjacht of walvisjacht?"

Zelfs een dusdanig duidelijke grap ging volledig langs hem heen, want hij reageerde er serieus op.

FOK!fossiel maandag 3 december 2001 @ 20:29:00 #74
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2366963
quote:
Op maandag 03 december 2001 16:01 schreef Vamos het volgende:
Iemand maakte een grapje over zijn roggenspeer (wat groot uitgevallen) "ga je daarmee op roggenjacht of walvisjacht?"
Dat was volgens mij geen grapje. Het was Pascale, die het zei, en die zat de hele tijd al Richard te bewonderen. Ooooh mango's! wat goed! Oh wat een mooie speer! Oh wat een grote sterke krabben vang je daar!
Chick on a mission
pi_2367053
Volgens mij zei Pieter het.. Ach wat maakt het uit.
  FOK!fossiel maandag 3 december 2001 @ 21:52:25 #76
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2367843
quote:
Op maandag 03 december 2001 20:38 schreef -Mk- het volgende:
Volgens mij zei Pieter het.. Ach wat maakt het uit.
Nee ik weet zeker dat het Pascale is want het werd ondertiteld en Pieter hoeven ze niet te ondertitelen
Chick on a mission
  dinsdag 4 december 2001 @ 10:50:23 #77
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2371891
quote:
Op maandag 03 december 2001 10:20 schreef Marble het volgende:

[..]

En dat is nou juist waar veel mensen de fout ingaan. De échte, dieperliggende bedoeling van het concept is niet alleen overleven op een eiland, maar vooral het sociale aspect. Complotten smeden, strategisch wegstemmen, enz. Karin was vorig jaar ook geen typische persoon om te overleven op een onbewoond eiland, maar om dat ze met iedereen goed overweg kom en stiekem op de juiste momenten de lastigste tegenstanders wegstemde, werd zij uiteindlijk de winnaar.

En hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ik heb het al eerder gezegd: Overleven is méér dan eten en een schuilplaats. Inderdaad geloof ik wel dat Richard het in zijn ééntje zou redden op het eiland, maar dit programma draait om meer dan dat...

Gelukkig want anders zaten we 16 weken lang naar Cast Away te kijken met Richard in de rol van Tom Hanks

dinsdag 4 december 2001 @ 10:57:27 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2371915
Ik ben echt héél benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren. Zoals ik het zie zijn er nu twee 'kampen', de Hollanders (Mel en Pieter) tegen de Belgen (Pascale en Richard). En als er nu één Belg wordt weggestemd volgt de tweede daarna, idem voor de Hollanders.

Het verkrijgen van immuniteit wordt nu natuurlijk héél belangrijk!

Krijgen de mensen die straks de winnaar moeten bepalen ook de beelden van de periode dat zij er niet waren te zien? Dat kan volgens mij nogal uitmaken voor het stamgedrag volgens mij! Het feit dat Richard zichzelf al bij voorbaat uitroept tot 'de enige echte Robinson' is bijvoorbeeld iets dat wel eens verkeerd zou kunnen vallen bij hen...

pi_2372116
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 10:57 schreef Hik het volgende:
Ik ben echt héél benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren. Zoals ik het zie zijn er nu twee 'kampen', de Hollanders (Mel en Pieter) tegen de Belgen (Pascale en Richard). En als er nu één Belg wordt weggestemd volgt de tweede daarna, idem voor de Hollanders.

Het verkrijgen van immuniteit wordt nu natuurlijk héél belangrijk!

Krijgen de mensen die straks de winnaar moeten bepalen ook de beelden van de periode dat zij er niet waren te zien? Dat kan volgens mij nogal uitmaken voor het stamgedrag volgens mij! Het feit dat Richard zichzelf al bij voorbaat uitroept tot 'de enige echte Robinson' is bijvoorbeeld iets dat wel eens verkeerd zou kunnen vallen bij hen...

Melanie heeft al imuniteit gehaald en zit al in de finale.
Zij en Pieter zullen zeker weten op Richard stemmen.
Als Pascalle of Richard imuniteit halen,dan is pieter weg.
Dus Pieter moet imuniteit zien te halen.hoe dan ook.
  dinsdag 4 december 2001 @ 12:18:10 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2372545
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 11:26 schreef berney het volgende:

[..]

Melanie heeft al imuniteit gehaald en zit al in de finale.
Zij en Pieter zullen zeker weten op Richard stemmen.
Als Pascalle of Richard imuniteit halen,dan is pieter weg.
Dus Pieter moet imuniteit zien te halen.hoe dan ook.

Dat klopt toch niet? Mel had toch immuniteit voor déze stemming. Volgende week wordt er toch weer opnieuw een immuniteitsproef gedaan?
pi_2373183
Dacht ik ook ja.
  dinsdag 4 december 2001 @ 14:02:29 #82
19338 KalCoon
Vogel, Johann Vogel
pi_2373502
Sorry dat ik hier zo laat op reageer, maar inderdaad: wat zou het mooi zijn om te zien hoe alle afvallers worden opgevangen door Eva........:-) :-)
  dinsdag 4 december 2001 @ 14:05:00 #83
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2373523
Eva I love Eva

Komt er trouwens nog iemand in de plaats voor Jasha?
Ik denk het wel. Die presentator zei toch ook "1 van deze 4 mag niet mee naar de finale" terwijl er vorig jaar wel 4 finalisten waren. Dat zou dus betekenen dat er iemand terugkomt en Pascale, Pieter, Richard of Melanie wegmoet.

dinsdag 4 december 2001 @ 14:08:50 #84
19338 KalCoon
Vogel, Johann Vogel
pi_2373558
Nee, vorig jaar waren er 4 finalisten: Karin, Eva en Melvin. Omdat Eva Melvin en Karin versloeg in de evenwichtsoefening op de balk (het mooiste TV - fragment uit ER2001 wat mij betreft) viel Melvin af en moesten de afvallers kiezen wie van Karin en Eva de uiteindelijke winnaar zou worden. Helaas werd het Karin.

Eva Eva Eva !!!:P

dinsdag 4 december 2001 @ 14:10:27 #85
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2373577
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 14:08 schreef KalCoon het volgende:
Nee, vorig jaar waren er 4 finalisten: Karin, Eva en Melvin.
Inderdaad, er waren 4 fianlisten. Maar waarom schrijf je er maar 3 op? Hoe kun je SASCHA nou vergeten!
  dinsdag 4 december 2001 @ 14:13:23 #86
19338 KalCoon
Vogel, Johann Vogel
pi_2373614
Schrijf ik het fout? Ja, er waren 3 finalisten, omdat volgens mij Sascha al eerder is afgevallen. Wacht, ik zoek het op!
  dinsdag 4 december 2001 @ 14:14:28 #87
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2373629
Melvin, Sascha, Eva en Karin. Vier dus. Tommy viel als laatste af.
  dinsdag 4 december 2001 @ 14:17:55 #88
19338 KalCoon
Vogel, Johann Vogel
pi_2373681
Gevonden.........je had gelijk!

Het verhaal & De proeven

Aflevering 13: 1 WINNAAR

We zijn dag 45 en het einde van de expeditie is in zicht…
De 4 eilandbewoners die de eindronde hebben gehaald kunnen maar aan één ding denken: de finale eilandraad.
Ze hebben al een slopende fysieke en psychische uitputtingsslag achter de rug en de komende dagen zullen ze nog dieper moeten gaan. 2 Ultieme proeven (een fysieke en een sociale) zullen bepalen wie de 2 uiteindelijke finalisten worden, want de winnaar is telkens rechtstreeks geplaatst….

Eva, Melvin, Karin en Sascha wegen elk hun kansen en leven elk op hun manier naar de finale toe…
Vooral Sascha begrijpt het nog altijd niet hoe ‘ze dit weer geflikt heeft’.
Ze beseft dat ze zich in het begin van de expeditie vaak op de achtergrond heeft gehouden en dat ze het doorgaans fysiek lastig had. Toch is deze prestatie voor haar het bewijs dat ze aan haar moeilijke jeugdjaren ook positieve dingen heeft overgehouden.

Melvin is als enige overgebleven man in het gezelschap vooral trots op het feit dat hij hier mooie en positieve promotie voor zijn vaderland, Suriname, aan overhoudt.
Hij beseft wel dat hij in de eerste proef, de fysieke proef, zijn slag moet slaan. Als hij de finale wil halen, zal hij deze kans met 2 handen moeten grijpen.

Proef 1: de fysieke proef

De eerste finale-proef is een ware uitputtingsslag. Op een evenwichtsbalk in zee, moeten de eilandbewoners zo lang mogelijk de moordende hitte van de middagzon trotseren. Wie zich het langst simpelweg staande kan houden, wint. De balk, bestaande uit 5 kleinere balken, wordt elk kwartier telkens een beetje smaller, omdat Ernst-Paul en Désiré om beurt een balk weghakken.

Eva, Karin, Sascha en Melvin (op die volgorde ook op de balk) komen vrij vlot de eerste 45 minuten door, maar wanneer Ernst-Paul op het uur de voorlaatste balk wegkapt en ze dus hun steunpunt gehalveerd zien (van 2 balkjes naar 1) loopt het fout.
Sascha verliest het evenwicht en in de daarop ontstane verwarring valt ook Karen in zee. Eva en Melvin staan nu oog in oog…. met een verbeten blik en zonder een krimp te geven. Inzet: de eerste finaleplaats.
De zon staat op haar absoluut hoogtepunt en de tijd verstrijkt: 75 minuten, 100 minuten, 2 uur….
Na 2 uur en een 23 minuten gebeurt het dan toch: Melvin geraakt uit zijn concentratie nadat hij even naar het bewegende water onder hem keek en raakt uit balans. Hij poogt zijn evenwicht nog te herstellen, maar tevergeefs. Eva kan het nauwelijks geloven… Als enige Vlaamse eilandbewoner heeft zij alvast een stek in de finale-eilandraad.

Terug in het kamp

Melvin baalt…. Hij is er van overtuigd dat dit voor hem het einde van de expeditie betekent. Hij steekt zijn ontgoocheling dan ook niet weg. In de biechtstoel neemt hij, op hoogst persoonlijke doch emotionele wijze afscheid van dit avontuur. Met trillende stem brengt hij het Surinaamse volkslied…

Eva is opgelucht, niet alleen omdat ze de overwinning haalde, maar ook omdat de sfeer in het kamp positief blijft en Melvin zich een erg faire verliezer toont.
Ze voelt zich wel een beetje onwennig naar de anderen toe. Immers hebben zij nog géén zekerheid over een finale-plaats en wacht hen nog de "sociale" proef.
Een proef waarin Melvin zich kansloos acht…
Maar Karin vindt dat hij zichzelf nog niet gewonnen moet geven.

Uiteindelijk slaagt Melvin er toch in zich mentaal opnieuw op te laden.
Hij gaat snorkelen en besluit eindelijk eens de zeekomkommers (foto) te vangen die ze af en toe opmerken. Door zich terug op de survival te concentreren wordt hij stilaan terug positiever.
Uit nieuwsgierigheid hoe de zeekomkommers zouden smaken, wordt er in het kamp besloten om ze als extraatje bij het avondeten klaar te maken.
Maar de komkommer is taai en bitter, en valt niet echt in de smaak bij de dames.
Melvin mag dan ook de hele portie op zijn dooie eentje verorberen.

Voor 2 expeditieleden wordt dit de laatste avond op Tengah.
De volgende dag, na de tweede finale-proef, zal enkel de winnaar terugkeren naar het kamp om samen met Eva de laatste dag door te brengen.
Sascha, Melvin en Karin schatten elk hun kansen voor de ‘sociale’ proef anders in…

Karin is voorzichtig maar acht zichzelf niet kansloos en dat beseffen ook Sascha en Melvin. Ze weten dat Karin doorheen de hele expeditie goed met iedereen heeft kunnen opschieten en dat zij dus een goede kans maakt.

Eva zelf schat hen alledrie in als gevaarlijke concurrenten voor de finale:
Melvin omwille van zijn survival-skills en zijn Robinson-charisma
Sascha omdat ze zo geliefd is bij vele afvallers,
en Karin omdat ze zo low profile en diplomatisch

Zie http://home.wanadoo.nl/erik.h/expeditie/afleveringen/aflevering13/aflevering13.htm

dinsdag 4 december 2001 @ 14:19:12 #89
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2373698
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 14:17 schreef KalCoon het volgende:
Gevonden.........je had gelijk!
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 4 december 2001 @ 14:49:24 #90
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2374039
Wat mij op dit moment het meeste stoort is het feit dat Pascalle en Richard continue benadrukken hoe jong, kinderachtig en leeghoofdig ze Melanie vinden.

Ik vraag me af of ze uberhaupt wel eens de tijd hebben genomen om met haar te praten aangezien afgelopen zondag naar voren kwam dat Melanie het bepaald niet gemakkelijk heeft gehad thuis en zij en haar zus er in principe alleen voorstaan (ouders en rest van familie Jehova's getuigen).

Richard is mij iets te zelfingenomen en als je als vrouw niet minimaal met een mes tussen je tanden rondloopt of bomen ontwortelt met je blote handen neemt hij je niet serieus.

Pascalle is gewoon een zielig gevalletje dat "meelift".

Wat mij betreft mag Pieter het winnen (ik zou daar trouwens ook de hele tijd over eten willen praten, ik snap niet wat daar mis mee is).

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  dinsdag 4 december 2001 @ 14:59:09 #91
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2374148
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 14:49 schreef Noayla_ het volgende:
dat Melanie het bepaald niet gemakkelijk heeft gehad thuis en zij en haar zus er in principe alleen voorstaan (ouders en rest van familie Jehova's getuigen).
ze heeft een zus

maar wat ik niet begrijp is dat Pieter en Melanie niet geprobeerd hebben om samen met Koen nog of Richard of Pascalle weg te stemmen. nu staat het twee-twee (mits deze koppels echt gezamenlijk stemmen).

dinsdag 4 december 2001 @ 14:59:58 #92
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2374157
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 14:49 schreef Noayla_ het volgende:
Wat mij op dit moment het meeste stoort is het feit dat Pascalle en Richard continue benadrukken hoe jong, kinderachtig en leeghoofdig ze Melanie vinden.

Ik vraag me af of ze uberhaupt wel eens de tijd hebben genomen om met haar te praten aangezien afgelopen zondag naar voren kwam dat Melanie het bepaald niet gemakkelijk heeft gehad thuis en zij en haar zus er in principe alleen voorstaan (ouders en rest van familie Jehova's getuigen).

Richard is mij iets te zelfingenomen en als je als vrouw niet minimaal met een mes tussen je tanden rondloopt of bomen ontwortelt met je blote handen neemt hij je niet serieus.

Pascalle is gewoon een zielig gevalletje dat "meelift".

Wat mij betreft mag Pieter het winnen (ik zou daar trouwens ook de hele tijd over eten willen praten, ik snap niet wat daar mis mee is).

Ik was inderdaad ook best onder de indruk van Melanies verhaal. Je moet best sterk zijn om zoiets te doen. Het feit dat ze er bovendien niet de hele tijd over loopt te mieren (zoals Richard met z'n Kruimeltje-verhalen over dat vuur thuis ) maakt haar voor mij een hele sterke meid. Ik hoop dan ook dat ze wint!

Ik praat hier thuis al de hele tijd over eten dus daar zo ik helemaal niet te handhaven zijn!

pi_2374250
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 12:18 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat klopt toch niet? Mel had toch immuniteit voor déze stemming. Volgende week wordt er toch weer opnieuw een immuniteitsproef gedaan?

Goed lezen hik,
er staat toch ook dat ze al immuniteit heeft
  dinsdag 4 december 2001 @ 15:15:18 #94
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2374296
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:10 schreef berney het volgende:

[..]

Goed lezen hik,

Ja, deed ik ook en bedoelde ik ook! Nog een keer: Ik dacht dat Melanies immuniteit alleen gold voor DEZE week, deze uitzending zeg maar... En dat ze die immuniteit dus volgende week weer kwijt is en er dan een NIEUWE proef wordt gedaan, waarin iemand anders de immuniteit krijgt (of weer Mel natuurlijk...). Deze persoon zou dan bij de laatste twee zitten.

Zo duidelijker?

Maar dat is dus niet zo volgens jou?

dinsdag 4 december 2001 @ 15:18:43 #95
10152 Buffie
There is only one
pi_2374335
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:10 schreef berney het volgende:

[..]

Goed lezen hik,

Ja hallo, niet dus. Die immuniteit was voor de vorige stemming, dus voor de volgende stemming mogen ze alle vier weer een poging wagen. Dan gaat er eentje weg en dan begint de finale pas met de laatste drie overblijvers.
Als chocola een man was, dan zou ik ermee trouwen
  dinsdag 4 december 2001 @ 15:20:13 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2374353
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:18 schreef Buffie het volgende:

[..]

Ja hallo, niet dus. Die immuniteit was voor de vorige stemming, dus voor de volgende stemming mogen ze alle vier weer een poging wagen. Dan gaat er eentje weg en dan begint de finale pas met de laatste drie overblijvers.

Dank u...dat bedoelde ik dus!
pi_2374593
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:18 schreef Buffie het volgende:

[..]

Melanie HEEFT HAAR FINALE PLAATS AL GEHAALD,OMDAT ZE HAAR IMMUNITEIT GEWONNEN HAD DE VORIGE KEER,ZIJ IS AL VERZEKERD VAN EEN FINALE PLAATS
zow
  dinsdag 4 december 2001 @ 15:48:38 #98
10152 Buffie
There is only one
pi_2374687
Oke, ben ik nou gek of jij? Melanie had alleen maar immuniteit zodat zij de afgelopen ronde niet weggestemd kon worden. Daardoor werd Koen het haasje en moest hij vertrekken.

Nu zijn er nog vier, waarvan er nog eentje weg moet. Hoezo heeft Melanie al een plaats in de finale, hoe kom je daar nou bij? Dat gaat pas vanaf volgende week spelen lieve schat

Andere kijkers: please help even bij deze discussie want ik begin bijna aan mezelf te twijfelen (bijna hoor)

PS: En je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik ben niet doof (blind)

Als chocola een man was, dan zou ik ermee trouwen
pi_2374719
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:48 schreef Buffie het volgende:
Oke, ben ik nou gek of jij? Melanie had alleen maar immuniteit zodat zij de afgelopen ronde niet weggestemd kon worden. Daardoor werd Koen het haasje en moest hij vertrekken.

Nu zijn er nog vier, waarvan er nog eentje weg moet. Hoezo heeft Melanie al een plaats in de finale, hoe kom je daar nou bij? Dat gaat pas vanaf volgende week spelen lieve schat

Andere kijkers: please help even bij deze discussie want ik begin bijna aan mezelf te twijfelen (bijna hoor)

PS: En je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik ben niet doof (blind)

Het zou de vorige aflevering gaan om een finale plaats te behalen,echt waar,dat zei die presentator.
Melanie zei nog,dat ze zo blij was met haar immuniteit,net op het moment dat ze het nodig had.
Volgende keer gaat het om de andere 2 finalisten.

ps sorry nog van de capslock

pi_2374737
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:51 schreef berney het volgende:

[..]

Het zou de vorige aflevering gaan om een finale plaats te behalen,echt waar,dat zei die presentator.
Melanie zei nog,dat ze zo blij was met haar immuniteit,net op het moment dat ze het nodig had.
Volgende keer gaat het om de andere 2 finalisten.

*hevig twijfelt* Dat weet ik niet meer hoor, ik herinner mij anders: idd dat Melanie er deze keer niet uitgestemd kon worden..hmm!! Second opinion!!
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 4 december 2001 @ 15:57:37 #101
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2374806
Ik denk dat ik al weet waar de verwarring optreedt!
Melanie heeft zich door middel van de immuniteit geplaatst voor de eindronde, dat is de ronde met de laatste vier mensen. Voor de finale gaan slechts twee mensen door en hierover moet dus inderdaad nog gestreden worden.

Berney, als je even hierboven kijkt naar het stukje over vorig jaar begrijp je misschien wat ik bedoel. Ik neem tenminste aan dat de regels niet zijn veranderd tov vorig jaar...

pi_2374925
Juist,
De dertiende en laatste aflevering zijn er nog vier eilandbewoners in de running. Uit dit viertal zullen na twee confrontaties uiteindelijk twee finalisten strijden voor de titel van Robinson Crusoë.
pi_2374964
ben helemaal confused ,
laten we gewoon maar afwachten en kijken wat er gebeuren gaat.
Spannend wordt het in elk geval wel
pi_2375029
Als Richard er volgende week niet uit gaat denk ik dat ie wint.
  dinsdag 4 december 2001 @ 16:42:25 #105
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2375301
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 16:15 schreef -Mk- het volgende:
Als Richard er volgende week niet uit gaat denk ik dat ie wint.
Wie gaan er oordelen uiteindelijk?

Martijn
Jasha
Nathalie
Gerrit
Jennifer
Koenraad
???
2 mensen die nu nog afvallen

Je zou toch moeten kunnen invullen waarop deze mensen gaan stemmen?

dinsdag 4 december 2001 @ 17:16:02 #106
19338 KalCoon
Vogel, Johann Vogel
pi_2375664
Ik denk dat het moeilijk aan te geven is op wie ze gaan stemmen, omdat nog volstrekt onzeker is wie de 2 laatsten zullen zijn. Bovendien moesten zij in het verleden stemmen wie er afviel en nu moeten zij stemmen op wie zij de overwinning gunnen. Mijn gok is Pascale, waarom?
- Pieter mist brede steun door zijn coalitiegedrag, ligt niet zo goed bij de stroming Jennifer/Richard/Pascale
- Richard kent een klein aantal aanhangers, maar meer vijanden omdat hij als een kannibaal over anderen oordeelt. Is goed voor de mensen die in het kamp zitten maar daarmee is ook alles gezegd. Heeft dus veel vijanden
- Melanie, heeft niet veel inhoud, maar ook niet veel vijanden. Wordt echter door zowel aanhangers van Pieter als van Jennifer c.s. niet echt voor vol aangezien
- Pascale is dus de winnaar. Zij is slim maar bovenal heeft zij voor zover ik kan nagaan weinig of geen vijanden.
pi_2375952

Pieter doet zijn best maar vangt geen rog. Jammer, want daarna kwam Richard weer met een buit aanzetten. Richard is even op expeditie en vangt van alles

[Dit bericht is gewijzigd door -Mk- op 04-12-2001 17:48]

pi_2377777
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 16:07 schreef -Mk- het volgende:
Juist,
De dertiende en laatste aflevering zijn er nog vier eilandbewoners in de running. Uit dit viertal zullen na twee confrontaties uiteindelijk twee finalisten strijden voor de titel van Robinson Crusoë.
Maar vorig jaar duurde dat 2 uur, en bij Volgende Week in de (veronica) gids staat maar 1 uur ER, en natuurlijk Het Verhaal Van... (op de puntjes hoop ik Richard)
  dinsdag 4 december 2001 @ 20:18:42 #109
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2377783
Berney wat ben je af en toe toch een doordrammer

Melanie is helemaal nog niet verzekerd van een finaleplaats. Ze kon alleen deze aflevering niet weggestemd worden, daarom was ze blij.

pi_2378062
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 20:18 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Maar vorig jaar duurde dat 2 uur, en bij Volgende Week in de (veronica) gids staat maar 1 uur ER, en natuurlijk Het Verhaal Van... (op de puntjes hoop ik Richard)

De finale was vorig jaar op vrijdag, zaterdag en zondag. Het zou dus de 14e moeten beginnen. Ik denk dat ze het weer zoals vorig jaar gaan doen.
pi_2378549
Melanie moet winnen!
  dinsdag 4 december 2001 @ 21:21:25 #112
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2378645
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 21:15 schreef ikbenveldmuis het volgende:
Melanie moet winnen!
Vind ik ook.
  woensdag 5 december 2001 @ 12:07:47 #113
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2383372
Wat mekkert iedereen toch over het feit dat Melanie volgende week weggestemd kan worden? Er is duidelijk gezegd dat ze de finale heeft gehaald.

Met de laatste 4 worden er 2 proeven gedaan om de laatste 2 te bepalen. Er wordt helemaal niet meer gestemd!

En als er al gestemd zou worden draait dat uit op een loting. Ga maar na:
- Richard en Pascale stemmen op Pieter of Melanie
- Pieter en Melanie stemmen op Richard of Pascale

Wie er ook immuniteit wint, dan stemmen ze op de ander van het kamp. Dus het is altijd 2 personen met 2 stemmen...

Maar goed er WORDT DUS NIET MEER GESTEMD!!!

pi_2383808
quote:
Op woensdag 05 december 2001 12:07 schreef Vamos het volgende:
Wat mekkert iedereen toch over het feit dat Melanie volgende week weggestemd kan worden? Er is duidelijk gezegd dat ze de finale heeft gehaald.

Met de laatste 4 worden er 2 proeven gedaan om de laatste 2 te bepalen. Er wordt helemaal niet meer gestemd!

En als er al gestemd zou worden draait dat uit op een loting. Ga maar na:
- Richard en Pascale stemmen op Pieter of Melanie
- Pieter en Melanie stemmen op Richard of Pascale

Wie er ook immuniteit wint, dan stemmen ze op de ander van het kamp. Dus het is altijd 2 personen met 2 stemmen...

Maar goed er WORDT DUS NIET MEER GESTEMD!!!

niet iedereen mekkert erover,
ze geloofden me niet
  woensdag 5 december 2001 @ 14:41:45 #115
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_2384909
Thank God, Koenraad eruit! Mijn favoriet voor de eindzege blijft Melanie!

Pieter is sneaky
Richard een botte neanderthaler
Pascal is een meeloopster!

Go Melanie Go, en het oog wil ook wat!

Back in town
  woensdag 5 december 2001 @ 14:43:57 #116
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_2384947
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 16:42 schreef Hik het volgende:

[..]

Wie gaan er oordelen uiteindelijk?

Martijn
Jasha
Nathalie
Gerrit
Jennifer
Koenraad
???
2 mensen die nu nog afvallen

Je zou toch moeten kunnen invullen waarop deze mensen gaan stemmen?

Jasha mag volgens mij niet meestemmen, die was toch al voor de samensmelting weg?

Als Richard de finale haalt krijgt hij sowieso de stem voor Jennifer!

Melanie lijkt zeker van de stem van Gerrit (zij hij bij de terugblik)

Het ligt echt aan de samenstelling van de twee finalisten!

Back in town
pi_2385430
Ok, ik zal alle onduidelijkheid even verduidelijken:
Zondag 16 December:
Net 5: 20.30 Expeditie Robinson 2001 Finale 22.00 Expeditie Robinson 2001: Het verhaal van...
pi_2387306
hm koenraad vond ik op zich wel meevallen, maar ik ben zo te zien de enige
pi_2387403
Ik vond hem anders ook wel meevallen!
2 dus.
pi_2387544
quote:
Op woensdag 05 december 2001 18:04 schreef ikbenveldmuis het volgende:
hm koenraad vond ik op zich wel meevallen, maar ik ben zo te zien de enige
Dacht het niet he
als dr een een fan van m is,ben ik het wel
pi_2387586
Al 3 dus! Koenraad heeft zelfs een fanpage! http://www.koenraad.cjb.net

Er zijn van vier deelnemers een fanpage, en daar zit Koenraad dus ook tussen

pi_2389737
quote:
Op woensdag 05 december 2001 18:42 schreef -Mk- het volgende:
Al 3 dus! Koenraad heeft zelfs een fanpage! http://www.koenraad.cjb.net

Er zijn van vier deelnemers een fanpage, en daar zit Koenraad dus ook tussen

ook van Melanie?

edit: ooowz al gevonden

donderdag 6 december 2001 @ 10:23:20 #123
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2392850
Ik zie trouwens net op het ER-forum dat daar diverse expeditieleden rondhangen: Jennifer, Pieter en Melanie o.a.
pi_2395415
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:23 schreef Hik het volgende:
Ik zie trouwens net op het ER-forum dat daar diverse expeditieleden rondhangen: Jennifer, Pieter en Melanie o.a.
waar?
  donderdag 6 december 2001 @ 15:19:25 #125
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2395643
Ga gewoon naar: www.net5.nl dan naar ER en Forum. Hier vind je onder "Reacties expeditieleden" en "Haak=JennifER...Any questions" de genoemde expeditieleden.

Jennifer gaat onder de nick Kapitein Haak, Melanie is Caramelli en Pieter noemt zichzelf Petespeklap !

vrijdag 7 december 2001 @ 09:35:05 #126
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2403900
OK, voor de liefhebbers even mijn vraag en het antwoord van Jennifer daarop:
quote:
Hallo Jennifer (en Pieter en Melanie)
Leuk om zo de kans te hebben je vragen te stellen! Hopelijk zijn jullie allen alweer een beetje geacclimatiseerd.

In een ander forum (ja, dit is niet de enige plek waar jullie bezigheden uitputtend worden gevolgd en bediscussieerd! )hadden we een discussie over wat overleven nu eigenlijk is en wat iemand een echte Robinson maakt. Met name jij, Jennifer, en Richard legden tijdens jullie verblijf de nadruk op het verzamelen van voedsel, het zorgen voor beschutting en het vuur (Richard! ). Toch zit er aan ER nog een extra interessant facet: het feit dat je dit alles met een groep mensen moet doen die je daarvoor niet kent. En dat betekent dat je dus ook heel veel sociale overlevingsskils nodig hebt! Iets dat Richard vaak afdoet met "gebabbel". Ik denk zelf dat hij het waarschijnlijk in zijn eentje nog wel zou redden op dat eiland, maar met dat sociale stukje heeft hij (voor zover wij dat zien dan) wat meer moeite. Maakt hem dat een minder geschikte Robinson?

Ik vraag me af hoe jullie hier over denken. Wat zijn in jullie ogen de belangrijkste skills voor een Robinson?

quote:
Erg leuke naam:hik...vraagt een vraag, en jawel hoor de volgende posting is ook hik
Sommige vragen kunnen wij niet beantwoorden i.v.m een aantal" beloftes" die wij aan NET 5 hebben gemaakt.Ik wil me aan mijn beloftes houden en dus daarom niet altijd een antwoord.
Overleven in mijn ogen heeft een heleboel verschillende facetten, zo denk ik n.l. dat niet een mens(zonder compleet gek te worden )in z'n eentje op een onbewoond eiland, of op een andere planeet wat mijn part,het kan volhouden.Wij Humans hebben sociale contacten nodig!!! Wij hebben echter ook eten en drinken nodig(toch wel een allereerste vereiste....) Dus:als er wat te eten en drinken is, daarbij ook nog wat rust/slaap blijft er heel veel tijd over om te praten,huilen,huggen gekke rare dingen doen=lachen, zingen.....het is lang niet zo zwart wit als dat het misschien allemaal overkomt.....He, eigenlijk zijn wij allemaal best wel gecompliceerde wezens....en geloof me of niet, ook Richard behoort tot deze groep.Alle zestien deelnemers aan de Expeditie hebben allemaal een eigen inbreng ,en zijn stuk voor stuk hele interessante personen.Ik denk dat iedereen wel een persoon heeft gevonden in de afgelopen weken waar hij/zij zich het meest mee verbonden voelt.Da's toch onwijs mooi!Dan hebben we met ons allen toch leuke t.v.gemaakt....and let's be real:het blijft een t.v.programma als men niet kijkt , dan weten we wel wat er gaat gebeuren met mooie programma's als dit....need I say more?
pi_2403934
quote:
and let's be real:het blijft een t.v.programma als men niet kijkt , dan weten we wel wat er gaat gebeuren met mooie programma's als dit....need I say more?

Kijkcijfers VT4:

Afl.1 ER2 172,879 (ER1 374,000)
Afl.2 ER2 202,749 (ER1 379,000)
Afl.3 ER2 196,324 (ER1 401,500)
Afl.4 ER2 176,615 (ER1 280,500)
Afl.5 ER2 207,010 (ER1 308,000)
Afl.6 ER2 187,877 (ER1 308,000)
Afl.7 ER2 246,174 (ER1 379,500)
Afl.8 ER2 210,904 (ER1 324,500)
Afl.9 ER2 ??? (ER1 346,500)
Afl.10 ER2 225,402 (ER1 368,500)
Afl.11 ER2 170,467 (ER1 363,000)

Kijkcijfers NET5:

Afl.1 ER2: 375.000
Afl.2 ER2: 510.000
Afl.3 ER2: 495.000
Afl.4 ER2: 435.000
Afl.5 ER2: 550.000
Afl.6 ER2: 640.000
Afl.7 ER2: 696.000
Afl.8 ER2: 625.000
Afl.9 ER2: 610.000
Afl.10 ER2: 625.000
Afl.11 ER2: 655.000

pi_2406457
* Wie van de laatste 5 eilandbewoners is je favoriet? *
quote:
10% Koenraad
42.7% Melanie
19.0% Pascale
21.8% Pieter
6.36% Richard
zit wel goed met Melanie!
pi_2406534
IK heb ook liever dat Melanie wint dan die gluiperige Richard of Paskalle
en dan nog liever Pieter,als Melanie niet mocht winnen.
Alles beter dan Richard of Paskalle.

Koenraad wint nu toch niet meer

zondag 9 december 2001 @ 12:05:02 #130
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2425248
Aiaiai! Zit ik een pagina terug te zeggen dat er niet zo gemekkerd moet worden omdat er niet meer gestemd wordt... blijkt dat er toch nog gestemd wordt!

Bij deze dus mijn welgemeende excuses.

Hoe ik dit weet? Ik kon het niet laten om www.vt4.be te raadplegen. Deze zenden ER2 op zaterdagavond uit en de samenvatting staat er al op.

De enige spoiler die ik geef is dat precies is uitgekomen zoals ik al vermoedde indien er gestemd zou moeten worden...

Het belooft in ieder geval weer een heerlijk paranoide uitzending te worden

pi_2425678
Ik weet het helaas ook al Ik zou zeggen bezoek geen expeditie robinson forums van zaterdagavond tot zondagavond..
  zondag 9 december 2001 @ 13:24:17 #132
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2425722
Ik heb de afgelopen weken steeds op vt4.be gekeken, maar ik ga het nu eens een verrassing laten.
pi_2426303
Ik keek eigenlijk nooit, maar nu wel, ik was zo benieuwd. Helaas. Ik was liever nog even in de waan gebleven.
  zondag 9 december 2001 @ 21:30:12 #134
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2430684
En Melanie is eruit...
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  zondag 9 december 2001 @ 21:39:41 #135
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2430799
Erg jammer dat Mel eruit is

Nu ben ik voor Pieter. Alles beter dan Pascale en Richard.

pi_2431015
Erg jammer ja dat Melanie eruit is... Pieter mag van mij nu wel winnen.
pi_2434363
kutzooi

Melanie roelde gewoon

die rest is echt bagger
* ikbenveldmuis hoeft die finale niet meer te zien eigelijk

maandag 10 december 2001 @ 09:31:29 #138
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2434568

door een loting, en Richard maar zeuren dat het oneerlijk was dat Koenraad geluk had. Ik weet niet wie er nu zou mogen winnen.

Hard, gemeen en snel
  maandag 10 december 2001 @ 10:14:42 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2434764
Aaaaw! Echt zwaar balen dit! Ze had gewoon moeten winnen!! Dat gezever van Pascalle en Richard de hele tijd over haar leeftijd...Erg beperkend dat, als je je mening over iemand daarop baseerd!

Maargoed, nu heb ik maar voor Pieter gebeld...
* Hik wil best een poosje op een Robinson-eiland in Maleisië!

pi_2434894
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:52 schreef Catootje het volgende:

[..]

*hevig twijfelt* Dat weet ik niet meer hoor, ik herinner mij anders: idd dat Melanie er deze keer niet uitgestemd kon worden..hmm!! Second opinion!!

*hevig verward is*

De presentator heeft zich toen kennelijk erg vergist,dat Melanie in de finale zou komen.
Heel weird.
iig hoop ik nu dat Pieter wint,
niet alleen omdat ie er "lekker" uitziet
Maar omdat ie het meer verdiend heeft dan die andere 2 gluiperds

pi_2437506
quote:
Op maandag 10 december 2001 10:14 schreef Hik het volgende:

* Hik wil best een poosje op een Robinson-eiland in Maleisië!

kan je dan ook kiezen dat Melanie meegaat ofzo

dan gaat ik echt veel bellen!

maandag 10 december 2001 @ 14:34:31 #142
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2437634
quote:
Op maandag 10 december 2001 14:24 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

kan je dan ook kiezen dat Melanie meegaat ofzo

dan gaat ik echt veel bellen!

Nou ja, het is een reis voor twee personen, dus je kunt haar altijd vragen natuurlijk! (Of meelokken met een kilo chocola.. )

* Hik gaat toch liever met 't eigen vriendje

maandag 10 december 2001 @ 14:37:04 #143
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_2437656
* Jezebel wil even kwijt dat ze Melanie tijdens dat naprogrammadinges heel erg vond

wat een lekker meisje zeg

[Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 10-12-2001 14:45]

-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
  maandag 10 december 2001 @ 15:37:33 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2438484
Van mij mag Pieter nu wel winnen.
Liever niet, maar als dat het alternatief is voor Pascalle en Richard, dan moet het maar.
Wat vind ik die Pascalle een -wijf zeg!!!!! Hoe ze over Melanie spreekt/sprak!
Yak!!!
Tsja en Richard. In mijn omgeving is iedereen helemaal anti, maar ik vind het nog wel
mee vallen.
Hij is een beetje typisch en een beetje bot, maar hij doet het toch maar wel, dat eten
vinden etc.
Niemand is toch tegengehouden dat mangrove-bos in te gaan om krabben te vinden?
Nou hij deed dat op een gegeven moment wel en vond ze, mag hij dan ook de eer hebben!

Maar goed, toch maar Pieter dus...

pi_2438489
quote:
Op maandag 10 december 2001 14:37 schreef Jezebel het volgende:
* Jezebel wil even kwijt dat ze Melanie tijdens dat naprogrammadinges heel erg vond

wat een lekker meisje zeg

ik vond haar juist zeer tegenvallen, en tijdens de expeditie mooier, ze heeft hele mooie blauwe ogen, en die zag je tijdens de hele naprogramma niet..
  maandag 10 december 2001 @ 16:24:11 #146
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2439203
quote:
Op maandag 10 december 2001 15:37 schreef Stranger het volgende:

[..]

ik vond haar juist zeer tegenvallen, en tijdens de expeditie mooier, ze heeft hele mooie blauwe ogen, en die zag je tijdens de hele naprogramma niet..

Ehm...ze heeft heel duidelijk groene ogen hoor...

* Hik vraagt zich af waarom ze dit soort informatie onthoudt...

pi_2440212
Vooral leuk hoe ze die zandvlo liet zien
pi_2441077
Wat is Melanie toch ook een babe. Zullen we allemaal een mailtje naar de Break Out! sturen voor een (mega)poster? Heb ik wel zin in
pi_2443133
quote:
Op maandag 10 december 2001 18:35 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat is Melanie toch ook een babe. Zullen we allemaal een mailtje naar de Break Out! sturen voor een (mega)poster? Heb ik wel zin in
jah sgoe

ff standaardmailtje maken en een melanie-fanclub maken (als die er nog niet is)

* ikbenveldmuis wil wel lid zijn!

dinsdag 11 december 2001 @ 12:15:54 #150
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_2449660
Ik vond het de zwakste aflevering tot nu toe!

En waarom? De loting!

Het programma toonde zich eerdere afleveringen inventief als de planning in gevaar dreigde te komen (vertrek Hilde, terugkeer Koenraad) maar nu laten ze in dit stadium van het programma het lot beslissen! Ze hadden beter in het geval van een gelijkspel de eerdere stemmen die Mel en Richard tegen kregen bij elkaar op kunnen tellen. Degene met de meeste stemmen tegen had dan moeten vertrekken. Dat was iets rechtvaardiger geweest IMO!

Ik denk trouwens dat Pieter het wint! Afgelopen vrijdag waren bij 'Born to Cook' op Net 5 de Nederlandse expeditieleden te gast. Pieter stond daarbij wel erg in het middelpunt! Op de site van SBSnet staat bij de link naar Robinson 2001 ook een foto van Pieter!

Back in town
pi_2449834
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 12:15 schreef Elbutre het volgende:
Ik vond het de zwakste aflevering tot nu toe!

En waarom? De loting!

Het programma toonde zich eerdere afleveringen inventief als de planning in gevaar dreigde te komen (vertrek Hilde, terugkeer Koenraad) maar nu laten ze in dit stadium van het programma het lot beslissen! Ze hadden beter in het geval van een gelijkspel de eerdere stemmen die Mel en Richard tegen kregen bij elkaar op kunnen tellen. Degene met de meeste stemmen tegen had dan moeten vertrekken. Dat was iets rechtvaardiger geweest IMO!

Ik denk trouwens dat Pieter het wint! Afgelopen vrijdag waren bij 'Born to Cook' op Net 5 de Nederlandse expeditieleden te gast. Pieter stond daarbij wel erg in het middelpunt! Op de site van SBSnet staat bij de link naar Robinson 2001 ook een foto van Pieter!

laten we het hopen dat hij gewonnen heeft dan,
is de enige die ik het nog een beetje gun
pi_2450942
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 12:15 schreef Elbutre het volgende:
Ik denk trouwens dat Pieter het wint! Afgelopen vrijdag waren bij 'Born to Cook' op Net 5 de Nederlandse expeditieleden te gast. Pieter stond daarbij wel erg in het middelpunt!
Omdat Pieter het ALTIJD over eten had was hij in het middelpunt van dat programma.
quote:
Op de site van SBSnet staat bij de link naar Robinson 2001 ook een foto van Pieter!
Vorig jaar stond Eva op de SBS site, en die heeft ook niet gewonnen.

Maar van mij mag pieter wel winnen.

pi_2454568
jah...van mij mag Pieter ook winnen hoor
Melanie had moeten winnen!
vind ik echt kut dat die presentator gewoon het verkeerde brieffie heb gepakt!
tis zijn schuld!

maarja, ach
Mel had gewoon moeten winnen vind ik!
maar dat had ik al gezegd geloof ik!

pi_2456669
Ik hoop nou zooo dat Pieter gaat winnen.
Maar dat bellen he, waar is dat voor? Wint degene met de meeste stemmen dan nog wat? Niet dat ik ga bellen ofzo, maar ik vroeg me dat af.
pi_2456939
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 21:11 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik hoop nou zooo dat Pieter gaat winnen.
Maar dat bellen he, waar is dat voor? Wint degene met de meeste stemmen dan nog wat? Niet dat ik ga bellen ofzo, maar ik vroeg me dat af.
reissie naar een eiland ofzo
pi_2458177
Ja een reis naar het Robinson eiland voor 2 personen!
  woensdag 12 december 2001 @ 10:44:07 #157
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2461797
Onder de mensen met het goede antwoord wordt die reis verloot. De expeditieleden winnen niets dus! (Die hebben al lang genoeg op een eiland gezeten! )
pi_2461808
tis gewoon duidelijk... als pieter bij de laatste 2 komt wint ie gewoon, en als richard en pascale tegen elkaar komen te staan wint richard denk ik maar daar durf ik geen uitspraak over te doen
pi_2505335
en de winnaar is bekend dus

pi_2505565
Wie is de winnaar????
pi_2505721
quote:
Op zondag 16 december 2001 11:47 schreef Flowergirl het volgende:
Wie is de winnaar????
Als je het maar laat...
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_2506079
quote:
Op zondag 16 december 2001 12:05 schreef Shogen het volgende:

[..]

Als je het maar laat...

Ik vroeg het alleen maar??

pi_2506142
Ik hoop niet dat pieter wint gatverdamme
Laat dan Pascalle maar winnen ofzo.

BTW diegene die hier de winnaar verklapt heeft een kwade Uiruru tegenover zich.

pi_2506672
quote:
Op zondag 16 december 2001 12:37 schreef Flowergirl het volgende:

[..]

Ik vroeg het alleen maar??

Ja sorry, was net wakker
Ik wil het gewoon nog niet weten. Vanavond is toch de laatste uitzending?? Mooi balen, alles gezien en precies vanavond kan ik niet kijken
pi_2507270
wie de winnaar moet weten msn't me maar even ofzo
veldmuizzz @ hotmail . com

uiteraard zonder spaties, maar anders krijg ik weer van die kutreclame door die kutscripts die email adressen rippen uit sites

pi_2507926
Oh is het vanavond al...Beter...Ik weet inmiddels wie de winnaar is..(na enig speurwerk..pff..weet ik veel dat je op een belgische site moet zijn..)...Ik hou mijn mond dicht hoor
pi_2508044
NOunou, ik ben benieuwd hoor! En omdat vorige week m'n hele dag is verpest door dat VT4, ga ik nu nie kijken!!! Dan maar alleen m'n avond verpest. Haha. Ik hoop Pieter. Maja. Ik laat t lekker over me heen komen.
pi_2508604
staat het bij jullie in de tv gids ook al zo super aangekondigt vanavond????
quote:
20:30 expeditie robinson 2001
Wie wordt winnar? Melanie, Pieter, Pascale of Gerard.
zo staat het in het vara magazine... kan wel zien dat de redactie daar het met spanning heeft gevolgd
pi_2509888
geen tvgids hier
  zondag 16 december 2001 @ 19:36:04 #170
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2510233
Hmmmm...ben heel benieuwd! Nog een uurtje...
pi_2511677
Het survivalgedeelte bestond uit 4 proeven waarmee telkens 2 punten te winnen viel:
Het eerste onderdeeltje bestond uit zo snel mogelijk een glas vullen met kokosmelk. Daarvoor moesten kokosnoten zo snel mogelijk geopend worden met behulp van een hakmes. Richard won deze proef erg makkelijk en behaalde zo de eerste 2 punten.
Tijdens het tweede deeltje moesten Pieter en Richard zo snel mogelijk vuur maken dmv een magnesiumstick en wat hout. Boven het vuur hing een touw en wiens touw het eerst doorgebrand was, won. Ook nu was het Richard die makkelijk won. Nog voor Pieter vuur had kunnen maken, was het touw van Richard al doorgebrand.
In het derde onderdeeltje moeten de kandidaten een giftige vrucht uit een reeks van vruchten halen. En ook in dit derde gedeelte was het enkel Richard die het goed had. Op die manier verzamelde hij zes punten terwijl Pieter nog geen enkel puntje behaalde.
Dit veranderde gelukkig in het vierde onderdeeltje waarbij beide heren zo snel mogelijk naar een grot moesten zwemmen om daarna via een net van touwen naar boven te klimmen. Pieter won dit gedeelte en de stand kwam zo op 6-2 in het voordeel van Richard.
pi_2511745
DE PROEVEN 13
Dit waren de vragen:
1. Wie heeft als huisdier een schildpad die de naam Fred draagt?
Antwoord Richard: Martijn
Antwoord Pieter: Gerrit
Het juiste antwoord was Martijn.
Stand 7-2 voor Richard

2. Wie heeft een tatoeage van een schorpioen?
Antwoord Richard: Jen
Antwoord Pieter: Natahlie
Het juiste antwoord was Jennifer
Stand 8-2 voor Richard

3. Van wie is de uitspraak "Je moet naar een dieper level gaan van een gevoel"
Antwoord Richard: Gerrit
Antwoord Pieter: Gerrit
Het juiste antwoord was Gerrit
Stand 9-3 voor Richard

4. Wie dronk als voorbereiding op de expeditie een maand lang geen alcohol en ging een maand lang niet uit?
Antwoord Richard: Nathalie
Antwoord Pieter: Martijn
Het juiste antwoord was Nathalie
Stand 10-3 voor Richard

5. Van wie is dit hoedje?
Antwoord Richard: Martijn
Antwoord Pieter: Martijn
Het juiste antwoord was Martijn
Stand 11-4 voor Richard

De rest van de vragen moest niet meer gesteld worden omdat Pieter Richard niet meer kon inhalen…
De tweede finalist was dus bekend en dit werd oververdiend Richard.

pi_2512067
Helaas....Richard.....Volgend jaar beter?
  zondag 16 december 2001 @ 22:02:20 #174
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_2512081
Geweldig, hij verdient het ook gewoon. Zoveel werk als die kerel heeft verzet op de expeditie .. erg goed. Wel zielig voor Pascal.. geen een stem.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_2512087
Richard heeft verpletterend gewonnen. Iedereen stemde op hem.

Jammer...

zondag 16 december 2001 @ 22:04:51 #176
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2512114
Tja, jammer...toch wel grappig dat-ie ineens nog een beetje 'waterig' werd.... Ook sneu dat de stemming unaniem was. De spanning was ver te zoeken!

Waarom gaat die publieksstemming trouwens alleen tussen de laatste drie? Ik wil op Melanie stemmen!!

Maargoed, als iedereen nu nog even op Pieter stemt graag...want ik wil nog effe naar Maleisie....

zondag 16 december 2001 @ 22:04:55 #177
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2512115
En Richard is dan toch de winnaar!

Ook al mag ik hem niet, ik vind het een terechte winnaar. Bovendien is het goed voor het programma. 2x op rij een Karin-type (=Pascale) wordt ook saai....

Wat waren die proeven trouwens belachelijk onverantwoord!

Kokosnoothakken!!!! Zag je Richard op 1 cm van zijn vinger een rag tegen die noot geven met zijn grote en SCHERPE hakmes? *chop*

En dan na een vermoeiende zwemtocht 10 meter omhoog klimmen via een gammel touw met als vangnet 50cm water met een massieve rotsgrond eronder!

Ze mogen blij zijn dat uberhaupt 2 finalisten het overleefd hebben!

FOK!fossiel zondag 16 december 2001 @ 22:05:48 #178
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2512125
Goh, ik had niet verwacht dat Richard alle stemmen zou krijgen. Ik had eigenlijk verwacht dat het een nek-aan-nek race zou worden.

Ik gun het Richard eigenlijk wel, terechte winnaar IMO.

zondag 16 december 2001 @ 22:06:02 #179
13217 HH
(HeftigHaar)
pi_2512127
quote:
Op zondag 16 december 2001 22:04 schreef Vamos het volgende:
Kokosnoothakken!!!! Zag je Richard op 1 cm van zijn vinger een rag tegen die noot geven met zijn grote en SCHERPE hakmes? *chop*
Jezus ja, daar zat ik ook gelijk aan te denken!
"Ooit hoop ik over haar iets te zeggen wat nog nooit over een vrouw gezegd is."
pi_2512258
Mooie finale, en ik had eigenlijk verwacht dat Pascale wel een paar stemmen voor zou krijgen.. Niet dus. Nou gefelicteerd Richard!

pi_2512455
Richard heeft t gewoon verdiend t was niet mn typ maar hij heeft er heel erg hard voor gewerkt
Try anything once, twice to be sure
pi_2515617
Pascal was weeeer gezakt voor de integriteitstest..(hoe denk je over dat complot? Ik kreeg er op het laatst emotioneel gezien meer moeite mee) Leuk, dat alle stemmen naar Richard gingen! Toedeloe Pascal!

(arme, arme Pieter...)

DANYEL EN THIJS
  maandag 17 december 2001 @ 09:02:52 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2515866
Richard terechte winnaar.
Unanieme stemming verbaasde me, ik had het van Gerrit niet verwacht, maar
vond het wel heel knap dat hij het toch deed.

Ik denk dat het Kennis gedeelte van de laatste battle/proef heel veel in Richard's voordeel
heeft gewerkt.
Naast botte kerel, wist hij dus wel wat er bij de rest speelde.

pi_2515890
quote:
Op maandag 17 december 2001 09:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk dat het Kennis gedeelte van de laatste battle/proef heel veel in Richard's voordeel
heeft gewerkt.
Naast botte kerel, wist hij dus wel wat er bij de rest speelde.
Daar verbaasde ik me idd ook over.

Zijn er hier trouwens mensen die zich gaan inschrijven voor ER2002?

maandag 17 december 2001 @ 09:27:35 #185
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2515975
Wat waren Gerrit en Martijn trouwens weer aan het zeiken over dat complot. Zowel tijdens de eindstemming als tijdens het verhaal van...

Get a life!

maandag 17 december 2001 @ 10:00:51 #186
19338 KalCoon
Vogel, Johann Vogel
pi_2516215
Toch jammer dat Pascale niet heeft gewonnen. Alhoewel ik Richard toch wel een echte winnaar vind, gunde ik het Pascale toch ook wel buitengewoon.
  maandag 17 december 2001 @ 10:44:46 #187
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_2516513
Eindelijk meer dan 1 miljoen kijkers voor ER!!!!

Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  maandag 17 december 2001 @ 10:46:22 #188
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_2516525
Top zeg, die kijkcijfers.
  maandag 17 december 2001 @ 11:03:49 #189
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2516628
Toch moet ik zeggen dat ik het al met al een beetje een anti-climax vond. Op de één of andere manier zat ik vorig jaar echt op het puntje van mijn stoel, nu helemaal niet... De eerste proef (op die balken) werd vorig jaar in beeld gebracht als een spannende en afmattende finale, nu meer: "Oh ja...en toen viel er iemand af, oeps...".

Ook bij de verkiezing van de winnaar was er nauwelijks tijd voor opbouw en motivatie. Dat er unaniem werd gestemd hielp natuurlijk ook niet echt mee. Als Pieter tegenover Pascale had gestaan was het gelijk een stuk spannender geweest.

En dan nog die verkiezing van de publieksfavoriet: "Ja, en Richard is ook de publieksfavoriet." -Applaus- Einde programma... Nou ja zeg, wat een domper...Hadden ze dáár nou de hele avond dat filmpje voor vertoond???
Als ze, zoals ik hierboven al zei, de mogelijkheid hadden geboden om op alle deelnemers (of alleen de laatste 9) te stemmen was daar misschien nog iets verrassends gebeurd.

Nee, ik vond (en vínd) ER een fantastisch concept, maar van deze finale had ik wel iets meer verwacht!

maandag 17 december 2001 @ 11:06:32 #190
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2516654
Richard ondanks alles, de terechte winnaar. De enige echte survival man die bewees tijdens de laatste finale proef alle facetten te beheersen. Pieter had het vuur niet eens aan toen Richard al klaar was en Pieter had 1 kokosnoot gekraakt toen Richard er al drie of vier doormidden had.

Hulde en hopelijk gaan ze volgend jaar door want ik heb weer genoten de afgelopen weken!

al met al jammer dat melanie niet heeft gewonnen

Hard, gemeen en snel
pi_2516818
kijken er maar zo weinig mensen naar malcolm in the middle
nou ja.. ik vond het raar dat pieter zo weinig wist van zijn eilandbewoners, en richard wel, bij de beelden hebben wij toch altijd de indruk gekregen dat richard minder sociaal was dan pieter.
voor de rest niet echt verrassend, hoop dat de volgende editie weer wat spannender wordt, want dit was eigenlijki elke keer wat makkelijk te voorspellen
  maandag 17 december 2001 @ 11:25:47 #192
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_2516838
[offtopic]
Malcom in the middle rules !
[/offtopic]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_2516854
Ja volgend jaar weer een Expeditie Robinson, maar nog niet zeker is of het weer samen met VT4 gemaakt gaat worden. Als dat niet zo is, dan doen er dus alleen Nederlanders mee. Lijkt me wel wat jammer..

En nu even over dat filmpje: Ze hadden zaterdag voor alle drie al een filmpje opgenomen en dus werd die van Richard uitgezonden. Nee daar had ik ook niet op hoeven wachten.

Inderdaag ook jammer van die balkenproef, vorig jaar stonden ze er ruim 4 uur op, nu 1 uur en nog wat. Het was niet echt spannend en vorig jaar was dat wel zo. Ook was dat zo bij de stemming, alle stemmen gingen naar Richard en dat was erg slecht voor de spanning die na een paar stemmen al weg was.

Maar al met al een mooie Expeditie Robinson 2001, maar ik vond ER2000 mooier... Volgend jaar zien we wel weer
Binnenkort komt Survivor 2 waarschijnlijk op NET5.

maandag 17 december 2001 @ 12:07:33 #194
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2517345
quote:
Op maandag 17 december 2001 11:27 schreef -Mk- het volgende:
Binnenkort komt Survivor 2 waarschijnlijk op NET5.
Hmmmmm....zin in!
pi_2519618
dat Survivor...is dat ongeveer hetzelfde of wat?

* ikbenveldmuis dat niet kent eigelijk

maandag 17 december 2001 @ 15:31:40 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2519948
quote:
Op maandag 17 december 2001 15:05 schreef ikbenveldmuis het volgende:
dat Survivor...is dat ongeveer hetzelfde of wat?

* ikbenveldmuis dat niet kent eigelijk

Yep, gewoon de Amerikaanse versie ervan. Het is alleen al prachtig te zien hoe anders die Amerikanen met het hele concept omgaan. Zijn veel meer en harder bezig met "het spel" en zijn veel competitiver ingesteld. De finale daar vorig jaar was zo bruut dat ik er nog dagen over heb nagepraat met mensen!
  maandag 17 december 2001 @ 16:18:36 #197
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2520637
quote:
Op zondag 16 december 2001 22:04 schreef Vamos het volgende:

Wat waren die proeven trouwens belachelijk onverantwoord!

En dan na een vermoeiende zwemtocht 10 meter omhoog klimmen via een gammel touw met als vangnet 50cm water met een massieve rotsgrond eronder!

Ze mogen blij zijn dat uberhaupt 2 finalisten het overleefd hebben!

Yep dat dacht ik ook. Valt me mee dat er geen gewonden zijn gevallen bij het kokos choppen. Als je dat soms zag (Lobke spande wel de kroon).

Wel mooi om te zien dat de basic survival onderdelen Richard zo uiterst makkelijk afgingen (vuurtje maken, kokos choppen, niet eetbare vrucht bepalen).

maandag 17 december 2001 @ 16:36:14 #198
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2520969
ER2 was een flop. Echt niet leuk. Weinig leuke mensen, weinig humor, niet echt spannend. En geen sympathieke winnaar. Hopelijk wordt deel 3 beter.
pi_2521691
even een vraagje voor de Melanie-fans onder ons..

Wat is er zo leuk aan haar? Oke, ze is niet lelijk..Maar wat heeft ze verder gedaan? Een beetje mooi zitten wezen en heel af en toe haar handen eens laten bewegen toch? Of heb ik het nu helemaaaal mis..

maandag 17 december 2001 @ 17:26:25 #200
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2521767
Ze is met het gevaar om weggestemd te worden publiekelijk uit het complot van Pascale en Richard gestapt. Sindsdien kan Melanie bij veel mensen (waaronder mijzelf) niet meer stuk.
pi_2522146
Echt erg, ik heb de finale van Survivor 1 gemist vorig jaar!!!!
  maandag 17 december 2001 @ 18:10:14 #202
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2522351
quote:
Op maandag 17 december 2001 17:49 schreef -Mk- het volgende:
Echt erg, ik heb de finale van Survivor 1 gemist vorig jaar!!!!
Heel erg ja. Beste finale ooit.
pi_2522381
quote:
Op maandag 17 december 2001 17:26 schreef Marble het volgende:
Ze is met het gevaar om weggestemd te worden publiekelijk uit het complot van Pascale en Richard gestapt. Sindsdien kan Melanie bij veel mensen (waaronder mijzelf) niet meer stuk.
dat ook

en verder heeft ze zo een megalief koppie..

damn...

maandag 17 december 2001 @ 18:20:39 #204
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2522425
quote:
Op maandag 17 december 2001 17:26 schreef Marble het volgende:
Ik vind het een huilebalkje.
pi_2522485
En de kijkcijfers:

Afl.1 ER2: 375.000
Afl.2 ER2: 510.000
Afl.3 ER2: 495.000 (95e plaats)
Afl.4 ER2: 435.000 (niet in de top 100)
Afl.5 ER2: 550.000 (96e plaats)
Afl.6 ER2: 640.000 (82e plaats)
Afl.7 ER2: 696.000 (72e plaats)
Afl.8 ER2: 625.000 (89e plaats)
Afl.9 ER2: 610.000 (90e plaats)
Afl.10 ER2: 625.000 (89e plaats)
Afl.11 ER2: 655.000 (???)
Afl.12 ER2: 755.000 (72e plaats)
FINALE ER2 20:30 uur - 22:00 uur: 1.075.000 (30e plaats)
FINALE ER2 22:00 uur - 23:15 uur: 520.000 (96e plaats)
Persbericht NET5:

Expeditie Robinson: ruim één miljoen mensen zien Richard winnen.

Gemiddeld hebben ruim een miljoen mensen afgelopen zondag de finaleaflevering van 'Expeditie Robinson 2001' gezien. Tijdens de laatste Eilandraad werd Richard, de 44-jarige ex-mijnwerker uit Bilzen, unaniem verkozen tot 'Mister Robinson 2001'. De spannende eindstrijd zorgde ervoor dat Net 5 zich over de avond (18.00 uur -24.00 uur), op Nederland 2 na, de grootste omroep mocht noemen (gemeten op 20 - 49 jaar). Tussen 20.45 uur en 22.00 uur was 'Expeditie Robinson 2001' zelfs marktleider in deze doelgroep. De gemiddelde kijkdichtheid van de finale was 11,4%, hetgeen nog hoger is dan vorig jaar. Ook de Expeditie Robinson talkshow 'Het verhaal van' waarin naast de winnaar, alle andere eilandbewoners te gast waren, trok ruim een half miljoen kijkers. Gemiddeld keken naar 'Expeditie Robinson' vanaf begin oktober ruim 600.000 mensen.
Tijdens de laatste aflevering waren er nog drie eilandbewoners in de running voor de hoofdprijs, te weten Pascale, Pieter en Richard. Pascale stelde als eerste haar plaats in de finale veilig door het winnen van de balkproef. Vervolgens moesten Pieter en Richard het tijdens het 'Expeditie Robinson Examen' tegen elkaar opnemen, waarbij Richard glansrijk won. De Eilandraad, die bestond uit de laatste zeven overgebleven kandidaten (Jennifer, Melanie, Pieter, Gerrit, Martijn, Nathalie en Koenraad), heeft gisteren uiteindelijk besloten dat Richard de ware survivor is, en daardoor met 50.000 Euro naar huis ging. Dat hij ook bij het publiek favoriet was, bleek toen hij gisteren ook nog eens de publieksprijs won. Het succesvolle 'Expeditie Robinson' keert volgend jaar terug op Net 5. Voor deze ultieme overlevingsstrijd zoekt Net 5 nieuwe survivors. Op de Net 5 website (www.net5.nl) is alle informatie hierover te vinden.

pi_2522504
quote:
Op maandag 17 december 2001 18:14 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

dat ook

en verder heeft ze zo een megalief koppie..

damn...

pi_2522751
quote:
Op maandag 17 december 2001 18:30 schreef -Mk- het volgende:

[..]

[afbeelding]

dies zoow liev!

en die wallpaper van dr,

alleen jammer dat ie maar 256 kleuren ofzo is, iig niet echt veel, zit er vrij brakkatisch uit

dinsdag 18 december 2001 @ 10:24:29 #208
3767 Herald
Come get some
pi_2529083
ik heb gisteren naar de herhaling gekeken, maar dat was om Pieter eens in actie te aanschouwen. Wat werd hij uitgesmeerd met die laatste proeven zeg, alleen de proef waar je conditie voor moest hebben haalde hij binnen terwijl de huis-tuin-en-keuken opdrachten toch iets te moeilijk voor hem bleken. Aan snel zwemmen heb je natuurlijk niks als je de gevangen vis niet kan bakken en er een giftige vrucht bij eet.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 18 december 2001 @ 10:28:49 #209
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2529108
Ben wel benieuwd of Richard nog ziek geworden is daarna...Hij kieperde gewoon al die vruchten naarbinnen, de giftige incluis!

Ach, waarschijnlijk is die kerel vanbinnen helemaal geplamuurd met mijnstof en doen die paar vruchtjes hem ook niet zoveel...

pi_2529109
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 10:24 schreef Herald het volgende:
ik heb gisteren naar de herhaling gekeken, maar dat was om Pieter eens in actie te aanschouwen. Wat werd hij uitgesmeerd met die laatste proeven zeg, alleen de proef waar je conditie voor moest hebben haalde hij binnen terwijl de huis-tuin-en-keuken opdrachten toch iets te moeilijk voor hem bleken. Aan snel zwemmen heb je natuurlijk niks als je de gevangen vis niet kan bakken en er een giftige vrucht bij eet.

[afbeelding]

jah ik vind het op zich wel een beetje lullig voor m hoor

die risjaaaaaaar vind ik toch een eikel
al (klinkt stom) leek het bij de herhaling offie gewoon normaler overkwam dan bij de normale uitzending, maar dat lag aan mij, d0h

pi_2529123
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 10:28 schreef Hik het volgende:
Ben wel benieuwd of Richard nog ziek geworden is daarna...Hij kieperde gewoon al die vruchten naarbinnen, de giftige incluis!

Ach, waarschijnlijk is die kerel vanbinnen helemaal geplamuurd met mijnstof en doen die paar vruchtjes hem ook niet zoveel...

hm zoveel heeft hij er niet van op geloof ik

en volgens mij tufte ie het gelijk weer uit hoor

hij had iig nog over van dat giftige spul...
had ie beter gelijk naar binne kunnen werken

pi_2529995
Ik vond het opvallend dat Richard, die toch meer in zichzelf gekeerd leek en zich wat minder sociaal gedroeg als de andere eilandbewoners, zoveel bleek te weten van zijn medebewoners. Blijkbaar was hij toch geinteresseerder in die mensen dan ik had gedacht. Die proef verbaasde me echt. Met name omdat hij bijvoorbeeld veel van Martijn en Nathalie wist, die toch bij pieter in hetzelfde kamp hadden gezeten en maar korte tijd bij Richard.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_2531931
Ik dacht, vorig jaar heeft een nederlandse vrouw gewonnen, nu zal wel een vlaamse man winnen en dat is uitgekomen. Ik vond de proef tussen Richard en Pieter duidelijk in het voordeel van Richard. Volgens mij hakte Richard het vaakst kokosnoten, hij zat altijd bij het vuur, in zijn jeugd was hij al verantwoordelijk in zijn grote familie voor het vuur, en hij ging het vaakst op strooptocht naar o.a. eetbare vruchten. Het feit dat hij bij het vuur zat betekende dat hij bij veel gesprekken zat, al nam hij er niet aan deel. Vooraf zei Pieter dat hij bij vrijwel alle proeven beter scoorde als Richard maar nu was dat ineens niet het geval.

Ik kan er overigens wel vrede mee hebben dat Richard gewonnen heeft, hij kan me niet veel schelen wie er wint, het gaat me om het programma op zich.

Ik vond de finale tegenvallen. Eerst een kwartier lang herhalingen. De finale van Survivor werd uitgesmeerd over twee uitzendingen en ik heb me niet verveeld, al hebben de amerikanen waarschijnlijk een groter budget. Dan de balk in het water die door de presentator na één jaar al een klassieker genoemd werd. Ik ben het er mee eens dat dit minder spectaculair was als vorig jaar, maar dat komt mede door het weer denk ik, de zee was vorig jaar rustiger en er stond minder wind. Vervolgens de bovenstaande proef tussen Pieter en Richard en tot slot een stemming die helemaal niet spannend was.

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 18-12-2001 17:29]

pi_2531967
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 12:17 schreef Ripley het volgende:
Ik vond het opvallend dat Richard, die toch meer in zichzelf gekeerd leek en zich wat minder sociaal gedroeg als de andere eilandbewoners, zoveel bleek te weten van zijn medebewoners. Blijkbaar was hij toch geinteresseerder in die mensen dan ik had gedacht. Die proef verbaasde me echt. Met name omdat hij bijvoorbeeld veel van Martijn en Nathalie wist, die toch bij pieter in hetzelfde kamp hadden gezeten en maar korte tijd bij Richard.
Inderdaad dat viel me ook op. Met martijn heeft hij geloof ik maar 2 dagen op 1 eiland gezeten en dan meer ervan weten dan iemand die er al een paar weken mee optrekt

Wat me ook opviel was hoe driftig Pieter zijn aanmaakstokje op de grond smeet toen Richard met de vuurmaakproef gewonnen had.

Ben blij dat Pieter (stomme arogante kwal) niet gewonnen heeft.

dinsdag 18 december 2001 @ 14:51:28 #215
3767 Herald
Come get some
pi_2532004
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 14:44 schreef Bus watcher het volgende:
Ik dacht, vorig jaar heeft een nederlandse vrouw gewonnen, nu zal wel een vlaamse man winnen en dat is uitgekomen. Ik vond de proef tussen Richard en Pieter duidelijk in het voordeel van Richard. Volgens mij hakte Richard het vaakst kokosnoten, hij zat altijd bij het vuur, in zijn jeugd was hij al verantwoordelijk in zijn grote familie voor het vuur, en hij ging het vaakst op strooptocht naar o.a. eetbare vruchten. Het feit dat hij bij het vuur zat betekende dat hij bij veel gesprekken zat, al nam hij er niet aan deel.
hoort kokosnoot hakken, vruchten proeven en vuur maken dan niet bij survival en overleven? Ik vind dat soort huishoudelijke klusjes eigenlijk eerlijker dan een wedstrijdje krachtpatsen wat de jonge sportieve jongeman gewoon immer wint van de stoffige oude mijnwerker. Tenslotte zou ook Pieter hebben moeten weten hoe je een vuur moest maken en snel kokosnoten open maken.
quote:
Vooraf zei Pieter dat hij bij vrijwel alle proeven beter scoorde als Richard maar nu was dat ineens niet het geval.
bij de andere proeven ging het toch meer om uithoudingsvermogen en conditie?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 18 december 2001 @ 14:52:50 #216
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2532016
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 14:47 schreef Uiruru het volgende:
(stomme arogante kwal)
Dat is het beeld wat ik van Richard heb. Wat kan die uit de hoogte doen zeg.
  dinsdag 18 december 2001 @ 15:46:23 #217
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2532596
Toch vind ik wel dat iedereen nu ineens wel héél erg onder de indruk is van Richard z'n social skills hoor! Het verbaasde mij zeker ook dat hij de vragen goed had, maar weten wat de naam van iemands schildpad is of dat Jennifer een tattoo op haar bil heeft (hoe wíst hij dat trouwens? ) maakt je nog niet echt sociaal imho.

En dan komen we toch weer terug op wat ik (en velen met mij) al eerder hebben gezegd. Ja, Richard is een overlever: hij zorgt voor eten, vuur en beschutting. Maar hij is géén Robinson, omdat hij sociaal contact op het eiland nét iets te vaak af deed met "gebabbel" (zie ook zijn reactie op Melanies emotionele bekentenis). Als hij in zijn eentje op dat eiland had gezeten was het de perfecte figuur geweest, van groepswerk had-ie niet echt kaas gegeten...

FOK!fossiel dinsdag 18 december 2001 @ 20:12:38 #218
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2535726
Nee spannend was het idd niet, maar wel boeiend (vond ik).

Ik vond de samenvatting in het begin anders wel leuk om te zien even alle hoogtepunten op een rij (lobke? Ohhh die )en alle mensen die weer even de revue passeren.

En ik was erg verbaasd dat Richard zo unaniem zou winnen.

Maar dat gezeur over complotten in de 'nabespreking' dat was irritant zeg, een beetje ruzie maken als een stel kleine kinderen. Bah flauw

Chick on a mission
  dinsdag 18 december 2001 @ 20:14:14 #219
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2535751
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:12 schreef Keroppi het volgende:
even alle hoogtepunten op een rij
Hoogtepunten? Wélke hoogtepunten? Alleen de terugkeer van Koenraad was leuk. En alles van Melanie natuurlijk.
pi_2535900
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:14 schreef Marble het volgende:

[..]

Hoogtepunten? Wélke hoogtepunten? Alleen de terugkeer van Koenraad was leuk. En alles van Melanie natuurlijk.

Gwann helemaal onverwachts exit. Dat was genieten!!! En Hilde's gezever over haar kindjes. Ik wil geen foto meenemen. Ik wil naar huis ik mis mijn kids. De kokosnoot op Jasha's kop.

Dieptepunt: het feest met wijn en discman van Nathalie. En dat werd dan ook tot in treurens toe herhaald.

pi_2536502
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:14 schreef Marble het volgende:

[..]

* ikbenveldmuis is het weer eens met Marble eens
  donderdag 20 december 2001 @ 13:48:25 #222
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_2556360
quote:
Op maandag 17 december 2001 11:03 schreef Hik het volgende:
Toch moet ik zeggen dat ik het al met al een beetje een anti-climax vond. Op de één of andere manier zat ik vorig jaar echt op het puntje van mijn stoel, nu helemaal niet... De eerste proef (op die balken) werd vorig jaar in beeld gebracht als een spannende en afmattende finale, nu meer: "Oh ja...en toen viel er iemand af, oeps...".

Ook bij de verkiezing van de winnaar was er nauwelijks tijd voor opbouw en motivatie. Dat er unaniem werd gestemd hielp natuurlijk ook niet echt mee. Als Pieter tegenover Pascale had gestaan was het gelijk een stuk spannender geweest.

En dan nog die verkiezing van de publieksfavoriet: "Ja, en Richard is ook de publieksfavoriet." -Applaus- Einde programma... Nou ja zeg, wat een domper...Hadden ze dáár nou de hele avond dat filmpje voor vertoond???
Als ze, zoals ik hierboven al zei, de mogelijkheid hadden geboden om op alle deelnemers (of alleen de laatste 9) te stemmen was daar misschien nog iets verrassends gebeurd.

Nee, ik vond (en vínd) ER een fantastisch concept, maar van deze finale had ik wel iets meer verwacht!

En hier sluit ik me helemaal bij aan!
Back in town
pi_2603996
Nog iemand naar Waalre geweest?

Deze moet nog even vol.

pi_2604117
quote:
Op dinsdag 25 december 2001 12:11 schreef -Mk- het volgende:
Nog iemand naar Waalre geweest?

Deze moet nog even vol.

nee, ben niet geweest, dus kan er ook niets over vertellen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 27 december 2001 @ 09:37:46 #225
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2616372
Uhm...Waalre?

Reunie met de expeditieleden ofzo?? Dat was toch pas volgend jaar?

pi_2616879
Als deze vol moet dan zal ik ook maar een bijdrage leveren he? Wanneer komt Survivor?
pi_2816474
ik zag net jascha op tv.. dat schijnt het zusje te zijn van 100% isis, het was bij bnn, in de reclame van jackass, het is de eerste ex-er-2001-deelnemer die ik terug zag op tv

heb melanie trouwens wel gesproken in de plaatselijke discotheek hier, waar ze met wat vriendinnen uit was

pi_2832026
quote:
Op maandag 14 januari 2002 22:23 schreef Stranger het volgende:
ik zag net jascha op tv.. dat schijnt het zusje te zijn van 100% isis, het was bij bnn, in de reclame van jackass, het is de eerste ex-er-2001-deelnemer die ik terug zag op tv

heb melanie trouwens wel gesproken in de plaatselijke discotheek hier, waar ze met wat vriendinnen uit was

Welke discotheek was dat? Geloof niet dat ik haar hier ooit in de buurt heb gezien.
*OUD heilige*
pi_2832238
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 11:27 schreef YPPY het volgende:

[..]

Welke discotheek was dat? Geloof niet dat ik haar hier ooit in de buurt heb gezien.

in de new york 2 weken geleden, ze was daar met 2 vriendinnen uit sleeuwijk, want die zaten op dezelfde school (in nijmegen), dus ze was er maar 1malig
pi_2846347
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 11:50 schreef Stranger het volgende:

[..]

in de new york 2 weken geleden, ze was daar met 2 vriendinnen uit sleeuwijk, want die zaten op dezelfde school (in nijmegen), dus ze was er maar 1malig

Sjips Gemist dan. Nou ja, als ik d'r zou zien, zou ik haar toch niet herkennen
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')