Een kind dat de leeftijd heeft alleen buiten te mogen spelen staat qua verkeersinzicht toch wel boven een kat ! Een kat zou ik vergelijken met een baby die net kan lopen, en als je die alleen de straat opschopt als ouder zijnde is het inderdaad je eigen schuld (hoe tragisch ook) als dat kind wordt aangereden. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat kan gebeuren (hoeft niet, maar kan wel).quote:Op zondag 8 januari 2006 16:13 schreef DaMart het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag. Een aantal mensen vindt dat het de schuld van de katteneigenaar is als een kat wordt aangereden. Ik neem aan dat ze dezelfde mening zijn toegedaan als het ene kind betreft? Dus als ze een kind aanrijden dat ineens de weg op rent, moeten de ouders niet zeiken, maar hadden ze het kind maar binnen moeten houden?
Kinderen die buiten (mogen) spelen hebben nog wel eens de neiging om ineens de straat op te rennen, bijvoorbeeld achter een bal aan. Ouders zijn dan niet in de buurt. Mijn punt was: als dat kind wordt aangereden, is het dus schuld van de ouders dan en niet van de automobilist die beter had moeten opletten? Wat dat betreft is er wel degelijk een overeenkomst met katten namelijk. Zowel dieren als kinderen hebben de neiging om onverwachte dingen, zoals spontaan oversteken, te doen.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Een kind dat de leeftijd heeft alleen buiten te mogen spelen staat qua verkeersinzicht toch wel boven een kat ! Een kat zou ik vergelijken met een baby die net kan lopen, en als je die alleen de straat opschopt als ouder zijnde is het inderdaad je eigen schuld (hoe tragisch ook) als dat kind wordt aangereden. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat kan gebeuren (hoeft niet, maar kan wel).
Was dat ook een reactie op mijn posts? Dat is namelijk niet geheel van toepassing op mij.quote:En als je kat wordt aangereden en je daarna nog durft te beweren dat binnenhouden zielig is...![]()
Mijn katten zitten allevier binnen en hebben een geweldig leven, zijn speels, actief, gezond, gelukkig en niet plat, dus tenzij het woord 'zielig' pasgeleden nog van betekenis is veranderd zou je misschien geen waardeoordelen moeten geven over dingen die wel goed werken als je er maar een beetje moeite in steekt (en dat doen we graag voor onze katten), vooral nadat jullie manier toch niet zo heel erg succesvol gebleken is.
ja ok, maar die kinderen weten wél dat het niet zo'n goed plan is omdat hun ouders hebben gezegd dat ze op de stoep moesten spelen en links-rechts moeten kijken voor het oversteken. Bij een bepaalde leeftijd krijgt een kind ook een eigen verantwoordelijkheid. Een kat heeft geen eigen verantwoordelijkhied in deze, net als een peuter. De verzorger van een kat heeft dus de verantwoordelijkheid te zorgen dat de kat niets overkomt.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Kinderen die buiten (mogen) spelen hebben nog wel eens de neiging om ineens de straat op te rennen, bijvoorbeeld achter een bal aan. Ouders zijn dan niet in de buurt. Mijn punt was: als dat kind wordt aangereden, is het dus schuld van de ouders dan en niet van de automobilist die beter had moeten opletten? Wat dat betreft is er wel degelijk een overeenkomst met katten namelijk. Zowel dieren als kinderen hebben de neiging om onverwachte dingen, zoals spontaan oversteken, te doen.
Nee, op de TS die binnekatten zielig noemt. Daar ben ik het sowieso niet mee eens maar ik vind het helemaal belachelijk van iemand warvan de kat net is aangereden.quote:Was dat ook een reactie op mijn posts? Dat is namelijk niet geheel van toepassing op mij.
Ok. Tja, het is ook maar net wat de kat wil he. Die van ons zijn allebei best koukleumen, en als ze al de achtertuin ingaan, staan ze na een paar minuten alweer voor de deur om vervolgens een half uur op de verwarming te gaan liggen opwarmenquote:Op zondag 8 januari 2006 19:23 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Nee, op de TS die binnekatten zielig noemt. Daar ben ik het sowieso niet mee eens maar ik vind het helemaal belachelijk van iemand warvan de kat net is aangereden.
waarom niet? Een kat is toch een huisdier als ik me niet vergis?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:15 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
ik woon niet in het dichte zuiden maar in het noorden van nederland! der is ruimte genoeg hier! alleen op de weg hiervoor word vaak aso gereden, omdat het gewoon 300meter lange rechte weg is! en der is hier gras en bos in de buurt dus binnenhouden, is ook geen optie of aan lijntje in de achtertuin!
Stem SP! Dat doe ik ookquote:Op zondag 8 januari 2006 19:06 schreef DeRCT14 het volgende:
Wat een ontzettend zielig reacties hier, vind het niet zo gek dat Nederland steeds asocialer wordt
Het is wel strafbaar volgens de wet.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:44 schreef Sakura het volgende:
[..]
Aanrijding bij mensen wel, maar bij kleine dieren niet. (anders zouden ook heel wat mensen strafbaar zijn die op de rijksweg een beest aanrijden)
Katten horen gewoon niet buiten.
Overigens heb ik ook nog nooit een kind plots onder een geparkeerde auto uit zien komen en de weg over zien rennen.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:23 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
ja ok, maar die kinderen weten wél dat het niet zo'n goed plan is omdat hun ouders hebben gezegd dat ze op de stoep moesten spelen en links-rechts moeten kijken voor het oversteken. Bij een bepaalde leeftijd krijgt een kind ook een eigen verantwoordelijkheid. Een kat heeft geen eigen verantwoordelijkhied in deze, net als een peuter. De verzorger van een kat heeft dus de verantwoordelijkheid te zorgen dat de kat niets overkomt.
.
Jij hebt ook nog nooit een kind tussen geparkeerde auto's vandaan zien komen? Ik wel.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:02 schreef Sakura het volgende:
[..]
Overigens heb ik ook nog nooit een kind plots onder een geparkeerde auto uit zien komen en de weg over zien rennen.
Een kat doet dat dus wel. En dat die dan een gerede kans heeft doodgereden te worden, is blijkbaar de innige wens van de 'eigenaar', ander zou die hem niet de straat op trappen.
Maar een kind is wel wat groter dan een kat, en komt tussen de auto's vandaan, en er niet onder vandaan.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:02 schreef Sakura het volgende:
[..]
Overigens heb ik ook nog nooit een kind plots onder een geparkeerde auto uit zien komen en de weg over zien rennen.
Een kat doet dat dus wel. En dat die dan een gerede kans heeft doodgereden te worden, is blijkbaar de innige wens van de 'eigenaar', ander zou die hem niet de straat op trappen.
Dierenbeulquote:Op zondag 8 januari 2006 14:08 schreef DuchessX het volgende:
Dat is nou precies de reden waarom onze katten niet naar buiten mogen. Teveel risico dat ze aangereden worden.
Beterschap voor het poezebeest.
Had je gelijk moeten beginnen over schade vergoeding, slijtage van je banden, emotionele problemen omdat je niet meer kon functioneren met het beeld van een dode kat in je gedachte, schade vergoeding eisen enzoquote:Op maandag 9 januari 2006 00:25 schreef MYND het volgende:
Oprotten met die jankerige kattenbezitters. Die katten springen zelf voor de auto, heb ik ook een keer meegemaakt!
Ik reed met 30 ofzo rende er ineens een kat voorbij, en ja toen hoorde ik TOK onder de auto vandaan komen! Dat beest had zijn poot gebroken. Ik stopte en zei sorry enz tegenover de eigenaar, ging die nog het geld van de operatie vragen! Toen zei ik mooi doei, hou je suicidale kutkat dan maar thuis op de bank!
Conclusie: teveel katten in dit land, het is of de kat of de auto, in dit geval dus de kat.
Ik werk bij de dierenambulance, en maak het altijd mee dat mensen 95 van de 100 keer doorrijden, de klootzakken.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:05 schreef garnage-patrick het volgende:
godkanker!heeft iemand die hier in de buurt woont onze lieve kat aangereden
en nog doorrijden
![]()
en altijd te hard hier rijdender zijn hier ook genoeg kinderen die daar in 1keer de weg opschieten!
gelukkig leeft onze kat nog wel en ziet alles er opzioch goed uit! geen gebroken rug ofzo! me ouders zijn er nu mee naar de dierenarts!
mijn klacht, buurman achtige kankerlijer! hoop dat ie levend verbrand en doodgaat in hel!
Komt ook omdat er (tenminste in onze regio) verschillende nummers zijn die niet vermeld worden in het telefoonboek. Je moet dan eerst de dierenbescherming bellen en daar een bandje afluisteren dan krijg je een nummer van de dierenambulance te horen en blijkt het voor de stad te gaan en niet voor de andere kant van de provincie... Dan krijg je weer een ander nummer te horen en heb je eindelijk de dierenambu te pakken , waarna je bijna altijd te horen krijgt. Als je geluk hebt zijn ze er dan binnen een half uur.quote:Op maandag 9 januari 2006 08:07 schreef gammapooka het volgende:
[..]
Ik werk bij de dierenambulance, en maak het altijd mee dat mensen 95 van de 100 keer doorrijden, de klootzakken.
Zelden stopt er iemand die de moeite neemt om een dierenambulance in te schakelen ....
Sterkte met je beestje![]()
Nou, onze kat had het erg goed naar zijn zin buiten hoor.... Lekker in de uiterwaarden struinen, jagen, dagen wegblijven, dan weer dagen thuis zijn.... Hij kwan vaak thuis met muizen, konijnen die hij gevangen had.... Hij zat meestal een kilometer of 6 van huis, daar kwamen we dat beest weleens tegenquote:Op maandag 9 januari 2006 00:44 schreef Sakura het volgende:
[..]
Had je gelijk moeten beginnen over schade vergoeding, slijtage van je banden, emotionele problemen omdat je niet meer kon functioneren met het beeld van een dode kat in je gedachte, schade vergoeding eisen enzo
als die mensen geen kat willen, laten ze dan gewoon geen kat nemen.
Mensen die hun kat het huis uit trappen zijn hun kat niet waard, een kat is daar een veel te mooi en trots dier voor.
Katten verdienen echt beter dan het huis uit getrapt de worden met als enig doel doodgereden te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |