abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34582562
Vanavond 19.20 rtl 5 zal ff kijken...
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
pi_34585788
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:01 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Tijdens dat gesprek met dat meisje moet hij haar op de een of andere manier verteld wat het adres van die jongen was, niet expliciet, maar op zo een manier dat het meisje opeens aan dat adres dacht. Maar hoe derren het adres wist?? hier denk ik wel eerder aan soort van cheating.

dat de jongen derren niet zag heeft vast te maken met visuele vermogens. het was een donkere ruimte en derren had donkere kleding aan. in een donkere ruimte kan je moeilijk kleur herkennen en als wit de enige kleur was die aanwezig was en daarna weer verdwijnt dan .... (wie maakt dit af?)

zoiets...

blijft leuk om te zien
Ik denk eerder dat het hypnose was. Dat vond ik nogal overduidelijk, en aan het eind toen maakt Derren hem weer wakker met een zinnetje, you can see me now.
pi_34597105
ja maar bestaat hypnose dan wel echt? heb ik me altijd afgevraagd.

anyway, vandaag was het ook weer frappant zeg. Vooral dat die kinderen met verf ook een teddybeer hadden geschilderd Hoe kan dat?
pi_34606870
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:

anyway, vandaag was het ook weer frappant zeg. Vooral dat die kinderen met verf ook een teddybeer hadden geschilderd Hoe kan dat?
Dat is natuurlijk onzin. Het leek helemaal niet op een teddybeer, maar omdat je de vorm erin gaat zoeken zie je het ook.
Dat is hetzelfde als figuren in wolken ontdekken of gezichten in rook zien.

Dat verhaal was trouwens wel briljant met al die teddybear verwijzingen erin.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34626292
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
Ja tuurlijk. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.
pi_34626813
heb t wel eens gezien...wel erg tof, maar niks paranormaals aan
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34626856
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:05 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
heb t wel eens gezien...wel erg tof, maar niks paranormaals aan
Nee gelukkig niet.
pi_34630285
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:54 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.
Dat is dus niet helemaal waar. De Engelse wiki zegt erover:
quote:
Hypnosis is popularly understood to be a psychological condition in which an individual may be induced to exhibit apparent changes in behavior, thought or affect. Although some individuals experience an increase in suggestibility and subjective feelings of an 'altered state of consciousness', this is not true for everyone. In fact, supposed hypnotic indicators and subjective changes can be achieved without relaxation or a lengthy induction, which increases the controversy around hypnosis.

Intense debate surrounds the topic of hypnosis. Some scientists dispute its very existence (despite William James's erudite discussion of the topic in the 19th-century), while many therapists insist upon its value. One potential source of controversy is the wide variety of theories of hypnosis which have traditionally been split into 'state' and 'non-state' camps. This controversy may be decreasing as the value of both perspectives is increasingly recognized. Modern brain-imaging techniques offer hope for an increased understanding of the nature of hypnosis.
pi_34637703
ik dacht idd ook niet dat hypnose helemaal wetenschappelijk bewezen is....maar geen idee waarom
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34639433
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat is dus niet helemaal waar. De Engelse wiki zegt erover:
[..]
De engelse wiki zegt nog wel iets meer dan dat hoor. Onderaan het artikel staan wat links naar wetenschappelijke experimenten.
Hier ook nog een nederlands artikel van een van die experimenten.
Als ze met een MRI scan de invloeden van hypnose kunnen laten zien lijkt het me dat hypnose toch wel redelijk wetenschappelijk bewezen is.
Over wat wel en niet werkt onder hypnose (zoals regressietherapie e.d.) is nog wel een hele berg discussie maar over het bestaan van hypnose niet.
pi_34641176
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:44 schreef Armalite het volgende:
Over wat wel en niet werkt onder hypnose (zoals regressietherapie e.d.) is nog wel een hele berg discussie maar over het bestaan van hypnose niet.
Het bestaan van hypnose en wat mogelijkheden daarvan is gewoon bewezen. Alleen alle mogelijkheden en betrouwbaarheid zoals regressie natuurlijk niet.
pi_34761494
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:44 schreef Armalite het volgende:

[..]

Hier ook nog een nederlands artikel van een van die experimenten.
Interessant artikel, thanks!

Vanavond weer TotM op RTL5 toch?
pi_34767395
Ik heb net Zombie Arcade Game Hypnotism gekeken...

pi_34769610
En ook The Heist

pi_34770059
Gatverdamme zeg. Is er eindelijk weer eens een interessant programma op de televisie (lees: Derren Brown), wordt er plotseling zonder aankondiging in plaats daarvan 'Model behaviour' uitgezonden, alsof er nog niet genoeg pulp op de buis is.
pi_34771183
Idd, jammer dat RTL er blijkbaar nee gekapt is. Gelukkig is er nog zoiets als Torrents

Hey maar guys, ik ben dus nog helemaal onder de indruk van The Heist. Ik zie dat ie pas op 4 januari 2006 voor het eerst is uitgezonden in de UK, dus ik denk dat nog niet veel mensen dit hebben gezien.

Het klinkt misschien heel erg overdreven, maar deze show heeft mijn visie op de wereld echt veranderd. Ik had al de film Das Experiment gezien en ik had ook al gehoord over het experiment van Milgram en het Stanford Prison experiment. Maar The Heist heeft nog meer indruk op me gemaakt.

In Duitsland is een bezoekje aan de concentratiekampen nog steeds verplichte kost. Ik denk dat het zinniger is om de kinderen deze show te laten zien. Er moet een soort awareness komen over waartoe de mens in staat kan zijn in bepaalde omstandigheden vind ik.

Heeeeeel eng allemaal!
pi_34775033
wat is the heist dan? ook van derren brown?
pi_34777323
Ja is zijn laatste show.
pi_34808663
Net The Heist gezien. Indrukwekkend! Derren Brown blijft een koning.
pi_34808732
The Heist is top ja. Die heb ik op DVD gezet.
pi_34817412
ik ben een hoop van z'n filmpjes aan het kopen op dit moment
pi_34818935
Derren.Brown-Russian.Roulette.
omfg
wat is dat voor een vent man

echt bizar
pi_34832015
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 04:40 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Derren.Brown-Russian.Roulette.
omfg
wat is dat voor een vent man

echt bizar
Ja, die is iets te suggestief he.
Hij heeft uiteindelijk toegegeven dat er een losse flodder inzat.
However, doktoren hebben op hun beurt aangegeven dat je alsnog dood kan gaan als je een pistool geladen met een losse flodder af laat gaan tegen je slaap.

Dus de stunt blijft intact .
pi_34833086
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:22 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ja, die is iets te suggestief he.
Hij heeft uiteindelijk toegegeven dat er een losse flodder inzat.
However, doktoren hebben op hun beurt aangegeven dat je alsnog dood kan gaan als je een pistool geladen met een losse flodder af laat gaan tegen je slaap.

Dus de stunt blijft intact .
Hij heeft nooit echt toegegeven hoor dat het een truc was. Zie: BBC News 1.
Wel is via de politie uitgelekt dat hij waarschijnlijk nooit in echt gevaar heeft verkeerd. Zie: BBC News 2.
pi_34836134
ja wat is het nou?? tis het een of het ander lijkt me

aan de ene kant moet het wel nep zijn...want zoiets gaan ze niet live uitzenden op UK tv.
Of zou het niet live geweest zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')