Ik denk eerder dat het hypnose was. Dat vond ik nogal overduidelijk, en aan het eind toen maakt Derren hem weer wakker met een zinnetje, you can see me now.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:01 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Tijdens dat gesprek met dat meisje moet hij haar op de een of andere manier verteld wat het adres van die jongen was, niet expliciet, maar op zo een manier dat het meisje opeens aan dat adres dacht. Maar hoe derren het adres wist?? hier denk ik wel eerder aan soort van cheating.
dat de jongen derren niet zag heeft vast te maken met visuele vermogens. het was een donkere ruimte en derren had donkere kleding aan. in een donkere ruimte kan je moeilijk kleur herkennen en als wit de enige kleur was die aanwezig was en daarna weer verdwijnt dan .... (wie maakt dit af?)
zoiets...
blijft leuk om te zien
Dat is natuurlijk onzin. Het leek helemaal niet op een teddybeer, maar omdat je de vorm erin gaat zoeken zie je het ook.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
ja maar bestaat hypnose dan wel echt? heb ik me altijd afgevraagd.
anyway, vandaag was het ook weer frappant zeg. Vooral dat die kinderen met verf ook een teddybeer hadden geschilderdHoe kan dat?
Ja tuurlijk. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
ja maar bestaat hypnose dan wel echt? heb ik me altijd afgevraagd.
Nee gelukkig niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:05 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
heb t wel eens gezien...wel erg tof, maar niks paranormaals aan
Dat is dus niet helemaal waar. De Engelse wiki zegt erover:quote:Op maandag 30 januari 2006 20:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.
quote:Hypnosis is popularly understood to be a psychological condition in which an individual may be induced to exhibit apparent changes in behavior, thought or affect. Although some individuals experience an increase in suggestibility and subjective feelings of an 'altered state of consciousness', this is not true for everyone. In fact, supposed hypnotic indicators and subjective changes can be achieved without relaxation or a lengthy induction, which increases the controversy around hypnosis.
Intense debate surrounds the topic of hypnosis. Some scientists dispute its very existence (despite William James's erudite discussion of the topic in the 19th-century), while many therapists insist upon its value. One potential source of controversy is the wide variety of theories of hypnosis which have traditionally been split into 'state' and 'non-state' camps. This controversy may be decreasing as the value of both perspectives is increasingly recognized. Modern brain-imaging techniques offer hope for an increased understanding of the nature of hypnosis.
De engelse wiki zegt nog wel iets meer dan dat hoor. Onderaan het artikel staan wat links naar wetenschappelijke experimenten.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Dat is dus niet helemaal waar. De Engelse wiki zegt erover:
[..]
Het bestaan van hypnose en wat mogelijkheden daarvan is gewoon bewezen. Alleen alle mogelijkheden en betrouwbaarheid zoals regressie natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:44 schreef Armalite het volgende:
Over wat wel en niet werkt onder hypnose (zoals regressietherapie e.d.) is nog wel een hele berg discussie maar over het bestaan van hypnose niet.
Interessant artikel, thanks!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:44 schreef Armalite het volgende:
[..]
Hier ook nog een nederlands artikel van een van die experimenten.
Ja, die is iets te suggestief he.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 04:40 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Derren.Brown-Russian.Roulette.
omfg
wat is dat voor een vent man
echt bizar
Hij heeft nooit echt toegegeven hoor dat het een truc was. Zie: BBC News 1.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ja, die is iets te suggestief he.
Hij heeft uiteindelijk toegegeven dat er een losse flodder inzat.
However, doktoren hebben op hun beurt aangegeven dat je alsnog dood kan gaan als je een pistool geladen met een losse flodder af laat gaan tegen je slaap.
Dus de stunt blijft intact.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |