abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33828200
quote:
BRUSSEL - België vindt Nederland te streng voor zijn eigen allochtonen. De Belgische vicepremier Dewael meent dat Nederland zich daarbij niet houdt aan Europese afspraken. Maar volgens minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) verschillen de regels, maar is Nederland niet te streng.

„Nederland is strenger voor zijn eigen onderdanen dan voor andere Europese burgers. Dat wil ik in België niet doen. Ik zal hierover mijn Nederlandse collega aanspreken op onze volgende Europese afspraak”, zei minister Dewael (Binnenlandse Zaken) zaterdag in de krant Gazet van Antwerpen.

Nederland heeft strengere regels voor gezinshereniging, schijnhuwelijken en inburgering dan België. Tientallen allochtonen uit Nederland wijken daarom tijdelijk uit naar België om bijvoorbeeld buitenlandse partners te laten overkomen. Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) kan weinig doen tegen deze 'België-route'. Probleem is onder meer dat België niet altijd controleert op de woonplaats en inkomen van de aanvragers, meldde Verdonk recent aan de Tweede Kamer.

België heeft de regels recent ietsje verscherpt, maar is nog altijd 'makkelijker' dan Nederland. Dewael wil eigenlijk niet verder gaan: „Ik ben een groot voorstander van Europese samenwerking. Maar als sommige landen nòg strenger willen zijn, volg ik hen niet”.

De asielministers van de EU-landen ontmoeten elkaar vrijdag in Wenen. „Voor mij is de zin van Europese harmonisatie dat je alle regels op elkaar afstemt. Dat doet Nederland niet”, stelt de minister verder.

De kritiek van Dewael past in een reeks opmerkingen van Belgische bewindslieden. Eerder kritiseerde vicepremier Freya van den Bossche het uiterlijk en beleid van de regering. Voordien stelde minister De Gucht dat Nederland het referendum voor de EU-grondwet helemaal verkeerd heeft aangepakt.
Belgie heeft gelijk . NL is erg streng voor zijn buitenlandse burgers. niet alleen via schijnhuwelijk maar juist via inkomen etc. Nederland moet denken aan gelijke kansen voor iedereen . scijnhuwelijk verboden voor Marokkanen en Turken dan moet het verboden zijn voor Amerikanen etc.

dat doen NL niet en daarbij heeft Belgie gelijk in
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:02:23 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33828252
Ja, Belgie heeft recht van spreken met de ghetto's in Antwerpen en zo...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33828271
Hoeveel Amerikanen hebben een schijnhuwelijk t.o.v. Turken en Marokkanen?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_33828292
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoeveel Amerikanen hebben een schijnhuwelijk t.o.v. Turken en Marokkanen?
veel . maar ik heb het over gelijke kansen. doe het bij iedereen en niet bij een bepaalde groep
pi_33828300
hoeveel?
pi_33828370
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:04 schreef Redux het volgende:
hoeveel?
dat weten we niet omdat Verdonk dat weigert om dat te gaan onderzoeken.
pi_33828378
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:03 schreef Meki het volgende:

[..]

veel . maar ik heb het over gelijke kansen. doe het bij iedereen en niet bij een bepaalde groep
Hoezo? Het is volgens mij aantoonbaar dat bepaalde groepen consequent meer schijnhuwelijken heeft dan de ander. Dit soort beleid wordt continue gehanteert, met name onder jongeren. Vandaar ook de 0,2 promillage regeling voor jongeren of verplicht een mandje pakken voor middelbare scholieren bij de supermarkt.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:06:36 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_33828379
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Veel?

Komt nogal ongeloofwaardig over Meki.

Je bent het mss niet met me eens, maar de VS zijn geen 3de wereldland,

Er staan hier helemaal geen amerikanen te dringen om hier binnen te komen Meki.

Ik geloof je niet echt.
pi_33828381
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weten we niet omdat Verdonk dat weigert om dat te gaan onderzoeken.
En toch heb jij het over veel? En gebruik je dit als tegenargument?
pi_33828537
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Veel?

Komt nogal ongeloofwaardig over Meki.

Je bent het mss niet met me eens, maar de VS zijn geen 3de wereldland,

Er staan hier helemaal geen amerikanen te dringen om hier binnen te komen Meki.

Ik geloof je niet echt.
dat weten we niet . Verdonk heeft dat alleen onderzocht bij Marokkanen en Turken maar bij Amerikanen of bij Polen niet . Polen willen allemaal hier komen om onze banen af te pakken
pi_33828573
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:11 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weten we niet . Verdonk heeft dat alleen onderzocht bij Marokkanen en Turken maar bij Amerikanen of bij Polen niet . Polen willen allemaal hier komen om onze banen af te pakken
Dan kunnen het er ook 'weinig' zijn, want je weet het immers niet. Toch heb jij het over 'veel'. Waar baseer je dat op?
  zondag 8 januari 2006 @ 13:12:14 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_33828577
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Polen willen hier alleen werken, niet hier wonen. Ze willen hier loon krijgen en het in Polen uitgeven, want daar kopen ze er meer voor. Onzin argument dus.
pi_33828704
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Polen willen hier alleen werken, niet hier wonen. Ze willen hier loon krijgen en het in Polen uitgeven, want daar kopen ze er meer voor. Onzin argument dus.
Marokkanen en Turken willen hier ook alleen om te komen werken.
pi_33828745
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:12 schreef Redux het volgende:

[..]

Dan kunnen het er ook 'weinig' zijn, want je weet het immers niet. Toch heb jij het over 'veel'. Waar baseer je dat op?
Over Polen dat stond op het nieuws en over Amerikanen . dat weet ik niet hoeveel omdat Verdonk weigert voor een onderzoek
  zondag 8 januari 2006 @ 13:16:44 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_33828763
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Marokkanen en Turken willen hier ook alleen om te komen werken.
Nee. Die willen hier komen wonen. Anders waren ze in de jaren 70 wel teruggegaan, toen we geen gastarbeiders meer nodig hadden.
pi_33828775
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Over Polen dat stond op het nieuws en over Amerikanen . dat weet ik niet hoeveel omdat Verdonk weigert voor een onderzoek
Waarom heb je het dan wel over 'veel' amerikanen?
pi_33828793
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, Belgie heeft recht van spreken met de ghetto's in Antwerpen en zo...
Ik ben het met je eens. Daarnaast begint het minderwaardigheidscomplex van de Belgen weer ziekelijke vormen aan te nemen. Dat ze zich eens gaan bezighouden met hun eigen verdeelde toko.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33828809
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Die willen hier komen wonen. Anders waren ze in de jaren 70 wel teruggegaan, toen we geen gastarbeiders meer nodig hadden.
nee toen wouden ze hier blijven en dat mocht van de overheid nu zijn ze immers onze landgenoten
maar binnenkort komen heel veel Oma´s en Opa´s en dan hebben we weer veel gastarbeiders nodig
pi_33828845
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan wel over 'veel' amerikanen?
ik bedoelde niet veel maar over een handje vol Amerikanen de cijfers weet ik niet omdat Verdonk geen onderzoek daaraan wilt doen
pi_33828863
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:19 schreef Meki het volgende:

[..]

ik bedoelde niet veel maar over een handje vol Amerikanen de cijfers weet ik niet omdat Verdonk geen onderzoek daaraan wilt doen
Waarom zeg je dan wel 'veel'?
Doe je wel vaker he? Iets aandikken en vervolgens net doen of je dom bent.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:20:18 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_33828875
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zou ze daar onderzoek naar doen? Ze hoeft het alleen maar aan jou te vragen, toch? Jij weet dat het er veel zijn, wat anderen hier ook zeggen.
pi_33828900
Meki is soms echt te grappig
  zondag 8 januari 2006 @ 13:22:04 #23
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_33828926
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:18 schreef Meki het volgende:

[..]

nee toen wouden ze hier blijven en dat mocht van de overheid nu zijn ze immers onze landgenoten
maar binnenkort komen heel veel Oma´s en Opa´s en dan hebben we weer veel gastarbeiders nodig
Kunnen ze dan weer terug gaan.
Wij blij, hun blij, iedereen blij.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_33828952
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom zou ze daar onderzoek naar doen? Ze hoeft het alleen maar aan jou te vragen, toch? Jij weet dat het er veel zijn, wat anderen hier ook zeggen.
Van Polen weet ik het zeker zij willen allemaal naar NL . maar van Amerikanen heb ik nog geen goede informatie omdat ik geen informatie van Verdonk heb
pi_33828976
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Van Polen weet ik het zeker zij willen allemaal naar NL . maar van Amerikanen heb ik nog geen goede informatie omdat ik geen informatie van Verdonk heb
En toch heb je het over 'veel'. Waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')