4 jaar geleden heb ik ook bijna dezelfde reis gemaakt. Hadden alleen hotel geboekt in SF, de rest hebben we op de bonnefooi gedaan. En dat is idd prima te doen, zeker aan Motels ben je niet veel geld kwijt, er zijn er zo ontzettend veel dat je vaak ook nog kunt gaaan "shoppen". (meestal liggen er ook nog eens een aantal naast elkaar). Ga vooral genieten. Ik vond het daar heerlijk rijden, wij (ik en een vriend) konden prima elke dasg 600-700 kilometer rijden. Kleine tips:
- ga door de Death Valley, heel apart. Ga dan tegen de avond aan, dan is het daar iets koeler. Als je deze doorkruist van West naar Oost, kom je meteen uit in Nevada, kun je dezelfde avond nog in een of ander gokpaleis gaan zitten. Geweldig om te zien hoe de "locals" daar zitten te gokken.
- Ga maximaal 1 dag naar Las Vegas, ik ben er 2 geweest en dat was al te veel van het goede. (Het is leuk om het allemaal een keer te zien, maar je bent er snel klaar mee. (tenzij je alle attracties voor kinderen, graag wil doen).
- Ga naar de South Rim van de Grand Canyon, die is wat minder touristisch maar zeker zo mooi.
- Als je een bijzonder national park wil zien moet je zeker naar De Bryce Canyon, en rij door Monumantal valley. (Mon. valley tegen de avond is heel bijzonder).
- Als je er tijd voor hebt en het ligt een beetje op je schema ga dan naar San Diego. (ga trouwens niet naar dde mexicaanse grens, je moet je huur auto laten staan en aan de andere kant van de grens krijg je echt geen goed beeld van Mexico)
- Wij zijn naar een wedstrijd van het Major leage Baseball geweest, op zich is de sport niet zo heel intressant, maar de beleving van de Americanen zeker wel (ga naar een zondagmiddag wedstrijd, staat iedereen op de parkeerplaats te BBQen.
- Huur een fiets in San Francisco, kun je goed de stad verkennen. (je moet wel een aardige conditie hebben).
- Rij van LA naar SF via de Highway 1. Heel erg mooi, je krijgt meteen een goed beeld van de cultuur van Californie. Stop hier en daar eens, ga naar het strand, ga naar Monterey, de 17 mile drive.
- Ga niet proberen alle verschillende fast-food ketens uit te proberen. Ze zijn echt bijna allemaal hetzelfde, ga naar kleine restaurantjes van chinezen, mexicanen, etc. Veel lekkerder en leuker.
- Loop in SF eens door de Chineese wijk.
- Laat je niet gek maken bij het auto verhuur station, ze zullen proberen je een grotere duurdere auto te laten huren, ook al heb je deze van te voren al vastgelegt.
- Zorg altijd dat je een paar liter water in je auto hebt liggen, de afstanden zijn een stuk groter dus duurt het ook wat langer voordat er hulp is als je pech hebt.
Tot zover iig, veel plezier en ik hoop dat je hier wat aan hebt.
-
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean