abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:55:12 #1
135389 AtraBilis
Met stille trom vertrokken.
pi_33806683
Je kent het wel. Je staat in de supermarkt. Er staat iemand bij de kassa voor je. De cassière haalt alles langs de scanner; toevallig is het ook nog heel veel, want dat is vaak ook zo bij zulke mensen – dat is hun recht natuurlijk – en dan staan ze zo te kijken wat die cassière doet (nee, ze pakken niet vast in). En dan, na een paar minuten, als die cassière ze dan het bedrag zegt, dan zeggen ze. "Oh ja, ik wilde graag pinnen."

Zag je dat niet aankomen of zo? Wat doen al die borden daar toch? "U kunt direct beginnen met pinnnen." En dan moet de portemonnee ergens tussen de tweede en derde onderrok vandaan komen, en dan zitten er ook nog drie pasjes in, en pas het derde pasje is het goede, nadat ze de eerste twee hebben geprobeerd – uiteraard niet zonder eerst het stickertje 'magneetstrip aan deze zijde' herhaaldelijk te negeren.

Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? Voor een beetje supermarktganger moet het mijns inziens heel wel mogelijk zijn om zodra de cassière het bedrag noemt alleen nog maar op 'Ja' te hoeven drukken.
Het is tijd voor wat anders.
pi_33806743
joh, ik deed dat wel eens, zegt ze het bedrag, en ik zei nog, ik wil pinnen.
had de pas er dus al door gehaald en alles.
zit ze me eerst 2 minuten schaapachtig aan te kijken.
ik wil pinnen..
oh, u wilde pinnen [insert schaap.jpg]

en ach, wat maken die paar extra seconden nou uit
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33806769
zelfscankassa's!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:13:30 #4
135389 AtraBilis
pi_33807324
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
joh, ik deed dat wel eens, zegt ze het bedrag, en ik zei nog, ik wil pinnen.
had de pas er dus al door gehaald en alles.
zit ze me eerst 2 minuten schaapachtig aan te kijken.
ik wil pinnen..
oh, u wilde pinnen [insert schaap.jpg]

en ach, wat maken die paar extra seconden nou uit
Bij zulke mensen gaat het niet om secondes. Daar gaat het om minuten. En als het even kan, blijven ze vervolgens in het gangpad staan om al hun boodschappen weer in te pakken in plaats van aan het eind van de band te gaan staan.
pi_33808255
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:13 schreef AtraBilis het volgende:

[..]

Bij zulke mensen gaat het niet om secondes. Daar gaat het om minuten. En als het even kan, blijven ze vervolgens in het gangpad staan om al hun boodschappen weer in te pakken in plaats van aan het eind van de band te gaan staan.
vreselijk man, wat een klote leven heb je
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33808297
Je bent aan de beurt, pas er doorheen, pincode intoetsen en als het sletje klaar is met scannen druk je een keer op OK en klaar .
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:48:41 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_33808665
Herken het

Ik maak het zelfs mee, van die lui bij pinautomaten die voor de hele familie staan te pinnen

Vanmiddag was het toppunt:

Een wijf dat 8 keer moest pinnen

Heb er 8 minuten staan wachten, de kuthoer
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:53:09 #8
3767 Herald
Come get some
pi_33808839
hehe nee mijn moeder vandaag dan, die moest 8 keer pinnen whehehe
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:53:47 #9
3767 Herald
Come get some
pi_33808865
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:48 schreef Biogarde het volgende:
Vanmiddag was het toppunt:

Een wijf dat 8 keer moest pinnen

Heb er 8 minuten staan wachten, de kuthoer
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_33808906
Ik moest net ook 5 minuten wachten omdat een tokkie geen geld op zijn pinpas had staan (Bij de Appie nog wel )
pi_33808926
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:57 schreef mcDavid het volgende:
zelfscankassa's!
C1000

Hier in Nijmegen nog geen zelfscankassa gezien ....

Maar inderdaad. Vaak ook nog éérst inpakken en dán pas portemonnee zoeken .. oh nee... verkeerde pas. Nog meer gezoek ....

Wheeeeeeeee
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:56:49 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_33808969
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:53 schreef Herald het volgende:
hehe nee mijn moeder vandaag dan, die moest 8 keer pinnen whehehe
!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_33809117
Dan heb je ook nog van die kuthoeren, want het zijn altijd vrouwen die dat doen, tijdens het inscannen hun tas in gaan pakken en als de cassiere klaar is, gaan ze gewoon door met inpakken. Als ze dan klaar zijn gaan de tassen in de winkel wagen en lopen naar de cassiere en vragen hoeveel het is.
(ik zeg maar een bedrag) 102,67 euro alstublieft.
Ah, ik zal even mijn portomonee uit de tas pakken, ergens onderaan in een van de tassen in het winkelwagentje. Momentje.

Ze doen het er gewoon om.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:25:35 #14
36461 Joppy
geen colaboy
pi_33810086
Ook vervelend:
Op vrijdagavond even de stad in, even een biertje drinken met wat vrienden. Maar ik moest nog even langs de pinautomaat. Van de 2 postbankautomaten het dichtst bij de kroegen is er 1 buiten gebruik, voor de ander staat een kleine rij van 8 man/vrouw. Ik gok een 10 minuutjes wachten, te kort om daarvoor naar de andere dichtsbijzijnde pin te lopen (met daar ook kans op een rij).
Maar wat maak ik daar een inschattingsfout. Die 8 man/vrouw blijkt te bestaan uit een groep 15-jarige net-vrij gelaten wannabe gothics, voor het eerst in de stad, op weg naar alto-gelegeheid en niet bekend met fenomeen pinnen.
Allemaal trekken ze op een bijzondere langzame manier 10 euro uit het apparaat. Als ze er al genoeg geld op hun rekening stond
En ondertussen zwelt de rij achter mij ook aan, iedereen is dan ook opgelucht als dat groepje eindelijk voldoende geld heeft om een cola'tje of 2 te kopen. En de rij slinkt snel als iedereen met een normale pinroutine z'n gang kan gaan
Let the beat control your body!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:29:33 #15
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33810247
zelfscan kassa's
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:30:23 #16
64781 bonke
pipo koeie
pi_33810287
weet je wat ook leuk is ?
gewoon net doen alsof je aan et pinnen bent en dan gewoon met je handen op dat pinapperaat een half uur gaan staan wachten
pies on joe toe
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:33:49 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33810418
Als ze hun boodschappen ondertussen helemaal ingepakt hebben kan ik er prima mee leven
Vampire Romance O+
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:40:25 #18
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_33810674
kop eraf zulke figuren.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:41:12 #19
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33810710
napalm erover
pi_33811360
Idd herkenbaar, vooral die mensen die bij een geldautomaat staan met 10 pasjes ofzo hebben echt het idee dat ze aan het gokken zijn ofzo, juiste combinatie en hoppa weer geld gewonnen :P
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:23:54 #21
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_33814606
Heel herkenbaar. Ik probeer altijd zo snel mogelijk klaar te zijn. Dus zodra het scannen begint gooi ik alles zo snel mogelijk doch wel zo weinig mogelijk ruimte innemend, in mijn opvouwbaar krat. Heeft de cassiere even een hiaat bij het scannen (vlees met gele reclamestikker dus bedrag intypen) ga ik snel pinnen... Rats pas erdoor, snel pincode, en dan de boodschappen doorladen. Als alles gescand is op JA gedrukt en dan is het slechts vingers trommelend wachten op de U heeft betaald melding.
't moet al gek lopen wil ik niet binnen twee minuten compleet afgerekend met een vol krat de winkel uitwankelen.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:31:30 #22
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_33814864
Wilt u een bonnetje?
-: ja.
Alstublieft.
-:Bedankt!
*bonnetje weggooit*

dat maak ik ook zo vak mee. bij pin automaat en in de winkel, zeg dan gewoon nee
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:33:02 #23
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33814922
wilt u pinnen?
- ja
wat getoets en piepjes later
*** maximum bereikt, betaal anders****

ook zo dom, je weet toh wel wat j eop je rekening hebt staan?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:34:12 #24
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_33814967
in hetzelfde kader ook het 'vergeten groente af te wegen'
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:47:42 #25
135389 AtraBilis
pi_33815489
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:34 schreef gebrokenglas het volgende:
in hetzelfde kader ook het 'vergeten groente af te wegen'
Is ook verwarrender tegenwoordig, want in veel supermarkten wordt het aan de kassa gewogen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:49:06 #26
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33815558
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef AtraBilis het volgende:

[..]

Is ook verwarrender tegenwoordig, want in veel supermarkten wordt het aan de kassa gewogen.
ja voor alle bosmongolen die dit zelf niet konden of niet eerlijk deden
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:58:52 #27
135389 AtraBilis
pi_33816023
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:49 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja voor alle bosmongolen die dit zelf niet konden of niet eerlijk deden
Maar met die cassières kun je wel elke appel voor Elstar laten doorgaan. (Wijzend op knalgroene appels) "Wat voor appels zijn dit?" Of: "Dit is spinazie? Of is het andijvie?" Lekker makkelijk.
pi_33816108
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:33 schreef PeZu het volgende:
wilt u pinnen?
- ja

Nooit student geweest?
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:04:04 #29
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33816221
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:01 schreef kollie het volgende:

[..]

Nooit student geweest?
ja zeker wel.. .. nog nooit meegemaakt, zelf niet toen ik geen werk had
pi_33816341
Nog erger vind ik de bordjes bij sommige supermarkten: staat u met 3 in de rij, dan doen wij er een kassa bij!

En het dan gewoon niet doen.

Kun je dan klagen bij de bedrijfsleider?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_33816467
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:06 schreef Blinky het volgende:
Nog erger vind ik de bordjes bij sommige supermarkten: staat u met 3 in de rij, dan doen wij er een kassa bij!

En het dan gewoon niet doen.

Kun je dan klagen bij de bedrijfsleider?
Ja.
pi_33816551
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:00 schreef Dirkh het volgende:
Dan heb je ook nog van die kuthoeren, want het zijn altijd vrouwen die dat doen, tijdens het inscannen hun tas in gaan pakken en als de cassiere klaar is, gaan ze gewoon door met inpakken. Als ze dan klaar zijn gaan de tassen in de winkel wagen en lopen naar de cassiere en vragen hoeveel het is.
(ik zeg maar een bedrag) 102,67 euro alstublieft.
Ah, ik zal even mijn portomonee uit de tas pakken, ergens onderaan in een van de tassen in het winkelwagentje. Momentje.

Ze doen het er gewoon om.
Ik werk aan de kassa ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het toch echt vooral mannen zijn die dat doen. Van die arrogante kwallen van middelbare leeftijd met zo'n houding van "jij en als die mensen achter me wachten maar op mij."
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:26:01 #33
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_33817150
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:33 schreef PeZu het volgende:
wilt u pinnen?
- ja

En dan heb je nog van die mensen die dan vol blijven houden...dat kan niet!!...en nog een paar keer willen proberen te pinnen van dezelfde rekening... Alsof de bank het verkeerd heeft

En de groeiende rij jou maar aan blijft kijken waarom je niet doorwerkt
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:32:19 #34
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_33817361
Ik haal de pas d'r altijd eerst doorheen, toets mijn pincode in en begin met inpakken, en hou de band in de gaten of ze bij mijn laatste artikel komen. Zie ik dat, dan loop ik naar dat pingeval en zeg dat ik wilde pinnen, druk op "ok", ga verder met inpakken en als ze me het bonnetje geven, weet ik vanzelf wel dat ik betaald heb. Zo moeilijk is dat toch niet?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:36:53 #35
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33817508
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:32 schreef Xebber het volgende:
Ik haal de pas d'r altijd eerst doorheen, toets mijn pincode in en begin met inpakken, en hou de band in de gaten of ze bij mijn laatste artikel komen. Zie ik dat, dan loop ik naar dat pingeval en zeg dat ik wilde pinnen, druk op "ok", ga verder met inpakken en als ze me het bonnetje geven, weet ik vanzelf wel dat ik betaald heb. Zo moeilijk is dat toch niet?
wel voor bosmongolen en triangeljosti's
pi_33817675
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:32 schreef Xebber het volgende:
Veel mensen weten dit NIET. Misschien beetje reklame maken, beetje omroepen, iig aandacht voor vragen

Misschien dat de kassamevrouw/meneer ff stopt met scannen en zegt: meneer/mevrouw/ietsdaartussenin, u zou kunnen beginnen met pinnen alvast?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2006 23:49:01 ]
pi_33817858
Er schiet me iets te binnen, ooit stond ik in de rij voor de kassa van mcdonalds (jah jah ik weet het, ik verloeder me eigen), een wijf voor me zat heel ongeduldig te doen omdat diegeen die aan de beurt was er nogal lang over deed om keuzes te maken. Ik zag dat en de kassajongen deed zijn best om het sneller te laten verlopen en hij keek af en toe dat meisje aan en zei: Sorrie... u wordt zometeen geholpen.

Toen was zij aan de beurt, en toen was het eeeeeeeh.... ik eeeeh wil eeeeeeh.... (kijk kijk, lees lees, kijk kijk) eeeeeh ik denk uuuh... Toen reageerde die kassajongen van:"U zit hele tijd ongeduldig te doen maar nu u aan de beurt bent weet u niet wat u wilt bestellen?"

wheheheheh....
  zondag 8 januari 2006 @ 00:03:15 #38
135389 AtraBilis
pi_33818299
In het buitenland heb ik weleens meegemaakt dat als iemand vergat iets af te wegen z'n beurt voorbij was, d.w.z., eerst werd de volgende geholpen, en tegen die tijd was een ander personeelslid wel terug met het afgewogen spul, en dan kon de cassière weer verder gaan met de vorige bon. (Daar had die kassa dus functionaliteit voor.)
pi_33818472
Lig niet zo te bitchen mên. Als ik op m'n gemak naar m'n pasje sta te zoeken in m'n handtasje die onder op m'n super-sized boodschappentas lag, die ik eerst compleet heb vol geladen en er staat zo'n no-no half te schuimbekken en van het een naar het andere been te wippen om dat hij zo nodig terug naar z'n kamertje moet omdat z'n raidingparty in World of Warcraft staat te wachten, heb ik echt zo iets van, nee.
  zondag 8 januari 2006 @ 00:09:44 #40
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_33818486
Ik sta meestal al ver van te voren klaar met m'n pinpas, alleen die muts achter de kassa heeft het altijd te laat door. "Owh, u wilt pinnen?"

Nee, ik wil contant betalen, daarom heb ik dit pasje in m'n hand :
pi_33818923
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:09 schreef Jossos het volgende:
Lig niet zo te bitchen mên. Als ik op m'n gemak naar m'n pasje sta te zoeken in m'n handtasje die onder op m'n super-sized boodschappentas lag, die ik eerst compleet heb vol geladen en er staat zo'n no-no half te schuimbekken en van het een naar het andere been te wippen om dat hij zo nodig terug naar z'n kamertje moet omdat z'n raidingparty in World of Warcraft staat te wachten, heb ik echt zo iets van, nee.
Sorrie...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2006 00:59:48 ]
pi_33820758
hoe werkt een zelfscankassa joh?

Kun je dan ook gewoon de helft niet scannen?
pi_33821058
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:37 schreef kikoooooo het volgende:
hoe werkt een zelfscankassa joh?

Kun je dan ook gewoon de helft niet scannen?
De zelfscansectie is een afgesloten deel van de rest van de winkel. Bij de uitgang staat er iemand die steekproeven houdt, ook zitten er cameras, maar ik ben ervan overtuigd dat er vast wel eens wat meegesmokkelt is zonder te betalen.
pi_33821485
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:55 schreef AtraBilis het volgende:
Je kent het wel. Je staat in de supermarkt. Er staat iemand bij de kassa voor je. De cassière haalt alles langs de scanner; toevallig is het ook nog heel veel, want dat is vaak ook zo bij zulke mensen – dat is hun recht natuurlijk – en dan staan ze zo te kijken wat die cassière doet (nee, ze pakken niet vast in). En dan, na een paar minuten, als die cassière ze dan het bedrag zegt, dan zeggen ze. "Oh ja, ik wilde graag pinnen."

Zag je dat niet aankomen of zo? Wat doen al die borden daar toch? "U kunt direct beginnen met pinnnen." En dan moet de portemonnee ergens tussen de tweede en derde onderrok vandaan komen, en dan zitten er ook nog drie pasjes in, en pas het derde pasje is het goede, nadat ze de eerste twee hebben geprobeerd – uiteraard niet zonder eerst het stickertje 'magneetstrip aan deze zijde' herhaaldelijk te negeren.

Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? Voor een beetje supermarktganger moet het mijns inziens heel wel mogelijk zijn om zodra de cassière het bedrag noemt alleen nog maar op 'Ja' te hoeven drukken.
Ik behoor tot die mensen die dat niet zien aankomen en weetje waarom?
Een dergelijk topic is al eens voorbij gekomen en ik vond de mensen die zich er aan ergeren zo ongelooflijk dom dat ik besloot ze nog wat meer te ergen hehehehehe....
Een heer met stijl
  zondag 8 januari 2006 @ 10:47:40 #45
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33825438
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:49 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

De zelfscansectie is een afgesloten deel van de rest van de winkel. Bij de uitgang staat er iemand die steekproeven houdt, ook zitten er cameras, maar ik ben ervan overtuigd dat er vast wel eens wat meegesmokkelt is zonder te betalen.
tis zo'n beetje als zelf je groente wegen... maar dat bestaat ook al bijna niet meer dus zelf scannen zal ook wel nnet zo'n succes worden
  zondag 8 januari 2006 @ 10:49:22 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_33825457
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:49 schreef SolidasRock het volgende:
Er schiet me iets te binnen, ooit stond ik in de rij voor de kassa van mcdonalds (jah jah ik weet het, ik verloeder me eigen), een wijf voor me zat heel ongeduldig te doen omdat diegeen die aan de beurt was er nogal lang over deed om keuzes te maken. Ik zag dat en de kassajongen deed zijn best om het sneller te laten verlopen en hij keek af en toe dat meisje aan en zei: Sorrie... u wordt zometeen geholpen.

Toen was zij aan de beurt, en toen was het eeeeeeeh.... ik eeeeh wil eeeeeeh.... (kijk kijk, lees lees, kijk kijk) eeeeeh ik denk uuuh... Toen reageerde die kassajongen van:"U zit hele tijd ongeduldig te doen maar nu u aan de beurt bent weet u niet wat u wilt bestellen?"

wheheheheh....
Zag ik ook een keer bij mij op werk bij de slagbomen (2 stuks). een automobilist was zn pas aan het zoeken maar blokkeerde daarmee wel de toegangsweg. een ongeduldige automobiliste daarachter toeteren en toeteren.... vervolgens wringt ze zich erlangs, rijdt naar de slagboom en is vervolgens zelf een minuut haar pas aan het zoeken. k wilde er eigenlijk wat van zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')