Ik moest vanmorgen vroeg een vriendin naar het vliegveld in Dortmund brengen, dus vroeg op en hop in de auto naar Duitsland. Geen problemen, ze was netjes op tijd om haar vliegtuig te halen en ik ging op de terugweg.
Maar omdat ik vroeg had ontbeten kreeg ik zo tegen twaalf uur, vlakbij de nederlandse grens best wel een beetje honger en op dat moment... Tadaaa in een weiland een bord met de Golden Arches. "Ausfahrt Rees, nach 50m".
En zo terwijl ik wachtte totdat ik de afslag Rees zag moest ik ineens denken aan BrauN's
actie om McDonalds in Nederland ertoe over te halen bier te verkopen, zoals in de meeste andere landen in Europa, waaronder Duitsland!
Dus nog voor dat ik bij de McDrive was was mijn keuze al duidelijk: een Big Mac met een MacBier moest ik hebben!
En zo kwam ik bij de McDrive:
![]()
En in m'n haast vergat ik op het menubord te kijken of ze eigenlijk wel bier bij de McDrive verkochten, of alleen maar binnen... Ik besloot het erop te wagen en gaf mijn bestelling aan het loket aan de redelijk gezette mac mädel: "Ein Big Mac und ein Bier bitte". Zonder enige emotie sloeg ze wat aan op de kassa, zei "Das wird Vierfunfundneunzig bitte" en liep weg...
![]()
En ja hoor, na een minuutje wachten en afgerekend te hebben kreeg ik mijn bestelling:
![]()
Een Big Mac in een zakje met servetjes en het bier discreet in een papieren beker met deksel
en een rietje!
![]()
Zo'n rietje is natuurlijk reuze handig als je je biertje tijdens het rijden wil nuttigen, maar dat was ik niet van plan, dus ik besloot het zonder te doen...
![]()
En ja, zoals je ziet 0,3 liter, da's toch zowaar niet niets zo vroeg op de dag!
Nadat ik m'n Big Mac en MacBier op had heb ik nog even overwogen om nog een rondje langs het loket te rijden (ik stond nog op de parkeerplaats) om nog zo'n overheerlijke goudgele rakker te scoren, maar gelet op het tijdstip heb ik daar toch maar vanaf gezien en heb m'n McMüll in de daarvoor bestemde bak gedeponeerd
![]()
En ben voldaan met een gangetje van 160km/u richting Arnhem geblaft
![]()
Al met al een heerlijke ervaring die zeker om herhaling vraagt!
En die je inderdaad doet afvragen waarom ze in Nederland niet gewoon bier met een rietje bij de McDrive verkopen...