quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:04 schreef Viechi het volgende:
Hey ik ben ook EUR student, de links kloppen volgens mij prima.
Ik doe Economie en Rechten, dit Fok! account is van mn vriendin (zit op haar laptopquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]Welke studie?
Ik weet dat bijvoorbijl Psychologie niet alle leeromgevingen gebruikt (lijkt me een stuk beter) en ik heb geen idee wat Geneeskunde voor online tools heeft... Ik doe Sociologie, dezelfde faculteit als Psy maar wij gebruiken wel weer osiris, sin EN blackboardbizar heh....
Ik vraag me af waarom ze het soms zo ingewikkeld moeten maken, in het EM stond daar laatst ook een stukje overquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:08 schreef Viechi het volgende:
[..]
Wij gebruiken bij Economie (FEW) Blackboard/Osiris/SIN en bij rechten (FRG) SIN en Osiris. Blackboard gebruiken ze daar alleen bij sommige vakken.
Wat maakt dat uit?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:22 schreef Renesite het volgende:
Hoeveelste topic is dit van deze slowchat, wees eens eerlijk...
We hadden een slowchat stop...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:24 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit?
We beginnen bij deel 1 natuurlijk, hoewel ik me kan herinneren dat er vroeger soortgelijke topics waren. (Maar zie die maar eens te vinden...)
Ik zie niet in waarom de RUG (pas bij topic 2!) of elke andere school of uni wel een slowchat mag hebben en wij nietquote:
Aanpak Slowchats in SES... inspraak hier!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:26 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de RUG (pas bij topic 2!) of elke andere school of uni wel een slowchat mag hebben en wij niet
Of geen slowchattopics of wel lijkt me, maar niet voor een paar scholen slowchattopics toestaan omdat ze nu eenmaal eerder waren, aangezien ik er nog genoeg zie staan zou ik niet weten waarom ik oude geklets over de EUR niet were nieuw leven mag inblazen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Aanpak Slowchats in SES... inspraak hier!
Of je kan het hele topic lezen![]()
Zit je ook op de EUR?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:39 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik snap inderdaad ook niet waarom de RuG bijv. wel en de EUR niet.. Beetje rare regeling.
Ohja, duh, dat zei jequote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:42 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Voor de 5e keer, ik was net op mn vriendins account (Vieci was ik ook
). Capiche
Hoeveelste jaar doe je? Want ik doe namelijk ook het Mr.Drs.programma.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:08 schreef Viechi het volgende:
[..]
Ik doe Economie en Rechten, dit Fok! account is van mn vriendin (zit op haar laptop) ik ben eigenlijk ChRoNiC.
Wij gebruiken bij Economie (FEW) Blackboard/Osiris/SIN en bij rechten (FRG) SIN en Osiris. Blackboard gebruiken ze daar alleen bij sommige vakken.
Je bent al een eindje op weg in de studie denk ik?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:17 schreef Singa het volgende:
* Singa is ook EUR-student, GNK om precies te zijn...
Eerstejaars. Jij?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hoeveelste jaar doe je? Want ik doe namelijk ook het Mr.Drs.programma.
Ja ook 5, wie ben jij danquote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:41 schreef Steven184 het volgende:
Ja ik ook. Welke practicumgroep zit je dan? 5, want dan zit je bij mij.
Jazeker, ik heb eerst Technische Bedrijfskunde in Twente gedaan en afgemaakt... en nu dus Geneeskunde.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:16 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ok
Hiervoor iets anders gedaan ofzo?
(Zoals je kon lezen ik wel nl..)
Goed hoor, tot iets afmaken ben ik tot dusver nog niet gekomen.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:39 schreef Singa het volgende:
[..]
Jazeker, ik heb eerst Technische Bedrijfskunde in Twente gedaan en afgemaakt... en nu dus Geneeskunde.
Bestaat ook pas netquote:Op zondag 8 januari 2006 23:42 schreef PsyCha het volgende:
'Whehehe, ik wist niet dat dit topic bestond
nee, rechtenquote:Op zondag 8 januari 2006 23:44 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Bestaat ook pas net
Jij doet Psychologie?
Nee joh? Je bent zo te zien wel bijna even oud als ik. Wat heb je allemaal gedaan dan?quote:Op zondag 8 januari 2006 23:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Goed hoor, tot iets afmaken ben ik tot dusver nog niet gekomen.
Het dichtsbij komende is informatica en economie.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:51 schreef ARKON het volgende:
Hm, even tussendoor..
Bestaat er in deze uni een technische studie zoals technische informatica? Zo ja zijn er ook open dagen ergens dit jaar zodat ik kan kijken hoe het er aan toe gaat?
Ik weet dat delft ti heeft maar wou kijken wat de mogelijkheden zijn.
De RuG heeft volgens mij ook geen technische studies zoals deze aan een TU gegeven worden..quote:Op zondag 8 januari 2006 23:53 schreef Singa het volgende:
Nee ik denk het niet, dit kan je doen aan de EUR: http://www.eur.nl/scholieren/opleidingen
Het is redelijk beperkt wat je kan in Rotterdam, het is geen RuG.
Jawel... het is ook de enige universiteit naast de technische uni's en wageningen die de ingenieurstitel afgeeft. Ze hebben in Groningen bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde en Technische Natuurkunde.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
De RuG heeft volgens mij ook geen technische studies zoals deze aan een TU gegeven worden..
Ik heb vanaf 1998 me een beetje op studies gestort :pquote:Op zondag 8 januari 2006 23:45 schreef Singa het volgende:
[..]
Nee joh? Je bent zo te zien wel bijna even oud als ik. Wat heb je allemaal gedaan dan?
Apart.. toch vraag ik me af of ze op eenzelfde manier doceren als op een TU dan. Maar dan nog kun je er niet alles over zeggen want ik heb me laten vertellen dat de focus van een studie ook erg verschilt per TU..quote:Op zondag 8 januari 2006 23:55 schreef Singa het volgende:
[..]
Jawel... het is ook de enige universiteit naast de technische uni's en wageningen die de ingenieurstitel afgeeft. Ze hebben in Groningen bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde en Technische Natuurkunde.
1e alhoewel ik in de 2e zou moeten zitten.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
ok
Hoeveelstejaars? Mijn huisgenote doet het ook
graagquote:Op zondag 8 januari 2006 23:53 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het dichtsbij komende is informatica en economie.
Ligt er een beetje aan waar je interesses liggen en wat je wilt om te zien wat je wilt kiezen. De EUR is geen technische uni dus er zijn ook geen technische studies eigenlijk. Als je wilt wil ik morgen wel wat meer vertellen over TI in Delft want dat heb ik ook ooit gedaan dus
Zeker wel. Die titels blijven bestaan en de BaMa afgestudeerden mogen zich gewoon ir., drs. of mr. noemen. http://graduate.utwente.nl/nl/meer_info/titulatuur.doc/quote:Op zondag 8 januari 2006 23:59 schreef ThE_ED het volgende:
Ingenieurstitels krijg je trouwens toch niet meer in het nieuwe programma
Bizar, bij de invoering had men het er nog over dat de andere oude titels geheel zouden gaan vervallen...quote:Op maandag 9 januari 2006 00:05 schreef Singa het volgende:
[..]
Zeker wel. Die titels blijven bestaan en de BaMa afgestudeerden mogen zich gewoon ir., drs. of mr. noemen. http://graduate.utwente.nl/nl/meer_info/titulatuur.doc/
Ik ben er nog steeds mee bezig. Zat in hetzelfde jaar als jijquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:11 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb ook nog een jaartje bedrijfskunde gedaan overigens, maar dat vond ik toch niet echt bij me passen, wel erg actief geweest dat jaar. (Bij toen nog de sviib)
Ja, jou ken ik welquote:Op maandag 9 januari 2006 12:33 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds mee bezig. Zat in hetzelfde jaar als jij
Eerste drie jaar niet. Master jaar is echter superquote:Op maandag 9 januari 2006 12:35 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, jou ken ik wel
Is het al leuker geworden?
Net een beetje kuttentamen gehad, maar verder is het erg leuk, gaat ook lekker.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:24 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Hoe bevalt jou nieuwe studie ?
Die dan net weer nietquote:Op maandag 9 januari 2006 13:57 schreef Singa het volgende:
Dus de Frankfurter Schule en Luhmanns systeemtheoriën was je enigszins vergeten?
Hoi studiegenoot, ik doe ook sociologie @ EUR. Derdejaars alweer, maar door persoonlijke omstandigheden zodanig aan het floppen dat ik komend jaar vast bij jullie in de banken kom te zittenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ohja, duh, dat zei je
Lekker bezig weer, ik ga maar eens een luchtje scheppen en dan zo weer leren...
*stijf staat van de koffie*
Maandag begint het hele circus met "Algemene Theoretische Sociologie 3" een her van het 1e blok dit jaar... Best interessant maar dit is wel een vak dat een beetje beyond mooi inzicht gaat; goede nieuwe docent wel, maar hij is nog wat onwennig. Ik heb wel het idee dat hij er erg veel van weet (moet ook wel natuurlijk..)
Jammer dat het niet zo lekker gaat, maar voor ons is het wel gezellig dat je er straks bij komt natuurlijkquote:Op maandag 9 januari 2006 14:42 schreef desaparacido het volgende:
[..]
maar door persoonlijke omstandigheden zodanig aan het floppen dat ik komend jaar vast bij jullie in de banken kom te zitten![]()
Kloptquote:Op zondag 8 januari 2006 21:29 schreef Steven184 het volgende:
Kurt, dan weet ik wel wie je bent. Weet je die gozer die alle antwoorden van boekhouden enzo had doorgestuurd? We hebben volgens mij vaak genoeg gepraat of niet?
Haha, bedankt, maar erg vind ik het niet hoor. Dingen gebeuren nu eenmaal, en bovendien heb ik al een jaar vergooid met een andere opleiding, waardoor ik de EUR des te meer waardeer. Een jaartje meer of minder, wat maakt het uit, als je er maar komtquote:Op maandag 9 januari 2006 14:47 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Jammer dat het niet zo lekker gaat, maar voor ons is het wel gezellig dat je er straks bij komt natuurlijk
Als je je ooit geroepen voelt iets te schrijven voor het faculteitsblad dan hoor ik het welquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:39 schreef BlackRosie het volgende:
Ik ben eerste jaars studente, en tot nu toe bevalt het me erg goed.
We hebben inderdaad een aantal webcasts er bij gekregen. Sommige colleges worden zelfs geheel opgenomen op film, waarna dit later op Internet wordt geplaatst.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:13 schreef Viechi het volgende:
Ja de verenigingen bij Bedrijfskunde zijn wel leuk vind ik. Maar volgens mij gingen ze vanaf dit jaar alles opnieuw organiseren, qua internet applicaties. Zoiets had ik begrepen.
Koel, ik zat laatst nog te denken dat dat wel handig zou zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:32 schreef Carport het volgende:
We hebben inderdaad een aantal webcasts er bij gekregen. Sommige colleges worden zelfs geheel opgenomen op film, waarna dit later op Internet wordt geplaatst.
Op http://webcast.rsm.nl/ staat al wat materiaal. Dit trimester wordt er voor het eerst opgenomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Koel, ik zat laatst nog te denken dat dat wel handig zou zijn...
Ik doe ook eerstejaars economiequote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:38 schreef Minisuisse het volgende:
Ik ben eerstejaars Economie. Dat mooie bestandje met alle boekhoud-prestige testen heeft me dus wel mooi de bonus opgeleverd, waardoor ik het tentamen gehaald hebHeb tot nu toe alle tentamens gehaald!
Vond je gister de intro van Organisatie en Strategie 1 en 2 ook zo ontzettend slecht? Ben halverwege maar weggegaan. Dat van vandaag was dan wel weer interessant vond ik!quote:
Ik ben ook op de helft vertrokken ja. Vandaag heb ik vooral het eerste deel opgelet. Verder niet super, maar het was inderdaad wel interessant.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:48 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Vond je gister de intro van Organisatie en Strategie 1 en 2 ook zo ontzettend slecht? Ben halverwege maar weggegaan. Dat van vandaag was dan wel weer interessant vond ik!
nah niet zo, toch bedanktquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:44 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Als je je ooit geroepen voelt iets te schrijven voor het faculteitsblad dan hoor ik het wel
Psychologen zijn niet zo schrijverig lijkt het, of is het dat PGO dat de lust tot verdere eigen schrijfels ontneemt?quote:
Dat weet je best!quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Welkom.
Waar woon je en wat doe je?
Heb vorig jaar alleen marketing gehaald, maar dat vak is er dit jaar niet meer, en heb net eerste trimester van dit jaar Micro-1 en Management Accounting gehaald :pquote:Op woensdag 11 januari 2006 14:02 schreef Steven184 het volgende:
Haha, wees blij dat je niet dit jaar was begonnen. Dan was je eruit gekickt. Wat heb je allemaal niet gehaald? Eig.beter gezegd, wat heb je wel gehaald? Want dan zit je wss regelmatig bij mij.
Hoe krijg je dat voor elkaar als ik mag vragenquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:33 schreef Biotje het volgende:
[..]
Heb vorig jaar alleen marketing gehaald, maar dat vak is er dit jaar niet meer, en heb net eerste trimester van dit jaar Micro-1 en Management Accounting gehaald :p
Als je op SIN aangemeld bent komen ze toch automatisch in Blackboard? Dat is bij mij zo althans.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:19 schreef UnleashMitch het volgende:
Kut Blackboard
Hebben ze eindelijk door dat ze al die dingen eens moeten integreren kan ik niet eens meer courses toevoegen omdat ik daar geen toegang tot zou hebben. Uiteraard sta ik wel geregistreerd voor die vakken op het SIN. Ik wil m'n course manual inzien, ik moet op z'n minst toch weten of ik op moet komen dagen of niet
Onder andere een vereniging ja, en was absoluut niet geinteresseerd in studeren eerste jaar, voorbeeld, ik kwam er twee weken geleden pas achter hoe ik me voor practicum groepen moet inschrijven.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:18 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar als ik mag vragen![]()
? Vereniging ofzo?
Ik heb nu al 18 punten ofzo
Zo zou het in theorie moeten werkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 18:20 schreef ChRoNiC het volgende:
Als je op SIN aangemeld bent komen ze toch automatisch in Blackboard? Dat is bij mij zo althans.
Ik vind BB veel fijner dan SIN. Sin is echt vreselijk onoverzichtelijk.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:01 schreef ThE_ED het volgende:
Bij ons is dat SIN pas in gebruik genomen (ja nu pas) en het werkt niet eens slecht, alleen jammer dat je nu moet gaan kijken waar een docent zijn info neergezet heeft. Als het goed is is er straks 1 portal, maar ook daar zie ik het nu niet van 1. Dan zijn er toch nog steeds 2 systemen, waarom maken ze het zichzelf zo moeilijk?
Schijnt dat dat BB enorm veel gekocht heeft hoorde ik eens van iemand.
gekost, Ed, gekostquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:01 schreef ThE_ED het volgende:
Schijnt dat dat BB enorm veel gekocht heeft hoorde ik eens van iemand.
Ook dat, maar het liep zo lekker en het viel ineens stilquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:28 schreef Singa het volgende:
subtiele manier om een topic naar boven te schoppen...
Och, had er geen last van hoorquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ook dat, maar het liep zo lekker en het viel ineens stil
Blader er wel eens door heen ja, en zo af en toe lees ik eens een artikeltje.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:59 schreef ThE_ED het volgende:
Ja heh.
Lezen jullie weleens het Erasmusmagazine (EM)?
En wat vinden jullie van de fotostrip dan?
staan soms best leuke stukjes in hoor, maar ook wel de helft allemaal nutteloze shit.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:21 schreef Singa het volgende:
nog nooit ingekeken moet ik toegeven
Bij mij dwalen ze nu allemaal door mijn kamer.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:24 schreef Carport het volgende:
Ik blader er altijd door heen in de pauzes
Ga dan even buiten de zaal staan/zitten en bekijk 't dan. Als het interessant is, neem ik het blaadje wel eens mee en lees ik in de trein verder ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |