quote:Op zondag 22 januari 2006 18:11 schreef DeVinger het volgende:
Nu Garcia-Garcia nog en hij komt tot ongekende hoogte![]()
Spelen doet ie er nooit maar gefeli met deze aanwinstquote:Op zondag 22 januari 2006 17:58 schreef brighton het volgende:
Goed nieuws lijkt mij. Speler van Jong Oranje en op meerdere plaatsen inzetbaar.
de vraag is of je hem dan überhaupt kan ontwijkenquote:
Ik denk dat garcia ook een leuke speler zou zijn, of gujo als vervanger van theo??quote:
Hij is zeker goed, maar Trabelsi speelt ie er toch ook nog niet uit zeker?quote:Op zondag 22 januari 2006 18:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Verhaegh is echt ene topaankoop. Die kan bij iedere ploeg in de Eredivisie, behalve PSV, zo meedraaien. Goed gedaan dus van Vitesse.
Komt Rojer nu naar Den Bosch?
Greene mag er ook wezen, Jaliens is daarentegen wel te pakken.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij is zeker goed, maar Trabelsi speelt ie er toch ook nog niet uit zeker?
Hoe dan ook, ik neem per column deze week afscheid van Stijn.
Sowieso, ik heb het wel even gehad met de 'clubmannen', ik wil een naam.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:54 schreef methodmich het volgende:
Nadeel van John van den Brom is wel dat je dan weer Van Vossen krijgt.
Dat NEC verleden zal mij een worst wezen, ik heb helemaal niets met die rivaliteit (ben dan ook een Jood).quote:Op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef Tha_Mars het volgende:
Neeskens zei je zelf toch al, ondanks zijn nekverleden mag ie van mij komen, tenminste iemand met ervaring...
Daar heeft hij ook gelijk in, ziet er niet uit. En echt lekker keepen doet hij ook niet nee. Maar het een heeft weinig met het ander te maken natuurlijk.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:06 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Bij Voetbal Insite heeft Johan Derksen het trouwens over een interview van Wapenaar
"met zijn homo shirtje(s) en coupe de soleil kapsel" oid
WTF heeft dat met zijn prestaties te maken... ook al zijn die niet echt denderend. Sommige ballen zijn gewoon slecht, maar de andere keer houdt ie weer een bal tegen die ik eigenlijk al als doelpunt had bestempeld.quote:"met zijn homo shirtje(s) en coupe de soleil kapsel"
Laten we beginnen met een goede basis, gaat hij van daaruit maar spectaculaire reddingen verrichten.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:00 schreef Tha_Mars het volgende:
[..]
WTF heeft dat met zijn prestaties te maken... ook al zijn die niet echt denderend. Sommige ballen zijn gewoon slecht, maar de andere keer houdt ie weer een bal tegen die ik eigenlijk al als doelpunt had bestempeld.
Die zijn pas geweestquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:52 schreef brighton het volgende:
Het wordt ontkend door de KNVB...nog niet helemaal zeker dus. Maar zou wel leuk zijn als er hier gespeeld wordt, dan ga ik wel een wedstrijdje meepikken denk ik. Al had een WK me leuker geleken, met trommelende Afrikanen, dansende Zuid-Amerikanen en gekke Japanners
quote:Vitesse heeft Stijn vreven juist nodig’
10 vragen aan Harald Wapenaar
Met de verwijdering van Stijn Vreven uit de selectie van Vitesse verloor Harald Wapenaar (35) een vriend in het team. Intussen werd er ook nog gevoetbald. De Arnhemmers wonnen afgelopen zaterdag ternauwernood van Willem 11 (2-1) en redden daarmee in eik geval voor even hun gezicht. Toch denkt de doelman dat de zo bruikbare rust nog lang niet is teruggekeerd in Gelredome.
Jullie hebben het publiek zaterdag lekker in spanning gehouden.
'Ongelooflijk. Eigenlijk had ik de hele wedstrijd het gevoel dat alles misging. We begonnen werkelijk dramatisch, ik denk dat we dit seizoen nog niet zó slecht hebben gespeeld als in de eerste helft tegen Willem 11. Simpele passes kwamen niet aan, veel duels gingen verloren, we zaten in een benauwende greep. En juist op zo'n moment mist Remco van der Schaaf ook nog een penalty. Dat de goden ons uiteindelijk toch nog positief gezind waren, is niet te bevatten. Maar wel lekker, hoor. Want als we deze wedstrijd hadden verloren, was de ramp compleet.'
Dit duel stond onder zware druk. Bij een nederlaag van jullie was de boel écht geëxplodeerd.
'Dat weet je van tevoren, maar tijdens de wedstrijd werd dat nog eens extra duidelijk. We hebben een jonge, onervaren groep en veel jongens weten niet hoe, ze ermee moeten omgaan als het publiek zich negatief roert. Dat gebeurde helemáál toen we achter stonden, er waren spandoeken, spreekkoren en zelfs witte zakdoekjes. Of ik dat wél snap? Ja, ik kan begrijpen dat die mensen ontzettend boos zijn. Als je jarenlang supporter bent, heb je hart voor de club en dan mag je best je onvrede uiten. En eerlijk is eerlijk, het is ongelooflijk wat er de laatste tijd bij Vitesse allemaal weer is gebeurd. De fans zullen zich ook wel eens afvragen waarom dit allemaal nodig is.'
Doe jij dat óók?
'Ja, en ik heb het er best moeilijk mee gehad. Behalve teamgenoot is Stijn Vreven een heel goede vriend van me. En hoewel we hebben afgesproken dat we geen partij kiezen, lijkt het me duidelijk dat ik ervan baal dat hij er niet meer bij is. Het mag geen excuus zijn, maar juist zaterdag, toen het niet liep, hadden we hem ontzettend hard nodig. Misschien zijn de meningen erover verdeeld, maar ik vind dat hij de strijd bracht die deze groep nodig heeft. Het is moeilijk dat gevoel van je af te zetten, maar de knop moet om. We zullen ons nu volledig op de prestaties van Vitesse moeten richten, of Stijn er nog bij komt zal moeten blijken na de arbitragezaak.'
Maar ben jij het eens met zijn kritiek? Of vind je dat zulke dingen altijd intern moeten blijven?
'Ik vind het belachelijk als spelers kritiek in de pers spuien als men binnen de club daar niets van weet. Zoiets doe je niet, dan ben je alleen in je eigen belang bezig. Maar Stijn heeft dat niét gedaan. Niemand binnen Vitesse kan zeggen dat ze niets wisten van zijn kritiek, hij heeft zijn onvrede intern misschien nog wel duidelijker aangegeven dan dat hij nu in de media heeft gedaan. En de suggestie dat hij een vertrek wil forceren is schandelijk. Ik heb Stijn gesproken en hij is ontzettend teleurgesteld, het liefst had hij Vitesse persoonlijk door deze moeilijke periode heen gesleept.'
Hij heeft onder meer gezegd dat Vitesse met deze selectie vijfde moet kunnen worden en geen genoegen mag nemen met de play-offs. Ben jij dat met hem eens?
'Ja, kwalitatief gezien zeker. Dit Vitesse is een heel goede ploeg, dat wordt door alle onrust helaas wel eens vergeten. Sommige jongens vreten bijna letterlijk het gras op, anderen zijn ontzettend creatief. We hebben dit seizoen thuis vrij gemakkelijk van FC Groningen gewonnen, terwijl die ploeg nu laat zien zeker voor de eerste zes plaatsen mee te spelen. Je moet alleen niet vergeten dat er ook andere zaken bij komen kijken om topprestaties neer te zetten: mentaliteit, nuchter zijn in het hoofd... Zulke zaken ontbreken soms en dat is helemaal niet erg, dat leer je. Maar als je ons potentieel ziet, moet je voor de vijfde plaats gaan.'
De nieuwe spits Mads Junker moet de komende jaren een hoofdrol gaan spelen in het beoogde groeiproces. Hij zal zich ook wel afvragen in wat voor een soap hij is beland.
'Ja, ik heb het er al een keertje met hem over gehad. Maar hij blijft ijskoud onder alle onrust. "Dat gebeurt toch bij alle clubs? Ik trek me er niets van aan", zegt hij. Klasse, dat tekent hem. Het is alleen jammer dat hij nu amper aandacht krijgt, want hij is een echte versterking. Een positieve jongen en ontzettend slim. Zijn Engels is uitstekend en ik weet zeker dat hij binnen een halfjaar al aardig Nederlands spreekt. Hij zal zijn draai even moeten vinden, maar in zijn eerste twee wedstrijden heeft hij wel al duidelijk laten zien veel kwaliteiten in huis te hebben.'
De zege op Willem II was een mooi einde van een moeilijke week. Is de rust nu teruggekeerd?
'Nee. Ik zit nu een jaar bij Vitesse en heb geleerd dat onrust bij deze club lijkt te horen. Misschien is het de cultuur, misschien ligt het aan de mensen die ermee te maken hebben. Op het moment dat iedereen hetzelfde wil en alle neuzen dezelfde kant op staan, zijn er geen problemen. Misschien ontbreekt het daaraan. Zaak is nu dat iedereen het belang van positieve energie inziet. Van spelers tot technische staf en van supporters tot de media.'
Ben jij het gedoe nooit zat?
'Natuurlijk wel. In periodes zoals nu vind ik het ontzettend moeilijk gemotiveerd te blijven. Dan vraag ik me wel eens af waarom ik eigenlijk nog naar de training ga. Vergelijk het met iemand die zijn werk niet leuk vindt. je kunt éven dingen tegen je zin doen, maar niet te lang. Daarom is het zeker ook in mijn belang dat het plezier terugkeert.'
Want plezier is de basis van succes?
'Ja, uiteindelijk wel. Geld is belangrijk, roem is leuk, maar zonder plezier gaat het helemaal mis. Dat is ook de reden dat ik vertrokken ben uit Engeland. Zonder plezier haal je je eigen top niet meer en dan kom je vanzelf in een vicieuze cirkel.'
Ligt jouw toekomst bij Vitesse?
'Mijn contract loopt nog tot de zomer van 2007. Ik weet dat dat tegenwoordig niet zoveel meer zegt, maar ik wil ermee aangeven dat vooruitlopen op de zaken niet werkt. Op sommige momenten ben ik het zat, wil ik weg, maar er zijn ook genoeg momenten die me in het zadel houden. Bovendien ben ik niet het type dat een zinkend schip zomaar verlaat. En het is nog niet te laat, hè. Als we positief blijven en straks na de play-offs met Vitesse Europees voetbal halen, schreeuwt iedereen weer hosanna.'
VI 25/01/06
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |