abonnement Unibet Coolblue
pi_33831316
ik rij nu een golf 3 en ik ben van plan een Alfa 156 te kopen (wanneer weet ik nog niet, geld gaat eerst op aan verhuizing). Als ik deze foto's zie dan kan ik me voorstellen dat er Alfa-gekken rondlopen. Hele mooie bakken zitten er tussen Die Tipo 33 Stradale is toch echt wel bloed- en bloedmooi!

Die Alfa SZ heb ik ook wel eens in Roden gezien. Best een agressieve auto
pi_33831515


pi_33831599
  zondag 8 januari 2006 @ 14:50:31 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33831834
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[afbeelding]
Ga je er ook nog een verhaaltje bij schrijven?
Mag eventueel ook in het Fries
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33831943
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ga je er ook nog een verhaaltje bij schrijven?
Mag eventueel ook in het Fries
Iedereen ziet toch direct dat dat een GT/J 1600 Lusso is? En dat die afgezien van de motor volledig gelijk is aan de GTV 2000?
  zondag 8 januari 2006 @ 14:59:18 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33832127
Heeft een 1600 dubbele koplampen?
Of een Lusso wel?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33832369
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:59 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een 1600 dubbele koplampen?
Of een Lusso wel?
Deze wel in ieder geval Nee serieus, die 1600-versie is er pas ten tijde van de olie-crisis, begin jaren '70, gekomen en is een 2000 met een 1600 blok en heeft standaard dus ook deze grille.
  zondag 8 januari 2006 @ 15:19:45 #58
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33832820


"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33833523
die heb ik hier ook staan, alleen dan donkergroen... en met wieldoppen, daar moet iegenlijk maar eens verandering in komen...

trouwens een 1.6ts met uit '99 of '00, laatste versie van het oude model... met 30K op de teller
pi_33833713
Het gaat hier om legendarische Alfa's, niet om moderne die kennen we wel.

Zo iets dus:

Alfa Romeo Tipo 159, Formula 1 Car, World Champion in 1951 met Fangio. 425 Pk.
V10
pi_33833867
alle alfa's zijn legendarisch.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:00:55 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33834018
Precies. Klassiekers. Alfa 159 dus nog ff :
En die 425 PK's uit 1479 cc (in 1951!)



quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:55 schreef CittaR het volgende:
alle alfa's zijn legendarisch.
Dat mag jij best vinden; maar het is niet zo

[ Bericht 23% gewijzigd door Hyperdude op 08-01-2006 16:08:18 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33835143
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:05 schreef MouseOver het volgende:
Is die grijze van een tweaker geweest?
Is nog steeds van een tweaker.

Hier nog een plaatje van het blok, ligt er overigens alweer uit want de motorruimte moet nog wat opgeknapt worden.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:40:37 #64
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_33835233
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:02 schreef mcintosh het volgende:
WOW, wat is dit dan?

[afbeelding]

Volgens google de Alfa Romeo 8c?

alfa 2900 gt b lungo?
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_33835981
Alfa Romeo Bat [Berlinetta Aerodimnamica Tecnica] 5, 7 & 9 concept by Bertone 1953-55




quote:
The Giulietta Sprint success story in 1953 and 1954 was not the only thing bringing Bertone fame and fortune at that time. In the mid-fifties the reputation of the Turin bodywork builder owed much to the revolutionary B.A.T. 5 line, and following on from that the B.A.T. 7 and the B.A.T. 9. The Berlinetta Aerodinamica Tecnica 5, or B.A.T. 5 takes its general inspiration from the 1952 Abarth 1400 coupé, and its mechanics from the Alfa 1900 Sprint. The acronym was a great hit in the English-speaking world because the car was actually reminiscent of a bat, with its tail shape hinting at two tucked-in wings.
The design of the model was based on a study of aerodynamics. The shape of the front in fact aims to eliminate the problem of airflow disruption at high speeds. The design also aims to do away with any extra resistance generated by the wheels turning, as well as achieving a structure which would create the fewest possible air vortexes. In practice these rigorous criteria would allow the car to reach 200 km/h with the 100 Hp engine mounted as standard. The design that Bertone came up with was for an extremely light car (1100 kg), the ultimate in streamlining, with side windows at a 45° angle respect to the body of the car and a large windscreen which blends in perfectly with the almost flat roof. The most surprising part of the car has to be the tail, with the length-ways rear windscreen divided by a slim pillar, and the two fins tapering upwards and slightly inwards, for a highly aesthetic finish. There was no shortage of positive feedback: the car was an immediate hit for its aerodynamics and noteworthy stability at high speeds. Bertone had solved the problem of aerodynamic stability, creating a car with an excellent index of penetration .
Calm down, please!
  zondag 8 januari 2006 @ 17:04:18 #66
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_33836039
topic.

Nog een plaatje van een GTV6:

"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_33836606
Mooi Topic

De tijden van roest e.d. zijn al voorbij hoor, al mag ik mijn vader - fervent liefhebber - er graag mee pesten

Btw: Alfa Brera = schitterend!
pi_33836704
Quadrifoglio Verde

Quadri = Vier
Foglio = Blad
Verde = Groen

quote:
Cloverleaf or Quadrifoglio badges denote variants of Alfa Romeo cars where the name denotes the high-end of the range in comfort and engine size, but previously denoted Alfa Romeo racing cars in the pre-Second-World-War era. The image first appeared in 1923 when Ugo Sivocci presented one prior to the start of the 14th Targa Florio as a good luck token to the team. This became the symbol of competition Alfas, denoting higher performance. Some modern Alfas wear a cloverleaf badge which is typically a green four leaf clover on a white background (Quadrifoglio Verde), but variants of blue on white have been recently observed. It is assumed that these might denote advanced equipment in other areas (?).

The Alfettas of the early 1980s had models available sold as the "Silver Leaf" and "Gold Leaf" (Quadrifoglio Oro). These models were the top of the range. Badging was the Alfa Cloverleaf in either gold or silver to denote the specification level. The Gold Leaf model was also sold as the "159i" in some markets, the name in homage to the original 159.

The trim levels (option packages) offered today on the various nameplates (model lines) include the lusso, “luxury,” turismo, “touring,” and the GTA (gran tourismo alleggerita, “lightened grand touring”). The GTA package is offered in the 147 and 156 and includes a V-6 engine. In the past, Alfa Romeo offered a Sprint (from Italian sprinta, "tuned") trim level.
Calm down, please!
pi_33837000
En maar meteen een echte klassieker:

Alfa Romeo 2900 Scuderia Ferrari



In 1938 was dit wat Ferrari inzette om races te winnen in de F1.

Wie heeft er meer data over deze auto?
Calm down, please!
pi_33837972
ik vind alleen dit

1935 Ferrari Alfa Romeo 8C 35
Year 1935
Make Ferrari
Model 8C 35
Tuner Alfa Romeo
Engine Location Front

pi_33838103
1964 Alfa Romeo Canguro

650 kg
170pk
top 241km/u



de 2003 Alfa Romeo 8C Competizione (concept) lijkt wel erg veel op de canguro

  zondag 8 januari 2006 @ 19:11:49 #72
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_33840160
Heb nooit veel voor Alfa gevoeld maar dit topic doet er zeker goed aan
Monsterachtige pk's/snelheden/gewichten voor die tijden
It's okay to be white
  zondag 8 januari 2006 @ 19:46:55 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33841260
Nog maar ééntje, 1955 1900 SS Zagato (let op het Zagato Bubble-dak)
quote:
The 1900 series was introduced in 1950 as the first Alfa designed for mass production. Owners enjoyed the benefits of the twin-cam, 1875-cc, 100-hp engine, wishbone and coil-spring independent front suspension and an exceptionally well-located live rear axle. The ultimate 1900 was the 1900 Zagato (SSZ), with its dual-carbureted, 115-hp engine.


How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33841518
Deels verantwoordelijk voor de slechte naam onder Alfa's maar zeker niet minder legendarisch daardoor:
De AlfaSud



Forza Alfa Romeo!
  zondag 8 januari 2006 @ 20:27:58 #75
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33842987
En maar even de scanner onder het bed vandaan getrokken.
1966 TZ2 (Tubulare Zagato) Autodelta, 102 cm hoog, 1570 cc, 165 PK, 620 KG, top 245 Km/u





How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')